Verkiezingen 2012

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Mijn stem gaat naar:

CDA/CU/SGP
2
5%
D'66
2
5%
GroenLinks
3
8%
Partij voor de Dieren
3
8%
Piratenpartij
2
5%
PvdA
5
14%
PVV
1
3%
SP
11
30%
VVD
4
11%
Niet of anders
4
11%

Totaal aantal stemmen: 37

Fenomeen
Superposter

Verkiezingen 2012

Bericht door Fenomeen »

Het politieke mediacircus is al in volle gang gezet, tijd voor een polletje.

Aangezien er maar 10 opties mogelijk zijn is 50 Plus van Ome Krol weggevallen.
HenkM
Superposter

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door HenkM »

Er zijn heel wat debatten op tv. Daar zal ik er 1 van zien, maar niet die bij joker Knevel.

En wat blijkt: die meneer van de tandpasta lach stond weer flink te liegen.
Zelfs zodanig dat zijn eigen partij hem terug floot, dan wel erkende dat hij loog.

Zoals de peilingen nu staan zal de formatie die van België gaan overtreffen.
(we weten nog dat alle bij de vorige (in)formatie een zetel in het kabinet kregen?)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Het was vooral Samsom die de stereotypen (stijgende staatsschuld, belastingverhoging) van Mark Rutte wist te benutten om hem definitief als leugenaar te poneren. Zo'n enorme leugen was het ook weer niet. Hij buitte het moment enorm goed uit.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Behalve flitsen van mevrouw Sap gisteren heb ik nog niks van het theater aanschouwd.
Misschien dat dat er nog van komt.
Het is zo afzien he?

Ooit was er een tijd dat ik meneer Balkenende vreselijk vond, het kon niet erger.
Nu, prefereer ik 3 uur in een bubbelbad zitten met meneer Balkenende boven een uurtje 'die meneer van de tandpasta' op mijn netvliezen.
Bovenstaande zal Frodo niet vreemd voorkomen vermoed ik. ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Luck schreef:Het was vooral Samsom die de stereotypen (stijgende staatsschuld, belastingverhoging) van Mark Rutte wist te benutten om hem definitief als leugenaar te poneren. Zo'n enorme leugen was het ook weer niet. Hij buitte het moment enorm goed uit.
Het was wel een grove leugen, en op een punt die kiezers van belang lijken te vinden: namelijk dat de economie bij het programma van de PvdA krimpt. Nee dus.

Daarnaast had ie het lef om tegen Samsom te zeggen dat die nu (eens) eerlijk moest zijn !!!! Het gore lef.

Ook (niet) toevallig was de PvdA de enige partij die het hele programma had laten doorrekenen, ipv een geselecteerd aantal (voordelige) punten. Over eerlijk zijn gesproken !!!
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Fenomeen schreef:Behalve flitsen van mevrouw Sap gisteren heb ik nog niks van het theater aanschouwd.
Misschien dat dat er nog van komt.
Het is zo afzien he?

Ooit was er een tijd dat ik meneer Balkenende vreselijk vond, het kon niet erger.
Nu, prefereer ik 3 uur in een bubbelbad zitten met meneer Balkenende boven een uurtje 'die meneer van de tandpasta' op mijn netvliezen.
Bovenstaande zal Frodo niet vreemd voorkomen vermoed ik. ;)
En of!
Als je even terug zoekt in het topic over de verkiezingen van 2 jaar geleden heb ik me daar al druk gemaakt om het glasharde liegen van Rutte. Ik denk nog steeds dat dat wel degelijk die ene zetel verschil uitmaakte die Cohen te kort kwam.

BTW, ik heb GL ingevuld, maar dat wist je vast al van te voren.

Overigens sta ik nog steeds achter m'n stokpaardje dat iedereen niet 1 maar meerdere stemmen (bijv 10) zou moeten kunnen geven. In het huidige digitale tijdperk is dat een eitje om te regelen, en zo kom je er beter achter wat de stemmer vindt. In dat geval zou ik er 6 aan GL geven en 2 aan SP en 2 aan D66.
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Loekie1
Diehard

Verkiezingen

Bericht door Loekie1 »

De items waar mensen zich zorgen over maken zijn:
- de groeiende zorgkosten
- Europa dat alles voor het zeggen krijgt met ongekozen leiders
- de bankencrisis
- Griekenland en Spanje
- het milieu, dierenwelzijn
- veiligheid in het algemeen en te lage straffen in het bijzonder

