Trek het gordijn maar omhoog...

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Grima
Forum fan

Trek het gordijn maar omhoog...

Bericht door Grima »

en daar sta je dan op het "podium". Voor het eerst sinds tijden een forum waar ik het nut van inzie om mezelf te registreren, dit na jaren van i-net apathie. Dat spreekt wel over jullie forum nietwaar?

Maar goed wie ben ik, dat is waar het nu over gaat.

Ik ben een Amerikaan die nu al een behoorlijke tijd in het geweldige Nederland verblijft, geweldig omdat de religieuze waanzin hier stukken minder is dan waar ik vandaan kom. Hint; het heeft iets met een boek en een riem te maken.
Ben zelf eigenlijk van Joodse komaf maar opgevoed door Baptists. Heel adoptie-drama waar ik het verder niet over ga hebben behalve dat ik de hele andere kant op had kunnen gaan in mijn leven en nu nog tot sky daddy had kunnen prevelen ieder dag in de hoop dat hij me alles geeft wat ik nodig heb.

Mijn ouders heb ik overigens nooit mogen leren kennen maar ik heb wel contact met wat familieleden al ligt dat wat moeilijk aangezien hun van het strikt religieuze type zijn. Ik heb een aantal jaar stevig gestudeerd en meegedraaid in hun leven. Ik leerde alle gebruiken, de talen, cultuur en alles eromheen. Ik moet zeggen dat ondanks het niet mijn ding is, ik absoluut geen afkeer heb tegen hun geloof. We hebben nog steeds respectvol contact al zal ik nooit in god kunnen geloven.

Ik ben geen absolute atheïst in dat ik open sta voor dingen die (nog?) niet door de wetenschap erkend worden. Is echter iets aantoonbaar onzin dan ben ik daar ook niet rouwig om en accepteer de werkelijkheid. Ik heb liever zekerheid dan waanbeelden.
Ik noem mezelf wel iets qua filosofie maar dat komt misschien wel voorbij op dit forum. Wie weet.

Verder ben ik een kunstenaar/graficus al werk ik nu op een heel ander gebied; sociaal maatschappelijk (maar nog steeds creatief!). Mijn Nederlands is aardig maar vergeef me grammaticale fouten en d. t, dt en weet ik het wat me nog meer ontgaat. Is het echt niet leesbaar por me dan even hard.

Ik hoop hier lekker mee te kunnen lezen en af (en toe ook zelf wat zinnigs te melden). Let wel ik kan arrogant overkomen maar ben dat absoluut niet, ik ken mijn eigen kwaliteiten maar ook zeker mijn zwakheden. Ik schaam me niet om toe te geven als ik iets gewoon niet weet.
Jinny

Re: Trek het gordijn maar omhoog...

Bericht door Jinny »

Dat is mooi, welkom in ons gemêleerd gezelschap.

Dienstmededeling,
Deze link geeft in het kort het gedrag van het forum weer voor newbies.
De uitgebreide regels vind U hier

FreeThinker op Facebook
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Welkom Grima.
Info uit diverse culturen is altijd interessant.
Voor ons is de christelijke cultuur uit een aantal US gebieden toch een heel andere cultuur, zoals dat andersom ook wel zal zijn, ook al behoren we beiden tot de zg. westerse landen. :)

Bij jouw verhaal moet ik direct aan een medelid denken.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 47#p364929" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Welkom Grima.

Absolute atheïst noemt zich niemand denk ik, er is altijd de (voor mij onwaarschijnlijke) mogelijkheid dat er iets 'boven'natuurlijk's is wat alles in gang gezet heeft.
Maar ja, door wat is dat dan weer in gang gezet? :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Ik ben een Amerikaan die nu al een behoorlijke tijd in het geweldige Nederland verblijft, geweldig omdat de religieuze waanzin hier stukken minder is dan waar ik vandaan kom.
Hier is het zogenaamd niet "zo'n issue" Iedereen accepteerd het maar gewoon, en stelt verder geen vragen, want religie is hier omgeven door een grote muur van onverdient respect.

Welkom trouwens!

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Grima schreef:Ik heb liever zekerheid dan waanbeelden.
Welkom. :)

Vergeet niet dat zekerheid juist een waan is:
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.”

-Stephen Hawking-
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Grima
Forum fan

Bericht door Grima »

Bedankt voor het onvangst allemaal. Ik zie aan sommige berichten al dat ik me hier wel thuis zal voelen.

@ Mariakat; ik ken zelf ook nog enkele anderen met soortgelijke verhalen. Leuk voor de statistiek-fanaat of kansberekenaar. Ach het heeft me gemaakt tot wie ik nu ben.

@Fish; kip-ei? En niet eens weten of ze allebei wel bestaan...

@ Sytze; heb je gelijk in. Ook merk ik een verschuiving hier in Nederland. Alle religies worden wat extremer hier in mijn ogen maar nog niet zo erg als ik letterlijk uit gevlucht ben. We kunnen alleen maar hopen dat het hier om de laatste stuiptrekkingen gaat. De extreme varianten dan, heb ik er verder geen last van dan is het mij allemaal best.

@Jagang; nice ;-) helemaal waar.
Naomi

Bericht door Naomi »

Welkom.
Gr Naomi
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

welkom.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Welkom op freethinker.nl :).
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Hartelijk welkom op het freethinker forum. Ik ben onder de indruk van je uitstekende kennis van het nederlands. Zelf woon ik in het buitenland; ik weet dus hoeveel werk je er voor hebt moeten doen.
Born OK the first time
Grima
Forum fan

Bericht door Grima »

Rereformed schreef:Hartelijk welkom op het freethinker forum. Ik ben onder de indruk van je uitstekende kennis van het nederlands.
Ik woon hier dan nu ook al 16 jaar én ik heb een talenknobbel. Spreken van Nederlands en mijn vocabulaire is weinig mis mee maar ik waarschuw alvast voor het schrijven! Daar laat ik regelmatig behoorlijke steken vallen. :D
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Interessant! Zou je het een inbreuk vinden op je privé om wat van je werk te laten zien? Voor de indruk... ik was wel benieuwd.

Groeten,
Samsa
Grima
Forum fan

Bericht door Grima »

Ik denk dat ik wel een keer iets laat zien ja en binnenkort ook. Ben nu toch mijn portfolio een het verversen.
Plaats reactie