"Rechts is nu definitief voorbij"

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Demosthenes
Forum fan

Bericht door Demosthenes »

Nadat CDA, VVD en de media dagenlang over elkaar heen vielen om Geert Wilders alle schuld van het mislukken van de Catshuiscoalitie te geven, sloot de oppositie in de Tweede Kamer zich daar vanmiddag uitbundig bij aan. Wilders stak - voor zijn doen althans - een gematigd verhaal af waarin hij zijn loyaliteit verklaarde aan Nederland, en niet aan Brussel, maar de oppositie verzuimde vervolgens om van de gelegenheid gebruik te maken om eindelijk een inhoudelijk verhaal uit de PVV-leider te krijgen. Wel zong het in de Kamer van opvallende opluchting dat het uitgerekend Wilders is geweest die met slaande deuren het Catshuis had verlaten. "Goed dat het akkoord er nooit gekomen is", aldus een opgetogen Samsom. Ook Pechtold had ineens weer het hoogste woord en GroenLinks fractieleider Jolande Sap, die waarschijnlijk zelf nog vóór de verkiezingen vervangen wordt, jubelde vanaf drie hoog achter in Troetelbeertjesland: "Rechts is nu definitief voorbij!" Mark Rutte (SGP) deed een mea culpa. "Het is mijn persoonlijke verantwoordelijkheid dat deze politieke samenwerking niet tot een succesvol einde is gekomen", sprak hij. Ook werd er een soort overeenstemming bereikt over een verkiezingsdatum (12 september), maar inhoudelijk kwam er niets uit de impasse. Aan het einde beklijfde een unheimisch gevoel dat er vanmiddag een fundament gelegd is voor de herhaling van een historische misrekening: het buitensluiten van een grote rechtsbuiten (de PVV) en, in mindere mate maar wel merkbaar, een potentieel grote linksbuiten (de SP).
Na de saaiste kabinetsval in de recente geschiedenis (geneuzel over Brusselse percentages, gaaaap), mag Nederland na de zomervakantie weer naar de stembus voor een herschikking van de heersende hobbyclubs om met een gemiddelde snelheid van vijf kabinetten per tien jaar op exact dezelfde voet verder te gaan als vóór de opkomst van Pim Fortuyn: middels het buitensluiten van miljoenen stemgerechtigden, door ze weg te zetten als populisten die last hebben van een opspelende onderbuik en door hun - gekozen - volksvertegenwoordigers uitdrukkelijk buiten de kring te houden. Niet iedereen is nou eenmaal gelijk in onze parlementaire democratie, die door gematigde partijen gecontroleerd wordt. En die kruipen als vanouds in het midden bij elkaar, met D66 als de kleurloze lijm die alle verbindingen mogelijk kan maken. Binnen dat geheel is er consensus bij elkaar te polderen op bijna alle onderwerpen, zodat er niets hoeft te veranderen ten opzichte van de tweede helft van de afgelopen eeuw: een halfzachte sociaaldemocratie die is gebaseerd op een poldermodel in ademnood, waar bovendien niet iedereen zomaar aan mee mag doen. Het verleden bewijst dat zo'n systeem perfect werkt als de democratisch gekozen volksvertegenwoordigers van relatief extreme partijen met sterk afwijkende standpunten, zoals de PVV en de SP, worden buitengesloten. Op die manier kan de rest zich tezamen voor de eeuwigheid consolideren binnen de in macht en omvang groeiende Europese Unie, waar een steeds groter wordende groep kiezers zich niet door vertegenwoordigd voelt of wil voelen, en voor wie stemmen daarom in toenemende mate zinloos is geworden.
Het uitgesproken negeren van de PVV en het ongeïnteresseerd weglopen als de SP aan het woord is, versterkt in de eerste plaats het gevoel dat de komende verkiezingen niet over Nederland gaan, maar over Europa, maar vooral dat een meerderheid van onze volksvertegenwoordigers nog altijd blind is voor volksemoties waar ze politiek gezien geen antwoord op hebben, of op willen geven. En terwijl de Haagse rijen zich sluiten om het nationale economische welzijn ondergeschikt te maken aan een drieprocentsdictaat uit Brussel, stuurt de Europese Commissie een nieuwe acceptgiro voor nog meer geld. Voor het landsbelang in Europese context, heet dat. Maar ondertussen lukt het de gevestigde orde van fatsoenskloven gravende opportunisten nog steeds niet om over de schaduw van Pim Fortuyn te stappen. Wilders kreeg afgelopen zaterdag de zwarte piet toegeschoven, maar in de aanloop naar de schandalig lange periode tot 12 september moet het echte zwartepieten nog beginnen. Terwijl de staatsschuldmeter loopt. Hoe haal je het in je hoofd, zou de moeder van Diederik Samsom zeggen.
Dit mag toch he? Ik mag toch wel zo'n groot stuk neerknallen?
Oke hoe dan ook... mee eens of niet? (ik ga mijn mening niet geven, die mag toch al bekend zijn)

Wel graag even je bron vermelden. a.r.
Donec eris sospes, multos numerabis amicos. Tempora si fuerint nubila, solus eris.
Show me a sane man and I will cure for you-C.G. Jung
a.r.

Re: "Rechts is nu definitief voorbij"

Bericht door a.r. »

Bron gevonden:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... orbij.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kwam vandaag oa dit tegen en las eea met grote ogen:
http://www.welingelichtekringen.nl/2056 ... ember.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en dit, waar ik nog veel meer de kriebels van kreeg/krijg!
http://www.welingelichtekringen.nl/2053 ... raten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben het zeker niet eens met het stuk op Geen Stijl. Ik geloof er nl geen éne mallemoer van. Zeker niet gezien bovenstaande stukken die ik vandaag op Welingelichte Kringen vond. Integendeel zelfs, het maakt me bang dit soort oproepen te lezen, alsmede dat de mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik las zojuist de vragen die Putter stelde:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 36#p329536" onclick="window.open(this.href);return false;

en ik kan daar mee instemmen. Want hoe blij ik ook ben dat dit kabinet gevallen is, de macht lijkt niet in handen van het de politiek en daarmee het volk, maar in handen gelegd te willen/zullen en/of reeds zijn (ge) worden van technocraten en de graaiers, waarmee mijn schrikbeeld van Orwell's "1984" iig steeds dichterbij lijkt te komen. En "het volk" slikt het allemaal...het buigt naar de Leiders die in hun ogen de wijsheid in pacht hebben, zonder zelf na te denken!
Demosthenes
Forum fan

die website van wel ingelichte kringen wil niet laden =S
Donec eris sospes, multos numerabis amicos. Tempora si fuerint nubila, solus eris.
Getses
Forum fan

Bericht door Getses »

Dan kan ik niet achterblijven dus hier de tekst van Geert Wilders in de 2e kamer die ik per mail kreeg:

GeertWilders schreef:Voorzitter, het overleg in het Catshuis is mislukt. Ik betreur dat zeer. Maar het is heel simpel: ik kon niet anders.
We hebben de afgelopen dagen flink de zwartepiet gekregen. We zouden geen verantwoordelijkheid durven nemen, we zouden als PVV onbetrouwbaar zijn, we zouden niet in het belang van Nederland hebben gehandeld. Ik wil daar graag hier vandaag op reageren.
Nadat wij als PVV twee jaar geleden getekend hebben voor een ombuigingspakket van 18 mrd, nadat wij ruim anderhalf jaar een trouwe gedoogpartner zijn geweest, nadat wij zeven weken serieus hebben onderhandeld om eruit te komen, getuigt het juist van heel veel moed om uiteindelijk een rechte rug te houden en nee te durven zeggen tegen een pakket dat slecht is voor Nederland. Wij zijn ervan overtuigd dat we Nederland juist redden van een hoop ellende. Het is de overheid en niet de burger, niet Henk en Ingrid, die te veel geld uitgeeft en op wiens uitgaven moet worden bezuinigd.
Een pakket dat vooral de burger pakt met btw-verhogingen, met nullijnen, en een pakket dat nauwelijks snijdt in de overheidsuitgaven is het laatste wat Nederland nodig heeft. En het CPB bewijst ons gelijk: het pakket zou de economische groei remmen, de werkloosheid laten stijgen en de koopkracht en dus ook de particuliere consumptie laten dalen. Allemaal slecht voor Nederland en slecht voor de economie. Door daar als PVV niet in mee te gaan, door niet aan het pluche te plakken, door neen te zeggen op dat moment, tonen we juist moed, tonen we een rechte rug en kiezen we voor wat het beste is voor Nederland.
We konden dus niet anders, de keuze was helder.
Of we kiezen voor Henk en Ingrid – of we kiezen voor Brussel en megabezuinigingen en maken onze economie kapot.
Of we kiezen voor onze eigen ideeën, voor onze eigen toekomst, voor onze eigen democratie – of we kiezen voor de ongekozen eurocraten uit de superstaat de Brussel heet.
Of we geven toe aan Brussel – of wij kiezen voor Nederland.

