welke muziek neem je mee?

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

welke muziek neem je mee?

Bericht door HenkM »

Je kent de vraag wel: welke muziek, max 10, neem je mee naar je onbewoonde eiland?

de mijne:
1. Innuendo - Queen (zou ons lijflied moeten zijn)
2. Vivaldi's Rain - Celtic Woman
3. Slavenkoor - Va pensiero - uit Nabucco - Verdi
4. Ombra mai fu - uit Xerxes - Kathleen Ferrier
5. Romance 2 Opus 50 - Beethoven
6. KV 297/9-313/4 voor fluit (en harp)- Mozart
7. Barcelona - Freddy Mercury/Montserrat Caballe
8. I dreamed a dream - Les Miserables - Susan Boyle
9. Het Dorp - Wim Sonneveld
10. The Dutchman - Clancy Brothers

(rangorde nummers 3-10 verwisselbaar)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
The Black Mathematician
Ervaren pen

Re: welke muziek neem je mee?

Bericht door The Black Mathematician »

1 - Bruckner - Symfonie Nr. 9
2 - Mahler - Symfonie Nr. 9
3 - Beethoven - Strijkkwartet Op. 131
4 - Wagner - Tristan und Isolde
5 - Schubert - Quartettsatz
6 - Beethoven - Strijkkwartet Op. 132
7 - Bruckner - Strijkkwintet
8 - Bach - Hohe Messe
9 - Beethoven - Pianosonate Op. 109
10 - Mozart - Sinfonia Concertante KV364

Erg moeilijk, morgen zou ik wellicht een heel andere selectie maken.
Shut up Murdock, crazy fool!
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Ik zou geen muziek meenemen en de vraag impliceert ook dat je op een onbewoond eiland gaat wonen of daar gestrand bent waardoor het eiland dan ineens bewoond is.
Heerlijk op een eiland zitten en genieten van de stilte weg van mensen en menselijk geluid, dat is waar ik me in Nederland zo aan erger.
En ik hou zoveel van muziek dat ik veel meer dan 10 muziekstukken mee zou willen nemen, dus dan maar liever stilte en muziek in mijn hoofd.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Krautsjo schreef:Ik zou geen muziek meenemen en de vraag impliceert ook dat je op een onbewoond eiland gaat wonen of daar gestrand bent waardoor het eiland dan ineens bewoond is.
Heerlijk op een eiland zitten en genieten van de stilte weg van mensen en menselijk geluid, dat is waar ik me in Nederland zo aan erger.
En ik hou zoveel van muziek dat ik veel meer dan 10 muziekstukken mee zou willen nemen, dus dan maar liever stilte en muziek in mijn hoofd.
Kijk, dat onbewoonde eiland is natuurlijk kul. Het gaat er om een keuze te (kunnen) maken uit het overstelpende aantal dat je inmiddels kent.

Wat me ook wel aardig lijkt is het te 'vergelijken' met de doorsnee top2000. Ik weet zeker dat mijn lijstje (en dat van TBM) nauwelijks overeenkomstige nummers hebben. (hoewel, natuurlijk in tegenstelling: mijn nr 1 staat wel in de top 2000 (ergens tussen 100 en 200).

ps. Die volledige stilte ken ik ook in Nederland wel. Op het platteland van Zeeuws-Vlaanderen komt dat regelmatig voor, zo na 23.00 .....
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Jinny

Bericht door Jinny »

Westfriesland........
Ik sta er alle keren weer van te kijken hoe stil het hier is als ik van elders kom.....
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

HenkM schreef:
Krautsjo schreef:Ik zou geen muziek meenemen en de vraag impliceert ook dat je op een onbewoond eiland gaat wonen of daar gestrand bent waardoor het eiland dan ineens bewoond is.
Kijk, dat onbewoonde eiland is natuurlijk kul. Het gaat er om een keuze te (kunnen) maken uit het overstelpende aantal dat je inmiddels kent.

Wat me ook wel aardig lijkt is het te 'vergelijken' met de doorsnee top2000. Ik weet zeker dat mijn lijstje (en dat van TBM) nauwelijks overeenkomstige nummers hebben. (hoewel, natuurlijk in tegenstelling: mijn nr 1 staat wel in de top 2000 (ergens tussen 100 en 200).

ps. Die volledige stilte ken ik ook in Nederland wel. Op het platteland van Zeeuws-Vlaanderen komt dat regelmatig voor, zo na 23.00 .....
Is wel een leuk onderwerp voor een nieuw topic "Welke stilte zou je meenemen naar een (niet echt) onbewoond eiland."

Volledige stilte ken ik in Nederland eigenlijk niet echt , altijd is er wel ergens in de verte het geluid van menselijke activiteit .
Ook een nacht zonder lichtvervuiling is in Nederland eigenlijk nergens meer echt te vinden .
Ik ben ook niet zo van de lijstjes merk ik. :)
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Jin schreef:Westfriesland........
Ik sta er alle keren weer van te kijken hoe stil het hier is als ik van elders kom.....

Randstad-Buiten

voor mij nog steeds een bak herrie

Anyway, mijn lijst is tevens mijn top tien favoriete nummers. 1 nummer per band is wel zo eerlijk:

1. Queen - Bohemian Rhapsody
2. Genesis - Supper's Ready
3. The Shadows - Apache
4. Kayak - Merlin
5. Rolling Stones - Street Fightin' Man (Stripped versie, live en akoestisch)
6. Mike Oldfield - Tubular Bells
7. Jethro Tull - Thick as a Brick
8. Cuby + Blizzards - Somebody Will Know Someday
9. Beatles - Let it Be
10. De Kast - Eltse Grins Foarby
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Jinny

Bericht door Jinny »

Vergeet het, die randstad buiten......
Mooi stukje Nederland dat we zelf boven water hebben gewerkt.....
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

'we' is hierbij wel het Friese volk :D

en 'we' hebben zelfs Amsterdam gesticht

maar Fries nationalisme hoort plaats in een ander topic dus ik zal vanaf nu m'n mond houden hier
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Optimist schreef:'we' is hierbij wel het Friese volk :D

maar Fries nationalisme hoort plaats in een ander topic dus ik zal vanaf nu m'n mond houden hier
Heb je enig idee van de oorspronkelijke herkomst van het Friese volk?

off topic ... maar ja : dat is dus rond Antwerpen. Zeg maar beneden het huidige NoordBrabant.
Jinny

Bericht door Jinny »

Optimist schreef:'we' is hierbij wel het Friese volk :D

Dusssss?????
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Hier mijn lijst met CD's, geen nummers dus, maar albums. Nummer 1 is zeker, de rest kan van plaats wisselen :)

1. Jimi Hendrix - Electric Ladyland
- The Doors - L.A. Woman (of welk ander album dan ook)
- Mike Oldfield - Tubular Bells
- Farmer Boys - The World is Ours
- Jeff Wayne's War of the Worlds
- Emerson, Lake & Palmer - Pictures at an Exhibition (orig. Mussorgsky)
- The Clash - From here to Eternity
- Amorphis - The Beginning of Time
- Type-O-Negative - Dead Again
- Beethoven - 5de symfonie

Zo heb ik wat afwisseling, hou ik wel van :D
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ach, zolang ik maar internet heb . . . .
Ik wens u alle goeds
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Plaats reactie