Ik ga mijn best doen in de wetenschap vooraf dat ik geen sluitend bewijs zal kunne leveren.
Ik zal het hooguit aannemelijk kunnen maken waarbij het percentage aannemelijkheid afhangt van het oordeel van de lezer(es).
Al eerder heb ik gesteld dat in mijn beleving God geen drie-eenheid is, doch dat de mens dat zelf is.
Ik zie dat zo:
Een mens heeft een lichaam van vlees en bloed en daaraan gekoppeld het bewustzijn of ego-bewustzijn.
Vanaf hier nog slechts samengevat met het woord Ego (om typ technische redenen

Een mens heeft een Ziel.
Een mens heeft een Beschermengel.
Je kent jezelf, je kent je lijf, er zit van alles in en dat heeft nog een functie ook.
Die hele vleesklomp wordt bestuurd door het zenuwstelsel, het zenuwstelsel speelt de baas over elke afzonderlijk cel in je lichaam. Het bezit er dus ook de kennis van.
stel je nu eens in gedachten voor dat je jouw lichaam scheidt van je zenuwstelsel.
neem eens de tijd om dat beeld in je gedachten vorm te geven.
Dan zie je de vorm van je lichaam en dan zie je het zenuwstelsel als een inktvis met heel vertakte armen.
Het lichaam van de inktvis bevindt zich in je hoofd en kent een uitsteeksel in de vorm van het ruggenmerg van waaruit alle zenuwinktvisarmen lopen.
Die inktvis maakt de dienst uit.
Wat je ook maar wil, wat je ook maar verlangt in je leven, je zult het van de inktvis moeten krijgen want anders gebeurt het niet.
Je hebt er werkelijk geen zak over te vertellen, over die wil van de inktvis.
Wanneer je het beeld van gescheiden lichaam en zenuwstelsel in gedachten voor je ogen hebt, is bovenstaande alinea de ervaring die je erbij krijgt.
Je ervaart dat je al die tijd dacht dat je baas was over je eigen leven, dat beeld valt om.
Dat valt knetterhard om, je voelt je onder de macht, de kennis en het immens grote gezag van de inktvis, heel nietig worden.
Die inktvis leeft en moet gevoed worden, zelf kan hij dat niet.
Daar gebruikt de inktvis het lichaam voor.
Indien nodig wordt het lichaam misbruikt, de inktvis móet en zál overleven.
Ok, ik besef dat ik veel vraag.
In de eerste plaats is het nodig dat je de tijd neemt om je terug te trekken zodat je alleen bent.
Vervolgens moet je de aandacht op jezelf richten en jezelf toestaan dat je in gedachten een beeld voor je ogen wilt toveren van een massalichaam en een elektrisch systeem in de vorm van een multi-armige inktvis.
Daarna gaat de rest vanzelf.
Degenen die voldoende lef hebben, nodig ik uit om de proef op de som te nemen en zelf eens te willen ervaren of er nu werkelijk zo'n machtige, zelfzuchtige inktvis in je leeft.
Ik ben benieuwd.
In mijn beleving is de inktvis de menselijke ziel.
Het ego is het lichaam en alles wat het daarmee door de dag heen uitvoert.
Dan is er nog de engel.
Ja dat is een heikel punt want daarvoor zal het bewijs voor een vijfde (of welk ander getal dan ook) dimensie, als zijnde hun leefwereld, moeten worden geleverd.
In mijn werk heb ik een geldige natuurkundige mogelijkheid beschreven en that's it.
Voor degenen die nóg meer lef hebben,
Stel je eens voor op een rustig moment waarop je alleen bent, dat je op schoot zit van je beschermengel.
Wijs het idee en het bestaan van engelen niet direct af en probeer openminded de mogelijkheid te onderzoeken.
Vervolgens vraag je naar de naam van je beschermengel.
Engelen hebben, net als mensen een naam waarmee ze aangeduid worden.
Veel van die namen zijn al eeuwen bekend, Gabriël, Michaël, Lucifer etc.
Je beschermengel heeft aldus ook een naam en die zal je luid en duidelijk verteld worden wanneer je daar met serieus gemeende interesse naar vraagt.
Je zult er direct bij merken dat je beschermengel je met klem doch met een vriendelijkheid die je nog niet immer ervaren hebt, zal vragen om die naam voor jezelf te houden.
Lefhebbers, wetenschappers kunnen zichzelf hiermee uitdagen en krijgen antwoorden.
Daarna is het voor elke wetenschapper dé uitdaging om bewijzen achter de antwoorden te vinden.
Dat is toch waar het allemaal om draait in de wetenschap?