Voorzitter, Wij hebben vanaf dag 1 gezegd en wij hebben dat gedurende zeven weken herhaald: de 3 procent tekorteis voor 2013 is niet heilig voor de PVV; dat mag wat ons betreft in 2013 ook min 4 procent zijn.
En we hebben ook altijd gezegd: er is geen deal zonder een totaaldeal. Er is pas sprake van een akkoord als er een totaalpakket is dat voor ons acceptabel is. De heren Rutte en Verhagen wisten dat want ik heb ze dat verteld en ze waren het er ook mee eens. Dus het is volstrekte onzin te suggereren dat er overal al overeenstemming over was. Ik heb ook altijd gezegd: de kans dat het lukt is fifty-fifty.
Het is volstrekt legitiem dat wij op het einde van de onderhandelingen het totaal nog een keer wegen. Dat hebben we gedaan en de balans was negatief.
Wij zouden als PVV anders bezuinigen, wij zouden minder bezuinigen. In 2013 een tekort van vier procent, en drie procent is mooi voor 2015. Ook dat heb ik in het Catshuis tegen de heren Rutte en Verhagen gezegd. Dat kan dus geen verrassing zijn.

Voorzitter, het Catshuis-pakket zou een forse verhoging opleveren van de werkloosheid. In 2015 nog eens 90.000 mensen extra bovenop de reeds bijna half miljoen werklozen die we nu al kennen. Oftewel, nog eens bijna honderdduizend mensen zonder uitzicht op werk, buiten het arbeidsproces, thuis.
Ook de koopkracht zou opnieuw een knauw krijgen. Iedereen zou pijn lijden. De burger gaat het in de portemonnee voelen. De gewone hardwerkende burger gaat er dit jaar voor het derde jaar achter elkaar qua koopkracht op achteruit.
Voor de 65-plusser zou het helemaal afzien worden. Henk Senior zou zo’n 500 euro per jaar moeten inleveren. Dat is niet zoveel als je in Wassenaar woont tussen de parelkettinkjes of je resideert in de linkse grachtengordel, maar voor heel veel AOW-ers is 500 euro per jaar heel veel geld ! Maar nogmaals het gaat ons om het totaalpakket en niet alleen om de koopkracht.
De gevolgen van het bezuinigingspakket zouden voor tachtig procent neerkomen bij de burger en niet bij de overheid.

