welke muziek neem je mee?
Moderator: Moderators
welke muziek neem je mee?
Je kent de vraag wel: welke muziek, max 10, neem je mee naar je onbewoonde eiland?
de mijne:
1. Innuendo - Queen (zou ons lijflied moeten zijn)
2. Vivaldi's Rain - Celtic Woman
3. Slavenkoor - Va pensiero - uit Nabucco - Verdi
4. Ombra mai fu - uit Xerxes - Kathleen Ferrier
5. Romance 2 Opus 50 - Beethoven
6. KV 297/9-313/4 voor fluit (en harp)- Mozart
7. Barcelona - Freddy Mercury/Montserrat Caballe
8. I dreamed a dream - Les Miserables - Susan Boyle
9. Het Dorp - Wim Sonneveld
10. The Dutchman - Clancy Brothers
(rangorde nummers 3-10 verwisselbaar)
de mijne:
1. Innuendo - Queen (zou ons lijflied moeten zijn)
2. Vivaldi's Rain - Celtic Woman
3. Slavenkoor - Va pensiero - uit Nabucco - Verdi
4. Ombra mai fu - uit Xerxes - Kathleen Ferrier
5. Romance 2 Opus 50 - Beethoven
6. KV 297/9-313/4 voor fluit (en harp)- Mozart
7. Barcelona - Freddy Mercury/Montserrat Caballe
8. I dreamed a dream - Les Miserables - Susan Boyle
9. Het Dorp - Wim Sonneveld
10. The Dutchman - Clancy Brothers
(rangorde nummers 3-10 verwisselbaar)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
- The Black Mathematician
- Ervaren pen
Re: welke muziek neem je mee?
1 - Bruckner - Symfonie Nr. 9
2 - Mahler - Symfonie Nr. 9
3 - Beethoven - Strijkkwartet Op. 131
4 - Wagner - Tristan und Isolde
5 - Schubert - Quartettsatz
6 - Beethoven - Strijkkwartet Op. 132
7 - Bruckner - Strijkkwintet
8 - Bach - Hohe Messe
9 - Beethoven - Pianosonate Op. 109
10 - Mozart - Sinfonia Concertante KV364
Erg moeilijk, morgen zou ik wellicht een heel andere selectie maken.
2 - Mahler - Symfonie Nr. 9
3 - Beethoven - Strijkkwartet Op. 131
4 - Wagner - Tristan und Isolde
5 - Schubert - Quartettsatz
6 - Beethoven - Strijkkwartet Op. 132
7 - Bruckner - Strijkkwintet
8 - Bach - Hohe Messe
9 - Beethoven - Pianosonate Op. 109
10 - Mozart - Sinfonia Concertante KV364
Erg moeilijk, morgen zou ik wellicht een heel andere selectie maken.
Shut up Murdock, crazy fool!
-
Krautsjo
Ik zou geen muziek meenemen en de vraag impliceert ook dat je op een onbewoond eiland gaat wonen of daar gestrand bent waardoor het eiland dan ineens bewoond is.
Heerlijk op een eiland zitten en genieten van de stilte weg van mensen en menselijk geluid, dat is waar ik me in Nederland zo aan erger.
En ik hou zoveel van muziek dat ik veel meer dan 10 muziekstukken mee zou willen nemen, dus dan maar liever stilte en muziek in mijn hoofd.
Heerlijk op een eiland zitten en genieten van de stilte weg van mensen en menselijk geluid, dat is waar ik me in Nederland zo aan erger.
En ik hou zoveel van muziek dat ik veel meer dan 10 muziekstukken mee zou willen nemen, dus dan maar liever stilte en muziek in mijn hoofd.
Kijk, dat onbewoonde eiland is natuurlijk kul. Het gaat er om een keuze te (kunnen) maken uit het overstelpende aantal dat je inmiddels kent.Krautsjo schreef:Ik zou geen muziek meenemen en de vraag impliceert ook dat je op een onbewoond eiland gaat wonen of daar gestrand bent waardoor het eiland dan ineens bewoond is.
Wat me ook wel aardig lijkt is het te 'vergelijken' met de doorsnee top2000. Ik weet zeker dat mijn lijstje (en dat van TBM) nauwelijks overeenkomstige nummers hebben. (hoewel, natuurlijk in tegenstelling: mijn nr 1 staat wel in de top 2000 (ergens tussen 100 en 200).
ps. Die volledige stilte ken ik ook in Nederland wel. Op het platteland van Zeeuws-Vlaanderen komt dat regelmatig voor, zo na 23.00 .....
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
-
Jinny
Westfriesland........
Ik sta er alle keren weer van te kijken hoe stil het hier is als ik van elders kom.....
Ik sta er alle keren weer van te kijken hoe stil het hier is als ik van elders kom.....
-
Krautsjo
Is wel een leuk onderwerp voor een nieuw topic "Welke stilte zou je meenemen naar een (niet echt) onbewoond eiland."HenkM schreef:Kijk, dat onbewoonde eiland is natuurlijk kul. Het gaat er om een keuze te (kunnen) maken uit het overstelpende aantal dat je inmiddels kent.Krautsjo schreef:Ik zou geen muziek meenemen en de vraag impliceert ook dat je op een onbewoond eiland gaat wonen of daar gestrand bent waardoor het eiland dan ineens bewoond is.
Wat me ook wel aardig lijkt is het te 'vergelijken' met de doorsnee top2000. Ik weet zeker dat mijn lijstje (en dat van TBM) nauwelijks overeenkomstige nummers hebben. (hoewel, natuurlijk in tegenstelling: mijn nr 1 staat wel in de top 2000 (ergens tussen 100 en 200).
ps. Die volledige stilte ken ik ook in Nederland wel. Op het platteland van Zeeuws-Vlaanderen komt dat regelmatig voor, zo na 23.00 .....
Volledige stilte ken ik in Nederland eigenlijk niet echt , altijd is er wel ergens in de verte het geluid van menselijke activiteit .
Ook een nacht zonder lichtvervuiling is in Nederland eigenlijk nergens meer echt te vinden .
Ik ben ook niet zo van de lijstjes merk ik.
Jin schreef:Westfriesland........
Randstad-Buiten
voor mij nog steeds een bak herrie
Anyway, mijn lijst is tevens mijn top tien favoriete nummers. 1 nummer per band is wel zo eerlijk:
1. Queen - Bohemian Rhapsody
2. Genesis - Supper's Ready
3. The Shadows - Apache
4. Kayak - Merlin
5. Rolling Stones - Street Fightin' Man (Stripped versie, live en akoestisch)
6. Mike Oldfield - Tubular Bells
7. Jethro Tull - Thick as a Brick
8. Cuby + Blizzards - Somebody Will Know Someday
9. Beatles - Let it Be
10. De Kast - Eltse Grins Foarby
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
-
Jinny
Vergeet het, die randstad buiten......
Mooi stukje Nederland dat we zelf boven water hebben gewerkt.....
Mooi stukje Nederland dat we zelf boven water hebben gewerkt.....
'we' is hierbij wel het Friese volk 
en 'we' hebben zelfs Amsterdam gesticht
maar Fries nationalisme hoort plaats in een ander topic dus ik zal vanaf nu m'n mond houden hier
maar Fries nationalisme hoort plaats in een ander topic dus ik zal vanaf nu m'n mond houden hier
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Heb je enig idee van de oorspronkelijke herkomst van het Friese volk?Optimist schreef:'we' is hierbij wel het Friese volk
off topic ... maar ja : dat is dus rond Antwerpen. Zeg maar beneden het huidige NoordBrabant.
-
Jinny
Dusssss?????Optimist schreef:'we' is hierbij wel het Friese volk
Hier mijn lijst met CD's, geen nummers dus, maar albums. Nummer 1 is zeker, de rest kan van plaats wisselen
1. Jimi Hendrix - Electric Ladyland
- The Doors - L.A. Woman (of welk ander album dan ook)
- Mike Oldfield - Tubular Bells
- Farmer Boys - The World is Ours
- Jeff Wayne's War of the Worlds
- Emerson, Lake & Palmer - Pictures at an Exhibition (orig. Mussorgsky)
- The Clash - From here to Eternity
- Amorphis - The Beginning of Time
- Type-O-Negative - Dead Again
- Beethoven - 5de symfonie
Zo heb ik wat afwisseling, hou ik wel van
1. Jimi Hendrix - Electric Ladyland
- The Doors - L.A. Woman (of welk ander album dan ook)
- Mike Oldfield - Tubular Bells
- Farmer Boys - The World is Ours
- Jeff Wayne's War of the Worlds
- Emerson, Lake & Palmer - Pictures at an Exhibition (orig. Mussorgsky)
- The Clash - From here to Eternity
- Amorphis - The Beginning of Time
- Type-O-Negative - Dead Again
- Beethoven - 5de symfonie
Zo heb ik wat afwisseling, hou ik wel van
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
- Peter van Velzen
- Site Admin
- Doppelgänger
- Bevlogen
In willekeurige volgorde:
1. Imogen Heap - The Walk
2. Ludovico Einaudi - Primavera
3. Electric Six - Danger! High Voltage!
4. Queens Of The Stone Age - You Think I Ain't Worth A Dollar, But I Feel Like A Millionaire
5. Mindless Self Indulgence - Straight To Video
6. Novastar - Because
7. Energy 52 - Cafe Del Mar
8. Enya - Less Than A Pearl
9. White Lies - The Price Of Love
10. G&M Project - Sunday Afternoon
4. Queens Of The Stone Age - You Think I Ain't Worth A Dollar, But I Feel Like A Millionaire
6. Novastar - Because
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Daar ken ik er wel geteld 1 van: Enya - maar die is dan ook al 25 jaar een favorietDoppelganger schreef:In willekeurige volgorde:
6. Novastar - Because