ik ben even aan het kijken of www.freethinker.nl en zie dat daar de teksten uit hun context worden gerukt.
stukje van freethinkr.nl onder het kopje waarom Jezus?:
Jezus keek naar zijn critici "met toorn" (Markus 3:5), en viel kooplui aan met een zweep (Johannes 2:15). Hij toonde zijn respect voor het leven door onschuldige dieren te verdrinken (Mattheus 8:32). Hij weigerde een ziek kind te genezen, tot hij door de moeder onder druk werd gezet (Mattheus 15:22-28).
Laten we de teksten erbij halen:
Marcus 3:5: Jezus genas hier een hand van een man en de Farizeeen waren niet zo blij met Hem. Hij werd op de proef gesteld door te "werken" op de Sabbath. Ik lees even geen toorn. Naturlijk, Jezs werd wel boos toen er handel werd gedreven in de synagoge. Omdat het het huis van de Vader was! Daar ging Jezus met een zweep rond, maar ik heb nergens gelezen dat Hij iemand ermee heeft verwond.
het respect tonen door levende dieren:
Er waren 2 mannen bezeten door demonen, Jezus dreef die demonen uit. Maar zij smeekten hem "Als je ons uitdrijft, stuur ons dan naar die kudde varkens".
Jezus zei "vooruit".
De demonen gingen in de varkens zitten en deze liepen de afgrond in.
Ik snap het ook niet helemaal, Jezus had ook kunnen zeggen dat de demonen niet in de varkens mochten zitten.
Mara wat ik nog erger vind is de ondankbaarheid van de 2 bezetenen. Jezus heeft ze bevrijd van demonen, zij gaan het zo vertellen dat Hij niet meer welkom is...
Weigeren een kind te genezen...
Jezus heeft het niet zomaar geweigerd. Hij zou het kind natuurlijk genezen. De vrouw heeft Jezus niet onder druk gezet, maar smeekte Hem. Hij gad een voorbeeld met honden, zij gaf een tegenargument in datzelfde voorbeeld. Hieruit blijkt ook dat zij een groot geloof had.
En haar kind werd genezen.
De teksten worden vaak niet goed gelezen en zomaar uit hun context gehaald.
Dat stukje: Wie niet met Mij is, is tegen mij uit Lucas 11:23, gaat over het uitdrijven van Demonen. Veel christenen hebben deze tekst verkeerd gebruikt, maar doe dat zelf dan niet alsjeblieft.
Tip: lees de hele tekst en haal geen citaten tevoorschijn om ze uit hun context te rukken.
Vriendelijke groet
Johan