Mensen worden verslaafd op psychiatrische inrichting

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

sytze
Diehard

Mensen worden verslaafd op psychiatrische inrichting

Bericht door sytze »

Uit eigen ervaring heb ik vernomen dat verschillende mensen verslaafd zijn geworden op de instellingen waar ze verbleven. Zo ook op een ggz terrein hier in de buurt. Dit is een probleem dat op veel terreinen van de geestelijke gezondheid zorg plaatsvindt.

Hoe verschrikkelijk is het wel niet als mensen naar zo'n terrein gaan om kwetsbare jongeren/volwassenen verslaafd te maken of opnieuw verslaafd te maken om geld aan te verdienen. Ik vind het een erg kwalijke zaak. Wat gaat er op dat moment in iemand zijn hoofd om?

Hoe voorkomen we dit?

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Vilaine
Bevlogen

Re: Mensen worden verslaafd op psychiatrische inrichting

Bericht door Vilaine »

Je bedoelt verslaafd aan de therapeutische begeleiding? Dat ze niet meer kunnen leven zonder geregeld naar de psychiater of psycholoog te gaan?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Jinny

Bericht door Jinny »

Nou nee, ik denk eerder drug.
En ik ben zwaar geneigd om Sytses bericht serieus te nemen.
erikketik
Forum fan

Bericht door erikketik »

Vilaine schreef:Je bedoelt verslaafd aan de therapeutische begeleiding? Dat ze niet meer kunnen leven zonder geregeld naar de psychiater of psycholoog te gaan?
Waarschijnlijk gaat het hier om verslaving aan medicijnen.
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
erikketik
Forum fan

Bericht door erikketik »

Oh, tegelijk gepost!

Ik vind het ook in de lijn liggen van het beeld dat ik van de farmabedrijven en hun tentakeltactieken heb opgebouwd.
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
Juglans
Forum fan

Bericht door Juglans »

Ik lees uit de openingspost dat het om drugs gaat. En dat is een probleem ja. Het is een hechte scene waarbij het lastig is om de dealers te ontlopen. En als het al niet op het instellingsterrein gebeurt, dan bij het naastgelegen winkelcentrum, en anders bij het station, of waar dan ook. Maar ja, de oplossing.. ik denk dat die vooral gericht moet zijn op de verslaafden/psychiatrisch patienten. Maar dat is al met al wel een lastige groep..
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess
a.r.

Bericht door a.r. »

Juglans schreef:Ik lees uit de openingspost dat het om drugs gaat. En dat is een probleem ja. Het is een hechte scene waarbij het lastig is om de dealers te ontlopen. En als het al niet op het instellingsterrein gebeurt, dan bij het naastgelegen winkelcentrum, en anders bij het station, of waar dan ook. Maar ja, de oplossing.. ik denk dat die vooral gericht moet zijn op de verslaafden/psychiatrisch patienten. Maar dat is al met al wel een lastige groep..
Misschien begrijp ik eea verkeerd, maar het lijkt mij dat zulke kwetsbare mensen op zo'n terrein cq binnen zo'n instelling juist beschermd moeten worden tegen lieden die misbruik van de (op het moment van opname) zeer grote kwetsbaarheid van die mensen, willen maken. Wat ik mij afvraag is hoe het mogelijk is dat dergelijke lieden op het terrein van zo'n instelling kunnen komen. Kunnen die kwetsbare mensen zo maar lastig gevallen worden door drugsdealers en zo ja, waarom is er dan geen bewaking aan "de poort". En ik kan mij voorts goed voorstellen dat juist zulke mensen zeer verslavingsgevoelig zijn...( ik denk aan de pijn niet meer hoeven voelen) ...maar juist daarom lijkt het mij dat een portier niet iedereen maar toelaat/ zou moeten toelaten. Maar misschien is mijn beeld van zo'n instelling wel helemaal verkeerd.
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

@ iedereen: het gaat idd om drugs, sorry dat ik dit niet heb aangegeven.

@ a.r.: idd, het gaat vaak over mensen die het allemaal niet meer zien zitten en daarom aan de drugs gaan. Ze hebben toch geen toekomst meer (naar hun zeggen) en zijn daarom snel geneigd om aan de drugs te gaan. Als ik zoiets hoor word ik daar zelf erg kwaad om. En @ jim: het is ook echt waar. het gebeurt erg veel. Ik weet het van mensen uit mijn omgeving. Dit is een serieus probleem dat al minstens 20 jaar speelt. (Laatst een film gezien over de GGZE over drugs verslaafden dat 20 jaar terug gemaakt was) Er word alleen bijna nooit over gesproken. terwijl het onder psychiatrische patiënten erg veel speelt.

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Jinny

Bericht door Jinny »

Sytze, ik heb op andere fora mensen gesproken die op dergelijke instellingen regelmatig stoned waren.
Vandaar dat ik direct met je mee ga.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Drugs dus. Ik kan het me namelijk niet voorstellen. Dat moet dan van de laatste paar jaar zijn. In de 40 jaar ervoor heb ik het niet gezien.
Wel dat mensen verslaafd raken aan "in therapie zijn", ze kunnen bijna niet meer zonder begeleiding.
Ik zie eerlijk gezegd ook niet, dat mensen op hun kamer lamlendig liggen te liggen, nadat ze boven een kaarsvlam hun lepeltje heroïne hebben verhit en ingespoten.

Je hebt het toch over psychiatrische (GGZ) instellingen zoals Wolfheze, de PAAZ e.d?
Laatst gewijzigd door Vilaine op 07 mei 2012 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Jinny

Bericht door Jinny »

Vaak gaat het om softdrug, waardoor ze stoned als een kanarie rondzwalken.
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

het gaat gewoon om die drugs dealers die hun spul verkopen op idd een ggz terrein. Ik weet niet wat voor spul allemaal.

Groet, Sytze
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Ik zou graag een bron of een verwijzing willen zien. Met OP kan ik niets.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

The Prophet schreef:Ik zou graag een bron of een verwijzing willen zien. Met OP kan ik niets.
Ik zal een bron zoeken, maar je kunt natuurlijk ook een rondje over een terrein rijden. dan zie je ze wel als je een beetje weet waar je op moet letten.

Groet, Sytze
Jinny

Bericht door Jinny »

Volgens mij zijn daar geen onderzoeken naar Prophet, maar gezien de meeste instellingen vrij toegankelijk zijn en er in het kader van zelfbeschikking sommige 'lichtere' bewoners veel vrijheid hebben komt het dus voor.
Ik heb op internet diverse mensen gesproken die aangaven te blowen en de rommel op het terrein of recht om de hoek kochten.
Zeker de grotere instellingen die in of dicht bij een stad zitten.
Op een instelling als Midgard, aan de rand van dorp, waar alleen relatief zware patienten zitten in met veel personeel zal het minder tot niet voorkomen dan op bv Noorderhaven of Reigersdaal welke groot zijn met veel lichtere gevallen en dicht op grote woningbouw zitten.
Plaats reactie