'Steekproeven van de overheid bewijzen het: ons eten bevat geregeld méér gevaarlijke stoffen dan de Warenwet toestaat. Resten van bestrijdingsmiddelen in groente en fruit, antibiotica in vlees, kwik in vis…
Toch worden die producten meestal gewoon verkocht. Bovendien houdt de overheid informatie achter: ze vertelt u niet waar de vervuilde producten in de schappen liggen. Vindt u dat niet vreemd? Want om wiens gezondheid gaat het nu eigenlijk? U als consument heeft het recht om te weten welke winkels de Warenwet overtreden. Dan kunt u kiezen voor een schone supermarkt. En dan zullen ook die andere supermarkten hun waar beter gaan controleren.'
(bron; http://www.weetwatjeeet.nl.)
:P DEVIOUS 8)
Weet wat je eet!
Moderator: Moderators
Weet wat je eet!
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Vandaag was het nog eens in het nieuws bij Radio 1.
Niet best. We gaan niet gelijk dood aan kleine dosissen bestrijdingsmiddelen, maar mijn lichaam is geen vuilnisvat.
Het welvarende Westen kenmerkt zich qua ziekten o.a. met stip door kanker. Daarom lijkt mij met deze wetenschap dat het beter is te voorkomen dan te genezen.
Weet wat je eet en je bent wat je eet...!
Niet best. We gaan niet gelijk dood aan kleine dosissen bestrijdingsmiddelen, maar mijn lichaam is geen vuilnisvat.
Het welvarende Westen kenmerkt zich qua ziekten o.a. met stip door kanker. Daarom lijkt mij met deze wetenschap dat het beter is te voorkomen dan te genezen.
Weet wat je eet en je bent wat je eet...!
'je moet niet alles lezen wat je gelooft, en je moet niet alles geloven wat je leest...'
Een gezond initiatief zou een biologisch (dynamisch) groente-en of fruitpakket kunnen zijn. Het bedrijf Odin is daarin een touwtrekker.
'Bij de samenstelling van het Odin Groente en of Fruit abonnement let Odin ook op dierenwelzijn. milieu- en energiebesparing, het behoud van een rijke flora en fauna op de bedrijven, de optimale kwaliteit van de produkten zelf (dus zonder bestrijdingsmiddelen
) en een eerlijke beloning voor alle mensen die meewerken aan de totstandkoming van het Groente- en of Fruitabonnement. En dat in het binnen- en buitenland.'
www.odin.nl
'Bij de samenstelling van het Odin Groente en of Fruit abonnement let Odin ook op dierenwelzijn. milieu- en energiebesparing, het behoud van een rijke flora en fauna op de bedrijven, de optimale kwaliteit van de produkten zelf (dus zonder bestrijdingsmiddelen
www.odin.nl
'je moet niet alles lezen wat je gelooft, en je moet niet alles geloven wat je leest...'
Ik en mn partner hebben al een aantal jaren een groene leguaan. Sinds we het beestje biologische groente geven is de eetlust van de leguaan gestegen! De leguaan heeft danwel niet zo'n tong als een slang (wat vele denken), maar een dikkere kortere tong, met een hele kleine split vooraan. De leguaan gebruikt deze echter niet om mee te zien (de leguaan heeft prima ogen), maar, net als de slang, wel als verfijnd 'apparaat' om geschikt voedsel te detecteren. De leguaan 'weet' dus kennelijk wat hij/zij wil eten!
Bij dieren zijn smaak en reukvermogen vaak veel verfijnder dan bij ons. Waarschijnlijk proeft het dier als er bestrijdingsmiddelen op de groente aanwezig is. Het zou wijs zijn het voorbeeld van de Leguaan te volgen.Rebecca schreef:Ik en mn partner hebben al een aantal jaren een groene leguaan. Sinds we het beestje biologische groente geven is de eetlust van de leguaan gestegen! De leguaan heeft danwel niet zo'n tong als een slang (wat vele denken), maar een dikkere kortere tong, met een hele kleine split vooraan. De leguaan gebruikt deze echter niet om mee te zien (de leguaan heeft prima ogen), maar, net als de slang, wel als verfijnd 'apparaat' om geschikt voedsel te detecteren. De leguaan 'weet' dus kennelijk wat hij/zij wil eten!
ciao.. Devious... 8)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)