Evangelische spookhuizen
Moderator: Moderators
Evangelische spookhuizen
Met dank aan Philip de Regt die dit heeft gedeeld op onze facebooksite.
the best little hell house in Texas
the best little hell house in Texas
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re: Evangelische spookhuizen
Heb dit soort misselijkmakende duivelse mensonterende kindonvriendelijke wantoestanden ook gezien bij een documentaire over geloof met Richard Dawkins.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
De idiotie waaraan de 'normale' happy-clap christenen lijden kan kennelijk doorslaan naar dit soort walgelijke praktijken.
Groet
kiks
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet te geloven.
Meestal wil ik dit soort dingen belachelijk voorstellen maar dit....

Meestal wil ik dit soort dingen belachelijk voorstellen maar dit....
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- jacco
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
Gaat CIP dit ook presenteren ?
Compleet belachelijk, komt vanuit 'ons grote voorbeeld', de wereldleider VS 
Laatst gewijzigd door jacco op 08 nov 2013 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloven is een onvolwassen en gemakzuchtig antwoord op de vragen: Wie ben ik, waar kom ik vandaan en waar ga ik naar toe ? Bidden is niet voor niets je ogen sluiten voor de realiteit ...jvd
Ik mag toch hopen dat de gematigd christen hier ook van over zijn/haar nek gaat?jacco schreef:Gaat CIP dit ook presenteren ?Compleet belachelijk, komt vanuit ons 'grote voorbeeld', de wereldleider VS
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ja, verschrikkelijk, kan het niet eens lezen. Misselijkmakende duivelse mensonterende kindonvriendelijke wantoestanden inderdaad.dikkemick schreef:Ik mag toch hopen dat de gematigd christen hier ook van over zijn/haar nek gaat?
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
- jacco
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
Sja …, er zijn er in alle soorten en maten en de één voelt zich nog 'heiliger' dan de ander. Veroordelen is een eigenschap die zij allen kennen. Dus laat ze maar lekker naar elkaar 'knallen'dikkemick schreef: Ik mag toch hopen dat de gematigd christen hier ook van over zijn/haar nek gaat?
Geloven is een onvolwassen en gemakzuchtig antwoord op de vragen: Wie ben ik, waar kom ik vandaan en waar ga ik naar toe ? Bidden is niet voor niets je ogen sluiten voor de realiteit ...jvd
Maar wat dan wat betreft de (zwaar) gereformeerden in ons landje? Hel, zonde, schuld en duivel zijn de kernwoorden in dit geloof. Ik mag God (of Allah, Zeus, Apollo, Thor etc) op mijn blote knieeen danken dat we hier niet dit soort Amerikaanse kindermishandeling toestaan.coby schreef:Ja, verschrikkelijk, kan het niet eens lezen. Misselijkmakende duivelse mensonterende kindonvriendelijke wantoestanden inderdaad.dikkemick schreef:Ik mag toch hopen dat de gematigd christen hier ook van over zijn/haar nek gaat?
Maar Neerlands geestelijke kindermishandeling kan ik ook maar moeilijk aan wennen.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik ook, maar dat is niet alleen daar hoor. Mijn ex begon over de 'niet zo leuke wereld' tegen mijn kind. Had er een hele kluif aan, dat kind liep gewoon te huilen. Bij ons in de kerk werd dat ook gepreekt toen ik net bekeerd was. Ik liep altijd gewoon weg dan en zei er een keer iets van, maar dat werd niet geapprecieerd. Wat ben ik blij dat ik zo niet ben opgevoed en er niks van wist voor ik tot geloof kwam. Je ziet in evangelische kringen nu wel dat ze naar genadeprediking gaan i.p.v. turn or burn. Ik zit nu op refoweb en hoorde wat er gepreekt werd in sommige hele zware kerken: je bent in- en in verdorven, nou lekker gezellig weer. Maar ik kan wel naar een andere kerk wijzen, waar ik uitkom zat ook een hele vreemde leer tussen.dikkemick schreef: Maar wat dan wat betreft de (zwaar) gereformeerden in ons landje? Hel, zonde, schuld en duivel zijn de kernwoorden in dit geloof. Ik mag God (of Allah, Zeus, Apollo, Thor etc) op mijn blote knieeen danken dat we hier niet dit soort Amerikaanse kindermishandeling toestaan.
Maar Neerlands geestelijke kindermishandeling kan ik ook maar moeilijk aan wennen.
Rodney Howard Browne zou zeggen: religious devils.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
In Nederland lopen ook van dit soort doorgeslagen idioten in groepsverband rond.dikkemick schreef: Ik mag God (of Allah, Zeus, Apollo, Thor etc) op mijn blote knieeen danken dat we hier niet dit soort Amerikaanse kindermishandeling toestaan.
Ik weiger er aan te wennen. Het christendom is een inferieure ideologie, gebaseerd op onderdrukking en mensenhaat, en dient te worden bestreden.Maar Neerlands geestelijke kindermishandeling kan ik ook maar moeilijk aan wennen.
Groet
kiks
wow hé heftig O.O Niks gaat ze te ver blijkbaar.
Groet, Sytze
Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
De eerste opmerking ben ik met je eens. Het is inferieur, maar niet minder inferieur dan alle andere onzinnige religies. Onderdrukking en mensenhaat: Ik heb wat dat betreft iets meer vertrouwen in de Nederlandse godsdiensten. Niet de zwaar orthodoxe malloten, meer de gematigde gelovigen (welke m.i. geloven om te geloven).kiks schreef:Vertel! Ik dacht toch eerlijk dat het hier allemaal wel meeviel. En dat we zeker niet van dit soort excessen-religies hebben.In Nederland lopen ook van dit soort doorgeslagen idioten in groepsverband rond.
Ik weiger er aan te wennen. Het christendom is een inferieure ideologie, gebaseerd op onderdrukking en mensenhaat, en dient te worden bestreden.
Dat religie bestreden moet worden...Liever zie ik dat mensen (en dan vooral de jeugd!) goed geinformeerd/onderwezen worden. Indirect is dit misschien ook wel bestrijden...
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik heb in mijn reactie niet bedoeld te vergelijken met andere religies. Dit gaat puur over het christendom.
En wat betreft de excessen-religies: pinkstergemeenten, baptisten, de deur, jg, om er maar een paar te noemen. Pure kindermishandeling. en dan heb ik het maar even niet over die gelovigen die vinden dat ze hun kinderen maar niet moeten laten inenten omdat papa-god daar niet vrolijk van wordt om de een of andere duistere reden.
Groet
kiks
En wat betreft de excessen-religies: pinkstergemeenten, baptisten, de deur, jg, om er maar een paar te noemen. Pure kindermishandeling. en dan heb ik het maar even niet over die gelovigen die vinden dat ze hun kinderen maar niet moeten laten inenten omdat papa-god daar niet vrolijk van wordt om de een of andere duistere reden.
Groet
kiks
Ik ben met al die religies niet bekend (m.u.v. JG), dus ik weet hier te weinig van. Wat betreft JG. Ik heb een uitstekende collega met wie ik heel goed door 1 deur kan. Echter: Ze is volkomen gebrainwashed en wat dat betreft heb je gelijk. Uitleggen kan ik ze dit uiteraard niet. Wil ze ook niet meer, want ze heeft de deur wat discussieren betreft op slot gedaan. Toch (naar wat ik begrepen heb) is angst in deze secte niet de overheersende strategie. Ik heb begrepen dat ze niet in de hel geloven...kiks schreef:Ik heb in mijn reactie niet bedoeld te vergelijken met andere religies. Dit gaat puur over het christendom.
Groet
kiks
Einstein/Mick
Einstein/Mick