Opstart probleem.

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Opstart probleem.

Bericht door Fish »

Mijn PC stopt met opstarten bij 'Device: 1.

Ik moet dan eerst de stroom er afhalen om een nieuwe poging te kunnen doe.
De tweede poging lukt dan wel.
Wat kan het probleem zijn?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jinny

Re: Opstart probleem.

Bericht door Jinny »

Geen idee, windows die zoekt naar een floppydrive?
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Wat is je besturingssysteem en je pc configuratie? En wat heb je aan randapparatuur aan je computer hangen en heb je de laatste tijd nieuwe programma's op je computer gezet?

Meestal helpt wat meer informatie, zeker als het een "diagnose" op afstand betreft :) .
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Waar zijn de pc's gebleven met een fatsoenlijke reset knop. Dan had je het gedoe van het stroom afhalen niet gehad.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Bonjour schreef:Waar zijn de pc's gebleven met een fatsoenlijke reset knop. Dan had je het gedoe van het stroom afhalen niet gehad.
Ik heb er nog een, hoor.. Pas 9 maanden oud.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Krautsjo schreef:Wat is je besturingssysteem en je pc configuratie? En wat heb je aan randapparatuur aan je computer hangen en heb je de laatste tijd nieuwe programma's op je computer gezet?

Meestal helpt wat meer informatie, zeker als het een "diagnose" op afstand betreft :) .
Windows 7 Home Premium.
Wat bedoel je precies met configuratie?
Er hangt een externe hardeschijf aan voor backups.

Er is begin deze week een nieuwe ventilator geplaatst omdat die het had begeven (pc deed het daarna niet meer).
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Fish schreef:
Krautsjo schreef:Wat is je besturingssysteem en je pc configuratie? En wat heb je aan randapparatuur aan je computer hangen en heb je de laatste tijd nieuwe programma's op je computer gezet?

Windows 7 Home Premium.
Wat bedoel je precies met configuratie?
Er hangt een externe hardeschijf aan voor backups.

Er is begin deze week een nieuwe ventilator geplaatst omdat die het had begeven (pc deed het daarna niet meer).
Misschien moet je als je de computer start eerst even met de BIOS beginnen. Ik denk dat het probleem daar ligt, de nieuwe ventilator wordt niet herkend en dat los je zo waarschijnlijk wel op . Je hoeft er niets aan te veranderen, de BIOS afsluiten met f10 en de pc verder op laten starten.
Ik weet niet wat je moederbord is , maar er is een toetscombinatie waarmee je in het bios kunt komen. En voor de algehele noob, dit is wat ik bedoel http://nl.wikipedia.org/wiki/BIOS" onclick="window.open(this.href);return false; , meestal werkt het als je de del-toets ingedrukt houdt als je de computer opstart nog voordat windows begint en nog voor je de melding device 1 krijgt.
Probeer dat maar eens .
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik heb even geprobeerd met DEl maar er gebeurd dan niets, hij blijft gewoon weer hangen op Divice : 1.
Het vreemde (voor mij dan) is dat de tweede poging telkens wel werkt?

Het moederboard is: msi g31m3-l v2 ddr2 vga pci-e m-atx=> s-775/lan/s-ata/ usb2.0

Anders moet ik gewoon even terug naar de winkel die de ventilator vervangen heeft. Moet ik wel voor naar de stad vandaar mijn poging hier.

Afbeelding

Gefeliciteerd met je verjaardag.
Jinny

Bericht door Jinny »

F2 indrukken of F5, soms een toetsencomby, maar terug naar de winkel lijkt mij het verstandigste, zij hebben het verprutst, dus zij mogen het oplossen....
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

BIOS Setup
Power on the computer andthe system will start POST (Power On Self T est) process. When
the message below appears on the screen, press <DEL> keyto enter Setup.
Press DEL to enter SETUP
If the message disappears before you respond and you still wish to enter Setup, restart the
system by turning it OFF and On or pressing the RESET button. Y ou may also restart the
system by simultaneously pressing <Ctrl>, <Alt>, and <Delete> keys.
Main Page
Dit is wat in de handleiding van het moederbord staat .
Ik heb het nog eens overdacht, maar misschien moet je ook even de externe harde schijf loskoppelen. Misschien wordt die ook niet herkend. Gewoon met een kaal mogelijk systeem starten. Heb je een bedraad toetsenbord of een draadloos toetsenbord, want het eerste is de enige mogelijkheid om voordat de bios is begonnen in het bios te komen. Voor een draadloos toetsenbord heb je namelijk een driver nodig.
Maar misschien moet je wel terug naar die winkel gaan, ik bouw al twintig jaar mijn eigen pc's, maar vind het lastig om op afstand te beoordelen wat er aan de hand is, al kan ik meestal wel op afstand duidelijk maken wat het probleem is .

Het is toch wel handig als je toegang tot je BIOS hebt, misschien is de batterij van je cmos leeg en dan start de pc de tweede keer wel omdat dan informatie beschikbaar is, ik zou teruggaan naar die winkel, want het wordt zo wel een heel ingewikkeld verhaal voor je denk ik . :)
Je pc zal ook beter werken want dan houd dan informatie vast over alle hardware. Het BIOS is een beetje het besturingssysteem van de hardware in de pc voor dat alle drivers in werking zijn .
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Gefeliciteerd met je verjaardag.
Dank je, ik had er zowaar overheen gelezen
Boskabouter
Ervaren pen

Bericht door Boskabouter »

Krautsjo schreef:misschien is de batterij van je cmos leeg
Gezien dit begonnen is met het vervangen van een ventilator, is schade/onjuist aansluiten, van bedrading niet ondenkbaar. Dan zal er meer moeten gebeuren dan een batterijtje vervangen, dus terug naar de winkel.

Overigens, een lege cmos-batterij is op zich al bijzonder. Die dingen gaan normaal gezien vele, vele jaren mee.
Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
(A. Schopenhauer)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

De PC nu een aantal keren opgestart met en zonder de externe harde schijf. Het probleem zit hem daarin, zonder EHS geen probleem, met wel.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Aha.

Of ie nou wil opstarten van die externe hdd is me niet duidelijk, meestal zegt ie dan no bootable device of zoiets.

Soms starten pc's helemaal niet op met een externe hdd erin, soms pas na een tijdje wachten.

Bij MSI lees ik dit:

- Support HDD size up to 2TB. (Version 2.8
Type AMI BIOS Release Date 2010-03-11)

Nou zegt dit niet direct iets over een externe hdd.
Je zou kunnen kijken of je een oudere BIOS versie hebt.
Een nieuwere versie zou het kunnen verhelpen.
Ik zou dat niet zelf doen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Fish schreef:De PC nu een aantal keren opgestart met en zonder de externe harde schijf. Het probleem zit hem daarin, zonder EHS geen probleem, met wel.
Blijft een vreemd probleem, weet je zeker dat ze alleen maar een ventilator vervangen hebben ?
Of is er iets gebeurt met die EHS?
Heb je de EHS aan een andere usbpoort gehangen? En doet die het wel als de pc al helemaal opgestart is ? Soms moet je het besturingsysteem dwingen om op zoek te gaan naar nieuwe hardware of er is iets mis met het stuurprogramma van de usbpoort of met de poort zelf. De wegen van een pc kunnen soms ondoorgrondelijk zijn :lol:
Plaats reactie