'Veel misbruikte tieners verleidden priester'

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

'Veel misbruikte tieners verleidden priester'

Bericht door lanier »

NEW YORK - Een invloedrijke katholieke geestelijke heeft met een interview voor ophef gezorgd in de Verenigde Staten.
De Amerikaanse priester Benedict Groeschel zei tegen een katholiek tijdschrift dat misbruikte kinderen vaak de priester hebben verleid. Op internetsites en Twitter wordt hij donderdag fel bekritiseerd.
''Stel je voor dat een man een zenuwinzinking krijgt en een jongere komt achter hém aan. In veel gevallen is de jongere - 14, 16, 18 jaar oud - de verleider'', zei Groeschel tegen de National Catholic Register. Hij denkt dat de tieners op zoek zijn naar een vaderfiguur om mee te knuffelen.
Groeschel vindt ook dat priesters die voor het eerst schuldig worden bevonden aan misbruik, niet horen te worden bestraft. ''Ze waren niet van plan een misdrijf te plegen'', aldus de priester.
Groeschel is oprichter van de Franciscaner Broeders van de Vernieuwing, een conservatieve monnikenorde.

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/2896847/vee ... ester.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit doet me sterk denken aan Lot en zijn dochters...
Heel vreemd dat wanneer je schuldig wordt bevonden dat je niet hoeft te worden gestraft!
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Re: 'Veel misbruikte tieners verleidden priester'

Bericht door Bram Kaandorp »

Jaha, want priesters zijn namelijk het zwakste vlees, en daarom moeten ze door de gemeenschap worden geleid...

Of was het andersom?
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Ze worden geestelijken genoemd. Geestelijk gestoorden lijkt me een betere benaming van deze werknemers van de criminele RKK organisatie.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
siger

Bericht door siger »

Voor mij een absurde gedachte. Van de priesters uit mijn jeugd herinner ik me vooral hun afstotelijke lichaamsgeur: een mengsel van verschaalde tabak en verzuurd zweet en zo...
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

die priester heeft een beetje gelijk. Natuurlijk niet in het niet straffen.
(hoewel: in het Nederlands recht kun je gestraft worden als je je auto niet afsluit - dat heet: aanleiding geven)

Ik denk dat veel jongeren (m/v) die ooit werden misbruikt, door wie dan ook, later op zoek gaan naar dezelfde groep personen. (een soort omgekeerd Stockholm-syndroom, wellicht?)

Jaren geleden, Yolanda (Epe), is een voorbeeld. (dan hebben we het over die fijne christelijke Veluwe)
Deze kinderen, jonge mensen, zullen wellicht nooit meer herstellen van de ongelooflijke trauma's.
Ook zullen hun getuigenissen nooit precies kunnen zijn, omdat heel veel verdrongen is. (waardoor de daders of lichtere of helemaal geen straf krijgen (zie de Nederlander in Cambodja die nu is vrijgesproken).

Waar wil ik naartoe?
Ik weet dat nogal wat kinderen die werden misbruikt, of geslagen/gemarteld, op de één of andere vreemde manier gaan denken dat dát hun middel is om aandacht van volwassenen te krijgen.

Neemt niet weg dat volwassenen, waaronder zeer zeker priesters, van kinderen (ongeacht welke leeftijd) af moeten blijven. punt
Anders moet er straf volgen.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Ongelooflijk, het meest verachte zootje gajes van de katholieke kerk, weet het een nog ziekelijker draai te geven. Blame the victim! Externaliseren is eigen aan de crimineel, dus ook aan de zedendelinquent.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jongens van 14 tot 18 jaar op zoek naar een vaderfiguur.

Op die leeftijd zet je je juist daar op af.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

HenkM schreef:Waar wil ik naartoe?
Ik weet dat nogal wat kinderen die werden misbruikt, of geslagen/gemarteld, op de één of andere vreemde manier gaan denken dat dát hun middel is om aandacht van volwassenen te krijgen.
Instigeer jij nu dat de slachtoffers van die priesters, misbruikten, geslagen en of gemartelden kinderen waren Henk?
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Fish schreef:
Instigeer jij nu dat de slachtoffers van die priesters, misbruikten, geslagen en of gemartelden kinderen waren Henk?
??? ikke nie begrijpe nie
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Belachelijke uitspraak.

Maar ik snap het wel, deze man zegt dit eigenlijk omdat hij hoopt dat iemand hem in een donker steegje zijn neus dicht houd terwijl een ander over zijn mond heen plast en poept, terwijl hij vastgebonden op de grond ligt. Neen dit is geen bedreiging, maar net zo een belachelijke uitspraak als hijzelf deed...

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Blues-Bob schreef:Belachelijke uitspraak.
Snappen jullie het nog na enkele dagen. De ene gelovige zal de verkrachte vrouw het liefst verbieden om een abortus te plegen. En gelooft dat de kans op een zwangerschap bijna te verwaarlozen is na een verkrachting en de volgende zegt dat minderjarigen priesters verleiden. En er toch enig begrip moet zijn voor de pedoseksuele aanrander. En de week is nog niet eens voorbij. Nu is dit niet representatief voor de hele geloofsgemeenschap. Maar het gaat weer over de extremen binnen een religieus bolwerk. Morgen kunnen we de krant weer spellen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

een vaderfiguur om mee te knuffelen.
Hoe krijgt hij het uit zijn bek. Ik walg hiervan.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Jinny

Bericht door Jinny »

Bob, als hij het recht in mijn gezicht zou zeggen had zijn tandarts een goede dag.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

HenkM schreef:
Fish schreef:
??? ikke nie begrijpe nie
HenkM schreef:die priester heeft een beetje gelijk.
:?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... stapel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Vooruit laat ik Afshin-Ellian ook maar iets opbeurends zeggen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie