Oscardebest schreef:Als voorstander van feminisme vraag ik mij echt af waarom zij hun borsten laten zien tegen vrouwenonderdrukking. [..] Ik krijg het idee dat fundamentalisten dit alleen maar zien als een teken van de verdorven Westerse/niet-Islamitische cultuur en nu juist nog agressiever zullen worden.
Ze gebruiken hun borsten als wapen. Vrouwen (en hun borsten) worden onderdrukt, nu zijn ze de verwoording van het protest. En waar in het begin de aandacht was voor naakt (dat werkt nou eenmaal) staan ze nu goed op de kaart. Als we over FEMEN praten, praten we over de borsten, maar direct ook over het idee, het protest. Doel bereikt.
En natuurlijk zullen fundamentalisten dit zien als verdorven en niet deel van hun eigen cultuur. Maar kijk wat een krachtige foto's het oplevert, wat een media aandacht. En agressieve reactie hebben we al. Amina, de 19-jarige vrouw uit de openingspost is ontvoerd en met de dood bedreigd en nog een hele hoop meer hatelijke oproepen. En dat vanwege een topless foto. Met daarop de tekst, mijn lichaam is van mij en is niet de bron voor iemands eergevoel. En natuurlijk een priceless Verneuk jullie moraal".
Moet je voorstellen wat er aan vooraf moet gaan wil je zoveel lef verzamelen. Het verdient dan ook om de foto ongecensureerd te plaatsen. Censureren (zoals facebook) is de boodschap censureren. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal gaan. In de westerse steden protesten, er waren eerdere foto's door vrouwen, gaat dit een voorbeeld zetten?
Meer info;
http://freethoughtblogs.com/maryamnamaz ... end-amina/" onclick="window.open(this.href);return false;