ID aanhang blijft het proberen

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

ID aanhang blijft het proberen

Bericht door HenkM »

van de RDF:

http://www.richarddawkins.net/news_arti ... n-missouri

Men heeft geld genoeg ....
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
doctorwho
Ontoombaar

Re: ID aanhang blijft het proberen

Bericht door doctorwho »

Ach ja ik las onlangs dat het gros van de amerikanen niet weet dat de aarde rond de zon draait. Houston we have a problem with evolution, can you fix it? Yes we can ! [-o<
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

doctorwho schreef:Ach ja ik las onlangs dat het gros van de amerikanen niet weet dat de aarde rond de zon draait. Houston we have a problem with evolution, can you fix it? Yes we can ! [-o<
Ironisch is wel dat Houston in Texas ligt, de bakermat van de idioten
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Toevallig gisteravond nog Kitzmiller, et al. v. Dover Area School District gekeken:

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Alicia

Bericht door Alicia »

doctorwho schreef:Ach ja ik las onlangs dat het gros van de amerikanen niet weet dat de aarde rond de zon draait. Houston we have a problem with evolution, can you fix it? Yes we can ! [-o<
Wat een onzin, Houston is waar NASA zit en in de VS heb je extremen in geloof maar ook de verlichting van wetenschap die in Nederland niet bestaat.
“We are star stuff which has taken its destiny into its own hands.”
― Carl Sagan, Cosmos
Jinny

Bericht door Jinny »

De VS importeert zijn kennis.
Dat deed het al na WW2, en dat doet het nog steeds...
Het onderwijs daar stelt niks voor.....
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Lawrence Krauss noemt dit figuur ook, en ik had het al eens nagezocht.

http://time.com/7809/1-in-4-americans-t ... its-earth/

http://www.washingtonpost.com/news/volo ... d-the-sun/
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Afbeelding
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Alicia

Bericht door Alicia »

Jin schreef:De VS importeert zijn kennis.
Dat deed het al na WW2, en dat doet het nog steeds...
Het onderwijs daar stelt niks voor.....
De meeste nobel prijzen voor wetenschap gaat naar Amerikanen.
Ik heb daar op school gezeten en we hadden op school een biologie laboratorium met een microscoop per leerling, een broedmachine om kuiken embryo's te bestuderen. (in Nederland is er een microscoop voor de hele klas en je kunt in de rij gaan staan,die ook nog werkt met een spiegeltje in plaats een lamp)
We hadden een planetarium waar ik astronomie les heb gehad.
We hadden geologie (ook veldstudie), scheikunde met ook een echt laboratorium en niet met een primitieve burnse brander in de hoek zoals in Nederland.
We konden kiezen uit zo veel vakken naast de verplichte vakken, zoals de drumband, muziek, journalistiek, fotografie. (het jaarboek werd door de studenten zelf gemaakt en afgedrukt, mooi gebonden boeken) Ook de maandelijkse krant wordt door de journalistiek studenten gemaakt met foto's en afgedrukt en niet gestenseld. Speech en debat, drama, art. Dus men kon al op high school een richting kiezen.
Verplicht was wiskunde, (Algebra, meetkunde en natuurkunde was een keuze vak) Engels + een andere vreemde taal, geschiedenis, wereld- Amerikaans- en Texas. Aardrijkskunde, biologie, scheikunde, sport + sportregels en iedere 6 weken een andere sport. (atletiek baan voor hardlopen, pijl en boog schieten, softbal, in de winter binnen volleybal, basketbal, gymnastics)

De school is ook open in het weekend want de school is van de scholieren. In het weekend werden er lessen gegeven waar tijd te kort was gedurende de week.
Je moet zelf wel willen want dit is niet verplicht. Ook werden de sportvelden gebruikt in het weekend voor de verschillende sport teams, zoals baseball of football want deze teams kwamen uit tegen andere scholen.
Een enorme bibliotheek waar nu dus ook 40 computers staan. (ben terug geweest)
En de kennis is open voor iedereen die maar wilt leren.

Een grote cafetaria om binnen 1.5 uur 2000 leerlingen lunch te geven. Keuze uit broodjes, of warme maaltijden, melk, fruit.

Hier een link naar Richard King High met alle vakken die er gegeven worden.
Een beetje meer dan op de VWO of havo in Nederland.
Samen met een counsel wordt er gekeken naar ieders talent en daar worden de vakken keuze op afgesteld.

http://king.ccisd.us/site_classes.aspx

Het planetarium, nu ook open voor het publiek een avond per week en dit is een groot planetarium

http://king.ccisd.us/group_profile_view ... 9ed033ae6a

Ik weet dat het IN is om de VS af te kraken maar vaak is dit onterecht.
Als je talent hebt of een passie voor een onderwerp dan moet je naar de VS gaan.
In Nederland bv wordt geen fysische antropologie gegeven, alleen maar (linkse) culturele antropologie.

