Waardevol
Moderator: Moderators
- Singulariteit
- Forum fan
Waardevol
Het lijkt me dat de notie van wat waardevol is nogal verschilt. De mens dicht bij de ego stelt zichzelf als belangrijkste waarde. En dan is er dus geen enkele overeenkomst in notie van waardevol. Ze willen verschillende werelden.
Willen wij dezelfde wereld? Wat voor wereld wil jij?
Iedereen een eigen snelheid
-
- Ervaren pen
Re: Waardevol
Ik wil geen wereld.
Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
(A. Schopenhauer)
(A. Schopenhauer)
Ik heb niks te willen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Als we allemaal onszelf waardevol vinden, dan stemmen onze waardes in zekere zin exact overheen. Maar ik betwijfel of iemand dat doet. Wie is er nu bang om zichzelf kwijt te raken?
Ik vind jullie allemaal waardevoller dan mijzelf, want jullie kan ik verliezen....
Ik vind jullie allemaal waardevoller dan mijzelf, want jullie kan ik verliezen....
Ik wens u alle goeds
Kun je dit wat nader uitleggen?Boskabouter schreef:Ik wil geen wereld.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Of je nu wilt of niet, maar door alles wat je doet heb je invloed op de wereld.Erik schreef:Ik heb niks te willen.
Al is het maar op de wereld binnen jouw persoonlijke invloedssfeer, bijvoorbeeld door de invloed op jouw gezin (als je dat hebt), jouw werk en jouw schrijven op dit forum.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
- Singulariteit
- Forum fan
een realistische visie zou misschien zijn als je de wereld wenst die er is, dus vol met ego's, en daarbij kun je het idee hebben dat het wel goed zo is, de beste van alle mogelijke werelden.
persoonlijk houd ik wel van dromen en acht ik de vluchtwegen waardevol, maar dat is vrijwel zeker ook een egoistische waarde die anderen kunnen veroordelen als gebrek aan betrokkenheid, onverschilligheid of desinteresse
persoonlijk houd ik wel van dromen en acht ik de vluchtwegen waardevol, maar dat is vrijwel zeker ook een egoistische waarde die anderen kunnen veroordelen als gebrek aan betrokkenheid, onverschilligheid of desinteresse
- Singulariteit
- Forum fan
Dat is diep...ik ging er van uit dat omdat we ieder een eigen ego hebben en niet dat van een ander dat we dus allemaal wat verschillends hebben, maar de ego's vertonen natuurlijk wel overeenkomsten in wat ze willen en kunnen samenwerken om iets dat voor allen acceptabel is te bereiken, ook al is dan niet iedereen koning.Peter van Velzen schreef:Als we allemaal onszelf waardevol vinden, dan stemmen onze waardes in zekere zin exact overheen. Maar ik betwijfel of iemand dat doet. Wie is er nu bang om zichzelf kwijt te raken?
samenwerken kan zoiets zijn als een mierenhoop of bijenkorf, of eerder een soort afspraak om elkaar zoveel mogelijk met rust te laten. ik ben benieuwd naar samenwerkingsmodellen.
Peter,Peter van Velzen schreef:Als we allemaal onszelf waardevol vinden, dan stemmen onze waardes in zekere zin exact overheen. Maar ik betwijfel of iemand dat doet. Wie is er nu bang om zichzelf kwijt te raken?
Je woonplaats is wat onhandig om met enig succes te kunnen solliciteren op de positie van spiritueel consulent, maar gezien het bovenstaande had je hoge ogen gegooid!
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Hoewel ik gelukkig ben met wat ik heb, stel ik me een waardevolle wereld voor zonder mensen. De mens is Gods grootste fout geweest.Singulariteit schreef:een realistische visie zou misschien zijn als je de wereld wenst die er is, dus vol met ego's, en daarbij kun je het idee hebben dat het wel goed zo is, de beste van alle mogelijke werelden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
God(en) zijn de mens grootste fout geweest.dikkemick schreef:De mens is Gods grootste fout geweest.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
- collegavanerik
- Superposter
Een wereld zonder mensen is waarde(n)loos, het is immers de mens die de waarden vaststelt.dikkemick schreef:Hoewel ik gelukkig ben met wat ik heb, stel ik me een waardevolle wereld voor zonder mensen. De mens is Gods grootste fout geweest.Singulariteit schreef:een realistische visie zou misschien zijn als je de wereld wenst die er is, dus vol met ego's, en daarbij kun je het idee hebben dat het wel goed zo is, de beste van alle mogelijke werelden.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Zo, stevig spul zeker ?Singulariteit schreef:Het lijkt me dat de notie van wat waardevol is nogal verschilt. De mens dicht bij de ego stelt zichzelf als belangrijkste waarde. En dan is er dus geen enkele overeenkomst in notie van waardevol. Ze willen verschillende werelden.

“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
- Singulariteit
- Forum fan
ik ben niet geheel zonder pillen:-)Dat beloof ik schreef:Zo, stevig spul zeker ?Singulariteit schreef:Het lijkt me dat de notie van wat waardevol is nogal verschilt. De mens dicht bij de ego stelt zichzelf als belangrijkste waarde. En dan is er dus geen enkele overeenkomst in notie van waardevol. Ze willen verschillende werelden.
En toch ben ik van mening dat zo'n wereld er "beter" uit zal zien...collegavanerik schreef:Een wereld zonder mensen is waarde(n)loos, het is immers de mens die de waarden vaststelt.dikkemick schreef:Hoewel ik gelukkig ben met wat ik heb, stel ik me een waardevolle wereld voor zonder mensen. De mens is Gods grootste fout geweest.Singulariteit schreef:een realistische visie zou misschien zijn als je de wereld wenst die er is, dus vol met ego's, en daarbij kun je het idee hebben dat het wel goed zo is, de beste van alle mogelijke werelden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick