Stephan CREA heeft problemen met de ET.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Stephan CREA

Stephan CREA heeft problemen met de ET.

Bericht door Stephan CREA »

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier hoop niet dat mijn titel wat te aanstootgevend is maar hoop op goede reacties.
(topictitel iets verandert om de focus op het onderwerp te houden en niet op een slogan met de kreet fabel @piet)
zit al een tijdje op internet te surfen en eindelijk kom ik hier op een forum waar iedereen elkaar bestookt met feiten en niet met onzinnege opmerkingen.
heb het één en ander gelezen regels enz. dus hoop daaraan te voldoen
Ik ben zoals mijn naam al zeg iemand die geloof in creatie, sta alleen wel open voor argumenten ufo's marsmannetjes kan mij niet gek genoeg sommige van die verhalen zijn zelf goed onderbouwd. :)

Waarom ik nu begin is eigenlijk omdat internet vol sta van feiten dat evolutie niet een feit is.
als je discovery channel kijk komen er 100 verschillende hoogleraren biologen enz met allemaal een andere mening.

Heb de forums gelezen en zie dat hier heel wat slimme gasten zijn waarvan ik hoop dat ze mij duidelijk kunnen antwoorden.
de meeste van de leden hier geloven dat evolutie waarheid is daarom word het al anders belicht.

Na mijn zoektochten op internet stuite ik op zoals bij jullie allemaal bekend is:
de voetstappen van de dino's en mensen in amerika.
de gefosielde vinger in dezelfde grondlaag.
het bloed wat ze nog vonden in dinobotten.
De verhalen over de hele wereld van dino's (zoals draken in china en ridder die de draak dood)

vooral de voetsporen vind ik vrij sterk.

Na verder zoeken kwam ik op de site:http://www.verzwegenwetenschap.nl/h1.html
denk voor vele bekend (en misschien gehaat)
Vond daar wel wat intressante ''feiten'' zou er een paar knippen/plakken maar wil niet mijn al argumenten uit dat stuk pakken.
hier een paar ''feiten''

A: Mutaties zijn toevallige aanpassingen in de dna-codering.

B: Mutaties creëren nooit nieuwe systemen, maar verwarren enkel de bestaande systemen.

C: 99% van alle mutaties zijn schadelijk; nog nooit is er een heilzame mutatie waargenomen.

D: Evolutionisme zegt dat alle perfect ontworpen organismen op aarde zijn ontstaan door mutaties, vanuit genetisch armere organismen!

volgens de bovenstaande site heeft Darwin zelf gezegd dat als er niet een enorm aantal fosielen die in de ''overgang'' zaten dat zijn theorie ongegrond zou zijn.
ook wist hij op het moment van zijn theorie niets over dna en hoe complex 1celige organisme zijn.

weer even terug naar het begin.
ik probeer me in te beelden om in evolutie te geloven.
Waar ik nu op vastloop is bijvoorbeeld het Oog,
Er is op een ongelooflijke manier leven vanuit niets ontstaan, nadat het groter groei en uit het niets zelfbewustzijn ontstaat komt er door mutaties opeens een oog aanzetten.
vraag:
1. hoe kan een organisme opeens het idee krijgen om een oog te creeeren
2. stel bij mutatie 1 begin er iets te groeien normaal gesproken zou deze in het begin ''afwijking'' naar mijn idee juist proberen dit af te stoten
3 4 5 enz dezelfde conclusie het kan naar mijn idee niet in stappen zijn gebeurd.
dit geld ook voor oren voelen haar enz

als het mogenlijk zou zijn dat we hele nieuwe ''dingen'' ontwikkelen hoe kan het nu dat we nu nagenoeg geen halve mutatie's meer zien bij mensen of dieren of zelfs bomen, planten?

de al oude verhalen zoals de blinde darm en staartbeen zijn achterhaald en medisch gezien niet onmisbaar maar wel nuttig netzoals we met 1 long en 1 nier kunnen leven niet onmisbaar maar wel nuttig.

ik kan zo nog een tijdje doorgaan maar geloof dat er straks steeds minder naar het eerste bericht word gekenen naarmate de discusie op gang is.

ben geen betweter maar hoop op feedback
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Welkom Stephan Crea. Ik neem aan dat je al hebt gelezen in onze rubriek evolutie versus creationisme. Want ik heb je lijst vluchtig doorgelezen en kom veel oud nieuws tegen. We vinden het erg leuk om te discussiëren maar hebben rond deze materie niet altijd behoefte om dingen te herhalen. Wat ik hierboven lees is Kent Hovind overgoten met Sorensen. En een klein uitstapje naar het ICR. Vermoedelijk zal hier wel iets over gezegd worden. Maar kijk zelf ook even wat er al gezegd is.

Groeten,

Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: evolutie fabels

Bericht door Erik »

Crea-braaksel! Bah
Het worden er wel steeds minder merk ik.

Pietv geeft al aan dat je eerst maar eens elders wat info moet doorlezen.
Daar word zowiezo een antwoord gegeven op al je hier gestelde herkauwde crea-kul vragen.

Eerst maar eens een andere vraag beantwoorden voordat we het gaan hebben over evolutie.
Je bent een creationist zeg je, welke entiteit acht je verantwoordelijk voor de creatie?
En vooral op welke basis sluit je al die andere creerende entiteiten uit?

En by the way, gewoon voor de gein, gesteld die onzichtbare vriend van jou heeft alles geschapen, wat een verschrikkelijke knoeier is het dan zeg.
Alleen al hoe ie een mens in elkaar heeft gezet, het is gewoon broddelwerk.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Stephan-Crea schreef:. . . weer even terug naar het begin.
ik probeer me in te beelden om in evolutie te geloven.
Stephan,
In evolutie wordt niet geloofd. *)
Evolutie is onderzoek- en verifieerbaar waar.

Roeland
*)
Geloven doe je in iets waarvoor je geen bewijs behoeft of wenst.
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Stephan CREA schreef: A: Mutaties zijn toevallige aanpassingen in de dna-codering.

B: Mutaties creëren nooit nieuwe systemen, maar verwarren enkel de bestaande systemen.

C: 99% van alle mutaties zijn schadelijk; nog nooit is er een heilzame mutatie waargenomen.
Het is natuurlijk wat je enkel verwarren wil noemen en nooit waargenomen. Al die resistente bacteriën hebben door mutaties toch maar de heilzame eigenschap dat ze nu kunnen overleven in een omgeving die vroeger dodelijk voor hen was.
Stephan CREA schreef:D: Evolutionisme zegt dat alle perfect ontworpen organismen op aarde zijn ontstaan door mutaties, vanuit genetisch armere organismen!
Ik betwijfel dat evolutie-biologen het over perfect ontworpen organismen hebben. Vanuit een ontwerp standpunt zitten er namelijk veel fouten in die organismen.

Stephan CREA schreef:1. hoe kan een organisme opeens het idee krijgen om een oog te creeeren
Evolutie werkt niet doordat een organisme een idee krijgt. Als uw begrip over evolutie zo armzalig is als uit de bovenstaande uitspraakt blijkt, verwondert het mij niet dat je problemen hebt met evolutie. Maar dat lijken me dan eerder jouw problemen te zijn met te begrijpen met wat evolutie nu juist is, dan dat er problemen zouden zijn met de ondersteuning van de evolutietheorie.
Stephan Crea schreef:2. stel bij mutatie 1 begin er iets te groeien normaal gesproken zou deze in het begin ''afwijking'' naar mijn idee juist proberen dit af te stoten
3 4 5 enz dezelfde conclusie het kan naar mijn idee niet in stappen zijn gebeurd.
dit geld ook voor oren voelen haar enz
Zelfde besluit als punt 1.
Stephan Crea schreef:als het mogenlijk zou zijn dat we hele nieuwe ''dingen'' ontwikkelen hoe kan het nu dat we nu nagenoeg geen halve mutatie's meer zien bij mensen of dieren of zelfs bomen, planten?
Tja geen zo erg als de ziende blinden. Jaarlijks worden er talloze kinderen geboren met een genetische afwijking die het gevolg is van een mutatie, die de levens van heler families door elkaar haalt. Maar dat is iets dat steeds opnieuw de creationisten ontgaat.
Stephan Crea schreef:ik kan zo nog een tijdje doorgaan maar geloof dat er straks steeds minder naar het eerste bericht word gekenen naarmate de discusie op gang is.
Ik neem best aan dat je zo nog een tijdje kan doorgaan. Zonder veel begrip van de evolutietheorie, een aantal feiten aanhalen die je op andere creationistische sites verzameld hebt, zonder je te verdiepen in welke tegenargumenten daar al tegen ingebracht zijn, daar kunnen creationisten inderdaad steeds opnieuw een heel tijdje mee doorgaan.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Welkom Stephan,

Wat je in je OP oplepelt is hier al uit den treuren behandeld. Niemand - denk ik - zal veel zin hebben dat voor je op te herhalen.
Kijk eens rond en dan zul je het wel begrijpen.

Ik zie dat axxyanus wel de moeite wil nemen. Lof daar voor. :wink:

Toch maar wat voor je opgezocht.

Ontstaan oog: http://www.kennislink.nl/publicaties/og ... e-evolutie" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik word hier altijd zo moe en moedeloos van. Creationist, die alles overneemt van crea sites en niet de moeite neemt wetenschappelijke sites na te lopen, hoe het nou zit met die vragen. Ze worden vrijwel allemaal op wetenschappelijke wijze verklaard. Weer dat oog, weer die dino-mensensporen hoax en ga zo maar door.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Stephan CREA schreef:gekenen naarmate de discusie op gang is.

Er is geen discussie. Die is er ook nooit geweest. De wetenschap negeert de creationistische hoek omdat die geen wetenschap bedrijft.

Als je oprecht geïnteresseerd bent om meer over biologie (en daarbinnen speciaal evolutie) te leren dan moet je beginnen met daar de basisbeginselen van te bestuderen. Er zijn altijd genoeg mensen bereid om vragen daarover te beantwoorden. Zoals je al gemerkt hebt zijn er niet zoveel mensen die zin hebben om dezelfde noninformatie van creationisten voor de tigste keer te ontkrachten.

oh, en welkom!
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Afbeelding
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Beste Stephan,

Lees eerst eens "The greatest show on Earth" van Richard Dawkins en trek zijn bronnen vooral na (je moet nooit iets voetstoots aannemen, zelfs niet van je mees betrouwbare vrienden). Wat jij over evolutie beweert zijn waarschijnlijk inderdaad fabels.

Als je de feiten kent en begrijpt is elke discussie hier - vermoed ik - overbodig.

Tot ziens!
Ik wens u alle goeds
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Welkom Stephan CREA,

Fabels gaan over sprekende dieren en dat is inderdaad met uitzondering van homo sapiens een brug te ver. Al je overige argumenten zijn al zo vaak de revue gepasseerd dat het een herhaling van zetten gaat worden.