Verder is er in Nederland een loting systeem terwijl in de VS de school je goede cijfers doorstuurt naar universiteiten die een zomer scholarship aanbieden en hopen dat je na de middelbare school voor hun universiteit kiest.
― Carl Sagan, Cosmos
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Wat Jinnie denk ik bedoeld is dat veel van die 'amerikanen' met bakken geld uit het buitenland zijn gehaald.
Het zou mij bijvoorbeeld niet verbazen als Nobelprijs winnaar Willem Johan Kolff, als Amerikaan geboekstaafd staat.
Dit haal ik nog even van Wiki:
De Amerikaanse middelbare school wordt high school genoemd en is meestal opgedeeld in een junior high of middle school (te vergelijken met middenschool of onderbouw) en een senior high (de bovenbouw). Er is weinig differentiatie zoals in Europa gebruikelijk is. Bovendien is de kwaliteit van de school sterk afhankelijk van waar deze staat. Het is namelijk het schooldistrict (te vergelijken met een gemeente of deelgemeente) dat voor de financiering zorgt. Een rijk district kan zich betere scholen veroorloven dan een arme wijk. Dit betekent dat de waarde van een highschool-diploma sterk varieert.
Onderlijning van mij.

Maar verder stem ik niet voor niets op D66. :wink:
Alicia

Bericht door Alicia »

De differentiatie is binnen de school. Je heb duidelijk niet gekeken naar de link over de vakken die er gegeven worden. Veel meer dan de gemiddelde school in Nederland.
En in Nederland heb je ook hele slechte scholen.
In Nederland kun je een diploma halen met een 6- en die is evenveel waard als iemand die een 8+ heeft gehaald.
Totaal oneerlijk,vind ik. In de VS blijven al je cijfers staan vanaf de 9de tot de 12de klas. Die tellen allemaal mee.
Ook wordt er gekeken naar je keuze vakken dus als je alleen art en muziek naast de verplichte vakken doet, kun je niet opeens wetenschappen gaan studeren.

Ik heb hier nog mijn biologie en geologie en astronomie boeken en die zijn heel dik en gratis. Je moet het wel inleveren het einde van het jaar maar ik heb deze boeken dus zogenaamd verloren en betaald. Laten zien aan een vriendje die de HBS had gedaan. Hij moest erkennen dat die informatie niet in zijn boeken stond.
Trouwens je kunt geen geologie en astronomie volgen op een middelbare school in Nederland.
Zodra DNA werd ontdekt stond het in de biologie boeken.

Als mensen uit Europa naar de VS gaan om door te studeren dan doen ze dat omdat die studie niet bestaat in Europa.

Hier is de lijst van Amerikaanse nobel prijs winnaars + hun collega's uit andere landen maar de meeste hebben aan Amerikaanse universiteiten gestudeerd.
Per naam staat er bij waar ze geboren zijn en aan welke universiteit ze gestudeerd hebben.

http://www.jinfo.org/US_Nobel_Prizes.html
― Carl Sagan, Cosmos
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Alicia schreef: Zodra DNA werd ontdekt stond het in de biologie boeken.
Ook in de Dover Area School District? :?
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

@Alicia: afgezien van het gegeven dat ik echt niet zou willen wonen in het lijk van christus, kun je toch niet ontkennen dat, juist in Texas, maar zeker niet uitsluitend, creationisme en intelligent-design een belangrijke vinger in de pap heeft. Ik weet niet wat jouw biologie en astronomie boeken daar over zeggen. Die vinger die, waar het onderwijs betreft, zelfs verboden is bij de wet.

Verder is het wel zo dat de VS een schrikbarend hoog analfabeten-percentage heeft. Zet dat eens af tegen de Nobelprijs-winnaars?

Verder heb je wel gelijk mbt het aanbod aan vakken.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Alicia schreef:
Wat een onzin, Houston is waar NASA zit en in de VS heb je extremen in geloof maar ook de verlichting van wetenschap die in Nederland niet bestaat.
Wat bedoel je met "de verlichting van wetenschap"?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Alicia

Bericht door Alicia »

Fish schreef:
Alicia schreef: Zodra DNA werd ontdekt stond het in de biologie boeken.
Ook in de Dover Area School District? :?
:?: :?: :?:
Moet ik de Dover Area School District kennen?
― Carl Sagan, Cosmos
Plaats reactie