onderzoek
Moderator: Moderators
-
prosument
- Forum fan
- Contacteer:
onderzoek
Hallo
Voor mijn voortgaand onderzoek plaats ik graag enkele stellingen ter dialoog, het onderzoek handelt over wat we 'The Money Illusion Syndrome' genoemd hebben. Momenteel werken we aan een website, vooral de term 'freethinker' laat me vermoeden dat een ernstig debat hierover mogelijk is. Wat we willen duiden is dat een eenzijdig inflatoire economievorm ook kan leiden tot psychische inflatie, hierdoor blijven we oplossingen zoeken binnen hetzelfde denken dan waarin de problemen veroorzaakt worden (cfr Einstein).
Ons doel is zoveel mogelijk reacties te sprokkelen en deze te plaatsen binnen de verschillende perceptiesferen en hun typerende gedragsmodi (cfr Beck & Cowan). In algemene zin willen we hiermee de maatschappelijke ontvankelijkheid voor innovatie toetsen, net zoals de psychische afweermechanismen bij paradigmaverschuivingen en hoe deze vreedzaam kunnen geneutraliseerd worden. In eerste instantie willen we ons beperken tot het mondiale schuldencomplex waarvoor we een neutraliserende attractor aanbieden, in een latere fase, indien succesvol, willen we andere transformaties bespreekbaar stellen en/of doorgang laten aan reeds bestaande initiatieven.
Met genegen groet.
Prosument
Voor mijn voortgaand onderzoek plaats ik graag enkele stellingen ter dialoog, het onderzoek handelt over wat we 'The Money Illusion Syndrome' genoemd hebben. Momenteel werken we aan een website, vooral de term 'freethinker' laat me vermoeden dat een ernstig debat hierover mogelijk is. Wat we willen duiden is dat een eenzijdig inflatoire economievorm ook kan leiden tot psychische inflatie, hierdoor blijven we oplossingen zoeken binnen hetzelfde denken dan waarin de problemen veroorzaakt worden (cfr Einstein).
Ons doel is zoveel mogelijk reacties te sprokkelen en deze te plaatsen binnen de verschillende perceptiesferen en hun typerende gedragsmodi (cfr Beck & Cowan). In algemene zin willen we hiermee de maatschappelijke ontvankelijkheid voor innovatie toetsen, net zoals de psychische afweermechanismen bij paradigmaverschuivingen en hoe deze vreedzaam kunnen geneutraliseerd worden. In eerste instantie willen we ons beperken tot het mondiale schuldencomplex waarvoor we een neutraliserende attractor aanbieden, in een latere fase, indien succesvol, willen we andere transformaties bespreekbaar stellen en/of doorgang laten aan reeds bestaande initiatieven.
Met genegen groet.
Prosument
Re: onderzoek
Welkom op freethinker. Ik heb het stuk gelezen. Maar wat ik mis zijn duidelijke stellingen. Hiernaast zit er geen concrete uitleg bij het begrip wat hier gelanceerd wordt. En vermoedelijk zitten jullie op de verkeerde plek. Het geheel oogt erg verwarrend en er zit geen kop of staart aan.prosument schreef:Hallo
Voor mijn voortgaand onderzoek plaats ik graag enkele stellingen ter dialoog, het onderzoek handelt over wat we 'The Money Illusion Syndrome' genoemd hebben.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
prosument
- Forum fan
- Contacteer:
Beste Piet, dank voor uw reactie, vorige post was om even voor te stellen, ik zal trachten duidelijker te worden onder de sectie 'wetenschap' en een nieuw topic openen.PietV. schreef:Welkom op freethinker. Ik heb het stuk gelezen. Maar wat ik mis zijn duidelijke stellingen. Hiernaast zit er geen concrete uitleg bij het begrip wat hier gelanceerd wordt. En vermoedelijk zitten jullie op de verkeerde plek. Het geheel oogt erg verwarrend en er zit geen kop of staart aan.prosument schreef:Hallo
Voor mijn voortgaand onderzoek plaats ik graag enkele stellingen ter dialoog, het onderzoek handelt over wat we 'The Money Illusion Syndrome' genoemd hebben.
Beperken tot de wereldeconomie? Wat benepenprosument schreef:In eerste instantie willen we ons beperken tot het mondiale schuldencomplex .
Met genegen groet.
Prosument
Welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ik ben niet de persoon om aan dit onderzoek mee te werken, ik volg het echter wel. Maar dat is de aard van het beessie.
Groet,
Bob
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
-
prosument
- Forum fan
- Contacteer:
Met dank, aangezien het een mondiaal probleem is, is het een klein probleem. In ieder geval overal hetzelfde probleempje.doctorwho schreef:Beperken tot de wereldeconomie? Wat benepenprosument schreef:In eerste instantie willen we ons beperken tot het mondiale schuldencomplex .
Met genegen groet.
Prosument![]()
Welkom
-
prosument
- Forum fan
- Contacteer:
De beste stuurlui houden zich vast aan de takken van de bomenBlues-Bob schreef:Ik ben niet de persoon om aan dit onderzoek mee te werken, ik volg het echter wel. Maar dat is de aard van het beessie.
Groet,
Bob