Ontslag voor de apostolisch overziener

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Ontslag voor de apostolisch overziener

Bericht door PietV. »

Oftewel Jan Zijlstra de profeet en gebedsgenezer. Het bericht hierover staat op goedgelovig.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Ontslag voor de apostolisch overziener

Bericht door Rereformed »

Oh dat is de man die het presteerde een boekje te schrijven met 50 hindernissen op weg naar genezing en toch nog in goddelijke genezing te blijven geloven. #-o
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef:Oh dat is de man die het presteerde een boekje te schrijven met 50 hindernissen op weg naar genezing en toch nog in goddelijke genezing te blijven geloven. #-o
Was dat de route naar de huisarts. Stoplichten etc,
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Het conflict binnen het bestuur draaide om de positie van Jan Zijlstra, die zichzelf ziet als ‘Apostolisch Overziener’ en daarom vindt dat hij “een beslissende stem” in het bestuur heeft. De rechter ging daar niet in mee. “Dit vindt geen steun in de wet en de statuten.” Het is volgens de rechter terecht dat het “gepretendeerde alomvattende leiderschap” van Zijlstra over de Levensstroom Gemeente ter discussie werd gesteld. Daarmee zijn zijn genezingscampagnes niet langer verbonden aan de gemeente en moet ook de boekhouding apart worden gevoerd.
Soms denk je met een parodie te maken te hebben en blijkt de werkelijkheid nog leuker dan gedacht :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

doctorwho schreef:
Soms denk je met een parodie te maken te hebben en blijkt de werkelijkheid nog leuker dan gedacht :D
Ik zit te denken om een nieuwe functie te creëren. Apostolisch Overziener. Iets voor jou doctorwho?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

PietV. schreef:
doctorwho schreef:
Ik zit te denken om een nieuwe functie te creëren. Apostolisch Overziener. Iets voor jou doctorwho?
Alleen als ik dan echt boven de wet sta :D
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Een apostolische overziener, waar haal je het. Nu ja, klinkt beter dan overziener die geloof verkondigt.

In België hebben we de uitdrukking: boven de Moerdijk...
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

pallieter schreef:Een apostolische overziener, waar haal je het. Nu ja, klinkt beter dan overziener die geloof verkondigt.

In België hebben we de uitdrukking: boven de Moerdijk...
Hier zeggen we in Friesland
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Commentaar op de gebeurtenis: http://goedgelovig.wordpress.com/2013/0 ... -verraden/" onclick="window.open(this.href);return false;

De ingezonden reacties hierop zijn het leukst om te lezen.
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef:Commentaar op de gebeurtenis: http://goedgelovig.wordpress.com/2013/0 ... -verraden/" onclick="window.open(this.href);return false;

De ingezonden reacties hierop zijn het leukst om te lezen.
De naam Zeurensen moet ik onthouden :)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Een man van God buitenschoppen uit zijn eigen werk en zelf de leiderspositie overnemen is heel erg verkeerd. Jan Zijlstra heeft vurig gestreden voor Jezus Christus en voor het land. Hij verdient het onze steun te krijgen.
Lijkt me voor een man van God een appeltje om hier mee af te rekenen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Kairyu

Bericht door Kairyu »

Leuk om te lezen. Ondanks dat het al einige tijd geleden is ben ik nog niet helemaal de ervaringen van 2011 heen betreffende gebedsgenezing, dus dat hier de binnenste verhoudingen zo naar buiten komen stelt me wel gerust.

Misschien voel ik me nu meer op mijn gemak als ik in het donker de kerk weer eens zie langs de snelweg. Dat opzichtig verlichte kruis valt helaas nogal op..
epTa
Geregelde verschijning

Bericht door epTa »

Jan Zijlstra heeft wel eerder gebroken met de gemeente. In 1992 met Maasbach, in 2011 met de oude voorganger van de Levensstroom, nu met het nieuwe voorgangers echtpaar.

Ik ben als klein kind ooit bij zo'n genezingsdienst geweest, waardoor ik het nog steeds een enge man vind. :D
Rereformed
Moderator
Contacteer:

epTa schreef:Jan Zijlstra heeft wel eerder gebroken met de gemeente. In 1992 met Maasbach, in 2011 met de oude voorganger van de Levensstroom, nu met het nieuwe voorgangers echtpaar.
Tsja, wat wil je indien je duidelijk door God bent uitverkoren en begenadigd met een unieke gave. Zoiets roept uiteraard de vuile streken van de duivel op. Kritiek op Zijlstra heeft zich zelfs tot op de Wikipediapagina weten uit te strekken.
Gelukkig geldt voor Zijlstra dat hoe minder mensen hem begrijpen en hoe meer hij belasterd wordt, des te groter zijn loon zal zijn in de hemel. :!:
Born OK the first time
Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter »

Helaas opent dit voor vele nog niet de ogen dat niet zozeer Jan Zijlstra het spoor bijster is, maar dat het gehele christendom als een godsdienst wat gelooft in een persoonlijke god niet spoort.

Zelf ooit gedoopt bij Johan Maasbach (toen Jan Zijlstra daar ook nog was), dus begrip heb ik er wel voor hoe moeilijk het is om uit een mind setting te komen, vooral als je het ook allemaal echt gelooft, zoals ik deed.
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
Plaats reactie