Voorzitter, de Partij voor de Vrijheid wil ook de overheidsfinancieën op orde brengen. Toen wij naar het Catshuis gingen, brachten wij ordners vol met voorstellen mee. We hadden er best uit kunnen komen. Alleen al het elimineren van die bizarre ontwikkelingshulp had het begrotingstekort fors verlaagd. Ook had er natuurlijk gehakt moeten worden in de andere linkse hobby’s: het duurzaamheidsgedreutel, al die gekke windmolens, het geld dat we aan de linkse hobbyclubs geven, de klimaat-paniek, de kunstsubsidies – noem maar op.
Dan zou het mes aan twee kanten snijden: een lager overheidstekort en het linkse subsidie-fontein zou worden drooggelegd. Henk en Ingrid hadden er veel minder van gemerkt. Maar de linkse staatsruiveniers wel. En wij zouden de BTW ook het liefst niet verhogen maar verlagen. Goed voor de economie, goed voor de werkgelegenheid en goed voor de koopkracht.
14 mld in 1 jaar ombuigen maakt meer kapot dan je lief is. Alle economen inclusief het IMF waarschuwen daarvoor. De PVV weigert ook 14 miljard euro te bezuinigen terwijl er miljarden Nederlandse euro’s worden overgemaakt aan Brussel, het vreselijke ESM-fonds en aan zwakke landen als Griekenland.

Voorzitter, die 14 miljard in 1 jaar tijd moet van tafel. 14 miljard ombuigen in 1 jaar is gekkenwerk. Nederland moet weer baas worden in eigen huis. Onze toekomst behoort in onze handen en niet in de handen van de eurofielen. Baas in eigen huis. Baas in eigen land.

Voorzitter, er is dus geen akkoord. Geen steun van de PVV voor het hele pakket, niet voor een verhoging van de AOW-leeftijd vanaf 2015, niet voor 9 euro eigen bijdrage per medicijn, niet voor een btw-verhoging, nergens voor. De regering zal haar steun elders moeten zoeken.

Voorzitter, ik beëindig namens mijn fractie de steun aan dit kabinet met een bloedend hart. Het moet, ik kan niet anders. Mijn loyaliteit ligt op de eerste plaats in Nederland en niet in Brussel.
Ik beeíndig onze steun aan dit kabinet echter niet lichtvaardig. Ik doe dit, ik meen het oprecht, met pijn in het hart. De afgelopen maanden hebben wij keihard gewerkt om deze reis tot een goed einde te brengen. Maar het is anders gelopen dan wij wilden. 18 miljard is al een hoop – 32 miljard was gewoon te veel.
Ik maak ondanks alle boze woorden en zwarte pieten van de gelegenheid gebruik een groet te brengen aan de onderhandelaars van de andere partijen. Wij hebben het samen geprobeerd, maar het is niet gelukt Ik had dit kabinet graag het volbrengen van zijn eerste ambtstermijn gegund. Maar 32 miljard bezuinigen die de burger keihard in de portemonnee raakt, de economische groei vertraagt en de werkloosheid doet oplopen is een brug te ver. Ik neem afscheid van dit kabinet. Het woord is nu aan de kiezer.
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
a.r.

Bericht door a.r. »

Vreemd, bij mij wel. :?
Niet tegelijk voetbal en verkiezingen: Pas in september naar stembus

Kleine partijen kunnen nu beter voorbereiden
dinsdag 24 april 2012
Door: Charles Groenhuijsen
Categorie: Politiek
We kiezen in september en niet in juni een nieuwe TNiet tegelijk voetbal en verkiezingen: Pas in september naar stembusweede Kamer. Een meerderheid van de Kamer wil dit. Dat betekent dat er in de agenda's en in de publiciteit geen conflict komt tussen de verkiezingen en het EK voetbal.

--------------------------------------------------------------------------------
De PvdA was gisteren nog voor verkiezingen in juni maar pleit inmiddels voor begin september. Overigens is de uiteindelijke beslissing aan het kabinet.
PvdA-leider Samsom heeft nog steeds een voorkeur voor verkiezingen voor de zomer, maar hij wil de grote minderheid tegemoetkomen, die de verkiezingen later wil. "Het laatste wat ik wil is dat we deze moeilijke periode beginnen met gesteggel over de verkiezingsdatum," zegt Samsom.
Een minderheid in de Kamer klaagde gisteren dat er bij verkiezingen op 27 juni te weinig voorbereidingstijd zou zijn. Ook de Kiesraad leverde gisteren scherpe kritiek en noemde verkiezingen over twee maanden onwenselijk.
D66-leider Alexander Pechtold is blij met het besluit van de PvdA. 'Dit is een teken van realisme van de PvdA. Ik hoop dat ze nu ook bereid zijn om over de begroting van 2013 te praten'.
Tweede Kamerlid Hero Brinkman noemt het een 'verstandig besluit van de PvdA'. Hij was gisteren nog woedend, omdat de 'kleinst mogelijke meerderheid' de vroege verkiezingsdatum van 27 juni dreigde door te drukken. Verkiezingen voor het reces zijn voor kleine partijen.

