onderzoek

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
prosument
Forum fan
Contacteer:

onderzoek

Bericht door prosument »

Hallo

Voor mijn voortgaand onderzoek plaats ik graag enkele stellingen ter dialoog, het onderzoek handelt over wat we 'The Money Illusion Syndrome' genoemd hebben. Momenteel werken we aan een website, vooral de term 'freethinker' laat me vermoeden dat een ernstig debat hierover mogelijk is. Wat we willen duiden is dat een eenzijdig inflatoire economievorm ook kan leiden tot psychische inflatie, hierdoor blijven we oplossingen zoeken binnen hetzelfde denken dan waarin de problemen veroorzaakt worden (cfr Einstein).

Ons doel is zoveel mogelijk reacties te sprokkelen en deze te plaatsen binnen de verschillende perceptiesferen en hun typerende gedragsmodi (cfr Beck & Cowan). In algemene zin willen we hiermee de maatschappelijke ontvankelijkheid voor innovatie toetsen, net zoals de psychische afweermechanismen bij paradigmaverschuivingen en hoe deze vreedzaam kunnen geneutraliseerd worden. In eerste instantie willen we ons beperken tot het mondiale schuldencomplex waarvoor we een neutraliserende attractor aanbieden, in een latere fase, indien succesvol, willen we andere transformaties bespreekbaar stellen en/of doorgang laten aan reeds bestaande initiatieven.

Met genegen groet.

Prosument
PietV.
Erelid

Re: onderzoek

Bericht door PietV. »

prosument schreef:Hallo
Voor mijn voortgaand onderzoek plaats ik graag enkele stellingen ter dialoog, het onderzoek handelt over wat we 'The Money Illusion Syndrome' genoemd hebben.
Welkom op freethinker. Ik heb het stuk gelezen. Maar wat ik mis zijn duidelijke stellingen. Hiernaast zit er geen concrete uitleg bij het begrip wat hier gelanceerd wordt. En vermoedelijk zitten jullie op de verkeerde plek. Het geheel oogt erg verwarrend en er zit geen kop of staart aan.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
prosument
Forum fan
Contacteer:

Bericht door prosument »

PietV. schreef:
prosument schreef:Hallo
Voor mijn voortgaand onderzoek plaats ik graag enkele stellingen ter dialoog, het onderzoek handelt over wat we 'The Money Illusion Syndrome' genoemd hebben.
Welkom op freethinker. Ik heb het stuk gelezen. Maar wat ik mis zijn duidelijke stellingen. Hiernaast zit er geen concrete uitleg bij het begrip wat hier gelanceerd wordt. En vermoedelijk zitten jullie op de verkeerde plek. Het geheel oogt erg verwarrend en er zit geen kop of staart aan.
Beste Piet, dank voor uw reactie, vorige post was om even voor te stellen, ik zal trachten duidelijker te worden onder de sectie 'wetenschap' en een nieuw topic openen.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

prosument schreef:In eerste instantie willen we ons beperken tot het mondiale schuldencomplex .
Met genegen groet.
Prosument
Beperken tot de wereldeconomie? Wat benepen :wink:

Welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Ik ben niet de persoon om aan dit onderzoek mee te werken, ik volg het echter wel. Maar dat is de aard van het beessie.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
prosument
Forum fan
Contacteer:

Bericht door prosument »

doctorwho schreef:
prosument schreef:In eerste instantie willen we ons beperken tot het mondiale schuldencomplex .
Met genegen groet.
Prosument
Beperken tot de wereldeconomie? Wat benepen :wink:

Welkom
Met dank, aangezien het een mondiaal probleem is, is het een klein probleem. In ieder geval overal hetzelfde probleempje. :wink: :wink:
prosument
Forum fan
Contacteer:

Bericht door prosument »

Blues-Bob schreef:Ik ben niet de persoon om aan dit onderzoek mee te werken, ik volg het echter wel. Maar dat is de aard van het beessie.

Groet,

Bob
De beste stuurlui houden zich vast aan de takken van de bomen :wink:
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Welkom.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
prosument
Forum fan
Contacteer:

Bericht door prosument »

Fjedka schreef:Welkom.
Muchos dinges :wink: :wink:
Plaats reactie