Mus schreef: ↑27 feb 2025 23:35
Jij bent zelf niet meer op de hoogte van wat je eerder schreef?
Ik verwijs je terug naar de post van: Peter_1>> 27 feb. 2025 14:53u, zie de quote van jou bij 1 B. om op die manier de chronologie in overeind te houden.
Is het niet veel eenvoudiger voor jou en ook de lezer gewoon een link te plaatsten naar het bericht?
Klein briefje voor de auteursnaam en tijd rechter muisknop.
Ik typ op mijn tablet en heb meestal geen qwerty-bord of muis aan hangen. Is er een andere manier waarop in een link kan plaatsen?
Het beste is gewoon het bericht quoten en wissen wat niet van toepassing is.
Dan staat in ieder bericht de link erheen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Peter_1 schreef: ↑28 feb 2025 10:16
Ik begrijp oprecht niet hoe je niet een soort basis kan hebben van zaken die je afkeurt. Het slaan op een lijk, is op geen enkele manier noodzakelijk om een conflict, oorlog te winnen. Net zoals het martelen van Palestijnse gevangenen (of dat nu burgers zijn of Hamas leden, dat maakt niet uit).
Waarom zou je in hemelsnaam met creatief redeneren toch zulke perverse zaken willen goedpraten?
Jij ziet dingen staan die ik niet heb gezegd. En je haalt m.i. twee zaken door elkaar namelijk de mensen die een oorlog ontketenen en meestal zelf niet de klos zijn of zullen worden, deze is de basis voor gelegd rond 1917 en losgebarsten in 1948 bij uitroepen van een staat die men Israël noemt, voor mij is het Palestina, en de verzetsbeweging en de burgers die daar dan het slachtoffer van zijn. Dat mensen dit doen heeft alles, en ook dat heb ik al een keer gezegd, heeft alles te maken met psychologie. Wanneer je als volk onderdrukt wordt heeft dat effect op wat er in knikker gebeurd. Mensen die onderdrukt worden ervaren vaak een gevoel van machteloosheid, de onderdrukker is immers sterker, dus wanneer er dan iemand die symbool staat voor die onderdrukker, in dit geval deze vrouw, in je handen valt wat denk jij dan dat mensen die vol machteloze woede/haat zitten, gaan doen?
En let wel het feit dat ik poog je uit te leggen hoe het komt dat mensen gruwelijke dingen met andere mensen en/of lijken doen zegt geenszins iets over wat ik van oorlog en de gevolgen die dat voor de diverse partijen heeft vind.
Toevoeging laatste deel van de laatste zin.
Over de loop van de geschiedenis van dit conflict kun je twisten. Je kan immers ook van mening zijn dat de Palestijnen gewoonweg eerder hadden moeten inzien dat ze de oorlog in 48 niet konden winnen. Ook niet in samenwerking met al die andere Arabische landen. Bovendien was het daarvoor Brits en daarvoor Ottomaans, dus een 'soeverein' Palestina heeft nooit bestaan.
Maar dat gezegd hebbende: zelfs al zou je Israel als de absolute dader zien, doorheen een conflict is ook de dader nooit enkel dader. Als je dan toch conflicten, oorlogen in een bredere context wil plaatsen, waarom zou dan een vergelding op 7 oktober niet eveneens te begrijpen zijn?
Mus schreef: ↑28 feb 2025 10:06
Okéeee, dan. Ik ging de hele tijd al in op dat voorbeeld beste Peter_1. Jij benoemd dat er geen enkele reden is om een vrouw te schoppen en te slaan ect….
Je kunt, in de herhaling dan maar, vanuit je eigen veilige luie stoel, niet in die situatie verkerend, gemakkelijk beweren dat er geen enkele reden is om tot zo iets over te gaan tot het schoppen en/of slaan van een dode vrouw….ik geef daarbij aan dat er kennelijk een reden is, één die jij dus voor zomaar even over het hoofd ziet of afserveert als niet ter zake doende, en die reden noemen we een iets dergelijks oorlog. En nogmaals jij weet niet wat jij zou doen in de zelfde situatie of weet jij dat wel dat je en kan je daarom zomaar beweren dat jij zoiets of iets in die geest nooit zou doen?
Mens
Oorlog is nooit gezellig. En in bepaalde situaties kom je sneller bij misdaden uit. Maar als groepen wilde gaan slaan op het lijk van een vermoorde dame, waarbij je nog het bloed bij de anus zit (dat is er niet gekomen door mens erger je niet te spelen), vind ik lastig te rechtvaardigen ja.
