Waterlelie schreef:Waar ik benieuwd naar ben?
Heeft één van u inmiddels op de zoektocht naar buitenaardse verschijnselen als lichtgevende eieren, misschien ook al eens een engel of nog veel beter, een beschermengel tegengekomen?
Beste Waterlelie,
Je weet toch wel dat je een beschermengel niet 'tegenkomt'? Die engel is altijd onzichtbaar, maar wel heel dicht bij je in de buurt. Soms geeft hij een hint. Toen ik bijvoorbeeld mijn hond uitliet vanmorgen, vond ik een witte veer op de mat die voor de voordeur ligt. Mijn beschermengel liet dus weten dat hij vannacht goed de wacht heeft gehouden. Het was dan ook een zeer rustige nacht!
Iemand die zeer sensitief is voor het opvangen van signalen vertelde me vorige week dat je heel goed tegen je beschermengel kunt praten. Als je bijvoorbeeld met je auto naar het centrum van de stad gaat en geen zin hebt om in de enge parkeergarage je auto neer te zetten, kun je je beschermengel vragen om een parkeerplaats voor je te vinden. Wanneer je dat doet zo'n tien minuten voor je in het centrum aankomt, zul je in het voorbijrijden zien dat er toevallig net een vrije plaats voor jou is. Het werd me met klem op mijn hart gedrukt dat het echt waar is en je de proef op de som kunt nemen: je zult zien dat het altijd werkt. Eén keer dacht mijn kennis dat het toch niet werkt, maar toen zag ze op hetzelfde moment iemand wegrijden en een plaatsje voor haar vrijmaken; de engel had zijn werk dus wel gedaan, maar je hebt van die mensen die zo vreselijk traag zijn dat zelfs een engel ze niet vlugger kan laten opschieten.
Wanneer je in de wachtende rij staat om je bagage in te checken op het vliegveld, en je hebt wat te veel kilo's in je koffer, dan kun je je beschermengel vragen om contact op te nemen met de beschermengel van de vrouw die de check-in afhandelt. Je zult dan zien dat ze of dat te grote gewicht over het hoofd ziet, of er geen punt van maakt.
Eén getuigenis dat ik op het intenet lees vertelt van iemand die nogal sceptisch stond tegenover engelen, maar op een keer toen ze alleen door het park liep, hoorde ze een heel zacht gerinkel van een minuscuul klokje, dat toch duidelijk van heel dichbij kwam. Eerst was ze stomverbaasd wat het zou kunnen zijn, ze zag niets, maar toen herinnerde ze dat het een bekend verschijnsel is in de angelologie, opgemerkt door velen die er de sensitiviteit maar voor hebben. Ze moest er nu om lachen dat ze het eindelijk ook hoorde. Hoewel ze het niet aan anderen durft te vertellen (want dan word je voor gek verklaard), hoort ze het af en toe weer en iedere keer krijgt ze er een heerlijk gevoel van, want ze weet dan dat haar engel om haar heen staat en haar beschermt.
Wat betreft hun namen moet ik je in het duister laten. Voor zover ik weet communiceren ze niet op de manier van in woorden praten tot je. Dat doen enkel aartsengelen, en daar zijn er maar zeven van. Hun namen zijn dan ook wel bekend.
Waterlelie schreef:
Dan wens ik daarna een ieder nog een genoeglijke tijd met de engel, ze houden van plezier maken en feesten.

Dank je wel voor deze bemoedigende woorden. Ik voel heel sterk dat je gelijk hebt.
Waterlelie schreef:Het valt wel op dat het steeds minder vrij en steeds minder open wordt, maar dat terzijde.
Dat lijkt me nogal overdreven. Je moet niet vergeten dat er aan geloof in beschermengelen een stigma kleeft. Vele mensen weten wel dat iedereen een beschermengel heeft en velen hebben in hun kindertijd ook ervaringen met ze gehad, maar onze maatschappij programmeert mensen jarenlang om van deze zaken een taboe te maken. Het valt menige volwassene dan ook zeer moeilijk om hier openlijk over te spreken, maar ik hoop dat mijn voorbeeld je toch weer wat vertrouwen geeft.