Ik ben al een tijdje aan het rondkijken om maandelijks wat geld uit te geven aan een goed doel (niet zoveel, want m'n budget als student is immers beperkt. Maar alle beetjes helpen.).
Mijn zoektocht op internet heeft me nog niet zoveel opgeleverd (of komt altijd bij hetzelfde uit).
Ik ben op zoek naar een organisatie die werkelijk resultaten boekt en die liefst aan volgende criteria voldoet:
* Rechtstreekse hulp (geen omwegen via andere instanties, waardoor het geld grotendeels al verloren gaat)
* Effectieve hulp (niet dat het geld grotendeels gebruikt wordt om reclame te maken voor het doel zelf. Of om uit te betalen aan de CEO's. Men vertelde me dat dit het geval was bij onder andere Amnesty en WWF?)
* Mensenhulp ( het liefst iets met jeugdprojecten.) (Niet dat ik natuurhulp niet belangrijk acht, maar gezien m'n beperkte budget leg ik liever de focus op mensen).
Steunt iemand onder jullie een goed doel, of heb je goede ideeën: laat het me hier maar weten
Alvast bedankt voor jullie tijd.
(en ik hoop dat ik dit onderwerp min of meer in het juiste discussieforum gestart ben.)
Vriendelijke groeten