Gepensioneerden zijn wederom de klos

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Gepensioneerden zijn wederom de klos

Bericht door Cactus »

Volgens het nieuws zijn het wederom de gepensioneerden die percentueel het meeste moeten inleveren vanwege de de kabinetsplannen. De 2 verdieners gaat de helft er iets op vooruit . Bij de alleenverdieners gaat het grootste deel erop achteruit. Zo hebben onze PvdA en VVD dat bekonkeld. Pak de gepensioneerden maar want die zijn zó rijk! En die kunnen zich ook niet verdedigen. Samsom en Rutte, boek aub voor een enkeltje naar Mars !
heeck
Ontoombaar

Re: Gepensioneerden zijn wederom de klos

Bericht door heeck »

Cactus,
Nee dank u, ik heb al een krant,
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

heeck schreef:Cactus,
Nee dank u, ik heb al een krant,
Roeland
Ja ik ook Heeck, maar wat heeft dat met dit topic te maken? :?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Cactus,
Dat je openingsbericht kwa inhoud niet valt te onderscheiden van het krantennieuws.
Een van tweeën kan ik dan opzeggen.
En mischien is "wederom de klos" als je het gaat doorrekenen wel een betere uitkomst dan je titel suggereert?

Een soort heilig rijmpje dat me ooit is geleerd, het ORK-rijm::
Eerst Objectiveren,
Dan Rationaliseren,
en tot slot zoveel mogelijk Kwantificeren

Excuus dat je berichtje me als gepensioneerde aantrok en dat na lezing volautomatisch mijn ORK opwelde, die ik nu maar met je deel,

R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Nou, Heeck, volgens mij is dit bericht nog niet in de krant te lezen geweest omdat het heet van de naald zojuist op het nieuws van de TV kwam (RTL7)
Verder zijn er veel meer topics die ook in de krant te lezen zijn maar hier gaat het om een discussie. Er zijn natuurlijk mensen die het wel prachtig vinden dat gepensioneerden wederom financieel gepakt worden en weer anderen zullen er hun schande en afkeuring over uiten.
Ik vind dat iedereen percentueel een gelijk deel van zijn of haar inkomen zal moeten inleveren en niet zoals nu bepaalde groepen zoals gepensioneerden, veel, terwijl andere groepen er zelfs op vooruit gaan. :o
Hierover zou ik de mening van anderen wel eens willen horen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Kapitalisme voor dummies: http://www.at-a-lanta.nl/tisdat/kapitaal.html" onclick="window.open(this.href);return false;
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Cactus schreef:Volgens het nieuws zijn het wederom de gepensioneerden die percentueel het meeste moeten inleveren vanwege de de kabinetsplannen. De 2 verdieners gaat de helft er iets op vooruit . Bij de alleenverdieners gaat het grootste deel erop achteruit. Zo hebben onze PvdA en VVD dat bekonkeld. Pak de gepensioneerden maar want die zijn zó rijk! En die kunnen zich ook niet verdedigen. Samsom en Rutte, boek aub voor een enkeltje naar Mars !
Waar ik me net iets meer druk om maak, zijn de alleenverdieners die met een gezin moeten rondkomen.
Met 2-verdieners heb ik niet heel veel medelijden. Ze part-timen beiden, laten de kindjes door derden opvoeden (Bah! wat is die opvang duur geworden), hebben doorgaans 2 autootjes voor de deur staan, gaan er 4 a 5X per jaar EVEN tussenuit en ....gaan er dus nu weer iets op vooruit!
Als ik zie wat mijn schoonouders te besteden hebben, is dat inderdaad niet veel, maar de beste mensen doen dan ook niets, behalve wonen, eten en drinken. Behoeften (als reizen en in overdadige luxe leven) blijken toch na pensioen kleiner te worden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Is er geen dieperliggend probleem waarom je niet een paar centen wil missen? Ik ben geen gepensioneerde en verdien momenteel geen zak; ik kan wel zeggen wat mij tegenstaat aan geld inleveren maar dat heeft bar weinig met het geld zelf te maken eigenlijk, vandaar mijn vraag... Heb je maw. moeite om genoeg calorieën binnen te krijgen op dat budget of is er een ander probleem? Iets met het woord gebrek erin... misschien erkenning... altijd hard gewerkt...gezonde kinderen...kleinkinderen.. niet uitgekomen dromen? Ik proef een boel verontwaardiging namelijk.. kan mij dat wel een beetje voorstellen overigens, maar is het puur het geld of is het geld slechts de druppel die de emmer doet overlopen?
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Verlies wordt nu eenmaal ongeveer drie keer zo zwaar opgenomen als winst.
Maar de werkelijke onrechtvaardigheid zit er natuurlijk in dat alle fouten die door bestuurders en directeuren worden gemaakt, fouten die de economische malaise hebben veroorzaakt, en laten voortwoekeren, worden doorgeschoven naar de onderlaag van de pyramide.
(Want dat is natuurlijk wat we eigenlijk bespreken hier.)

Afbeelding

En er is niemand die de onderliggende oorzaak van het probleem im frage stelt.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Samsa schreef:Is er geen dieperliggend probleem waarom je niet een paar centen wil missen? Ik ben geen gepensioneerde en verdien momenteel geen zak; ik kan wel zeggen wat mij tegenstaat aan geld inleveren maar dat heeft bar weinig met het geld zelf te maken eigenlijk, vandaar mijn vraag... Heb je maw. moeite om genoeg calorieën binnen te krijgen op dat budget of is er een ander probleem? Iets met het woord gebrek erin... misschien erkenning... altijd hard gewerkt...gezonde kinderen...kleinkinderen.. niet uitgekomen dromen? Ik proef een boel verontwaardiging namelijk.. kan mij dat wel een beetje voorstellen overigens, maar is het puur het geld of is het geld slechts de druppel die de emmer doet overlopen?
Je hebt een punt. En eerlijk gezegd moet ik tevreden zijn. Heb een dak boven het hoofd, werk, te eten en te drinken. Echter: Het gaat economisch niet best met Nl. Maar...als ik dan zie hoeveel moeite ik er voor moet doen (ben gedwongen 1-verdiener ivm ziekte vrouw) om nog fatsoenlijk te kunnen eten en drinken en ik kijk (wat ik niet mag doen) naar de buren (2-verdiener welke het heel makkelijk is gemaakt destijds door de regering) dan gaat het economisch nog retegoed! Gezin met 2 kinderen. 2(!) stationwagens voor de deur en 1 motor in de tuin. En dit gezin gaat er dus 4 a 5X per jaar met het vliegtuig EVEN tussenuit.
En op dat soort momenten weet ik verstandelijk dat ik niet jaloers mag zijn, maar wat mij betreft druipt de oneerlijkheid er vanaf in dit land. Zolang mensen met 2 kunnen verdienen gaat het NIET slecht met dit land. De rest is (lijkt het) de klos. De oudjes, de zwakken en de alleenverdieners met modaal inkomen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

dikkemick schreef:Je hebt een punt. En eerlijk gezegd moet ik tevreden zijn. Heb een dak boven het hoofd, werk, te eten en te drinken. Echter: Het gaat economisch niet best met Nl.
Eten en een dak boven je hoofd zijn simpelweg mensenrechten. (artikel 25.1)
Een staat die draait op een systeem dat deze zaken niet garanderen kan, schendt deze rechten.

De afspraak is immers dat we mensenrechten hebben, en niet dat we deze kunnen kopen.

Een staat die zowel de mensenrechten als het kapitalisme (zegt te) omarmen, is hypocriet.
Henry Ford
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Jagang schreef:
dikkemick schreef:Je hebt een punt. En eerlijk gezegd moet ik tevreden zijn. Heb een dak boven het hoofd, werk, te eten en te drinken. Echter: Het gaat economisch niet best met Nl.
Eten en een dak boven je hoofd zijn simpelweg mensenrechten.
Een staat die draait op een systeem dat deze zaken niet garanderen kan, schendt deze rechten.

