Het vijlen van D66

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

Het vijlen van D66

Bericht door PietV. »

Uit de trouw

Pest D66 christenen? Als je politici van ChristenUnie- en SGP-huize moet geloven (Trouw, 2 januari), is dat inderdaad het geval. Nu de christelijke partijen niet meer in de regering zitten of nodig zijn voor gedoogsteun, zou D66 de kans schoon zien om met behulp van de seculiere meerderheid een einde te maken aan de nog overgebleven christelijke tradities.

Zo moet de weigerambtenaar (in het orthodox-christelijke discours de 'gewetensbezwaarde ambtenaar' genoemd) van de Democraten wijken. Ook vindt D66 dat de formulering 'bij de gratie Gods' niet langer onder wetten mag staan en dat het verbod op godslastering uit het Wetboek van Strafrecht moet worden geschrapt. Verder wil D66 af van de Zondagswet, namelijk dat er 's zondags voor 13 uur geen evenementen mogen worden georganiseerd in verband met kerkdiensten. Bovendien mag de kerk niet meer neuzen in de Nederlandse Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) om verhuisde kerkgangers in een nieuwe gemeente welkom te heten. Ten slotte pleit D66 sinds jaar en dag voor de afschaffing van de zogenoemde enkele-feitconstructie, die inhoudt dat orthodox-christelijke scholen op grond van het enkele feit dat een docent homoseksueel is, deze mogen ontslaan.
______________________________________________________________________________________

Is de ophef van de christelijke partijen terecht of moeten we naar een wetboek waar geen christelijke privileges meer in staan? Is het rondneuzen in de GBA niet gewoon privacy-schending?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fenomeen
Superposter

Re: Het vijlen van D66

Bericht door Fenomeen »

Die schending van privacy valt wel mee, een bonuskaart van de AH is erger.
Van de andere kant; de AH mag het niet, ik zie niet in waarom SILA dat dan wel zou mogen.
Wat mij betreft vijlt meneer Pechtold, die inderdaad flink op dreef is, rustig door.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef:Die schending van privacy valt wel mee, een bonuskaart van de AH is erger.
Van de andere kant; de AH mag het niet, ik zie niet in waarom SILA dat dan wel zou mogen.
Wat mij betreft vijlt meneer Pechtold, die inderdaad flink op dreef is, rustig door.
Ik heb geen bonuskaart. De kassière mag hem scannen. Mijn zoon heeft een tijdje vakken gevuld bij de AH. Hij kreeg via zijn bonuskaart een bepaald percentage van de aankopen terug. Maar het is een vreemd systeem. Vroeger ben ik met regelmaat verhuist en altijd kreeg ik iemand van de plaatselijke gemeente op bezoek. Ze nodigen zichzelf uit via de kaartenbak van de gemeente.
Knutselsmurf
Forum fan

Bericht door Knutselsmurf »

Die boluskaart kun je ook gewoon niet nemen, dat is je eigen keus.
Fenomeen schreef:Wat mij betreft vijlt meneer Pechtold, die inderdaad flink op dreef is, rustig door.
Wat mij betreft gebruikt hij een slijptol, dat gaat veel sneller.

Bij mijn laatste 2 verhuizingen heb ik niets meer gehoord van "de kerk".
Dus ik ging er van uit dat dit al was afgeschaft.
Natuurlijk heb ik wel de Jehova's op bezoek gehad,
maar die gebruiken openbare bronnen zoals het krantje van het woningbedrijf.
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Knutselsmurf schreef:
Bij mijn laatste 2 verhuizingen heb ik niets meer gehoord van "de kerk".
Dus ik ging er van uit dat dit al was afgeschaft.
Natuurlijk heb ik wel de Jehova's op bezoek gehad,
maar die gebruiken openbare bronnen zoals het krantje van het woningbedrijf.
De Jehova's die drukken gewoon op elke bel. En als je hen een keer te woord hebt gestaan, dan ga je in het systeem. En bedank je ze voor hun aanwezigheid en je loopt nog even 10 meter met hun mee. Dan ben je er vanaf.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Bonuskaart kan je ook anoniem krijgen.

Ik vind het van de zotte dat kerkgenootschappen blijkbaar nog steeds zomaar privegegevens van (vermeende) geloofsgenoten krijgen. Helemaal mee eens dat dat wordt afgeschaft. Toen ik nog als RK bekend stond (maar helemaal niets met het geloof had), ergerde ik me hier kapot aan.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Oh gutte gut ze worden gepest die arme christenen: http://www.cip.nl/artikel/33033/Kleinzi ... stenpesten" onclick="window.open(this.href);return false;

:roll:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Jinny

Bericht door Jinny »

Direct de link leggen met vervolging..........
Ohhh, wat zijn we zielig.......
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Zolang ze meer rechten hebben dan dat ze homo's gunnen, mogen ze niet klagen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Plaats reactie