Er is geen één partij die alle punten op een voor mij bevredigende manier wil aanpakken.
PvdA geeft een blanco cheque aan Zuid-Europa.
PVV laat de zorgkosten ongemoeid en bekommert zich niet om het milieu.
SP wil nog meer geld uitgeven aan ontwikkelingshulp en wil minder camera's in de openbare ruimte.
VVD is helemaal geen optie, heeft meegeholpen aan bankencrisis en privatisering in de zorg.
D66, ik heb Pechtold op nog geen één waarheid kunnen betrappen.
GroenLinks is van de Kunduz-coalitie waardoor we nu met de btw-verhoging zitten.
Partij voor de Dieren houdt zich te veel bezig met vissenkommen en Artis.
CDA, uitvinders van de gruwelijke, schandalige bio-industrie. Hoe minder religie in de politiek hoe beter.
Klikzoi
Ervaren pen

Re: Verkiezingen

Bericht door Klikzoi »

Ik denk dat je niet zozeer moet stemmen op één partij, maar op die partij waarmee een geloofwaardige coalitie valt te smeden.

Ik voorspel een midden-coalitie waar de VVD en de PvdA deel van zullen uitmaken, aangevuld met partijen als D66 of het CDA.

De SP en PVV zijn (eeuwige) oppositiepartijen en partijen als GL zijn simpelweg te klein.
Cactus
Bevlogen

Re: Verkiezingen

Bericht door Cactus »

Als je naar de programma's van de partijen kijkt dan zal je nooit één partij vinden die geheel en al aan je verlangens voldoet. Welke oenen-partij kan er nu vóór zijn dat mensen die naar hun werk gaan een forensen belasting moeten gaan slikken? ( Ik ben AOWer) Wie zal er achter een drastische verhoging van de Zorgpremie, eigen bijdrage en eigen risico staan? Welke eigen woning bezitter stemt op een partij die de hypotheekrente aftrek wil afschaffen ? Tijdens discussies op de TV constaar je dat Samsom--> Rutte beschuldigt van leugens terwijl hij zelf liegt over die "fantastische samenwerking" van ziekenhuizen in Eindhoven.Dit bleek volkomen onwaar volgens een directeur van een van die ziekenhuizen. Kortom, wie kan je nog vertrouwen? Verder beseft iedereen dat beloften en partij programma's geen enkele zekerheid of waarde hebben omdat er altijd een coalitie zal moeten komen en daar worden dan emmers water bij de wijn gedaan.
Alleen als er een puur linkse of rechtse regering komt kan men iets terugvinden van die partijprogramma's.
Ik weet nog steeds niet waarop ik ga stemmen. Misschien 50+ omdat geen enkele andere partij iets voor de ouderen doet. De AOW is b.v. nooit volledig meegegaan met de gestegen kosten van levensonderhoud. (Indexatie) De meeste partijen hebben een programma waarbij ouderen weer de pineut zijn. Zeker wat de eigen bijdragen voor de Zorg betreft.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Hoe wordt overigens de voorsprong van de VVD in de peilingen verklaard? Eerde deze week hebben we bijvoorbeeld kunnen lezen dat 80% van de bevolking er het afgelopen jaar in koopkracht op achteruit is gegaan, alleen de rijkste 10% is erop vóóruit gegaan. Lijkt me toch niet een punt dat voor de VVD spreekt.

Heeft het te maken met ontevreden PVV-ers en CDA-ers die overstappen, of misschien mensen die bang zijn voor het verdwijnen van de hypotheekrente-aftrek? Ik heb het verkiezingsprogramma van de VVD gelezen, en daarin kwam ik vooral allerlei lastenverlichtingen en (geleidelijke) afschaffingen van controlemechanismen voor het bedrijfsleven tegen. Daarnaast wil de VVD huren 'gelijktrekken' (lees: verhogen). Het leek me typisch een programma voor die rijkste 10%, maar blijkbaar zijn er nog veel meer mensen die het wel in de VVD zien zitten. Maar wat zijn hun beweegredenen dan?
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Jinny

Bericht door Jinny »

Daar er al een verkiezingen topic loopt in Politiek heb ik de topics uit actualiteit en politiek maar samengevoegd.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Doppelganger schreef:Hoe wordt overigens de voorsprong van de VVD in de peilingen verklaard? Eerde deze week hebben we bijvoorbeeld kunnen lezen dat 80% van de bevolking er het afgelopen jaar in koopkracht op achteruit is gegaan, alleen de rijkste 10% is erop vóóruit gegaan. Lijkt me toch niet een punt dat voor de VVD spreekt.

Heeft het te maken met ontevreden PVV-ers en CDA-ers die overstappen, of misschien mensen die bang zijn voor het verdwijnen van de hypotheekrente-aftrek? Ik heb het verkiezingsprogramma van de VVD gelezen, en daarin kwam ik vooral allerlei lastenverlichtingen en (geleidelijke) afschaffingen van controlemechanismen voor het bedrijfsleven tegen. Daarnaast wil de VVD huren 'gelijktrekken' (lees: verhogen). Het leek me typisch een programma voor die rijkste 10%, maar blijkbaar zijn er nog veel meer mensen die het wel in de VVD zien zitten. Maar wat zijn hun beweegredenen dan?
Deze vraag stel ik mezelf al 45 jaar. Zonder dollen.
De VVD is alleen goed voor de aller rijksten. Is daarmee in het geheel geen volkspartij.
De vrijheid die ze zeggen na te streven is de vrijheid voor de (groot)industrieel om te doen en laten wat ie wil. Wat nu werkomstandigheden? Weest blij dat je mag werken. Wat nu milieu? Dat zal wel los lopen.

Overal marktwerking.
(het heeft nog nergens behoorlijk, laat staan goed gewerkt - integendeel - wel tot (veel) meer kosten geleid)

De D voor democratie staat voor de lobbyisten. Zo kun je ook nog wel veel bereiken.

Het is dan ook al jaren bekend dat huiseigenaar (niet de huisjesmelker) en de ZZPer en de kleine middenstander veel beter af is bij, bv PvdA.

De enige verklaring die ik kon vinden, zoals al eerder vermeld, is Angst.
Op de één of andere manier slagen ze er telkens weer in om angst te zaaien:
het rode gevaar (zeer actueel).

Feitelijk zijn ze zelf het gevaar, maar het staat raar om van jezelf te zeggen.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

In dit zelfde licht begrijp ik ook niet, en nooit, hoe mensen in Amerika Republikeins kunnen stemmen.
Tenzij je tot die 5% behoort.
Dan heb je nog het religieuze aspect, wat de VVD niet heeft. Maar daar verwacht ik een flink deel van onder/tegen de middelmaat aan te zitten.

Ook hier gaat het m.i. om het aanjagen van angst.
(het lijkt wel veel op een religie, in het bespelen van de massa)
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Er zijn natuurlijk veel mensen met een eigen huis die bang zijn dat een linkse coalitie de HRA zal aanpakken. De VVD heeft beloofd dit in stand te houden. Verder wil links een inkomensafhankelijke premie voor de zorg. Ook dit zal velen doen besluiten om niet op links te gaan stemmen.
Ik hoorde zo wat Groen Links zo allemaal van plan is en daar word ik nu weer niet zo vrolijk van.
De PvdA is geen vriend van AOWers met een aanvullend pensioen. Die ziet de PvdA als rijke AOWers en zorgde ervoor dat die weer mogen meebetalen aan de AOW premies. Zo zijn er nogal wat redenen dat mensen liever op de VVD stemmen dan op een linkse partij. De VVD zal ook wel veel stemmen kapen van de PVV.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cactus schreef:Er zijn natuurlijk veel mensen met een eigen huis die bang zijn dat een linkse coalitie de HRA zal aanpakken. De VVD heeft beloofd dit in stand te houden. Verder wil links een inkomensafhankelijke premie voor de zorg. Ook dit zal velen doen besluiten om niet op links te gaan stemmen.
Ik hoorde zo wat Groen Links zo allemaal van plan is en daar word ik nu weer niet zo vrolijk van.
De PvdA is geen vriend van AOWers met een aanvullend pensioen. Die ziet de PvdA als rijke AOWers en zorgde ervoor dat die weer mogen meebetalen aan de AOW premies. Zo zijn er nogal wat redenen dat mensen liever op de VVD stemmen dan op een linkse partij. De VVD zal ook wel veel stemmen kapen van de PVV.
Even genuanceerder: dat aanvullend pensioen gaat pas tellen bij, pak m beet, €150.000 jaar.
Als je dat als (aanvullend)pensioen hebt, kun je nagaan wat het salaris is geweest.
Plaats reactie