Na 38 jaar anti-homo activisme...
Moderator: Moderators
Na 38 jaar anti-homo activisme...
Is het dan toch doorgedrongen. De internationale organisatie exodus, die jarenlang een grote groep mensen heeft gestigmatiseerd. Heft zichzelf op en doet het met een excuusbrief. Vorig jaar kwam er nog een bekentenis dat hun inspanningen niets hebben opgeleverd. Met andere woorden homo's zijn niet te genezen. De conclusie lag al voor het oprapen. Wat ik wel jammer vind aan deze excuusbrief dat het niet zonder het draaien rond de evangelische pot kan. Simpel wij waren fout en daar schamen we ons diep voor is meer dan genoeg. Een geloofsbelijdenis is niet nodig.
http://exodusinternational.org/2013/06/i-am-sorry/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://exodusinternational.org/2013/06/i-am-sorry/" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re: Na 38 jaar anti-homo activisme...
Zo, dat hebben we weer gehad.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
En nu gaan we door voor een uitzending vanuit Rusland.Fenomeen schreef:Zo, dat hebben we weer gehad.
http://www.coc.nl/internationaal/coc-wi ... ti-homowet" onclick="window.open(this.href);return false;
En daarna rennen we weer terug naar de Eerste Kamer van Nederland
De Eerste Kamer organiseerde op dinsdagochtend 18 juni een hoorzitting over het wetsvoorstel Lesbisch ouderschap. Daarvoor zijn uitsluitend juristen uitgenodigd, geen lesbische gezinnen.
-
Jinny
Wat een onzin dat laatste, ik ken diverse lesbiennes die kinderen opvoeden, van geboorte af.
Nergens verboden in Nederland voor zover ik weet.
Het is niet verboden, maar de term moeder zit nu vast aan degene die het kind heeft gebaard. Dat wordt dus ruimer gesteld. Ook het verhaal vader komt te vervallen. Omdat er teveel nadruk ligt op een biologische vader. Dat kan ook een donor zijn. Die buiten beeld blijft in deze relatie. Uiteindelijk is het de bedoeling dat een lesbische relatie gelijk wordt getrokken met een relatie tussen man en vrouw. Dat is nu niet het geval. En dan gaat het niet om de vraag hoe iemand zijn kinderen opvoedt. Het laatste onderzoek wat ik heb gelezen laat zien dat homo's daar beter in zijn.Jin schreef:Wat een onzin dat laatste, ik ken diverse lesbiennes die kinderen opvoeden, van geboorte af.
W.v. heeft tot doel de Rijkswet op het Nederlanderschap aan te passen in verband met het wetsvoorstel 33 032. 33 032 maakt het mogelijk dat de vrouwelijke partner van de moeder, de duomoeder, anders dan door adoptie juridisch ouder wordt van het kind van de moeder. Aan het juridisch ouderschap zijn nationaliteitsrechtelijke gevolgen verbonden. Ingevolge 33 032 moet de definitie van “moeder” in de RWN worden gewijzigd. Dit is niet langer alleen de vrouw uit wie het kind is geboren. Ook wordt de term “gerechtelijke vaststelling vaderschap” vervangen door: gerechtelijke vaststelling ouderschap (= vader- en moederschap).
Waarom moeten er aparte wetsvoorstellen worden ingediend voor ouderschap, wanneer mensen gewoon dezelfde rechten hebben?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Dat moet dus ook eigenlijk niet!Jagang schreef:Waarom moeten er aparte wetsvoorstellen worden ingediend voor ouderschap, wanneer mensen gewoon dezelfde rechten hebben?
Alle mensen zijn gelijk .... Maar sommigen vinden zichzelf meer gelijk dan anderen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
En de wetgever staat op dit moment aan hun kant. Je voelt je beter en mag ook meer. Stel: Je bent hetero en christen dan heb je het voor elkaar in Nederland. Ze moeten een beetje opschieten. Straks doet het CDA weer mee en dan kijkt de coalitie de andere kant weer op.Erik schreef: Dat moet dus ook eigenlijk niet!
Alle mensen zijn gelijk .... Maar sommigen vinden zichzelf meer gelijk dan anderen.