Het is lastig om deze realiteit onder ogen te zien idd. Echter dit soort van zaken gebeuren nu eenmaal in een oorlog ook als het niet gefilmd wordt of in het geniep zoals in de Israëlische detentiecentra gebeurd want daar wordt ook geen ‘mens erger je niet’ gespeeld, mocht je dat je dat per ongeluk denken, dus slaan en schoppen verkrachting of ander onsmakelijkheden hebben ze ook geen problemen mee, zelfs niet wanneer het om kinderen gaat. Het staat niet op film er zijn vooral mondelinge getuigenissen die daarom gemakkelijk kunnen worden ontkend, gebagatelliseerd e.d.. we zien dat hier op het forum namelijk nog al eens gebeuren, laat me even weten of jij ook bij die categorie hoort dan kan ik me daar alvast op voor bereiden.
Dat is toch met alles? genocides gebeuren nu ook 'eenmaal'. Dat zei ik al aan het begin. Prima als je zulk moreel-defaitisme erop los laat, maar dan heeft toch alles wat je zegt geen zin? de grootste gruwelheden 'gebeuren nu eenmaal'.
Peter_1 schreef: ↑28 feb 2025 11:43
Over de loop van de geschiedenis van dit conflict kun je twisten. Je kan immers ook van mening zijn dat de Palestijnen gewoonweg eerder hadden moeten inzien dat ze de oorlog in 48 niet konden winnen. Ook niet in samenwerking met al die andere Arabische landen. Bovendien was het daarvoor Brits en daarvoor Ottomaans, dus een 'soeverein' Palestina heeft nooit bestaan.
Maar dat gezegd hebbende: zelfs al zou je Israel als de absolute dader zien, doorheen een conflict is ook de dader nooit enkel dader. Als je dan toch conflicten, oorlogen in een bredere context wil plaatsen, waarom zou dan een vergelding op 7 oktober niet eveneens te begrijpen zijn?
Afgezien het feit dat een ander het licht in de ogen niet gunnen, iets waar deze oorlog uiteindelijk is gestoeld, al totaal geschift is in mijn ogen.
Idd waarom zou je dan niet ook de behoefde aan vergelding van de andere kant begrijpen? Jij hebt het idee dat ik de behoefde aan vergelding vanuit de Israëlische staat niet begrijp?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter_1 schreef: ↑28 feb 2025 11:44
Dat is toch met alles? genocides gebeuren nu ook 'eenmaal'. Dat zei ik al aan het begin. Prima als je zulk moreel-defaitisme erop los laat, maar dan heeft toch alles wat je zegt geen zin? de grootste gruwelheden 'gebeuren nu eenmaal'.
Oké, het heeft zin idd. Voor mij heeft het zin omdat ik vanuit persoonlijk betrokkenheid een verlangen heb naar vrede in die regio. Begrip hebben in hoe de mens kan reageren in een oorlogssituatie kan je helpen uit de veroordeling te stappen waarmee we een kleine ministap richting vrede cq een oplossing zouden kunnen komen. Noem mij niet goed wijs, maar dat is de reden dat ik hier zoveel energie in stop.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Is het niet veel eenvoudiger voor jou en ook de lezer gewoon een link te plaatsten naar het bericht?
Klein briefje voor de auteursnaam en tijd rechter muisknop.
Ik typ op mijn tablet en heb meestal geen qwerty-bord of muis aan hangen. Is er een andere manier waarop in een link kan plaatsen?
Ik heb die mogelijkheid overwogen idd, zelfs begonnen op die manier te antwoorden maar had al snel het idee dat dan het gevolg zou zijn dat ik me weer helemaal opnieuw had moeten bezighouden met zaken die al aan de orde waren geweest, dus ik dacht terug verwijzen naar de post waar e.e.a. nog in zijn verband stond de kortste weg en dus beste keus was, vandaar.
Mus schreef: ↑28 feb 2025 10:41
Ik heb die mogelijkheid overwogen idd, zelfs begonnen op die manier te antwoorden maar had al snel het idee dat dan het gevolg zou zijn dat ik me weer helemaal opnieuw had moeten bezighouden met zaken die al aan de orde waren geweest, dus ik dacht terug verwijzen naar de post waar e.e.a. nog in zijn verband stond de kortste weg en dus beste keus was, vandaar.
Ik heb in het bericht waar je - denk ik - naar wilde verwijzen op de quote-knop geklikt maar het nieuwe bericht niet verstuurt, maar gekopiëerd en hier weer geplakt. Daarna heb ik alles behalve Peter-1's laatste reactie verwijderd en dat leidt tot dit:
Peter_1 schreef: ↑27 feb 2025 13:53
De rest van je post komt ook zo ongeveer hier op neer. Helemaal prima. Maar dan kan je toch stoppen met uberhaupt het hebben van een opinie omtrent conflicten? de grootste verschikkingen 'gebeuren nu eenmaal in tijden van oorlog'. Wat Israel aanricht is nu ook eenmaal het gevolg van 7 oktober.
Tja...
Dat is aanzienlijk beter dan het handmatig intoetsen van een tijdstip en het in een andere bewoording beschrijven van wat er stond.
•
2-3-2025, 08:57
•
Aangepast vandaag, 13:07
Israël blokkeert per direct de invoer van alle goederen naar de Gazastrook, meldt het kantoor van premier Netanyahu. Israël beweert dit te doen omdat Hamas het Amerikaanse voorstel om het staakt-het-vuren te verlengen niet heeft geaccepteerd. De hele bevolking van Gaza is afhankelijk van humanitaire hulp. (..)
Ik moet zeggen, dat ik ook niet anders had verwacht.
Er is nog een lange pijnlijke weg te gaan, vrees ik.
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
•
•
Israël blokkeert per direct de invoer van alle goederen naar de Gazastrook, meldt het kantoor van premier Netanyahu. Israël beweert dit te doen omdat Hamas het Amerikaanse voorstel om het staakt-het-vuren te verlengen niet heeft geaccepteerd. De hele bevolking van Gaza is afhankelijk van humanitaire hulp. (..)
het was redelijk voorspelbaar dat Israel de wapenstilstand zou breken en de Palestijnen verder of opnieuw zou beginnen uithongeren
appelfflap schreef: ↑02 mar 2025 22:56
het was redelijk voorspelbaar dat Israel de wapenstilstand zou breken en de Palestijnen verder of opnieuw zou beginnen uithongeren
Vergeet ook alle terroristen op de westelijke Jordaan oever niet!.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
•
•
Het was te voorzien.
De Zionisten vinden dat ze zich nergens aan hoeven te houden, voor hun gelden er geen regels.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Nog meer goed nieuws: hoor zojuist van een kennis met inzage in de oorlog daar, dat Israel van plan is de oorlog na Pesach (eind april) in Gaza te hervatten (dat was voorspelbaar), en dat dit niet op de gebruikelijke manier gaat gebeuren, maar met zo'n 400.000 militairen! -- dat is tweemaal zoveel als het aantal Russische soldaten waarmee Rusland Oekraine was binnengevallen .
ChaimNimsky schreef: ↑03 mar 2025 10:56
Nog meer goed nieuws: hoor zojuist van een kennis met inzage in de oorlog daar, dat Israel van plan is de oorlog na Pesach (eind april) in Gaza te hervatten (dat was voorspelbaar), en dat dit niet op de gebruikelijke manier gaat gebeuren, maar met zo'n 400.000 militairen! -- dat is tweemaal zoveel als het aantal Russische soldaten waarmee Rusland Oekraine was binnengevallen .
Hopelijk zal je niet al te verbaast zijn dat jou volk vanuit het diepst van hun tenen gehaat wordt door deze en/of gene en dat het moorden gewoon door gaat. Ik maak voortaan de keuze jou haat postings verder te negeren puur omdat mijn hart er telkens weer van ineen krimpt en ik besef hoe je reddeloos verloren wordt meegesleurd in de stroom van diepe haat, ooit komt ooit ergens een eind aan de weg waar je jij nu op bevind, dat hoop ik dan maar. Ik wens je ondertussen vanuit het diepst van mijn hart van harte sterkte met het jezelf recht kunnen blijven aankijken in de spiegel terwijl je staat de dansen op het graf van onschuldige vrouwen, kinderen en bejaarden en vanzelfsprekend de onschuldige mannen, zowel in de Gazastrook als op de Westbank, die niet tot jou gezworen vijanden behoren in de gedachten dat zij allen de te verachten vijand voor je moeten zijn.
Vaarwel ChaimNimsky, het ga je goed
fascistische geweldsverheerlijking op freethinker
aristoteles draait zich om in zijn graf
fascistische geweldsverheerlijking op freethinker
aristoteles draait zich om in zijn graf
Ja, je weet niet wat je leest hier zo af en toe. Beetje dimmen zou geen kwaad kunnen.
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.