Weg met de politieke partijen.
Moderator: Moderators
Weg met de politieke partijen.
Laat ik me even voorstellen. Ik ben MarcoTM en ik maak oa dit soort filmpjes op youtube ter lering ende vermaak van het nederlandse publiek.
Filosofie...
...en entertainment.
Ik doe dat met behoud van een uitkering, ik ben namelijk afgekeurd.
Over het algemeen worden mijn filmpjes gewaardeerd, Ik heb meerdere kanalen waarvan een aantal niet meer bestaan maar in totaal hebben mijn filmpjes rond de 1 miljoen vieuws gegenereerd. Het betekend dus dat wat ik doe door veel mensen gewaardeerd wordt, omdat ze anders gewoonweg niet bekeken zouden worden. Dit komt door de mond op mond reklame van anderen die hun vrienden wijzen op mijn filmpjes, en daardoor kijken ondanks een bescheiden aantal abonnees gemiddeld tussen de 500 en 1000 mensen per dag naar een filmpje van mij.
Die 1 miljoen vieuws zijn nantuurlijk niet 1 miljoen unieke kijkers, want sommige mensen kijken meerdere filmpjes. Ik schat dat je dat getal minstens door 3 moet delen, dus dat ik uiteindelijk 300.000 unieke kijkers heb gehad.
Wel is het zo dat youtube naar het ip adres van een viewer kijkt en dus als die zelfde viewer meerdere keren naar hetzelfde filmpje kijkt dan word dat niet als een view geregistreerd.
In weze is het dus zo dat naast die miljoen geregistreerde views nog veel meer views zijn van mensen die een filmpje vaker zien. Ik doe dat ook bijvoorbeeld op kanalen met videoclips, waar ik meerdere malen dat ene leuke liedje afspeel. Zou ik daar de enige kijker zijn, dan blijft de teller mooi op 1 staan.
Omdat ik geen betaald werk heb en toch een levensinvulling zoek ben ik dat gaan doen waar ik goed in ben, namelijk filmpjes maken. Voor mij is dat een dagtaak, iets waar ik veel tijd en geld in investeer. Zo heb ik bv een ipad 2 heb gekocht omdat ik daardoor een mobiel apparaat heb waar ik mijzelf kan zien terwijl ik mezelf film, en daardoor niet het risico loop zoals met een telefooncamera dat ik niet helemaal goed in beeld ben tijdens de opname, vooral belangrijk als ik een product wil laten zien.
Ik had al een ipad, zonder frontcamera, Die voldoet uitstekend voor alle andere werkzaamheden dus die ipad 2 is echt bedoeld voor mijn youtubewerkzaamheden. Ik doe er natuurlijk ook andere dingen op. De ipad 1 hangt nu op mijn wc. Mijn ipad 2 is as t ware mijn auto van het werk waar ik ook de boodschappen mee doe.
Zoals gezegd zie ik mijn filmpjes als een soort levensinvullig, voor mij ben ik een nonprofitorganisatie waarbinnen ik vrijwilligerswerk vanuit een uitkeringssituatie verricht.
Meestal worden mijn filmpjes zeer gewaardeerd, Ik heb zelfs echte fans en een paar van mijn filmpjes hebben ook de TV gehaald waaronder bij Pownews en BNN. Mensen reageren ook op mijn filmpjes in de comments.
Die positief reagerende mensen zijn niet lid van 1 partij, ondanks dat de een politiek rechts is en de andere politiek links, er christenen en wetenschappers tegelijk kijken reageert men allemaal postief.
Allemaal? Nee, want een klein dorpje van voornamelijk PVV stemmers bied dapper weerstand door af een toe een een sneer in mijn reacties op youtube achter te laten, waarin men klaagt dat mijn werk betaald wordt met de belastingcenten van de werkende arbeiders terwijl ik als een lui varken nog in mijn bed lig te snurken.
Ze zijn daar nogal volhardend in en t is ook het enige wat ze te melden hebben, Er wordt inhoudelijk niet gereageerd maar er wordt alleen die stelling, het liefst in hoofdletters gespamd waardoor de sfeer binnen de reacties vaak erg negatief wordt en ik om die redenen dat soort reacties verwijder omdat ze alleen maar ruzies veroorzaken.
Het Argument
Mijn argument, en dat staat ook in t bovenste filmpje, is dat ik niet de enige ben die op kosten van de belastingbetalende arbeiders leeft.
Dat doet namelijk elke dienstverlenende sector in onze maatschappij. Elk staatsorgaan, zoals de politie en de politieke partijen wordt betaald door belastingsgeld.
Maar in tegenstelling van mijn video's waar iedereen ongeacht zijn politieke overtuiging of ideologie graag naar kijkt en vaak hartelijk om kan lachen is dat bij de individuele partijen niet het geval.
Op de zelfde manier als dat er op mijn kanaal af en toe mensen zeggen dat ik als ik niet werk schadelijk ben voor de maatschappij, hebben de mensen die op geert wilders stemmen niet op Job cohen gestemd, Dat houd dus in dat voor de wilders stemmers Job cohen en zijn partij het land kapot maakt en dat met het belastingsgeld van de PVV stemmers.
Dat kan je natuurlijk ook omdraaien. De PVDA stemmers vinden de dat de PVV schadelijke dingen bewerkstelligt op de zak van de belastingbetalende PVDA'ers.
As het argument tegen mij als werkeloze youtuber klopt dan zoudat dus ook voor die politieke partjen moeten kloppen. Ik zou dus geen uitkering moeten aanvragen en zo zouden politici geen salaris mogen ontvangen.
In weze is mijn uitkering als youtuber mijn salaris voor mijn vrijwiligerswerk, Niet iedereen heeft er voor gekozen dat ik van dat geld aanschaffen mag doen om filmpjes te maken. Voor mijn critici is het maken van filmpjes geen werk en ze willen zelfs zo ver gaan om te zeggen dat youtube geen tv is, alleen maar omdat youtube een on demand kanaal is en tv via de kabel komt. En dat terwijl een aantal filmpjes meer kijkers hebben gehad dan sommige "echte " tv programma's. Er zijn zelfs filmpjes op youtube die meer dan een miljard views hebben gehad, zoals Gangnam style, die meer dan anderhalf miljard views op de teller heeft staan. Dat is een 6de van de complete wereldbevolking! Zeg dat maar eens tegen paul de leeuw! Ik maak wel degelijk tv.
PSY - GANGNAM STYLE (강남스타일) M/V 1,236,720,584 views
Dat zou mij met mijn hondennummer, het 2de filmpje net zo goed kunnen overkomen, het enige wat moet gebeuren is dat het aanslaat en een hype wordt.
De stelling is dat als ik mijn uitkering in zou moeten leveren omdat ik geen betaald werk doe, dat de poltieke partijen net zo goed hun salaris moeten inleveren en in de huidige vorm geen bestaansrecht hebben.
Als ze al het land willen regeren moet dat naast een baan gebeuren of omdat men genoeg geld op de bank heeft staan, als vrijwilligerswerk, maar niet als betaalde baan die betaald wordt door de hardwerkende belastingbetalende boer die wel de hele dag op het land aan het werk is om aardappels voor deze maatschappij te rooien. Die boer produceert namelijk echt wat en dat geld wat hij daarvoor krijgt is ook eerlijk geld.
Politici mogen best het land regeren, maar niet betaald van onze belastingcenten. Als ik mijn uitkering niet mag gebruiken voor filmpjes dan mag geert zijn uitkering, want dat is het in weze, niet gebruiken voor zijn politiek. Hij gaat maar mooi bloembollen rapen en daar geld mee verdienen en dan mag ie daarnaast als vrijwilliger aan de slag in de politiek. En dan doe ik dat ook, samen met geert, hij de tulpen en ik de hyacinten en dan doet hij daarnaast politiek en maak ik filmpjes.
Als ze al geld willen krijgen dan doen ze dat maar door donaties, zo doen de wikipadia, wikileaks, greenpeace, de kliniclowns en ikzelf dat namelijk ook. Ik heb ook een paypal donatiebutton op mijn site, en mocht ik zo groot worden dat ik daar in mijn inkomen kan voorzien zal ik de sociale dienst ook hartelijk bedanken voor mijn uitkering en die afmelden.

Filosofie...
...en entertainment.
Ik doe dat met behoud van een uitkering, ik ben namelijk afgekeurd.
Over het algemeen worden mijn filmpjes gewaardeerd, Ik heb meerdere kanalen waarvan een aantal niet meer bestaan maar in totaal hebben mijn filmpjes rond de 1 miljoen vieuws gegenereerd. Het betekend dus dat wat ik doe door veel mensen gewaardeerd wordt, omdat ze anders gewoonweg niet bekeken zouden worden. Dit komt door de mond op mond reklame van anderen die hun vrienden wijzen op mijn filmpjes, en daardoor kijken ondanks een bescheiden aantal abonnees gemiddeld tussen de 500 en 1000 mensen per dag naar een filmpje van mij.
Die 1 miljoen vieuws zijn nantuurlijk niet 1 miljoen unieke kijkers, want sommige mensen kijken meerdere filmpjes. Ik schat dat je dat getal minstens door 3 moet delen, dus dat ik uiteindelijk 300.000 unieke kijkers heb gehad.
Wel is het zo dat youtube naar het ip adres van een viewer kijkt en dus als die zelfde viewer meerdere keren naar hetzelfde filmpje kijkt dan word dat niet als een view geregistreerd.
In weze is het dus zo dat naast die miljoen geregistreerde views nog veel meer views zijn van mensen die een filmpje vaker zien. Ik doe dat ook bijvoorbeeld op kanalen met videoclips, waar ik meerdere malen dat ene leuke liedje afspeel. Zou ik daar de enige kijker zijn, dan blijft de teller mooi op 1 staan.
Omdat ik geen betaald werk heb en toch een levensinvulling zoek ben ik dat gaan doen waar ik goed in ben, namelijk filmpjes maken. Voor mij is dat een dagtaak, iets waar ik veel tijd en geld in investeer. Zo heb ik bv een ipad 2 heb gekocht omdat ik daardoor een mobiel apparaat heb waar ik mijzelf kan zien terwijl ik mezelf film, en daardoor niet het risico loop zoals met een telefooncamera dat ik niet helemaal goed in beeld ben tijdens de opname, vooral belangrijk als ik een product wil laten zien.
Ik had al een ipad, zonder frontcamera, Die voldoet uitstekend voor alle andere werkzaamheden dus die ipad 2 is echt bedoeld voor mijn youtubewerkzaamheden. Ik doe er natuurlijk ook andere dingen op. De ipad 1 hangt nu op mijn wc. Mijn ipad 2 is as t ware mijn auto van het werk waar ik ook de boodschappen mee doe.
Zoals gezegd zie ik mijn filmpjes als een soort levensinvullig, voor mij ben ik een nonprofitorganisatie waarbinnen ik vrijwilligerswerk vanuit een uitkeringssituatie verricht.
Meestal worden mijn filmpjes zeer gewaardeerd, Ik heb zelfs echte fans en een paar van mijn filmpjes hebben ook de TV gehaald waaronder bij Pownews en BNN. Mensen reageren ook op mijn filmpjes in de comments.
Die positief reagerende mensen zijn niet lid van 1 partij, ondanks dat de een politiek rechts is en de andere politiek links, er christenen en wetenschappers tegelijk kijken reageert men allemaal postief.
Allemaal? Nee, want een klein dorpje van voornamelijk PVV stemmers bied dapper weerstand door af een toe een een sneer in mijn reacties op youtube achter te laten, waarin men klaagt dat mijn werk betaald wordt met de belastingcenten van de werkende arbeiders terwijl ik als een lui varken nog in mijn bed lig te snurken.
Ze zijn daar nogal volhardend in en t is ook het enige wat ze te melden hebben, Er wordt inhoudelijk niet gereageerd maar er wordt alleen die stelling, het liefst in hoofdletters gespamd waardoor de sfeer binnen de reacties vaak erg negatief wordt en ik om die redenen dat soort reacties verwijder omdat ze alleen maar ruzies veroorzaken.
Het Argument
Mijn argument, en dat staat ook in t bovenste filmpje, is dat ik niet de enige ben die op kosten van de belastingbetalende arbeiders leeft.
Dat doet namelijk elke dienstverlenende sector in onze maatschappij. Elk staatsorgaan, zoals de politie en de politieke partijen wordt betaald door belastingsgeld.
Maar in tegenstelling van mijn video's waar iedereen ongeacht zijn politieke overtuiging of ideologie graag naar kijkt en vaak hartelijk om kan lachen is dat bij de individuele partijen niet het geval.
Op de zelfde manier als dat er op mijn kanaal af en toe mensen zeggen dat ik als ik niet werk schadelijk ben voor de maatschappij, hebben de mensen die op geert wilders stemmen niet op Job cohen gestemd, Dat houd dus in dat voor de wilders stemmers Job cohen en zijn partij het land kapot maakt en dat met het belastingsgeld van de PVV stemmers.
Dat kan je natuurlijk ook omdraaien. De PVDA stemmers vinden de dat de PVV schadelijke dingen bewerkstelligt op de zak van de belastingbetalende PVDA'ers.
As het argument tegen mij als werkeloze youtuber klopt dan zoudat dus ook voor die politieke partjen moeten kloppen. Ik zou dus geen uitkering moeten aanvragen en zo zouden politici geen salaris mogen ontvangen.
In weze is mijn uitkering als youtuber mijn salaris voor mijn vrijwiligerswerk, Niet iedereen heeft er voor gekozen dat ik van dat geld aanschaffen mag doen om filmpjes te maken. Voor mijn critici is het maken van filmpjes geen werk en ze willen zelfs zo ver gaan om te zeggen dat youtube geen tv is, alleen maar omdat youtube een on demand kanaal is en tv via de kabel komt. En dat terwijl een aantal filmpjes meer kijkers hebben gehad dan sommige "echte " tv programma's. Er zijn zelfs filmpjes op youtube die meer dan een miljard views hebben gehad, zoals Gangnam style, die meer dan anderhalf miljard views op de teller heeft staan. Dat is een 6de van de complete wereldbevolking! Zeg dat maar eens tegen paul de leeuw! Ik maak wel degelijk tv.
PSY - GANGNAM STYLE (강남스타일) M/V 1,236,720,584 views
Dat zou mij met mijn hondennummer, het 2de filmpje net zo goed kunnen overkomen, het enige wat moet gebeuren is dat het aanslaat en een hype wordt.
De stelling is dat als ik mijn uitkering in zou moeten leveren omdat ik geen betaald werk doe, dat de poltieke partijen net zo goed hun salaris moeten inleveren en in de huidige vorm geen bestaansrecht hebben.
Als ze al het land willen regeren moet dat naast een baan gebeuren of omdat men genoeg geld op de bank heeft staan, als vrijwilligerswerk, maar niet als betaalde baan die betaald wordt door de hardwerkende belastingbetalende boer die wel de hele dag op het land aan het werk is om aardappels voor deze maatschappij te rooien. Die boer produceert namelijk echt wat en dat geld wat hij daarvoor krijgt is ook eerlijk geld.
Politici mogen best het land regeren, maar niet betaald van onze belastingcenten. Als ik mijn uitkering niet mag gebruiken voor filmpjes dan mag geert zijn uitkering, want dat is het in weze, niet gebruiken voor zijn politiek. Hij gaat maar mooi bloembollen rapen en daar geld mee verdienen en dan mag ie daarnaast als vrijwilliger aan de slag in de politiek. En dan doe ik dat ook, samen met geert, hij de tulpen en ik de hyacinten en dan doet hij daarnaast politiek en maak ik filmpjes.
Als ze al geld willen krijgen dan doen ze dat maar door donaties, zo doen de wikipadia, wikileaks, greenpeace, de kliniclowns en ikzelf dat namelijk ook. Ik heb ook een paypal donatiebutton op mijn site, en mocht ik zo groot worden dat ik daar in mijn inkomen kan voorzien zal ik de sociale dienst ook hartelijk bedanken voor mijn uitkering en die afmelden.
E=MC3

- windsurfer
- Diehard
Re: Weg met de politieke partijen.
Afgekeurd is voor mij wat anders dan werkloos en in principe wel betaald werk kunnen verrichten, maar dat om wat voor reden dan ook niet doen. 
Is het afgekeurd zijn (ik neem aan om gezondheidsredenen) geen argument genoeg?

Is het afgekeurd zijn (ik neem aan om gezondheidsredenen) geen argument genoeg?
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"

- Peter van Velzen
- Site Admin
Weg met politieke partijen?
Geeft MarcoTM de voorkeur aan absolute monarchie of Dictatuur? Nee hij vindt het prima dat politici het land besturen, maar niet dat ze betaald worden uit belastinggeld.
Helaas: WIens brood men eet wiens woord men spreekt. Ook in het parlement. (daar waar gesproken wordt)
Als de politici worden betaald uit andere bronnen, dan zullen ze ook doen wat de andere bronnen willen. Alleen als het geld wat ze krijgen van iedereen is, zullen ze de belangen van iedereen behartigen.
Wilders wordt overigens mede gefinancieert door buitenlandse geldschieters. MArcoTM vindt dat blijkbaar goed. (als het maar geen belastinggeld is) Laat hij dan wel beeseffen dat die buitenlanders - als ze de enige geldbron zijn - het programma van de PVV zullen uitmaken.
Even nadenken MArco. Naar wiens pijpen wil je dat de politici dansen?
Van die blazers zal dan ook het geld moeten komen.

Geeft MarcoTM de voorkeur aan absolute monarchie of Dictatuur? Nee hij vindt het prima dat politici het land besturen, maar niet dat ze betaald worden uit belastinggeld.
Helaas: WIens brood men eet wiens woord men spreekt. Ook in het parlement. (daar waar gesproken wordt)
Als de politici worden betaald uit andere bronnen, dan zullen ze ook doen wat de andere bronnen willen. Alleen als het geld wat ze krijgen van iedereen is, zullen ze de belangen van iedereen behartigen.
Wilders wordt overigens mede gefinancieert door buitenlandse geldschieters. MArcoTM vindt dat blijkbaar goed. (als het maar geen belastinggeld is) Laat hij dan wel beeseffen dat die buitenlanders - als ze de enige geldbron zijn - het programma van de PVV zullen uitmaken.
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen schreef:Weg met politieke partijen?
Daarmee zeg je dus dat de informatie van Wikileaks en de Wikipedia, maar ook van Greenpeace en de kerk gekleurd is omdat ze geld uit donaties krijgen. Ik heb het hier over anonieme donaties, niet over sponsoren. Je weet dus niet van wie de donaties komen, maar wat je wel weet is dat als je iets doet waar veel mensen het niet eens zijn dat die donaties minder zullen worden. Daar is vast wel een systeem voor te bedenken waar niet het bedrag en de instantie of persoon bekend is maar waar je wel kan bepalen naar welke partij je geld heen gaat,
De manier die jij beschrijft, waar politici naar de pijpen van een grote geldgever dansen is een heel ander concept en niet iets wat dan pas gebeurt.
We kennen allemaal het Lockheed schandaal en ik twijfel er niet over dat er genoeg politici zijn die omgekocht worden of die gewoonweg te chanteren zijn, of dat iemand directeur is van een bedrijf waardoor er belangenverstrengelingen bestaan. Degene die daar op zijn betrat zijn ondertussen ontslagen of berispt, maar sinds dat wel al een paar keer gebeurt is is het niet ondenkbaar dat er nog wel een paar rondlopen die een wat minder doorzichtige taktiek gebruiken. Politici zijn uiteindelijk ook maar mense van vlees en bloed.
Daarnaast zijn in ieder geval de presidentsverkiezingen in amerika gemanipuleert omdat zoiemand als Obama meer geld voor zijn campagne ter beschikking had dan zijn concurenten. En waar kwam dat geld vandaan?
Ik pleit dus voor een anoniem donatie systeem, net zoals bij de wikipedia, die op die manier elk kwartaal 20 miljoen dollar weet binnen te halen.
Msschien verdien je op die manier nog veel meer als partij, Niks houd ze tegen om net als 3FM een eigen donatieweek op een of andere markt in nederland te houden. Sta je ook nog eens dichter bij je aanhang.
Dat hoeft niet allen met popmuziek, maar kan ook met klassieke concerten. Eigenlijk wil ik de Rutte en Wilders, cohen en verhaagen wel een keertje in een eigen glazen huis zien waar ze dan de hele week niets eten en alleen maar water mogen drinken. laat ze maar eens zien wat ze echt waard zijn.
Laat ik van de gelegenheid maar eens gebruik maken om Geert Wilders uit te dagen om samen met mij een week lang, 8 uur per dag bloembollen te gaan pellen, want dat uurtje voor de publiciteit kan je natuurlijk niet serieus nemen.
E=MC3

- Peter van Velzen
- Site Admin
Is Geert wilders deelnemer aan dit forum? Dat wist ik niet.
Maar even weer ter zake:
Ik blijf er bij dat het betalen van bestuurders door iedereen de beste manier om om ze er toe te brengen met iedereen rekening te houden.
Anonieme donaties? Wat belet de anonieme gever om stiekum de politicus te laten weten waar het geld vandaan komt, maar verder niiemand?
Donaties zouden eigenlijk verboden moeten zijn
Verder is het uiteraard moeilijker een politieke partij met duizenden leden om te kopen dan een persoon.
Je titel blijft dus een ietwat twijfelachtige uitroep. . . .

Maar even weer ter zake:
Ik blijf er bij dat het betalen van bestuurders door iedereen de beste manier om om ze er toe te brengen met iedereen rekening te houden.
Anonieme donaties? Wat belet de anonieme gever om stiekum de politicus te laten weten waar het geld vandaan komt, maar verder niiemand?
Donaties zouden eigenlijk verboden moeten zijn

Verder is het uiteraard moeilijker een politieke partij met duizenden leden om te kopen dan een persoon.
Je titel blijft dus een ietwat twijfelachtige uitroep. . . .
Ik wens u alle goeds

Geert zit hier onder een schuilnaam. Het is die forummer hier op freethinker die de hele tijd op de buitenlanders aan t afgeven is.Peter van Velzen schreef:Is Geert wilders deelnemer aan dit forum? Dat wist ik niet.
Die donaties vinden nu ook al plaats, Alleen stiekum en in mindere mate naast het inkomen dat de partij van de belasing binnenhaalt. Daar hoor je alleen wat van bij een nieuw schandaal waar dan een bepaald partijlid de zondebok wordt toegespeeld waardoor het lijkt of alleen hij dat geld of die voorziening heeft aangenomen. Als dat soort dingen niet gebeurden was er ook geen wet tegen kartelvorming en waren er ook geen gevangenissen, want waarom zou je zoiets bouwen als iedereen zich in onze maatschapij zich netjes gedraagt?
We noemen het niet voor niks politiek, dus die schade is er al. Daar gaat ook geen verandering in komen als we het salaris afschaffen en puur voor donaties gaan.
Het is best mogelijk dat de wikipedia bepaalde bekende mensen die gevaarlijke dingen beweren niet in hun database toelaten omdat er een groep donateuren zijn die graag zouden zien dat die personen doodgezwegen worden, Net zoals er groeperingen zijn die Mastercard onder druk kunnen zetten om geen donaties voor wikileaks aan te nemen. Of dat onder druk zetten nou door een land of een multinational met 4 mijloen werknemers met de zelfde interne structuur of de yakuza gebeurt maakt hier niks uit.
Maar ik betwijfel of dat ook niet zou gebeuren als de wikipedia op belastingeld zou draaien.
E=MC3

- collegavanerik
- Superposter
 Hebr 6:
  Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ik ben ook donateur van Wikipedia, ben ik nu ook verdacht?  

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

- lost and not found yet!
- Bevlogen
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!

Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Bevlogen
En MarcoTM,
Wat moet er dan in plaats van de politieke partijen komen? Een probleem aankaarten kan iedereen, maar zelden wordt er ook een oplossing gegeven! Ga je gang zou ik zeggen!

Wat moet er dan in plaats van de politieke partijen komen? Een probleem aankaarten kan iedereen, maar zelden wordt er ook een oplossing gegeven! Ga je gang zou ik zeggen!
We will dance again!

- Bevlogen
Enig bewijs hiervoor?MarcoTM schreef:
Maar ik betwijfel of dat ook niet zou gebeuren als de wikipedia op belastingeld zou draaien.
Andere vraag! Je topic luidt: weg met de politieke partijen! Heb je nog speciale partijen op het oog of blijft het 1 pot nat?
We will dance again!