Het oog is inderdaad niet uit de lucht komen vallen. Ik zal je goed als ik ben toch een beetje op weg helpen.
http://www.kennislink.nl/publicaties/og ... e-evolutie" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artik ... -niet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://gea-geologie.nl/informatie/tijds ... olutie.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschap ... r_evolutie" onclick="window.open(this.href);return false;

Misverstand De evolutietheorie is toch maar een theorie
Weerlegging De evolutietheorie is niet zomaar een ongegronde speculatie. De evolutietheorie is bijzonder aannemelijk op grond van zeer vele, onafhankelijke resultaten van uiteenlopende vakgebieden. Hoewel er nog veel onderzoek gedaan wordt en er op details onzekerheden zijn, waar onderzoekers graag de nadruk op leggen, staat de evolutietheorie zelf als een huis. Mochten er feiten opduiken die in strijd zijn met de evolutietheorie, dan wordt deze verworpen (falsificatie).[11] (wiki)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Eén van je problemen is dat er een enorme markt is om boeken te schrijven voor gelovigen om gelovig te blijven, en dan de rest van je leven lezingen daarover te geven. Zeker in de VS. De mensen die dit doen nemen het niet zo nauw met de waarheid. En binnen de evolutietheorie is het makkelijk wat verwarring te zaaien. Maar het is wel de best bewezen theorie van de wetenschap. En je moet hierin hoofd- en bijzaken onderscheiden. Hoe dna muteert is een bijzaak. Feit is dat het muteert. Feit is dat organismen steeds ingewikkelder organen hebben. Het is niet een feit dat de voetafdrukken van de mens gelijktijdig naast die van een dino geplaatst zijn.

De filmpjes van potholer54 zijn een leuk begin om eens te kijken wat er van de crea-sites overblijft als je er kritisch naar kijkt. Kijk eens wat er allemaal op talkorigins is geschreven om de juiste informatie over de theorieën te verspreiden.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Ook nog iets om over na te denken :

Stel dat evolutie NIET waar is, is het (christelijk) creatonisme dan waar ?
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Blackadder schreef:
Stephan CREA schreef:gekenen naarmate de discusie op gang is.

Er is geen discussie. Die is er ook nooit geweest. De wetenschap negeert de creationistische hoek omdat die geen wetenschap bedrijft.

Als je oprecht geïnteresseerd bent om meer over biologie (en daarbinnen speciaal evolutie) te leren dan moet je beginnen met daar de basisbeginselen van te bestuderen. Er zijn altijd genoeg mensen bereid om vragen daarover te beantwoorden. Zoals je al gemerkt hebt zijn er niet zoveel mensen die zin hebben om dezelfde noninformatie van creationisten voor de tigste keer te ontkrachten.

oh, en welkom!
Dito. :)
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

De wetenschappelijke methode heeft ons ver gebracht. Het verklaart veel van wat om ons heen gebeurt. We kunnen ermee voorspellingen doen, TV kijken, op internet rondhangen, wagentjes op Mars zetten, ons eten bereiden en ga zo maar door.

Het internet staat inderdaad vol met site''s die de evolutie tegenspreken. Ze komen met argumenten. Zoals het door S-Crea sterk gevonden punt van de voetsporen, maar zonder verder commentaar erbij te geven.

Het zou aanbevelenswaardig zijn de feiten, die crea-sites oplepelen langs de wetenschappelijke maatlat te leggen. Dat hoef je niet eens zelf te doen, dat hebben vele wetenschappers al voor je gedaan, met referenties, die je kunt nalezen.

Wil je tegen de evolutie ageren, dan kan je het beste, om voor vol aangezien te worden, proberen de wetenschappelijke argumenten te falsificeren. Dat werkt veel beter dan maar wat te roeptoeteren.

Een andere optie is een andere methode voor verklaren van feiten te vinden dan de wetenschappelijke methode, die beter de feiten verklaart, beter voorspellingen kan doen en waar je beter mee in de praktijk uit de voeten kunt.

Nog een optie is met de wetenschappelijke methode creationisme te toetsen.

Tot een betere methode gevonden wordt dan de wetenschappelijke methode of volgens de wetenschappelijke methode een betere verklaring voor feiten, houden we vast aan het gangbare.

Ik ben benieuwd.

Oh ja, van die voetsporen blijkt niets waar.
http://www.talkorigins.org/faqs/paluxy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Plaats reactie