De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Gerard R. »

De Russen hebben eerder meegedeeld/gewaarschuwd met repressailles te komen.
Maar... het is niet nodig.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Terugtrekken en de boel de boel laten kan misschien wel eens een verstandige beslissing zijn. Ik denk zelf dat als het Westen geen wapens hsd geleverd aan de rebellen en ze niet getraind hadden, dat de oorlog binnen 2 jaar was afgelopen. Het gebruik van chemische wapens valt niet goed te praten, maar het in stand houden van een oorlog wel? Al 7 jaar leven die mensen in een hel en maar weinig mensen in het Westen maken zich er druk om. Zolang het maar volgens bepaalde regels gaat, maar dood is dood toch? De rebellen konden die oorlog nooit winnen, niet zolang de Russen zoveel belang hechten aan hun basis in Syrië. Blijkbaar is het steunen van de rebellen zo belangrijk dat andere middelen zoals economische sancties geen optie meer waren. IS was de grootste dreiging, daar had de focus op moeten liggen. Assad is een beest, maar is het volk nu na 7 jaar ellende beter af? Het Westen heeft gefaald en niet zo'n beetje ook. Trump kan nu niet anders dan terugtrekken. De grootste afgang sinds Vietnam.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 14 apr 2018 16:16 De Russen hoeven in het geheel geen repressailles te nemen.
als de russen de vs economisch zouden willen straffen dan si dat zo'n beetje gelijk de werkloze die de miljonair financieel wil straffen
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Er is mij ook nog iets onduideiijk, maar miisschien dat jullie een idee hebben.
Waarom bombardeert Trump vermeende laboratoria en productieplatforms voor ingewikkelde gifgassen als er naar verluidt chloorgas is gebruikt of wellicht Sarin?
Voor dit soort 'barrelbomb-gassen' is volgens mij toch niet zoveel bijzonders nodig?
En als Assad dat zou willen is die infra-structuur zó weer hersteld. Of zie ik dat verkeerd?

Verder zal Assad nog wel wat gas op een verborgen plekje hebben.
En ook nog: hij heeft de oorlog grotendeels gewonnen met hulp van de Russen over de rug van honderdduizenden. Dus veel gas zal hij niet meer nodig hebben.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 15 apr 2018 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

appelfflap schreef: 15 apr 2018 07:27
Rereformed schreef: 14 apr 2018 16:16 De Russen hoeven in het geheel geen repressailles te nemen.
als de russen de vs economisch zouden willen straffen dan si dat zo'n beetje gelijk de werkloze die de miljonair financieel wil straffen
De miljonair kan heel kwetsbaar zijn hoor. Zeker in een wereld waar niet veel landen/volkeren nog van hem houden.
Bij voorbeeld: https://www.ad.nl/buitenland/rusland-ko ... ~afdd2688/
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 15 apr 2018 11:43 Er is mij ook nog iets onduideiijk, maar miisschien dat jullie een idee hebben.
spierballengerol? tonen dat ge er nog zijt? uw plaatske aan de onderhandleingstafel afdwingen, Russen een beetje pesten, evtl ook voor intern gebruik, ...

Gerard
ik reageerde op de dreiging rond economische sancties
Rusland is op geen enkel moment en geen enkele manier in staat om de Vs economisch pijn te doen.
Vilaine sprak over een economische boycot en als de Russen zoiets proberen dan doende zichzelf enkel pijn.
een onnozele maatregel vorige week, om de oligarchen te treffen, liet de roebel met bijna 10% kelderen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De internationale gemeenschap kan de VS economisch wel kwaad doen.
Daar horen Russen, Chinezen en de EU ook bij.

Maar ik snap hoe je het ziet.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Chemische wapens gebruiken is één van de weinige taboes rond oorlogvoering die nog bestaan. Spijtig genoeg!

Het feit dat niet chemische oorlogsvoering bestaat is echter absoluut geen reden om niet te reageren tegen chemische wapens.

De juiste logica m.i. zou zijn te strijden naar meer taboes rond oorlogvoering. En in dit geval kan zelfs een pacifist zoals mijzelf moeilijk argumenten vinden tegen een gerichte militaire acties zonder colleteral dammage. Het alternatief zien we op tv.

Maar Trump is inderdaad een idioot en dus mag Assad zijn bevolking verminken met de meest smerige wapens?? Of denken jullie echt dat Rusland een wereld oorlog kan starten?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nou ja, een paar atoomwapens hebben ze nog wel liggen.
En zware ook..
Maar ik denk niet dat ze dat zo snel zullen gebruiken.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Dit is een fascinerende video: He is the consummate con man
Een journalist heeft een audiotape opgevist uit 1984, waar Donald Trump onder valse naam (John Barron) hem ervan verzekert dat Donald Trump zeer rijk is. Hij kwam via deze truc op de Forbes-lijst van 400 rijkste mensen te staan.
Born OK the first time
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik durf nu niet in te zetten op een pooltje wie er eerder weg is, Trump of Rutte.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Geen gek idee. De vraag is dan altijd wel wat je er voor terugkrijgt...
Maar.. ik blijf het schrijven, het zijn taaie rechtse rakkers hoor. :arrow:
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

Bonjour schreef: 25 apr 2018 11:58 Ik durf nu niet in te zetten op een pooltje wie er eerder weg is, Trump of Rutte.
Ik hoop beiden heel snel, maakt niet uit in welke volgorde. Maar Rutte krijg je echt niet zomaar weg, helaas. Al zou hij onder de omstandigheden onmiddellijk op moeten stappen. Net als Wiebes, natuurlijk. Verzwijgen is 1 ding, maar herhaaldelijk bewust liegen kan echt niet. Weg met Rutte!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 25 apr 2018 11:58 Ik durf nu niet in te zetten op een pooltje wie er eerder weg is, Trump of Rutte.
Ik denk dat Rutte volgende maand z'n respectvolle positie kwijt is & snel een ander baantje zal hebben -- bij een multinational of bank of zo, waar hij altijd zo goed voor is geweest. Indien een partij als de PvdA het vetrouwen definitief opzegt in een multinational-beminnende volksverloochende minister president, zal deze weer wat populairder worden; maar als ze Rutte blijven steunen is het wat mij betreft afgelopen met de geloofwaardigheid van een partij die zegt voor de arbeiders te zijn.

Trump zal het waarschijnlijk wat langer uithouden -- een tergend proces. Maar uiteindelijk zullen beiden vallen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 25 apr 2018 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

ChaimNimsky schreef: 25 apr 2018 14:40
Ik wel. Ik denk dat Rutte volgende maand z'n respectvolle positie kwijt is & snel een ander baantje zal hebben -- bij een multinational of bank of zo, waar hij altijd zo goed voor is geweest.
Ik denk niet dat Rutte weg gaat. Hij zou namelijk nooit deze "eenmalige" openbaring van notities hebben goedgekeurd als het hem zijn kop zou kunnen kosten. Dus daar zijn allang, vóór het openbaren, afspraken over gemaakt. En de notities daarvan zien we zeker nooit meer terug!
[/quote]
Gesloten