beste forummensen
Moderator: Moderators
-
beste forummensen
beste forummensen,
zo'n twee weken terug keek ik even voor het eerst hier rond op het forum, benieuwd wat voor mensen er allemaal te vinden zijn, en naar misschien wat verhalen van herkenning. Bij getuigenissen van afvalligen herkende ik me zeker in een aantal dingen die jullie vertellen.
Zelf heb ik (ook) een christelijke achtergrond en geloofstijd gehad die mijn tiener- en middelbare schooltijd zo vanaf de 3e klas nogal bepaalt heeft. Ik was verregaand ijverig wat betreft het christelijk geloof; een discipel voor God moeten zijn, mijn eigen leven opgeven, een missie om 'heel de school te bekeren', en enorm streng op mezelf om maar goed/heilig/rein genoeg te zijn, zodat God me kon gebruiken.
Ik ben eigenlijk op zoek naar wat verhalen uitwisselen met mensen die zich herkennen in deze dingen, maar ook de weg daarna; jezelf, in mijn geval als jongvolwassene, weer lossen kunnen zien van 'die missie', weer een individu zijn - geen onderworpen gelovige/tiener - maar gewoon je eigen weg gaan.
zo'n twee weken terug keek ik even voor het eerst hier rond op het forum, benieuwd wat voor mensen er allemaal te vinden zijn, en naar misschien wat verhalen van herkenning. Bij getuigenissen van afvalligen herkende ik me zeker in een aantal dingen die jullie vertellen.
Zelf heb ik (ook) een christelijke achtergrond en geloofstijd gehad die mijn tiener- en middelbare schooltijd zo vanaf de 3e klas nogal bepaalt heeft. Ik was verregaand ijverig wat betreft het christelijk geloof; een discipel voor God moeten zijn, mijn eigen leven opgeven, een missie om 'heel de school te bekeren', en enorm streng op mezelf om maar goed/heilig/rein genoeg te zijn, zodat God me kon gebruiken.
Ik ben eigenlijk op zoek naar wat verhalen uitwisselen met mensen die zich herkennen in deze dingen, maar ook de weg daarna; jezelf, in mijn geval als jongvolwassene, weer lossen kunnen zien van 'die missie', weer een individu zijn - geen onderworpen gelovige/tiener - maar gewoon je eigen weg gaan.
Re: beste forummensen
Dan ben je hier aan het goede adres.
Welkom mijn vriend.

Welkom mijn vriend.

Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Welkom, delosviejos.
Ik zou het ook interessant vinden om jouw 'getuigenis' te lezen. Een missie om heel de school te bekeren is niet mis! Overigens schreef ik ook christelijke preken in de schoolkrant. Ik merkte ooit eens op dat ik van harte hoop dat er geen enkele schoolkrant uit die tijd bewaard is gebleven.
Ik zou het ook interessant vinden om jouw 'getuigenis' te lezen. Een missie om heel de school te bekeren is niet mis! Overigens schreef ik ook christelijke preken in de schoolkrant. Ik merkte ooit eens op dat ik van harte hoop dat er geen enkele schoolkrant uit die tijd bewaard is gebleven.

Born OK the first time
Welkom, het kan dus verkeren.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- Peter van Velzen
- Site Admin
Welkom "van ouds".
Ook namens deze overgrootvader die ooit eens engelbewaarder wilde worden, maar er tien achterkwam dat die baan alleen bij een brievenbusfirma werd aangeboden
Ook namens deze overgrootvader die ooit eens engelbewaarder wilde worden, maar er tien achterkwam dat die baan alleen bij een brievenbusfirma werd aangeboden

Ik wens u alle goeds
Welkom, ik moet nog elke dag tegen mezelf zeggen dat er geen hel kan bestaan terwijl ik al veertig jaar een ongelovige ben.......................
NB: Doe wel en zie niet om.
-
oeh dat herken ik maar al te goed, laatst kwam ik een gedichtje van me tegen in de 3e klas wat heel de klas rondging, hoe de wereld/school er over 50 jaar verder uit zou zien, één en al pessimisme, 'maar dat Jezus(!) de boel wel zou redden..Rereformed schreef:Welkom, delosviejos.
dan kan je, nog steeds, door de grond zakken en denken 'was ik dat...?!'
ik ben mijn verhaal/getuigenis aan het opschrijven, helpt sowieso denk ik voor mezelf, dingen plaatsen, maar kan t.z.t. zeker wat delen!

