Hoeveel invloed moet religie hebben?
Moderator: Moderators
-
Jinny
Hoeveel invloed moet religie hebben?
Veel gekker zou het toch niet moeten worden.....
Van een ander forumachtig iets.
Van een ander forumachtig iets.
- Bijlagen
-
- krantenartikel
- verjaardag.png (453.19 KiB) 1308 keer bekeken
Re: Hoeveel invloed moet religie hebben?
1 april valt vroeg?
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
-
Jinny
Ik mag het hopen, anders vind ik het schandalig.
Lachwekkend, zou ik het noemen. Maar als zij dat graag doen daar, lijkt het me hun zaak.. denk niet dat mijn mening over het taalgebruik in toetsen voor scholen in New York enige relevantie heeft 
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
Gefeliciteerd!!!!! (oeps) 
En mag In God we trust wel worden gebruikt? Dat kan immers grievend zijn voor niet gelovigen!
-
Jinny
Niet gelovigen hebben geen echte rechten in de VS
Zo, wat mogen niet-gelovigen allemaal niet in de VS?Niet gelovigen hebben geen echte rechten in de VS
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ik kan dit niet geloven. Doet me denken aan 1984 dat ik eens las, met het verdwijnen van woorden voor iets verdwijnt ook de gedachte erover, of kan niet uitgedrukt worden, waarmee je de samenleving vormt. Maar als ze zoiets implementeren in schoolboeken zijn ze echt achterlijk: Alsof nergens anders het woord ''verjaardag'' staat, wat maakt het dan nog uit überhaupt.
-
Jinny
@Gerard, zie je de ironie niet?
In de VS is iedereen gelijk, alleen hebben de gelovigen blijkbaar meer rechten dan de ongelovigen.
Lees voor rechten, macht.
Want wie de macht heeft heeft ook de rechten.
In de VS is iedereen gelijk, alleen hebben de gelovigen blijkbaar meer rechten dan de ongelovigen.
De mate waarin religiositeit invloed heeft in Amerika, kan weldegelijk relevant zijn of worden voor ons.Samsa schreef:Lachwekkend, zou ik het noemen. Maar als zij dat graag doen daar, lijkt het me hun zaak.. denk niet dat mijn mening over het taalgebruik in toetsen voor scholen in New York enige relevantie heeft
De manier waarop kinderen er worden grootgebracht, bepaalt mede wie de toekomstige machthebbers zijn.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Ik wacht het rustig af.. of moet ik al rijst gaan inslaan denk je?Jagang schreef: De mate waarin religiositeit invloed heeft in Amerika, kan weldegelijk relevant zijn of worden voor ons.
De manier waarop kinderen er worden grootgebracht, bepaalt mede wie de toekomstige machthebbers zijn.
Doe wat je niet laten kan.Samsa schreef:Ik wacht het rustig af.. of moet ik al rijst gaan inslaan denk je?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Het is natuurlijk een belachelijk bericht, maar het gaat hier over het doorgeslagen beschermen van de gevoelens van een kleine minderheid, de jehova getuigen.@Gerard, zie je de ironie niet?
Is dit nu zo typisch Amerikaans? Het lijkt toch sterk op geen zwarte pieten want dat kwetst de Surinamers en geen schilderij met een varkentje want dat kwetst de moslims, om eens wat nederlandse voorbeelden te noemen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
-
Jinny
Niet alleen de JG, dat JG een pijl voor staat komt omdat ik het document van een JG gerelateerde site af heb, via een bekende van mij.
Maar lees nu eens goed dat plaatje.
Maar lees nu eens goed dat plaatje.