Goed doel

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Judge-Holden

Goed doel

Bericht door Judge-Holden »

Beste forumleden,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken om maandelijks wat geld uit te geven aan een goed doel (niet zoveel, want m'n budget als student is immers beperkt. Maar alle beetjes helpen.).

Mijn zoektocht op internet heeft me nog niet zoveel opgeleverd (of komt altijd bij hetzelfde uit).
Ik ben op zoek naar een organisatie die werkelijk resultaten boekt en die liefst aan volgende criteria voldoet:
* Rechtstreekse hulp (geen omwegen via andere instanties, waardoor het geld grotendeels al verloren gaat)
* Effectieve hulp (niet dat het geld grotendeels gebruikt wordt om reclame te maken voor het doel zelf. Of om uit te betalen aan de CEO's. Men vertelde me dat dit het geval was bij onder andere Amnesty en WWF?)
* Mensenhulp ( het liefst iets met jeugdprojecten.) (Niet dat ik natuurhulp niet belangrijk acht, maar gezien m'n beperkte budget leg ik liever de focus op mensen).

Steunt iemand onder jullie een goed doel, of heb je goede ideeën: laat het me hier maar weten :)
Alvast bedankt voor jullie tijd.

(en ik hoop dat ik dit onderwerp min of meer in het juiste discussieforum gestart ben.)

Vriendelijke groeten ;)
Existence is struggle, resistance is futile. Meanwhile we now possess the power of ten suns.
PietV.
Erelid

Re: Goed doel

Bericht door PietV. »

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... se#p315497" onclick="window.open(this.href);return false;

Je zou een mailtje naar deze school kunnen sturen. En vragen waar ze behoefte aan hebben. En dan noem je een bedrag wat je hier voor wilt reserveren. Er zit geen overhead aan vast. Je ziet waar het aan uitgegeven wordt. Unicef is ook een mogelijkheid. Maar dit is voor de leek tamelijk onoverzichtelijk. Ze zeggen wel dat er voor €20 vier mensen worden gevaccineerd. Maar de toren met medewerkers daar zal ook iets naar toe moeten.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Judge-Holden

Bericht door Judge-Holden »

Dank u voor de reactie :) ik heb er gisteren eens naar gekeken. Lijkt inderdaad een interessant project.
Maareuh, de link werkt vandaag wel niet meer?
Existence is struggle, resistance is futile. Meanwhile we now possess the power of ten suns.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Judge-Holden schreef:Dank u voor de reactie :) ik heb er gisteren eens naar gekeken. Lijkt inderdaad een interessant project.
Maareuh, de link werkt vandaag wel niet meer?
Zeg maar je a.u.b. Je hebt gelijk. Ik heb even wat anders opgezocht.

http://kaseseunitedhumanistassociation.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kaseseunitedhumanistassociation. ... anism.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat ook informatie over het project.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Misschien een tip. Wij lenen vaak kunst bij een atelier, specifiek voor verstandelijk gehandicapten. Leuk om daar rond te lopen en met de diverse kunstenaars over hun kunstwerken te praten.Voor een luttel bedrag per maand heb je iets bijzonders aan de muur en draag je bij aan een zinvolle besteding. Win-win situatie noemen ze dat geloof ik.. :)
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Plaats reactie