Bronnen: NOS, Volkskrant, Telegraaf
en deze:
Roep om kabinet van zakenmensen en apolitieke technocraten

De meest prominente stem is die van Hans Wijers, ex-minister en afzwaaiend topman van Akzo. Hij pleitte vurig voor een apolitiek kabinet van ondernemers, wetenschappers en experts om een economische ramp te voorkomen. "Er is nu een nationaal belang - dat de partijpolitieke overwegingen overstijgt".
Jort Kelder wil het ook: "Ondernemers hebben meer dan het gewone volk in de gaten wat er aan de hand is. We steven zo langzamerhand af op een faillissement en het land is onbestuurbaar", zegt hij in het AD.
Voorspelling: nu politici bij de eerste hobbel - het vinden van een verkiezingsdatum - al falen zal de roep toenemen om hen buitenspel te zetten.
Demosthenes
Forum fan

Goh, heb ik dat laatste niet voorspeld?
a.r.

Bericht door a.r. »

Ik dacht even dat de man eea diep overdacht had, totdat ik dit las:
Voorzitter, de Partij voor de Vrijheid wil ook de overheidsfinancieën op orde brengen. Toen wij naar het Catshuis gingen, brachten wij ordners vol met voorstellen mee. We hadden er best uit kunnen komen. Alleen al het elimineren van die bizarre ontwikkelingshulp had het begrotingstekort fors verlaagd. Ook had er natuurlijk gehakt moeten worden in de andere linkse hobby’s: het duurzaamheidsgedreutel, al die gekke windmolens, het geld dat we aan de linkse hobbyclubs geven, de klimaat-paniek, de kunstsubsidies – noem maar op.
Dan zou het mes aan twee kanten snijden: een lager overheidstekort en het linkse subsidie-fontein zou worden drooggelegd. Henk en Ingrid hadden er veel minder van gemerkt. Maar de linkse staatsruiveniers wel. En wij zouden de BTW ook het liefst niet verhogen maar verlagen. Goed voor de economie, goed voor de werkgelegenheid en goed voor de koopkracht.
14 mld in 1 jaar ombuigen maakt meer kapot dan je lief is. Alle economen inclusief het IMF waarschuwen daarvoor. De PVV weigert ook 14 miljard euro te bezuinigen terwijl er miljarden Nederlandse euro’s worden overgemaakt aan Brussel, het vreselijke ESM-fonds en aan zwakke landen als Griekenland.
Ten eerste kan ik me tijd niet heugen dat we een links kabinet hadden, maar ik zoek altijd graag eea even op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands ... reldoorlog" onclick="window.open(this.href);return false;
Van 1973 tot 1977 sindsdien is het van rechts, rechtser, naar rechtst gegaan. Maar goed, ik ben niet zo erg van links/rechts...het gaat mij meer over de kwaliteit die de managers van dit land leveren en die is mi bedroevend, bedroevender, bedroevendst (Huh??) te noemen! Het zit op het pluche en gedraagt zich als Zonnekoningen, het heeft geen enkele voeling met het volk en het volk heeft geen enkele voeling met de managers van dit land...behalve dan dat ze alleen maar aan hun eigen portomonnee denken en daarom gevaarlijke malloten achterna lopen als Wilders...waarvan we niet weten waar deze mi marionet zijn partij financieën vandaan krijgt (ik weet het speculatie...maar wanneer je niets te verbergen hebt, geef je mi gewoon zonder enige moeite opening van zaken).Het volk, de blatende schaapjes die tevreden en gezapig in hun grazige weiden leven en in aanbidding voor hun Leider (links/rechts zo je wilt) buigen en hem/haar toejuichen als hij/zij het zich zo af en toe verwaardigt naar buiten te treden en hen minzaam lachend gerust te stellen door hen te vertellen, dat zij de uitverkorenen nog rustig een poosje verder mogen grazen, dat deze uitverkorenen zich geen zorgen hoeven te maken, dat hun weide door Hem voor hen geplaveid is met gouden grassprieten waaraan ze zich tegoed mogen doen, maar dat er anderen zijn...zwarte schapen, viezerikken dus en luiaards, die omdat ze zo lui zijn met minder rechten te maken krijgen...opdat ze maar eens gaan voelen wat werken is!

En het witte schapenvolk knikt, zichzelf onverschillig verder volvretend over die zwarte schapen, instemmend over zoveel Alwijs- en Alwetendheid van hun Almachtige Leider. Die vieze luie zwarte schapen verdienen immers niets beter...de Leider heeft de cijfers gepresenteerd over wat zij de maatschappij kosten en hen in al zijn Wijsheid de fraude cijfers gegeven en dus dienen die schandvlekken eigenlijk beter nog verbannen te worden. Hun Leider is echter zeer sociaal en dat is mooi, héél mooi van Hem/Haar! Want eigenlijk zouden zij toch verbannen moeten worden naar de buitenste duisternis...máár dat zal hun Leider nooit doen...tenminste niet zomaar...daar moet je heel wat meer voor op je kerfstok hebben...keihard liegen ofzo...als jongetje (Mauro e.a.), of een paar euro aannemen van één van je kinderen omdat je als bijstandsopa/oma opgepast hebt op je kleinkinderen...foeifoeifoei....schandelijk! De witte schapen vreten verstoord over zoveel asociale ongepastheid de grazige weide driftig knabbelend verder af...met hun volgevreten buiken kankerend blatend tegen elkaar dat er vanmorgen in de Telegraaf stond dat ze er gelukkig weer één gepakt hadden en dat ze toch maar spoedig weer eens vurkje moesten gaan prikken, een balletje moesten gaan slaan en eens een goed gesprek zouden moeten gaan voeren over de aan/verkoop van of aankoop/afbraak van ...en de bonus die hen dat oplevert...nou ja, mocht het ooit uitkomen dat het niet helemaal netjes was...in hun contract staat vermeld dat ze bij vertrek een bonus van een zeker bedrag mee krijgen...de toekomst van henzelf en de kinderen is gegarandeerd dus....en daarbij....wij hebben ons Old Boys Network immers...dus geen zorg witte schapenkinderen...papa/mama komt wel weer terecht!

Desnoods als burgemeester en een paar commisariaten zitten er altijd wel in! Ach lieverd... je wilt een nieuwe spijkerbroek van ^&*$ ...geen probleem ....hier heb je de creditcard...je moet uiteindelijk bij je vrienden indruk maken? Neem ook gelijk maar een nieuw mobieltje...anders hoor je er misschien niet bij ...en dát zou vreselijk zijn. Papa/mama heeft even geen tijd, maar koop maar wat je nodig denkt te hebben om indruk te kunnen maken op je vrienden. Overigens vind papa/mama het niet zo prettig dat je je met dat pleps van Occupy bezighoudt...ik/we weten wel dat je jong bent en je af wilt zetten tegen onze witte schaapjes kringen, maar wij/je witte schaapjes ouders weten heus wel dat zo'n spijkerbroek geld oplevert voor kinderen in zo'n derde wereldland, opdat zij hun familie daar kunnen steunen. Dat is een nobel iets voor die wilde zwarte schapen daar! Ze werken eindelijk aan hun toekomst én die welvaart hebben ze aan jou, ons en de Leiders alhier te danken...knoop dát vooral goed in je oren, kind van witte schapenouders en volg ons voorbeeld...dáár word je alleen maar beter van!

@ Henk en Ingrid, mocht je hier per ongeluk terecht komen, lees dan eens een poosje mee, probeer eens kritisch te leren denken...leg die door Fentener van Vlissingen beinvloedde kranten eens naast je neer en ga eens werkelijk op zoek naar iig meer waarheid. Durf eens zelf te gaan denken en je eigen (zeker niet gemakkelijke) weg te kiezen....een kronkelige weg, modderig en vol met stenen en kuilen...een weg die moed vraagt/eist...waarin je regelmatig je spiegelbeeld in de diepe plassen ziet weerschijnen....geen goudgeplaveide rechte weg..maar wel de meest intellectueel eerlijke....één die je leert je eigen zon te zijn ...anafhankelijk van links/rechts en vooral van Leiders! Leer je eigen zon te worden, al wandelend in de nacht!
siger

Bericht door siger »

Demosthenes schreef:Dit mag toch he? Ik mag toch wel zo'n groot stuk neerknallen?
Oke hoe dan ook... mee eens of niet? (ik ga mijn mening niet geven, die mag toch al bekend zijn)
Het zou een pak plezieriger zijn als je het zaakje in je enkele (eigen) woorden zou samenvatten. Voor de krantenlezers kan je dan nog altijd een linkje plaatsen toch?

Zo nodigt het mij niet uit tot een reactie.

Reactie op de titel: laat ons het hopen.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Van mij mag bericht 1 in zijn geheel blijven staan, het is een goede analyse en veel stof om op door te praten.
siger

Bericht door siger »

Loekie1 schreef:Van mij mag bericht 1 in zijn geheel blijven staan, het is een goede analyse en veel stof om op door te praten.
Ik zou het niet weten, ik heb het niet gelezen.
Demosthenes
Forum fan

siger schreef:Reactie op de titel: laat ons het hopen.
(en tevens op alles wat a.r. zei)

are.you.kidding.me?

Ik wil niet stronteigenwijs, hooghartig en weet ik veel wat voorkomen (al ben ik dat wel) maar echt... ik ga hier niet eens uitgebreid op antwoorden... 'linkse' mensen...*zucht*
siger

Bericht door siger »

Demosthenes schreef:Ik wil niet stronteigenwijs, hooghartig en weet ik veel wat voorkomen (al ben ik dat wel) maar echt... ik ga hier niet eens uitgebreid op antwoorden... 'linkse' mensen...*zucht*
Je zucht verraadt dat je zonder argumenten zit. Niet antwoorden lijkt me dus een wijze keuze. Ontslaat mij meteen van de vraag of je stronteigenwijs, hooghartig en weet ik veel bent.

Blijft alleen (eventjes) de vraag of je wel hele krantenpagina's moet dumpen over iets wat je zelf niet kan/wil zeggen. Maar ook die gedachte is meteen weer weg.
a.r.

Bericht door a.r. »

Demosthenes schreef:
siger schreef:Reactie op de titel: laat ons het hopen.
(en tevens op alles wat a.r. zei)

are.you.kidding.me?

Ik wil niet stronteigenwijs, hooghartig en weet ik veel wat voorkomen (al ben ik dat wel) maar echt... ik ga hier niet eens uitgebreid op antwoorden... 'linkse' mensen...*zucht*

:lol: :lol:

De arrogantie van de jeugd zal ik maar denken. Komt mijn vraag aan jou: je plempt hier een stuk neer zonder bronvermelding en wij worden geacht jouw mening te kennen en mogen geen kritische commentaren erop schrijven? (dit nog buiten het feit dat Geenstijl nou niet bepaald in een positief daglicht staat hier) Daar wil ik toch wel graag meer van weten! :angel12:
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Demosthenes schreef: ik ga hier niet eens uitgebreid op antwoorden... 'linkse' mensen...*zucht*
Ja, ik bedoel, waarom zou je überhaupt met linkse mensen praten. Links is niet discussiewaardig.

#-o
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Demosthenes
Forum fan

Of dat nou sarcastisch was of niet (nogmaals, ik ben niet zo thuis in de humor-department): nou, precies.
Plaats reactie