De afspraak is immers dat we mensenrechten hebben, en niet dat we deze kunnen kopen.

Een staat die zowel de mensenrechten als het kapitalisme (zeggen te) omarmen, is hypocriet.
Nou ja, IK heb in ieder geval niet op Mark gestemd. Maar als je over hypocriet begint, is de PvdA hypocrieter geweest dan de VVD. We zitten nu echt opgescheept met een omgekeerde Robin Hood en ik heb er alle vertrouwen in, dat zit zijn laatste regeer-periode is. Niet dat Nl. dan acuut uit de shit is, maar wellicht krijgen we een IETS socialer beleid.
Einstein/Mick
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

dikkemick schreef:Behoeften (als reizen en in overdadige luxe leven) blijken toch na pensioen kleiner te worden.
Dat moet je toch eens wat nader toelichten. Ik ben nog net geen gepensioneerde, maar kijk uit naar het moment dat ik juist meer tijd aan hobbies en reizen kan besteden. Het mes zetten in die mogelijkheden komt aan. En het gaat uiteraard geleidelijk, maar het blijft op dit moment een kwestie van plannen bijstellen. Dat die plannen hoofdzakelijk uit luxe zaken bestaan doet niets af aan het feit dat de steeds voorgehouden worst toch meer begint te lijken op de foto van een worst.
Ik heb dan ook meer moeite met de insteek om mensen die toch al meer hebben dan ze volgens henzelf nodig hebben te ontzien. Een miljonair die een aow uitkering ontvangt vind ik dan ook een vreemde uitwas van doorgeschoten regelarij.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

kiks schreef:
dikkemick schreef:Behoeften (als reizen en in overdadige luxe leven) blijken toch na pensioen kleiner te worden.
Dat moet je toch eens wat nader toelichten.

Is het niet zo dat doorgaans jongeren gigantische toekomstvisioenen/dromen hebben, ALS ze gepensioneerd zijn, dan...
En als het dan eenmaal zo ver is, dan is of pa of ma ziek (of zelfs overleden), of 1 van beiden is slecht ter been, (klein)kinderen worden belangrijker dan reizen naar Timboektoe, etc. Dit geldt uiteraard niet voor iedere gepensioneerde, maar je maakt je dromen in goede gezondheid en denkt dat wat je NU leuk vindt, over 30 jaar ook nog leuk vind. En dat blijkt dan toch tegen te vallen.
Natuurlijk zijn er avonturiers die totaal niet in mijn plaatje passen. Ik zag mezelf ook met de camper rondtrekken, alleen vrouwlief krijgt een aandoening waardoor dit (zo goed als) onmogelijk wordt. Je verandert op die manier (meerdere malen) je toekomstvisie.
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Pensioen is nog een tijdje niet aan de orde maar ik heb mijn wensen al fors naar onder bijgesteld als zelfstandige. Leef redelijk karig maar hecht aan duurzaamheid dus een winterjas moet,gerust zes jaar mee kunnen. Daarnaast geld apart zetten als pensioen en dan niet via verzekeraar of andere margepakker maar via banksparen. Andere plannetjes zoals pensioenbrief zijn inmiddels onverstandig geworden. Met meer vrije tijd zou ik mijn uitgaven kunnen minderen minder kosten woon werk en zo. Tijd voor meer groenten uit eigen tuin.
Maar goed dan moet je wel de ruimte hebben. Maar om ook nog even te zeuren als zelfstandige in het MKB heb je het ook niet makkelijk. Geen cao en een nullijn? Kortom ik denk dat iedereen last heeft van economische tegenwind maar het is wel zo dat een steeds kleiner wordende groep de belastingen mag opbrengen voor het collectief. Heerlijk om zo een beetje te kunnen zeuren :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie