Linux
Moderator: Moderators
Linux
Inmiddels naar tevredenheid Ubuntu draaiend op mijn oude vista laptop. Maar het lukt mij om mij onbekende oorzaak niet om deze op een XP desktop geïnstalleerd te krijgen. Na april worden deze beestjes door microschoft niet langer geupdate en nog meer lek dan nu al het geval is.
Zijn er tips en trics waarmee een digibeet dit zonder geweld geïnstalleerd krijgt.
Zijn er tips en trics waarmee een digibeet dit zonder geweld geïnstalleerd krijgt.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Re: Linux
Kan je Ubuntu draaien vanaf de CD zonder te installeren of gaat het daar al fout?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Als installlatie vanaf een cd niet lukt, probeer dan eens via usb.
http://unetbootin.sourceforge.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met dit programma kun je een usb stick maken met de linux die je wil hebben.
In je bios aangeven dat je wil opstarten vanaf usb ...
Dat moet het altijd doen.
http://unetbootin.sourceforge.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Dit heb ik bij mijn laptop wel gedaan maar bij de desktop overgeslagen en heb een USB stick aangemaakt.axxyanus schreef:Kan je Ubuntu draaien vanaf de CD zonder te installeren of gaat het daar al fout?
Mooi maar euh digibeet weet je nog. Waar vind ik de biosDat beloof ik schreef:Als installlatie vanaf een cd niet lukt, probeer dan eens via usb.
Om in het BIOS te komen druk je een toets in voordat Windows start.
Het hangt een beetje van het merk af welke toets.
Soms zegt het in kleine lettertjes, die snel voorbij vliegen, iets als: press F1 to enter set up, of boot sequence oid.
Het hangt een beetje van het merk af welke toets.
Soms zegt het in kleine lettertjes, die snel voorbij vliegen, iets als: press F1 to enter set up, of boot sequence oid.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Gewoon met een cd mag natuurlijk ook.
Zelf vind ik de methode via een USB stick handiger, maar het hoeft niet.
U vraagt, wij draaien.
Zelf vind ik de methode via een USB stick handiger, maar het hoeft niet.
U vraagt, wij draaien.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
-
Krautsjo
je mag altijd bellen als je er niet uitkomt stuur een pb en dan geef ij wel een telefoonnummer, ik ben heel goed in het begeleiden van computerproblemen via de telefoon. Helpdesk voor de hele familie vroeger voor vrienden en bekenden. Alleen ze bellen nu niet meer, raar ? Nee, ze zijn nu zo goed ingewijd dat het niet meer nodig is .doctorwho schreef:Dank![]()
Ik ga mij er in het weekend eens op werpen
Nu Linux op laptop waar eveneens Vista op staat. Bij opstart kan ik kiezen welk systeem. Wil nu Windows verwijderen en Linux behouden. Hoe pak ik dit aan?
Nb via schijfbeheer (windows) Windows verwijderen blijft deze op 23,6 GB hangen. Het gaat naar de prullenbak maar deze kan ik in dit proces niet legen. Dus zal wel aan zijn tax zitten.
Nb via schijfbeheer (windows) Windows verwijderen blijft deze op 23,6 GB hangen. Het gaat naar de prullenbak maar deze kan ik in dit proces niet legen. Dus zal wel aan zijn tax zitten.
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Je kan denk ik het beste de Windows-partitie verwijderen vanuit Linux.
Wel zal je alle data (b.v. documenten) op deze partitie moeten veiligstellen, alvorens je de partitie wist.
Vervolgens kan je je Linux-partitie vergroten of een nieuwe (Linux-specifieke) partitie aanmaken.
Het enkel wissen van Windows-specifieke bestanden kan natuurlijk ook, alleen is het herformatteren/herpartitioneren wat grondiger
Na het wissen van de partitie zou je namelijk de boot-loader moeten herinstalleren: dan kan je Windows ook niet meer selecteren tijdens het opstarten.
Ik ben niet bekend met grafische tooltjes, snel Google'nd kom ik op GParted uit: kan je deze vinden op je Linux-systeem of installeren?
Wel zal je alle data (b.v. documenten) op deze partitie moeten veiligstellen, alvorens je de partitie wist.
Vervolgens kan je je Linux-partitie vergroten of een nieuwe (Linux-specifieke) partitie aanmaken.
Het enkel wissen van Windows-specifieke bestanden kan natuurlijk ook, alleen is het herformatteren/herpartitioneren wat grondiger
Na het wissen van de partitie zou je namelijk de boot-loader moeten herinstalleren: dan kan je Windows ook niet meer selecteren tijdens het opstarten.
Ik ben niet bekend met grafische tooltjes, snel Google'nd kom ik op GParted uit: kan je deze vinden op je Linux-systeem of installeren?
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.