-
thanks, blij om de herkenning te zien. De 'van ouds' klopt overigens aardig goed hoe ik hem bedoelt heb!Peter van Velzen schreef:Welkom "van ouds".
Ook alle andere mensen bedankt voor het eerste welkom
Goed idee.delosviejos88 schreef: ik ben mijn verhaal/getuigenis aan het opschrijven, helpt sowieso denk ik voor mezelf, dingen plaatsen, maar kan t.z.t. zeker wat delen!
Ik kijk ernaar uit.

Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Welkom, herken wel iets van je verhaal ja.
-
He Delosviejos,
bedankt voor je verhaal. Erg herkenbaar dat je de hele school wilde bekeren. Ik ben ooit bewust naar een openbare school gegaan omdat ik daar het 'licht in de duisternis' wilde zijn. Heb fel gediscussieerd met mensen over evolutie (waar ik, zoals ik nu weet, dus echt helemaal níks vanaf wist :P ) en gezegd dat ik geloofde dat de eindtijd binnen 50 jaar zou aanbreken en dat het voor mensen dan te laat zou zijn, e.d. Ach ja. Dat is een fase die we kennelijk nodig hebben gehad. Ook al is het soms schaamtevol om aan terug te denken
bedankt voor je verhaal. Erg herkenbaar dat je de hele school wilde bekeren. Ik ben ooit bewust naar een openbare school gegaan omdat ik daar het 'licht in de duisternis' wilde zijn. Heb fel gediscussieerd met mensen over evolutie (waar ik, zoals ik nu weet, dus echt helemaal níks vanaf wist :P ) en gezegd dat ik geloofde dat de eindtijd binnen 50 jaar zou aanbreken en dat het voor mensen dan te laat zou zijn, e.d. Ach ja. Dat is een fase die we kennelijk nodig hebben gehad. Ook al is het soms schaamtevol om aan terug te denken

Welkom delosviejos88:), op freethinker.nl.
Ik herken een aantal dingen in je korte verhaal en ben ook benieuwd naar je eigen afvallige getuigenis, wat je beweegredenen waren. Ikzelf heb nooit de behoefte gehad om de hele school te bekeren, maar heb (helaas...) wel op straat ge-evangeliseerd.
Veel plezier en succes, van een mede jong-volwassene (1988 is een goed jaar geweest!)
.
Ik herken een aantal dingen in je korte verhaal en ben ook benieuwd naar je eigen afvallige getuigenis, wat je beweegredenen waren. Ikzelf heb nooit de behoefte gehad om de hele school te bekeren, maar heb (helaas...) wel op straat ge-evangeliseerd.
Veel plezier en succes, van een mede jong-volwassene (1988 is een goed jaar geweest!)

-
hey JohnTheBassist,JohnTheBassist schreef:Ik ben ooit bewust naar een openbare school gegaan omdat ik daar het 'licht in de duisternis' wilde zijn. Heb fel gediscussieerd met mensen over evolutie (waar ik, zoals ik nu weet, dus echt helemaal níks vanaf wist :P ) en gezegd dat ik geloofde dat de eindtijd binnen 50 jaar zou aanbreken en dat het voor mensen dan te laat zou zijn, e.d. Ach ja. Dat is een fase die we kennelijk nodig hebben gehad. Ook al is het soms schaamtevol om aan terug te denken
wat betreft die laatst zin goed om te zien dat je er zo relaxt in staat! Ik baal er soms nog best van dat ik die phase heb gehad.. en ook zo nodig bij ANW een presentatie tegen de evolutietheorie moest houden, mensen verbieden gvd dan wel jezus te zeggen, harde standpunten had over homoseksualiteit en alles..
Welkom en join the club!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick