Medewerkers van De Gelderse vallei in verzet.

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Medewerkers van De Gelderse vallei in verzet.

Bericht door PietV. »

http://www.nu.nl/binnenland/3366138/zie ... geren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Honderden medewerkers van het ziekenhuis in Ede verzetten zich tegen de beslissing van de raad van bestuur om abortus voor vrouwen die zwanger zijn van een kind met syndroom van Down mogelijk te maken.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fish
Ontoombaar

Re: Medewerkers van De Gelderse vallei in verzet.

Bericht door Fish »

PietV. schreef:http://www.nu.nl/binnenland/3366138/zie ... geren.html
Honderden medewerkers van het ziekenhuis in Ede verzetten zich tegen de beslissing van de raad van bestuur om abortus voor vrouwen die zwanger zijn van een kind met syndroom van Down mogelijk te maken.
Ik vraag mij af of je iemand kan dwingen, tegen zijn gevoel, om abortus te plegen, lijkt mij niet wenselijk.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Fish schreef:Ik vraag mij af of je iemand kan dwingen, tegen zijn gevoel, om abortus te plegen, lijkt mij niet wenselijk.
Er staat toch ook "mogelijk maken", en niet "afdwingen"?

Los daarvan: Ik zie zelf niet in waarom het aborteren van een vrucht met down-syndroom erger zou zijn dan het aborteren van een vrucht zonder bijzondere afwijkingen. Weigeren ze de laatste categorie ook?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Bonjour schreef:Nu weer een rel in het christelijk ziekenhuis in Ede:
http://www.nu.nl/binnenland/3361464/rel ... s-ede.html
Christelijk verpleging wil geen abortus doen op foetussen met down-syndroom.

Op zich nog wel iets voor te zeggen, maar zo'n ziekenhuis heeft een regio functie. Er is niet een openbaar ziekenhuis ernaast. Op deze manier probeert men dus eigen principes voorop te zetten ipv klantgericht te handelen.
Zorgt bij mij weer voor een extra minpuntje richting christenen.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p369730

Ik vind dat dit ziekenhuis dus een taak moet vervullen. (Eén van de weinige keren dat ik het met een minister van dit kabinet eens ben) Als de huidige medewerkers dat niet willen, moeten ze maar nieuwe aannemen. De discussie lijkt op die van een weigerambtenaar, maar daar speelt nog dat de ambtenaar discrimineert. Dus de verpleging is iets minder verwerpelijk bezig, maar het is wel een gevalletje christelijke normen anderen opleggen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het personeel mag weigeren mee te werken aan een abortus, het ziekenhuis niet.
Klaar!
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Fenomeen schreef:Het personeel mag weigeren mee te werken aan een abortus, het ziekenhuis niet.
Klaar!
Maar als al je personeel weigert, weigert het ziekenhuis effectief bezien ook.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Inderdaad, dat is logica. :)
Of het in de praktijk een rol speelt weet ik niet.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Je zou het ziekenhuis kunnen dwingen personeel aan te nemen dat die de ingreep wel wil uitvoeren. Maar de gang naar een ander ziekenhuis lijkt mij meer voor de hand liggend.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ik vind "weigerdokters" evenzeer not done als weigerambtenaren.
Dan moet je niet in een ziekenhuis gaan werken, of lekker ergens intrekken bij een privékliniek.
Henry Ford
Jinny

Bericht door Jinny »

Puntje is dat de religieuze ziekenhuizen zich lang als priveziekenhuis hebben gedragen...
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Fish schreef:Je zou het ziekenhuis kunnen dwingen personeel aan te nemen dat die de ingreep wel wil uitvoeren. Maar de gang naar een ander ziekenhuis lijkt mij meer voor de hand liggend.
In de Telegraaf lees ik dat de ziekenhuisdirectie de ethische bezwaren kende van een flink deel van het personeel maar desondanks besloot tot verruiming van het abortusbeleid, onder andere de gynaecologen van het ziekenhuis hadden daar op aangedrongen.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Fenomeen schreef:
Fish schreef:Je zou het ziekenhuis kunnen dwingen personeel aan te nemen dat die de ingreep wel wil uitvoeren. Maar de gang naar een ander ziekenhuis lijkt mij meer voor de hand liggend.
In de Telegraaf lees ik dat de ziekenhuisdirectie de ethische bezwaren kende van een flink deel van het personeel maar desondanks besloot tot verruiming van het abortusbeleid, onder andere de gynaecologen van het ziekenhuis hadden daar op aangedrongen.
De telegraaf? Mag jij die lezen dan van Jin? :?
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

*Duikt alvast achter de bank.*
Henry Ford
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

M.i. heeft abortus (tenminste zo zou het moeten zijn) niets met religie te maken maar is puur persoonlijk!

Als je die religie serieus neemt, ben je ook gerechtvaardigd om je kind met het kopje tegen een rots te slaan...En uit goed menselijk moralistisch oogpunt doe je dat ook niet. Zo ook abortus. De 1 zal er moeite mee hebben, de ander niet. Eigen keus. Wat wij er met z'n allen ook van vinden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef:Het personeel mag weigeren mee te werken aan een abortus, het ziekenhuis niet.
Klaar!
Zo, simpel is het geregeld in de wet. De gynaecoloog heeft een behandelplicht. Hetzelfde verhaal speelt zich in meer christelijk georiënteerde ziekenhuizen af. Dirksland, Dokkum maar als er voldoende personeel is wat hun principes voor thuis bewaart dan lukt het vaak wel. Maar als ervaringsdeskundige heb ik mensen meegemaakt die een geaborteerde vrouw geen post operatieve zorg wilden verlenen. Dus dan heb je het niet eens over het gebeuren op zich. Dit is kwalijk maar de wet laat het toe. Deze paragraaf zou moeten verdwijnen. Werken in de zorg betekent dat je geen uitzondering voor jezelf kan creëren. Wil je dat wel dan ga je maar iets anders verzinnen. Als je kijkt naar de politieke verhoudingen dan kan dit de komende jaren weleens op tafel komen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie