Nee. als je zo lang als ik meedraai zou het toch een schande zijn als ik niet zou geloven.Destinesia schreef:Je bent erg in de war dan toch ..? Lijkt me..Nausea schreef:Maar het staat wel in de bijbel.
Het geloof van Nausea
Moderator: Moderators
Het geloof van Nausea
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan sporen van belering en ironie bevatten.
Re: Paulus vergiste zich...?!
pratende slang, eva uit een rib van Adam, een aarde van "al bijna zesduizend jaar" oud, Ark van Noach als een reddingboot met alle dieren, een drijvende bijl, een wonderstaf van Mozes, een stoute vrouw die in een berg zout veranderd, een meneer die drie dagen in de buik van een vriendelijke vis mag meereizen en hem op het strand uitspuugt,een losse zwevende hand die op een muur schrijft, mannen die in een oven rondwandelen, een stilstaande zon, en Jezus die als een geest op een wolk ging staan en de dampkring uit vloog.
Nou leg uit dan.
Machtig interessant. Hoe weet jij deze dingen allemaal? Wanneer heb je zo'n geest ontmoet?Nausea schreef:Dat betekend dus ook dat een geest NIET immaterieel is maar gewoon een lichaam heeft.
Machtig interessant. Hoe weet jij deze dingen allemaal? Wanneer heb je zo'n geest ontmoet?[/quote]
Wat valt er nog uit te leggen dan? Staat toch allemaal in de bijbel, behalve dat de wereld 6000 jaar oud is? Ik denk, of sterker nog ik weet dat God dat nog niet alles over de schepping heeft verteld. Toen Robbert Dijkgraaf, een wetenschapper, laatst bij DWDD uitgebreid uitlegde hoe het universum was ontstaan leek dat verdacht veel op het scheppingsverhaal. Hij zei dat er licht ontstond tjdens de expansie van het heelal en aan de hand van de kleuren we de snelheid kunnen bepalen. Staat er niet dat God licht schiep? Nou dan...
Jaren geleden ben ik door een geest opgetild en ik voelde zijn handen aan mijn benen. Daarom kreeg ik de bijnaam de vliegende Hollander hier in Zweden. Dus een geest heeft een lichaam en kan andere materie vastpakken net als mensen. Daarnaast staat het gewoon in de bijbel. Een engel kon bijvoorbeeld de steen voor het graf van Jezus wegrollen. En het bijbelse feit dat we bij de opstanding een 'hemels' mens worden, met een hemels lichaam, geest dus omdat Jezus zei 'zoals de engelen' (Lu 20:36) die dus geesten zijn.
Wat valt er nog uit te leggen dan? Staat toch allemaal in de bijbel, behalve dat de wereld 6000 jaar oud is? Ik denk, of sterker nog ik weet dat God dat nog niet alles over de schepping heeft verteld. Toen Robbert Dijkgraaf, een wetenschapper, laatst bij DWDD uitgebreid uitlegde hoe het universum was ontstaan leek dat verdacht veel op het scheppingsverhaal. Hij zei dat er licht ontstond tjdens de expansie van het heelal en aan de hand van de kleuren we de snelheid kunnen bepalen. Staat er niet dat God licht schiep? Nou dan...
Jaren geleden ben ik door een geest opgetild en ik voelde zijn handen aan mijn benen. Daarom kreeg ik de bijnaam de vliegende Hollander hier in Zweden. Dus een geest heeft een lichaam en kan andere materie vastpakken net als mensen. Daarnaast staat het gewoon in de bijbel. Een engel kon bijvoorbeeld de steen voor het graf van Jezus wegrollen. En het bijbelse feit dat we bij de opstanding een 'hemels' mens worden, met een hemels lichaam, geest dus omdat Jezus zei 'zoals de engelen' (Lu 20:36) die dus geesten zijn.
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan sporen van belering en ironie bevatten.
Je bent door een geest opgetild. Veel mensen hebben ervaringen die op het eerste gezicht wonderbaarlijk zijn, maar neuropsychologisch uitstekend te verklaren zijn. Net als de hallucinaties van Paulus en vele anderen. Hoe bewijs je dat je daadwerkelijk opgetild bent door een geest? Waren er getuigen bij (die nuchter waren en niet onder invloed van drugs)?
Groetjes,
WPS
Groetjes,
WPS
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".
Albert Einstein
Albert Einstein
En ik denk dat we hier door een troll worden getild.WPS schreef: Je bent door een geest opgetild.
Zoals ik al zei kreeg ik de bijnaam de vliegend eHollander hier in Zwe3den nadat mensen mij meerdewre keren hebben zien zweven. Dat ik door een engel werd opgetild aan mijn benen, ik voelde zijn handen, is slechts 1 keer gebeurd. De andere keren dat ik zweefde gebeurde er iets anders maar laat ik dat maar niet uitleggen anders dan door te zeggen dat Jezus voor de ogen van zijn discipelen in een geest veranderde. Het waren naar mijn weten meestal nuchtere mensen. Niet iedereen heeft over hun belevenis verteld omdat ze bang waren maar dat terzijde. En ik ben niet aan het trollen. Ik heb niet zo'n geest zomaar omtmoet. Elke heilige heeft minstens 1 geest ter beschikking.WPS schreef:Daarom kreeg ik de bijnaam de vliegende Hollander hier in Zweden.Nausea schreef:Wanneer heb je zo'n geest ontmoet?
Bedankt voor je antwoord, het zijn buitengewone claims die je maakt. Heb je toevallig naam en toenaam van die getuigen? Is er over jouw zweven door de lucht wel eens een verslag gemaakt door een journalist van een krant of tijdschrift? Zo'n buitengewone gebeurtenis moet heel wat teweeg hebben gebracht in Zweden...
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".
Albert Einstein
Albert Einstein
Ach, in Zweden zijn ze wel meer gewoon.WPS schreef: Zo'n buitengewone gebeurtenis moet heel wat teweeg hebben gebracht in Zweden...
Zoals ik al schreef, velen hebben er niets over verteld omdat ze bang waren. Maar dat maakt niets uit, ik weet wat er is gebeurd en ik heb niet voor niets de bijnaam vliegende Hollaner gekregen. Als enige ondanks het feit dat er zo ongeveer 10000 NLers permanent in Zweden wonen.WPS schreef: Bedankt voor je antwoord, het zijn buitengewone claims die je maakt. Heb je toevallig naam en toenaam van die getuigen? Is er over jouw zweven door de lucht wel eens een verslag gemaakt door een journalist van een krant of tijdschrift? Zo'n buitengewone gebeurtenis moet heel wat teweeg hebben gebracht in Zweden...
Dus ook geen enkel artikel in een krant of tijdschrift over de beroemde 'Vliegende Hollander' in Zweden...? 

Albert Einstein
Albert Einstein
Je suggereert dat je heilig bent. Wat pretendeer je daarmee? Doe je nooit iets verkeerds? Ben je als heilige superieur aan andere niet-heilige medemensen?Nausea schreef: Zoals ik al zei kreeg ik de bijnaam de vliegend eHollander hier in Zwe3den nadat mensen mij meerdewre keren hebben zien zweven. Dat ik door een engel werd opgetild aan mijn benen, ik voelde zijn handen, is slechts 1 keer gebeurd. De andere keren dat ik zweefde gebeurde er iets anders maar laat ik dat maar niet uitleggen anders dan door te zeggen dat Jezus voor de ogen van zijn discipelen in een geest veranderde. Het waren naar mijn weten meestal nuchtere mensen. Niet iedereen heeft over hun belevenis verteld omdat ze bang waren maar dat terzijde. En ik ben niet aan het trollen. Ik heb niet zo'n geest zomaar omtmoet. Elke heilige heeft minstens 1 geest ter beschikking.
Albert Einstein
Albert Einstein
Er zijn veel heiligen in de zin van onkrenkbaar (off-limits), dus iemand die ons iets aandoet zal worden bestraft.
Wat moeten wij hier verder over zeggen? Als God voor ons is, wie kan dan tegen ons zijn? Zal hij, die zijn eigen Zoon niet heeft gespaard, maar hem omwille van ons allen heeft prijsgegeven, ons met hem niet alles schenken? Wie zal Gods uitverkorenen aanklagen? God zelf spreekt hen vrij. Wie zal hen veroordelen? Rom 8:31-34
Enzovoorts... De belofte komt van God zelf, dus hoezo niet heilig?
Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar om zondaars aan te sporen om te bekeren.’ Lu 5:32
Wat moeten wij hier verder over zeggen? Als God voor ons is, wie kan dan tegen ons zijn? Zal hij, die zijn eigen Zoon niet heeft gespaard, maar hem omwille van ons allen heeft prijsgegeven, ons met hem niet alles schenken? Wie zal Gods uitverkorenen aanklagen? God zelf spreekt hen vrij. Wie zal hen veroordelen? Rom 8:31-34
Enzovoorts... De belofte komt van God zelf, dus hoezo niet heilig?
Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar om zondaars aan te sporen om te bekeren.’ Lu 5:32
Re: Het geloof van Nausea
Daarbij komt nog dat wij wel bestraft kunnen worden - door God als we een fout maken. Dat is in dat opzicht niet anders dan wat er met de joden gebeurde, de tijd in Egypte enz zijn daar bewijs van.
Als we onszelf zouden toetsen, zouden we niet worden veroordeeld. Want indien wij onszelven oordeelden, zo zouden wij niet geoordeeld worden. Maar nu velt de Heer zijn oordeel over ons en wijst hij ons terecht, opdat we niet samen met de wereld zullen worden veroordeeld. 1Kor 11:31-32
Als we onszelf zouden toetsen, zouden we niet worden veroordeeld. Want indien wij onszelven oordeelden, zo zouden wij niet geoordeeld worden. Maar nu velt de Heer zijn oordeel over ons en wijst hij ons terecht, opdat we niet samen met de wereld zullen worden veroordeeld. 1Kor 11:31-32
Zou zoiets ook in Finland kunnen gebeuren?aton schreef:Ach, in Zweden zijn ze wel meer gewoon.WPS schreef: Zo'n buitengewone gebeurtenis moet heel wat teweeg hebben gebracht in Zweden...
Famous Sam McCloud quotes:
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
Nou, Anders in Noorwegen wel.