Boer zoekt man volgens het reformatorisch dagblad

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

Boer zoekt man volgens het reformatorisch dagblad

Bericht door PietV. »

Een stukje uit het reformatorisch dagblad. Geschreven door de adjunct hoofdredacteur. Het hele artikel staat op deze plek.

En ja, je kon er op wachten: het laatste nieuws rond Boer zoekt vrouw is dat sommige boeren juist een man zoeken. Bij boer Willem mochten onlangs drie kerels logeren: Jacob, Jurjen en Klaas. Hij denkt dat de heren zich goed zullen vermaken op zijn bedrijf, vertelt de website.

Zo worden wekelijks 4 miljoen mensen gehersenspoeld in een duivelse strategie het huwelijk te ondermijnen. Eerst door kijkers wijs te maken dat je de beste levenspartner vindt via een soort ratrace en daarna door de indruk te wekken dat het volstrekt normaal is dat je als man een andere man zoekt om je leven mee te delen.
Wat een gezeur zullen we maar zeggen. Eindelijk een homo boer die mee doet en in één klap afrekent met bepaalde vooroordelen. Die op het sociale vlak alle andere boeren ver achter zich laat en waar de onderlinge verhoudingen een harmonieus geheel laten zien. Maar dat zal S.M. de Bruin niet zien. Hij ziet Satan. Nou als dit Satan moet voorstellen dan zou ik maar snel een Satan aanbidder worden. Want dan zit het met de moraal van deze afvallige engel wel goed.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
biemer
Ervaren pen

Re: Boer zoekt man volgens het reformatorisch dagblad

Bericht door biemer »

Hier doen ze het nog dunnetjes over :

http://www.cip.nl/artikel/31394/Boer-Zo ... -strategie" onclick="window.open(this.href);return false;

SGP ( RD 'ers) bemoeit zich ook al met dit programma :

http://www.cip.nl/artikel/31389/SGPers- ... ede-moeder" onclick="window.open(this.href);return false;. Wat hebben ze toch?
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Uit het artikel, een prachtig citaat:
Ik hou van homo’s, echt, maar heb er grote moeite mee als ze een relatie met elkaar aangaan.
Ik hou enorm van othodoxe gelovigen, zolang ze niet over religie praten.
Zo worden wekelijks 4 miljoen mensen gehersenspoeld in een duivelse strategie het huwelijk te ondermijnen.
Een boodschap die de jouwe niet is, is nog niet direct "hersenspoelen". Gelukkig kunnen de meeste TV's meerdere zenders aan en zijn ze voorzien van een uit-knopje.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

gerard_m schreef: Een boodschap die de jouwe niet is, is nog niet direct "hersenspoelen". Gelukkig kunnen de meeste TV's meerdere zenders aan en zijn ze voorzien van een uit-knopje.
Er is een tijd geweest dat de refo's helemaal geen commentaar leverden op de publieke omroep. Ze keken geen televisie of deden dat stiekem op een zolderkamertje. En waarom zou je deze gedoogconstructie onderuit halen door kritiek te leveren op een uitzending nota bene op de "dag des heren". En nu hangen de schermen hier ook aan de muur. En maken kabaal over de baby van Barbie. Waar ik nu ook maar eens naar moet kijken om te weten waar ze het eigenlijk over hebben.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:Hier doen ze het nog dunnetjes over :

http://www.cip.nl/artikel/31394/Boer-Zo ... -strategie" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, ze hebben het er maar moeilijk mee. Ook de reageerders zitten er mee in hun maag. Iemand had het zelfs over het weekendje weg. Wat aan het eind plaatsvindt. Het sexspook voor het huwelijk.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Zo worden wekelijks 4 miljoen mensen gehersenspoeld in een duivelse strategie het huwelijk te ondermijnen.
De kerk heeft nu eenmaal geen monopolie op het huwelijk, hoe graag Steef de Bruijn dat ook zou willen. Het is ook geen christelijke uitvinding, in tegenstelling tot wat veel gelovigen schijnen te denken. Ik veeg dus, met alle respect, mijn kont af met het van religieuze intolerantie doordrenkte proza van De Bruijn. Zijn beperkte en discriminerende visie op wat het huwelijk volgens hem zou moeten inhouden, is totaal irrelevant.

Welhaast nog schrijnender is zijn visie op de invoering van gelijke rechten voor homosexuelen in Moldavië:
Reden voor die wet is niet dat Moldavië zo’n vrijgevochten land is waar men nu snel het homohuwelijk wil invoeren en waar Boer zoekt man niet eens opzien zou baren. Integendeel: een overgrote meerderheid van de bevolking moet niets van die nieuwe wet hebben, verzekerden christelijke politici ons ter plekke. Vrijwel alle Moldaviërs zijn christen en behoren tot een van de twee orthodoxe kerken die zich tegen deze wet hebben verzet. Dat hielp echter niets, want om in de gunst van Europa te vallen, dien je homovriendelijk te zijn en dus kwam die wet er toch. Hebben homo’s het dan zo slecht in Moldavië? Dat valt mee, er zijn homoclubs en er worden van tijd tot tijd Gay Prides gehouden.

Dit bewijst weer hoe lang de Brusselse vingers zijn. Terwijl aansluiting bij de EU nog decennia kan duren of zelfs nooit toegestaan wordt, terwijl handelsbarrières het land in de greep van de corruptie houden, terwijl een maandinkomen van 100 of 200 euro meer regel dan uitzondering is, moet een land als Moldavië zijn christelijke identiteit toch alvast opofferen op het Europese altaar van het gelijkheidsdenken.
Verschrikkelijk zeg, hoe halen die Moldaviërs het in hun hoofd om al hun inwoners gelijk te behandelen! Schande!
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

PietV. schreef: Waar ik nu ook maar eens naar moet kijken om te weten waar ze het eigenlijk over hebben.
Doe het NIET, doe het NIET!

(ik heb er vandaag zo'n 7 minuten naar moeten kijken. Misschien dat ik a.s. vrijdag weer kan slapen)
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Maar het mooie is dat het wel de KRO is.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het is één en al Satan dat de trouwklok slaat de laatste tijd.
Die homolobby werpt z'n vruchten af. :twisted:
Boer zoekt heb ik nooit gezien, ik kijk uitsluitende naar kwalitatief hoogstaande programma's. :roll:
Goede Tijden bv, gisteren; Rik kaapt beeldschone moslima met doek voor altaar weg bij bruidegom die het doet met de zoon van Janine.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Altijd maar weer dat oordelen vanuit christenlijke hoek naar andersdenkenden en anderslevenden. Zucht. En je moet ze zelf eens horen ('beledigend', 'blasfemisch') als er over hen wat geuit wordt.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Fenomeen schreef: Boer zoekt heb ik nooit gezien, ik kijk uitsluitende naar kwalitatief hoogstaande programma's. :roll:
Goede Tijden bv, gisteren; Rik kaapt beeldschone moslima met doek voor altaar weg bij bruidegom die het doet met de zoon van Janine.
Boer zoekt is een verheffend programma [-X In huize who wordt steevast gekeken al was het maar voor boer Aad
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/187487
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

doctorwho schreef: Boer zoekt is een verheffend programma [-X In huize who wordt steevast gekeken al was het maar voor boer Aad
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/187487
Boer Aad wil het te goed doen. En dat mislukt volledig.
Plaats reactie