- Peter van Velzen
- Site Admin
Fijn om te vernemen. Hopelijk leert hij hier iets. . . .MarcoTM schreef:Geert zit hier onder een schuilnaam. Het is die forummer hier op freethinker die de hele tijd op de buitenlanders aan t afgeven is.
Ik wens u alle goeds

Heb je daar serieus bewijs voor nodig? Dat is gewoon mensenkennis. Kijk eens naar al die mensen die in de laaste 50 jaar hebben moeten aftreden omdat ze een belasting voor een partij vormden. Ik heb een keer een filmpje voor een societet gemaakt en wat ik daar binnen zag leek wel heel erg op de film animal farm waar alle dieren gelijk waren, maar waar sommige dieren gelijker waren dan andere dieren.lost and not found yet! schreef:Enig bewijs hiervoor?MarcoTM schreef:
Andere vraag! Je topic luidt: weg met de politieke partijen! Heb je nog speciale partijen op het oog of blijft het 1 pot nat?
Het waren vooral de zoontjes van de rijke pappas die daar in dat bestuur zaten en dat zijn uiteindelijk ok de jongens die een kruiwagen hebben om op een goeie positie binnen de politiek binnen kunnen komen.
Het feit dat er politici en militairen zijn met een voordeel omdat ze naar een priveschool zijn geweest is in weze al een vorm van oneerlijke manipulatie. Of denk je serieus dat al die engelse lords in t britse lagerhuis hun studie bekostigd hebben met het pellen van bloembollen?
Dat is gedaan met het geld van pappa. Je kan ook met bloembollen pellen een studie op harvard volgen hoor, Maar van wie van de 2 denk je dat ie een hogere kans heeft die school ook af te maken en daardoor sneller een positie in de politiek heeft? Ik was tien jaar geleden op de stasnford universiteit in paola alto en daar staat op de campus het William Gates gebouw, wat voor invloed zou dat gebouw hebben op Bill gates junior als ie een klenie misstap begaat, Krijgt ie een berisping of word ie van school gestuurd?
Vindt je t niet vreemd dat vader EN zoon Bush allebij president van amerika zijn geworden? Wist je dat Opa Bush rijk is geworden met leningen van zijn bank aan nazi duitsland? Waar denk je waar hun verkiezingscamanges mee betaald zijn?
Mannen met een baard zijn bij voorbaat niet te vertrouwenFish schreef:Ik ben ook donateur van Wikipedia, ben ik nu ook verdacht?

Laatst gewijzigd door MarcoTM op 30 jan 2013 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

E=MC3

- Peter van Velzen
- Site Admin
En wat te denken van mannen zoals ik die hem afgeschoren hebben teneinde je te misleidenMarcoTM schreef:Mannen met een baard zijn bij voorbaat niet te vertrouwenFish schreef:Ik ben ook donateur van Wikipedia, ben ik nu ook verdacht?

Ik wens u alle goeds

Er is al een duidelijke trend gaande waar mensen via internet meedoen aan een discussie en daardoor ook sneller invloed hebben op politieke besluiten. Je hoeft tegenwoordig niet meer langs de euren om handtekeningen te verzamelen, dat kan nu gewoon op facebook. Daardoor is de drempel lager en verzamel je op die manier veel meer handtekeingen en bereik je ook veel meer mensen die vanaf hun luie stoel acties kunnen ondernemen zoals het sturen van emails met vragen naar een partij.lost and not found yet! schreef:En MarcoTM,
Daarnaast heb je ook nog t soort groeperingen as wikileaks die direct betrokken zijn van de bewustwording van normale burgers en kun je de tweede kamer live volgen op tv. Het moge duidelijk zijn dat er een steeds grotere decentralisatie van politieke inmenging plaatsvind die zijn hoogtepunt nog lang niet bereikt heeft.
Zo heben we in onze wijk een aantal gepensioneerde mensen die een eigen stadswacht hebben opgericht en zelf de jongeren aanspreken op hu gedrag. Daarnaast hebben we sinds kort allemaal mini voortuintjes voor ons huis om de wijk leefbaarder te maken. Dat zou vroeger een zaak van het stadsdeelkantoor geweest zijn, maar bij ons is dat helemaal zelfstandig tussen de bewoners en de woningbouwvereniging geregeld. We hebben t onze plaatselijke politici niet eens verteld.
Ik verwacht dat er in de toekomst alleen maar meer van dit soort lokale politiek tussen de burgers onderling bedreven zal worden.
Dat is niet alleen in de politiek.maar ook in andere sociale gebieden. Op youtube heb je ondertussen steeds meer mensen die hele professionele filmpjes en muziek verspreiden zonder dat daar de muziek en televisieindustrie met al zijn wetten en monopolisme een rol in speelt. Ik heb zelfs besloten geen inkomsten uit reklame te ontvangen door het aanbod van youtbe om partner te worden af te wijzen.
Ik vind namelijk dat daar mee de kwaliteit en de inhoud van mijn filmpjes in het geding komt omdat je dan bv strenger wordt gecotroleerd op je inhoud, maar ik dan ook zelf geneigd zou zijn om mijn boodschap aan te passen en ik een parodie op mezelf zou worden.
Zo heb ik laast een filmpje gemaakt met de de titel "vrolijk liedje over ontrouw en kanker.
Het is een filmpje waar ik kritiek uit op de discriminatie van mensen dat je niet met kanker mag schelden, maar die zelf wel de woorden de tering, of kolere in de mond nemen, wat nog steeds in veel landen een dodelijke ziekte is en die ook keihard mee gaan brullen met vrolijke liedjes waar iemands ontrouw of zelfmoord a la zangeres zonder naam in bezongen word. Dat wilde ik even aan de kaak stellen. Maar odertussen be ik er wel een abonnee door verloren Als ik adsense partner was geweest en dus het aantal abonnees belangrijker waren had ik dat filmpje misschien niet gemaakt en had daarmee een kans verloren om mensen bewust te maken van hoe krom hun gedachten soms wel niet zijn.
Dit mag niet.
Maar dit mag bijkbaar wel.
Volgens mij word er in de zuiderzeebalade gezongen dat iemand in de zee verdronken is. Enig idee hoe dat is om te verdrinken? Of om zo je zoon te verliezen? Mijn broer is op die manier om t leven gekomen. Hij is als rafting instructeur in oostenrijk in een ravijn gevallen en in een waterkolk verdronken.
Maar als je dat draait gaat iedereen lekker dansen. zijn verdrinkende mensen minder erg dan mensen met kanker? Daar lijkt wel op.
In weze bedrijf ik met mijn filmpje politiek, ik doe aan bewustwordeing van situaties. Maar zo heb ik ook wel wat meer politieke fimpjes, en ik ben daar net de enige is, steeds meer vloggers geven hn opinie en die hebben soms meer kijkers dan NOVA.
Ik denk dus dat we met zn allen, burgers onder elkaar steeds meer invloed zullen krijgen op politieke besluiten en dat er steeds meer lokale besluiten door de burgers zelf uitgevoerd zullen worden. Nu is dat een voortuintje en de voedselbank, over vijf jaar is dat een rotonde op een gevaarlijk kruispunt waar de politiek zelf t maar niet over eens kan worden, En dat betalen we dan ook gewoon uit onze eigen zak.
Dat hoeft allemaal ook niet van vandaag op morgen, het is meer een geleidelijk proces tot we uiteindelijk veel meer inbreng hebben an alleen maar de mogelijkheid om voor een bepaalde partij te stemmen en ze daarmee een blanco fiat geven om te doen wat ze willen.
Dat geldt niet voor 1 partij, maar voor de hele politiek. Geen enkele partij zou zo groot en onafhankelijk mogen worden dat ze t alleen voor t zeggen krijgen, want zoals iedereen wel weet, Power corrupts, and absolute power corrupts absolutely...
Doe wat Lubbers deed, laat af en toe een schaduw van een baard op je wangen staan, dan geef je in ieder geval de indruk dat je de hele nacht aan t vergaderen bent geweest:)Peter van Velzen schreef:En wat te denken van mannen zoals ik die hem afgeschoren hebben teneinde je te misleidenMarcoTM schreef:Mannen met een baard zijn bij voorbaat niet te vertrouwenFish schreef:Ik ben ook donateur van Wikipedia, ben ik nu ook verdacht?
E=MC3