Femen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Femen.

Bericht door Cluny »

Om te beginnen: De actuele foto.
Afbeelding
Een goede actie naar mijn mening.
Blote vrouwenborsten tegen de achterlijke vijandige islam.
Er zijn ook nog filmpjes.
http://www.euronews.com/nocomment/2013/ ... -brussels/" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Waar gaat het over?
Een 19-jarige vrouw uit Tunesië is ontvoerd omdat zij topless foto's van haarzelf op internet heeft geplaatst.
Ik meen deze foto.
Afbeelding
.
knack.be
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Internationale Topless Jihad Dag

Bericht door Cluny »

Internationale Topless Jihad Dag
Het is trouwens Internationale Topless Jihad Dag.
Ik had de aankondiging gemist.
In Brussel, Berlijn, Parijs, Davos en vele andere steden protesteerden de 'sextremisten' van Femen voor Tunesische ambassades en moskeeën. De groep komt hiermee in actie tegen de onderdrukking van Arabische vrouwen wereldwijd. Ze noemen hun nieuwe actie 'Titslamism'.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Re: Femen.

Bericht door Jinny »

facebook freethinker
En er is een pagina van de dames ook, lets breast them.
Waar feestboek al niet goed voor is...
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Afbeelding
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Nou. ik laat mijn borsten mooi niet zien :)

Uiteraard hebben mensen het volste recht om zich te tonen zoals ze zijn. Ik vraag me werkelijk af, waarom het altijd de aanhangers van een almachtige alwetende goedwillende god zijn, die menen dat zijn werk niet getoond mag worden. . . . .

NB Ik heb wel mijn bedenkingen bij die sigaret. Lijkt me geen voorbeeld dat navolging verdient.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Die vlag is reuze spitsvondig gemaakt. :lol:
Born OK the first time
Oscardebest

Bericht door Oscardebest »

Als voorstander van feminisme vraag ik mij echt af waarom zij hun borsten laten zien tegen vrouwenonderdrukking. Dat er iets tegen gedaan word is natuurlijk een goed teken, maar de manier waarop kan ik niet begrijpen. Ik krijg het idee dat fundamentalisten dit alleen maar zien als een teken van de verdorven Westerse/niet-Islamitische cultuur en nu juist nog agressiever zullen worden.
epTa
Geregelde verschijning

Bericht door epTa »

Oscardebest schreef:Als voorstander van feminisme vraag ik mij echt af waarom zij hun borsten laten zien tegen vrouwenonderdrukking. [..] Ik krijg het idee dat fundamentalisten dit alleen maar zien als een teken van de verdorven Westerse/niet-Islamitische cultuur en nu juist nog agressiever zullen worden.
Ze gebruiken hun borsten als wapen. Vrouwen (en hun borsten) worden onderdrukt, nu zijn ze de verwoording van het protest. En waar in het begin de aandacht was voor naakt (dat werkt nou eenmaal) staan ze nu goed op de kaart. Als we over FEMEN praten, praten we over de borsten, maar direct ook over het idee, het protest. Doel bereikt.

En natuurlijk zullen fundamentalisten dit zien als verdorven en niet deel van hun eigen cultuur. Maar kijk wat een krachtige foto's het oplevert, wat een media aandacht. En agressieve reactie hebben we al. Amina, de 19-jarige vrouw uit de openingspost is ontvoerd en met de dood bedreigd en nog een hele hoop meer hatelijke oproepen. En dat vanwege een topless foto. Met daarop de tekst, mijn lichaam is van mij en is niet de bron voor iemands eergevoel. En natuurlijk een priceless Verneuk jullie moraal".

Moet je voorstellen wat er aan vooraf moet gaan wil je zoveel lef verzamelen. Het verdient dan ook om de foto ongecensureerd te plaatsen. Censureren (zoals facebook) is de boodschap censureren. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal gaan. In de westerse steden protesten, er waren eerdere foto's door vrouwen, gaat dit een voorbeeld zetten?

Meer info; http://freethoughtblogs.com/maryamnamaz ... end-amina/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Boskabouter
Ervaren pen

Bericht door Boskabouter »

Het past wel in de ideeen van Gandhi over geweldloos verzet. Ja, je roept agressie op bij je onderdrukker, maar dat is lrecies de bedoeling. Geweldloos verzet vraagt niet dat je de onderdrukking accepteert en lijdzaam ondergaat. In tegendeel, je verzet je, je gaat de strijd aan. Maar niet door geweld met geweld te beantwoorden, maar door het aan de kaak te stellen, het zichtbaar te maken voor wat het is.
Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
(A. Schopenhauer)
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Oscardebest schreef:Als voorstander van feminisme vraag ik mij echt af waarom zij hun borsten laten zien tegen vrouwenonderdrukking. Dat er iets tegen gedaan word is natuurlijk een goed teken, maar de manier waarop kan ik niet begrijpen. Ik krijg het idee dat fundamentalisten dit alleen maar zien als een teken van de verdorven Westerse/niet-Islamitische cultuur en nu juist nog agressiever zullen worden.
Je kan de borsten evengoed uit dit verhaal weglaten.
Zowieso moet men niet bij alles rekening houden met "wat de fundamentalisten nu weer zullen doen".

Daar strijden we dan toch net tegen?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Grima
Forum fan

Bericht door Grima »

Oscardebest schreef:Als voorstander van feminisme vraag ik mij echt af waarom zij hun borsten laten zien tegen vrouwenonderdrukking. Dat er iets tegen gedaan word is natuurlijk een goed teken, maar de manier waarop kan ik niet begrijpen.
Een beetje gelijk heb je wel, ik zie ook meer in iemand intelligent te woord staan en "eruit te lullen" zoals ze zeggen. Echter we hebben het hier over een groep fundamentalisten die niet willen luisteren en in een debat er telkens omheen blijven draaien en een plaat afdraaien met koran verzen.
Die moet je hard wakker schudden.

Er zijn wel grenzen die ik trek zoals niet hun diensten verstoren of voor een moskee gaan staan. Ik heb altijd respect voor iemand zijn privé-leven en daar moet je uit blijven. Ik geef dan liever het goede voorbeeld dan me te verlagen, ECHTER komen ze mijn privé-leven verstoren dan ben ik bijbels; oog om oog, tand om tand.
En dat is precies wat Amina deed. Mijn steun hebben ze, vrouwen worden echt als beesten behandeld.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het is geen verlagen!
Provocerend?
Best wel.
Afbeelding

Verlagen is een gidswoord.
epTa
Geregelde verschijning

Bericht door epTa »

Cluny schreef:Het is geen verlagen!
Provocerend?
Lijkt me vooral koud.
Maar ik ondersteun het initiatief van harte, vrouwenrechten hebben we veel te weinig in deze wereld.
Jinny

Bericht door Jinny »

Eensch, en het is ongeveer het enige effectieve wapen dat vrouwen hebben tov de bekrompen paternalistische religie....
elsje

Bericht door elsje »

dapper meisje , heel dapper meisje en al die andere vrouwen ook.
t is dat ik niet in een islamitisch ( bestuurd) land woon maar anders had ik mijn borsten ook in de strijd gegooid
Plaats reactie