Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.
Moderator: Moderators
Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.
Mijn stelling:
.
Het aantal joodse vluchtelingen dat na 1945 vanuit moslimlanden naar Israël en andere niet-moslimlanden zijn verjaagd is groter dan het aantal palestijnse vluchtelingen dat na 1945 uit Israël is verjaagd.
.
De link die mijn stelling zou moeten ondersteunen is deze.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_vlu ... che_wereld" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zou mij verbazen als mijn stelling onderuit wordt gehaald.
Maar als dat zou gaan gebeuren, ik zou daar niet overstuur van worden en zelf mijn stelling gewoon als niet juist verklaren.
Maar ik heb ook andere info op het internet gelezen en de aantallen van honderduizenden verjaagde joden van een aantal landen opgeteld en kwam daarmee ruim over de miljoen. Een nauwkeurige optelsom heb ik nog niet gemaakt, wellicht komt deze wel in de loop van dit topic.
.
Het aantal joodse vluchtelingen dat na 1945 vanuit moslimlanden naar Israël en andere niet-moslimlanden zijn verjaagd is groter dan het aantal palestijnse vluchtelingen dat na 1945 uit Israël is verjaagd.
.
De link die mijn stelling zou moeten ondersteunen is deze.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_vlu ... che_wereld" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zou mij verbazen als mijn stelling onderuit wordt gehaald.
Maar als dat zou gaan gebeuren, ik zou daar niet overstuur van worden en zelf mijn stelling gewoon als niet juist verklaren.
Maar ik heb ook andere info op het internet gelezen en de aantallen van honderduizenden verjaagde joden van een aantal landen opgeteld en kwam daarmee ruim over de miljoen. Een nauwkeurige optelsom heb ik nog niet gemaakt, wellicht komt deze wel in de loop van dit topic.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Re: Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.
En wat moeten we besluiten als a groter is dan b, na wat wellens-nietens? De een is goed en de ander slecht?Cluny schreef:Mijn stelling:
.
Het aantal joodse vluchtelingen dat na 1945 vanuit moslimlanden naar Israël en andere niet-moslimlanden zijn verjaagd is groter dan het aantal palestijnse vluchtelingen dat na 1945 uit Israël is verjaagd. .
Smakeloos topic. Niet verrassend, maar toch: alweer. Neem de rancune weg en Cluny zakt in elkaar als zure pudding.
En, admins, een infaam topic dat enkel geopend is uit bekrompen nijd en onmacht zou beter onmiddellijk gesloten en naar de prullenbak verhuisd worden. Dat vind ik.
Vluchtelingen vragen om oplossingen, niet om een aantallentwist.
En Cactus, laat je nou eens een keer niet uit je tent lokken.
Er is geen nijd of onmacht.
Er is een nieuw topic.
Iedereen mag een topic openen.
Iedereen mag in dit topic zijn mening geven.
Zo werkt het op Freethinker.
En volgens mij is hier op dit forum nog nooit een optelsom gepresenteerd van het totaalaantal joodse vluchtelingen uit de moslimlanden dus kan het ook als een eyeopener werken en er wellicht voor zorgen dat sommige meelezers hun mening een stukje gaan bijstelllen.
Er is een nieuw topic.
Iedereen mag een topic openen.
Iedereen mag in dit topic zijn mening geven.
Zo werkt het op Freethinker.
En volgens mij is hier op dit forum nog nooit een optelsom gepresenteerd van het totaalaantal joodse vluchtelingen uit de moslimlanden dus kan het ook als een eyeopener werken en er wellicht voor zorgen dat sommige meelezers hun mening een stukje gaan bijstelllen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Het klinkt erg plausibel allemaal.
Ik vind het altijd wel opmerkelijk welke verrassende kanten aan dat conflict zitten. Dit wordt meestal niet echt duidelijk omdat het zo emotioneel beladen is dat veel wat er over wordt geschreven gekleurd is.
Ik vind het altijd wel opmerkelijk welke verrassende kanten aan dat conflict zitten. Dit wordt meestal niet echt duidelijk omdat het zo emotioneel beladen is dat veel wat er over wordt geschreven gekleurd is.
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess
Dit is voorlopig het laatste Israël topic. Tot er weer zaken naar boven komen die het discussiëren waard zijn. We hebben er nu onderhand genoeg. . Laat ik nog een korte mening geven.Cluny schreef:Mijn stelling:
De ene vluchteling heeft een goed gedefinieerde plek waar hij naar toe kan vluchten en de andere vluchteling heeft dat niet. Hiernaast wordt immigratie in welke vorm dan ook sterk aangemoedigd door de Israëlische regering. Dus de vraag of het gaat om vluchten of gelokt worden door een secundair pakket dat zou je ook kunnen bekijken.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Als reactie op het verdrijven van arabieren uit Palestina door de joden, werden joden door de arabieren verdreven uit de Arabische landen.
Het grote verschil was wel, dat joden liefdevol werden opgevangen in Israël, maar dat de Palestijnse arabieren niet welkom waren in Arabische landen.
Afijn, dat is eerder al aan de orde geweest.
Het grote verschil was wel, dat joden liefdevol werden opgevangen in Israël, maar dat de Palestijnse arabieren niet welkom waren in Arabische landen.
Afijn, dat is eerder al aan de orde geweest.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Een aardige vraag. Ga je zelf op onderzoek uit om daar fatsoenlijk antwoord op te krijgen?PietV. schreef:Hiernaast wordt immigratie in welke vorm dan ook sterk aangemoedigd door de Israëlische regering. Dus de vraag of het gaat om vluchten of gelokt worden door een secundair pakket dat zou je ook kunnen bekijken.
Stel dat een animistische lobby in de VN er in slaagt er een beslissing door te drukken dat in de helft van Limburg een land komt voor Tutsi's die geleden hebben onder de genocide.
Limburg is toch al nooit een echt land geweest.
Spoedig wordt Limburg overspoeld doot Tutsi's uit Rusland, Afrika, Texas, etc... want enkele rijke Tutsibankiers in Washington bieden ongeziene bedragen voor elke Tutsi die zich in Tutsimburg komt vestigen.
En nu maar vluchtelingen tellen.
Alleen de Limburgers die tellen niet echt, want de harteloze Brabanders en Luikenaars hebben ze gewoon slecht opgevangen en niet van voorbehoedsmiddelen voorzien.
En wie Tutsimlanders iets verwijt is natuurlijk racist.
Limburg is toch al nooit een echt land geweest.
Spoedig wordt Limburg overspoeld doot Tutsi's uit Rusland, Afrika, Texas, etc... want enkele rijke Tutsibankiers in Washington bieden ongeziene bedragen voor elke Tutsi die zich in Tutsimburg komt vestigen.
En nu maar vluchtelingen tellen.
Alleen de Limburgers die tellen niet echt, want de harteloze Brabanders en Luikenaars hebben ze gewoon slecht opgevangen en niet van voorbehoedsmiddelen voorzien.
En wie Tutsimlanders iets verwijt is natuurlijk racist.
Marokko.
Jammer dat de stelling het jaartal 1945 gebruikt als beginjaar van de telling.
Ik schat het totaal aantal uit Marokko gevluchte joden op 230 duizend.
Herstel. Ik heb intussen andere info gevonden.
Hier de link naar de laatste websiteinfo.
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of ... in_Morocco" onclick="window.open(this.href);return false;
Moslimland 1 dus, ik begin met Afrika.At its peak in the 1940s, Morocco's Jewish population exceeded 250,000. Today, approximately 6,000 Jews remain. Moroccan Jews and their descendants can now be found primarily in Israel, France, Canada, Spain, and Venezuela.
Jammer dat de stelling het jaartal 1945 gebruikt als beginjaar van de telling.
Ik schat het totaal aantal uit Marokko gevluchte joden op 230 duizend.
Herstel. Ik heb intussen andere info gevonden.
Ik hou het voorlopig maar op 260.000 Joden die het moslimland Marokko zijn ontvlucht.In 1940, the Nazi-controlled Vichy government issued antisemitic decrees excluding Jews from public functions. Sultan Mohammed V refused to apply these racist laws and, as a sign of defiance, insisted on inviting all the rabbis of Morocco to the 1941 throne celebrations.[34]
In 1948, approximately 265,000 Jews lived in Morocco. Around 2,500 live there now, mostly in Casablanca, but also in Fes and other main cities.
Hier de link naar de laatste websiteinfo.
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of ... in_Morocco" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee, waarom zou ik. Het is grote nonsens om dat deze vluchtelingen gewoon onvergelijkbaar zijn. De Palestijnen werden in 1948 van hun thuisland verdreven waar zij sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid hadden gewoond en de joden werden om dat feit uit geheel andere landen, meestal Islamitische verdreven die natuurlijk niet HUN landen waren. Zij waren daar gasten of opgenomen vluchtelingen.siger schreef:En Cactus, laat je nou eens een keer niet uit je tent lokken.
De joden konden overal terecht en als eerste plek in Israel ( hun beloofde land toch?) en de Palestijnen verloren hun thuisland om te moeten bivakkeren in tentenkampen in buurlanden. Maar ja , dat soort verschillen ziet Cluny natuurlijk niet. Het is ook gewoon zinloos om met hem/haar over deze zaken te discussieren omdat hij/zij fanatiek pro Israel is en de misdaden van dat land niet wil zien. Het zij zo.
hoezo thuisland? voor 1948 viel het huidige israel onder het britse mandaat en daarvoor onder de ottomaanse overheersing, palestina als land heeft nooit bestaan. En daarbij leefden er altijd al wel joden. Vanf eind 19e eeuw steeds meer.
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess
Wat schrijft de joodse site If Americans Knew over deze tijd?
How long has Palestine been a specifically Arab country?
“Palestine became a predominately Arab and Islamic country by the end of the seventh century. Almost immediately thereafter its boundaries and its characteristics — including its name in Arabic, Filastin — became known to the entire Islamic world, as much for its fertility and beauty as for its religious significance...In 1516, Palestine became a province of the Ottoman Empire, but this made it no less fertile, no less Arab or Islamic...Sixty percent of the population was in agriculture; the balance was divided between townspeople and a relatively small nomadic group. All these people believed themselves to belong in a land called Palestine, despite their feelings that they were also members of a large Arab nation...Despite the steady arrival in Palestine of Jewish colonists after 1882, it is important to realize that not until the few weeks immediately preceding the establishment of Israel in the spring of 1948 was there ever anything other than a huge Arab majority. For example, the Jewish population in 1931 was 174,606 against a total of 1,033,314.” Edward Said, “The Question of Palestine.”
Lees meer:
http://www.ifamericansknew.org/history/origin.html
Pas na de vaak illegale immigratie van Europese joden naar Palestina na 1882 was er sprake van een joodse bevolking van enige omvang.
Het zou normaal zijn geweest dat die paar honderd duizend joden in Palestina waren gebleven maar wat hebben Poolse en Russische joden in Palestina te zoeken? Die woonden al vele eeuwen in oost Europa !
How long has Palestine been a specifically Arab country?
“Palestine became a predominately Arab and Islamic country by the end of the seventh century. Almost immediately thereafter its boundaries and its characteristics — including its name in Arabic, Filastin — became known to the entire Islamic world, as much for its fertility and beauty as for its religious significance...In 1516, Palestine became a province of the Ottoman Empire, but this made it no less fertile, no less Arab or Islamic...Sixty percent of the population was in agriculture; the balance was divided between townspeople and a relatively small nomadic group. All these people believed themselves to belong in a land called Palestine, despite their feelings that they were also members of a large Arab nation...Despite the steady arrival in Palestine of Jewish colonists after 1882, it is important to realize that not until the few weeks immediately preceding the establishment of Israel in the spring of 1948 was there ever anything other than a huge Arab majority. For example, the Jewish population in 1931 was 174,606 against a total of 1,033,314.” Edward Said, “The Question of Palestine.”
Lees meer:
http://www.ifamericansknew.org/history/origin.html
Pas na de vaak illegale immigratie van Europese joden naar Palestina na 1882 was er sprake van een joodse bevolking van enige omvang.
Het zou normaal zijn geweest dat die paar honderd duizend joden in Palestina waren gebleven maar wat hebben Poolse en Russische joden in Palestina te zoeken? Die woonden al vele eeuwen in oost Europa !
1] Cluny is al een hij sinds hij op zijn geboorteland geboren is.Cactus schreef:Nee, waarom zou ik. Het is grote nonsens om dat deze vluchtelingen gewoon onvergelijkbaar zijn. De Palestijnen werden in 1948 van hun thuisland verdreven waar zij sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid hadden gewoond en de joden werden om dat feit uit geheel andere landen, meestal Islamitische verdreven die natuurlijk niet HUN landen waren. Zij waren daar gasten of opgenomen vluchtelingen.siger schreef:En Cactus, laat je nou eens een keer niet uit je tent lokken.
De joden konden overal terecht en als eerste plek in Israel ( hun beloofde land toch?) en de Palestijnen verloren hun thuisland om te moeten bivakkeren in tentenkampen in buurlanden. Maar ja , dat soort verschillen ziet Cluny natuurlijk niet. Het is ook gewoon zinloos om met hem/haar over deze zaken te discussieren omdat hij/zij fanatiek pro Israel is en de misdaden van dat land niet wil zien. Het zij zo.
2] Israël is één groot joods vluchtelingenkamp voor alle op de wereld verdreven joden vooral voor diegenen die uit moslimlanden verdreven zijn.
3] Het vluchtelingenkampbeleid is er op gericht om de nieuwkomers een zo goed mogelijk bestaan in Israël te bieden.
De arabische landen waarbinnen "palestijnse vluchtelingen" bivakkeren zouden daar een voorbeeld aan kunnen nemen.
Overigens ben ik helemaal niet zo pro-Israël als Cactus en de andere neo-palestinakommiteejers de meelezers willen doen denken, maar ik heb gewoon behoefte om die blinde irritante linkse lievigheid voor dat middenoostenmoslimgedoe te compenseren.
Newton heeft gelijk: Actie = - reactie.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.