Christiaan

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gerard
Bevlogen

Christiaan

Bericht door Gerard »

Hallo Christiaan,

Welkom op dit forum.

Ik heb je als nieuw forum lid gemist.
Door wat ik zo aan postings van je gelezen heb meen ik oprecht welkom.
Jij bent een christen die de discussie tenminste aangaat.
Jij bent een christen die niet direct met bijbel citaten loopt te strooien. Niet dat dat verboden is maar er werd door sommige christenen hier werkelijk mee gestrooid, alsof ze zich op glad ijs begaven :wink: zonder ook maar een enkel argument zelf aan te dragen. Jij bent de positieve uitzondering.
Als atheistisch vrijdenker ben ik het niet met je eens maar ik ben blij met iedere tegenhanger van mij die mij aan het denken zet om mijn mening te beargumenteren, formuleren of, als ik mijn ongelijk moet erkennen, te herzien.
Misschien kun jij daar een bijdrage toe leveren in tegenstelling tot vele van de recente nieuwe komende christensukkels.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik heb zelf geen bezwaar tegen het discussieren over bijbelteksten, als ze tenminste gescandeerd worden door christenen met echte bijbelkennis.
Mijn favoriet is nog steeds Pastor; jammer dat hij vertrokken is, maar ja, zo gaat dat meestal.
En er zijn meer christenen geweest die niet alleen maar met teksten gestrooid hebben, zoals Ruben, waarmee we een lange discussie gevoerd hebben over Noach's zoetwateraquarium :lol:

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Ik zeg ook niet dat ze er niet zijn of zijn geweest maar ik zeg alleen dat elke christen die wel beargumenteerd van harte welkom is. Dit om een andere indruk weg te nemen.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Christiaan
Geregelde verschijning

Bericht door Christiaan »

Bedankt GH,

Het is altijd fijn te horen dat je post worden gewaardeerd. Verder snap ik ook wel dat ik niet altijd met bijbelteksten kan gooien, omdat de bijbel niet door iedereen als Gods woord wordt erkent. Natuurlijk zal ik hem wel af en toe citeren, want mijn geloof is wel op de bijbel en ratio gebaseerd.
Verder hebben jullie denk ik ook mensen met een andere overtuiging nodig om het hier een beetje interessant te houden :).

groetjes,

Christiaan
pieps
Forum fan

Hoi Christiaan

Bericht door pieps »

Hoi Christiaan ,
welkom , en ik hoop dat je het hier naar je zin hebt .

Je schreef : Verder hebben jullie denk ik ook mensen met een andere overtuiging nodig om het hier een beetje interessant te houden .

Ik hoop dat je het niet vervelend vindt , of persoonlijk opvat ; maar hier ben ik het absoluut niet mee eens .

groetjes Pieps :D
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
ice_age
Forum fan

Re: Hoi Christiaan

Bericht door ice_age »

Welkom op dit forum Christiaan.
pieps schreef: Je schreef :
Verder hebben jullie denk ik ook mensen met een andere overtuiging nodig om het hier een beetje interessant te houden .
Ik hoop dat je het niet vervelend vindt , of persoonlijk opvat ; maar hier ben ik het absoluut niet mee eens .

groetjes Pieps :D
Als we het allemaal eens zijn wordt het maar een saaie boel pieps. Dit forum zal dan automatisch het zelfde lot ondergaan als talloze andere internetforums van gelijk gestemden, en zou vanzelf doodbloeden. Een beetje discussie is wat dat betreft alleen maar aan te moedigen. Dat stimuleert ons ook om eigen ideeen en argumenten kritisch te bekijken.

Groeten,

Frans
Time is an illusion. Lunchtime doubly so. -- Douglas Adams
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Welkom Christiaan.
ice_age schreef: Als we het allemaal eens zijn wordt het maar een saaie boel pieps. Dit forum zal dan automatisch het zelfde lot ondergaan als talloze andere internetforums van gelijk gestemden, en zou vanzelf doodbloeden. Een beetje discussie is wat dat betreft alleen maar aan te moedigen. Dat stimuleert ons ook om eigen ideeen en argumenten kritisch te bekijken.

Groeten,

Frans
Zo is't maar net, Frans. :D
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

skeptic schreef: Zo is't maar net, Frans. :D
Je raakt wel de tel kwijt. Maar via inside-bronnen werd het me wel duidelijk dat elke internet-christen in Nederland wel iets heeft gehoord van Freethinker. Er zullen er nog veel volgen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

tjeerdo schreef:
skeptic schreef: Zo is't maar net, Frans. :D
Je raakt wel de tel kwijt. Maar via inside-bronnen werd het me wel duidelijk dat elke internet-christen in Nederland wel iets heeft gehoord van Freethinker. Er zullen er nog veel volgen.
Heel fijn om te horen dat de blijde boodschap zo wijd wordt verspreid :wink: Goed nieuws :) Er is hoop! :lol:

Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie