Triodos staat bekend als een bank die duurzaamheid en transparantie hoog in het vaandel heeft. Toch is het voor veel klanten een verrassing dat de bank ook evangelisatie financiert. Een van de beleggingen van de bank betreft de omstreden kerk 'De Deur'
.
Een van hun beleggingen. Het schijnt volgens de site Joop.nl geen uitzondering te zijn dat deze bank zich bezig houdt met het ondersteunen van allerhande sektarische activiteiten.
De afgelopen jaren heeft evangeliegemeente De Deur Amersfoort verschillende echtparen uitgezonden om van de grond af in een nieuwe gemeente te pionieren. Deze echtparen verhuizen naar een stad en beginnen daar een nieuwe kerk. Door middel van allerlei evangelisatieactiviteiten worden mensen uitgenodigd voor de kerkdiensten. Verder worden er regelmatig muziekavonden georganiseerd, waarbij geprobeerd wordt om ook de jeugd aan te spreken.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ja.. wapens financieren ze niet.. maar volgens mij geven ze ook al geld aan homeopaten zonder grenzen (of zoiets). Lekker kindjes met polio "genezen" met geschud water.. heel ethisch. Je vraagt je af of dat niet erger is dan geweren verkopen.. (Oké ik overdrijf.. het ging maar om longontstekingen oid).
Homeopaten zonder grenzen ik vind het een affront om de goede naam van artsen zonder grenzen zo te misbruiken. Wat volgt wichelroede lopers zonder grenzen om watertekorten aan te vullen, breatharians zonder grenzen tegen voedseltekorten. Ik heb wel een lumineus idee al deze zelfbenoemde genezers ennalterneuten tot ontwikkelingswerker promoveren en niet terug laten keren tot de wereldvrede een feit is en iedereen is voorzien van elementaire levensbehoeften.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Triodos financiert ook een opleiding voor predikers.
Triodos Mission Statement: "Bijdragen aan een samenleving waarin de levenskwaliteit wordt bevorderd en menselijke waardigheid centraal staat".
Statement van Ahmet Akgündüz, de rector van de IslamUni: "Het is passend om de doodstraf toe te passen voor overtredingen zoals sodomie."
Houden antroposofen er een aparte logica op na? Heeft Ahmet Akgündüz de zegen van Rudolf Steiner? Triodos Bank financiert Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR)
In 2003 dreigde de Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR) failliet te gaan. Op het nippertje werd men gered[1] door Triodos Bank. http://ikje.blogspot.nl/2013/02/heeft-a ... n-van.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam schreef:Triodos financiert ook een opleiding voor predikers.
Triodos Mission Statement: "Bijdragen aan een samenleving waarin de levenskwaliteit wordt bevorderd en menselijke waardigheid centraal staat".
Statement van Ahmet Akgündüz, de rector van de IslamUni: "Het is passend om de doodstraf toe te passen voor overtredingen zoals sodomie."
Houden antroposofen er een aparte logica op na? Heeft Ahmet Akgündüz de zegen van Rudolf Steiner? Triodos Bank financiert Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR)
In 2003 dreigde de Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR) failliet te gaan. Op het nippertje werd men gered[1] door Triodos Bank. http://ikje.blogspot.nl/2013/02/heeft-a ... n-van.html
Het is goed dat er ruchtbaarheid wordt gegeven aan deze bank. Ze adverteren zich suf, maar vergeten erbij te vertellen wat hun echte idealen zijn. Transparant en duurzaam???
In deze sector financiert Triodos Bank onder andere meditatiecentra, religieuze en spirituele groepen. Bij religieuze instellingen let Triodos Bank met name op de visie van de instelling ten aanzien van gelijk- waardigheid en de mogelijkheden om als lid van een religieuze gemeenschap uit te treden.
Nou heb ik geen rekening bij deze bank, als die wel had zou ik die opzeggen.
De Deur.
Lijkt mij geen frisse club.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
dit zet mij toch echt wel serieus aan het denken ja. Maar ik wilde graag bij een duurzame bank en ASN heeft geen bedrijfsrekening. Dus werd het deze. Ik ga er woensdag eens een mail aan wagen. Kijken wat ze zeggen.
petals schreef:dit zet mij toch echt wel serieus aan het denken ja. Maar ik wilde graag bij een duurzame bank en ASN heeft geen bedrijfsrekening. Dus werd het deze. Ik ga er woensdag eens een mail aan wagen. Kijken wat ze zeggen.
Ben benieuwd Petals. Zelf zit ik bij ING en ben nogal honkvast. Maar banken die zich bezig houden met dit soort zaken. Daar zou ik ook even mee in conclaaf gaan. Ik vermoed dat ze veel mailtjes krijgen.
petals schreef:dit zet mij toch echt wel serieus aan het denken ja. Maar ik wilde graag bij een duurzame bank en ASN heeft geen bedrijfsrekening. Dus werd het deze. Ik ga er woensdag eens een mail aan wagen. Kijken wat ze zeggen.
Mogelijk zullen ze dan verwijzen naar hun nieuwe handelsvoorwaarden.
Levensbeschouwing
Triodos Bank financiert een breed palet van ondernemers en initiatieven die op een of andere manier bijdragen aan kwaliteit van leven. Vanuit onze visie dat elk individu zichzelf binnen zijn of haar eigen levensbeschouwing moet kunnen ontplooien, financieren wij ook levensbeschouwelijke initiatieven van verschillende gezindte en uiteenlopende opvattingen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Ik denk dat de fundamentele vraag is of "duurzaam bankieren" wel mogelijk is in een maatschappij waar iedereen steeds het goedkoopste wil, en waar alles gericht is op verdere economische groei.
Ik krijg persoonlijk uitslag van de term "duurzaam bankieren".
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford