Hallo, daar ben ik weer.

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Waterlelie
Geregelde verschijning
Contacteer:

Hallo, daar ben ik weer.

Bericht door Waterlelie »

Voor even ben ik terug bij de vrije denkers.
Het valt wel op dat het steeds minder vrij en steeds minder open wordt, maar dat terzijde. :)

Waar ik benieuwd naar ben?
Heeft één van u inmiddels op de zoektocht naar buitenaardse verschijnselen als lichtgevende eieren, misschien ook al eens een engel of nog veel beter, een beschermengel tegengekomen?

De laatste keer waren we blijven steken bij het ei van Columbus (voorvader van Castaneda) toen ik er geen kant en klare oplossing voor kon geven.

Voor de kennismaking met de beschermengel kan ik dat inmiddels wel.

Ik daag u allen uit om het volgende te doen:
Vraag je, op een rustig moment waarin je alleen bent met je gedachten, aan jezelf het volgende:
Als er nu echt zo'n beschermengel bestaat en ik lees dat elke engel een eigen naam heeft, net als wij,
Zou jij dan misschien je naam tegen me willen vertellen?

Na het luid en duidelijk horen van die naam, gaat de rest vanzelf.
Dan wens ik daarna een ieder nog een genoeglijke tijd met de engel, ze houden van plezier maken en feesten. :)
DiMensie

Re: Hallo, daar ben ik weer.

Bericht door DiMensie »

.
Welkom terug 'voor even'(?) Waterlelie!
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Beste waterlelie,

Toen ik nog een kind was, en als kind van Rooms-Katholike ouders, op een Rooms-Katholieke lager school, hoorde vertellen over Engelbweaaarders, wikde ik niet liever dan zo'n Engelbewaarder zijn. Wat is er prachtiger dan beschermer te zijn van een onschuldig kind, en het te behoeden tegen alle kwaad?

Helaas bleek het geen betrekking te zijn waar je naar kon solliciteren, en ik heb een ander beroep moeten kiezen. Toen ik hoorde dat op een goede dag de wereld geregeerd zou gaan worden doot conputers, wilde ik vanaf dat moment computer-programmaur worden.

Ik vrees dus dat ik niet aan je verzoek kan voldoen. En ik verwacht dat niemand dat kan.
Maar mijn naam ken je nu wel. Misschien is hij je wat waard.
Ik wens u alle goeds
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Het valt mij op, dat het hier steeds vrijer en opener wordt. Ook 'fantasy' wordt steeds vaker bediscussieerd.
Het valt me ook op, dat vrijdenkers, die die 'fantasie' overwegingen in twijfel trekken vaak beschuldigd worden van niet vrij te denken en niet open te zijn.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Vilaine schreef:Het valt mij op, dat het hier steeds vrijer en opener wordt. Ook 'fantasy' wordt steeds vaker bediscussieerd.
Het valt me ook op, dat vrijdenkers, die die 'fantasie' overwegingen in twijfel trekken vaak beschuldigd worden van niet vrij te denken en niet open te zijn.
=D>
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Welkom,

Beschermengel? Ik noem deze al naar gelang de weersomstandigheden paraplu of parasol.

:angel7:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Waterlelie schreef:Waar ik benieuwd naar ben?
Heeft één van u inmiddels op de zoektocht naar buitenaardse verschijnselen als lichtgevende eieren, misschien ook al eens een engel of nog veel beter, een beschermengel tegengekomen?
Beste Waterlelie,
Je weet toch wel dat je een beschermengel niet 'tegenkomt'? Die engel is altijd onzichtbaar, maar wel heel dicht bij je in de buurt. Soms geeft hij een hint. Toen ik bijvoorbeeld mijn hond uitliet vanmorgen, vond ik een witte veer op de mat die voor de voordeur ligt. Mijn beschermengel liet dus weten dat hij vannacht goed de wacht heeft gehouden. Het was dan ook een zeer rustige nacht!
Iemand die zeer sensitief is voor het opvangen van signalen vertelde me vorige week dat je heel goed tegen je beschermengel kunt praten. Als je bijvoorbeeld met je auto naar het centrum van de stad gaat en geen zin hebt om in de enge parkeergarage je auto neer te zetten, kun je je beschermengel vragen om een parkeerplaats voor je te vinden. Wanneer je dat doet zo'n tien minuten voor je in het centrum aankomt, zul je in het voorbijrijden zien dat er toevallig net een vrije plaats voor jou is. Het werd me met klem op mijn hart gedrukt dat het echt waar is en je de proef op de som kunt nemen: je zult zien dat het altijd werkt. Eén keer dacht mijn kennis dat het toch niet werkt, maar toen zag ze op hetzelfde moment iemand wegrijden en een plaatsje voor haar vrijmaken; de engel had zijn werk dus wel gedaan, maar je hebt van die mensen die zo vreselijk traag zijn dat zelfs een engel ze niet vlugger kan laten opschieten.
Wanneer je in de wachtende rij staat om je bagage in te checken op het vliegveld, en je hebt wat te veel kilo's in je koffer, dan kun je je beschermengel vragen om contact op te nemen met de beschermengel van de vrouw die de check-in afhandelt. Je zult dan zien dat ze of dat te grote gewicht over het hoofd ziet, of er geen punt van maakt.
Eén getuigenis dat ik op het intenet lees vertelt van iemand die nogal sceptisch stond tegenover engelen, maar op een keer toen ze alleen door het park liep, hoorde ze een heel zacht gerinkel van een minuscuul klokje, dat toch duidelijk van heel dichbij kwam. Eerst was ze stomverbaasd wat het zou kunnen zijn, ze zag niets, maar toen herinnerde ze dat het een bekend verschijnsel is in de angelologie, opgemerkt door velen die er de sensitiviteit maar voor hebben. Ze moest er nu om lachen dat ze het eindelijk ook hoorde. Hoewel ze het niet aan anderen durft te vertellen (want dan word je voor gek verklaard), hoort ze het af en toe weer en iedere keer krijgt ze er een heerlijk gevoel van, want ze weet dan dat haar engel om haar heen staat en haar beschermt.

Wat betreft hun namen moet ik je in het duister laten. Voor zover ik weet communiceren ze niet op de manier van in woorden praten tot je. Dat doen enkel aartsengelen, en daar zijn er maar zeven van. Hun namen zijn dan ook wel bekend.
Waterlelie schreef: Dan wens ik daarna een ieder nog een genoeglijke tijd met de engel, ze houden van plezier maken en feesten. :)
Dank je wel voor deze bemoedigende woorden. Ik voel heel sterk dat je gelijk hebt.
Waterlelie schreef:Het valt wel op dat het steeds minder vrij en steeds minder open wordt, maar dat terzijde. :)
Dat lijkt me nogal overdreven. Je moet niet vergeten dat er aan geloof in beschermengelen een stigma kleeft. Vele mensen weten wel dat iedereen een beschermengel heeft en velen hebben in hun kindertijd ook ervaringen met ze gehad, maar onze maatschappij programmeert mensen jarenlang om van deze zaken een taboe te maken. Het valt menige volwassene dan ook zeer moeilijk om hier openlijk over te spreken, maar ik hoop dat mijn voorbeeld je toch weer wat vertrouwen geeft.
Born OK the first time
Waterlelie
Geregelde verschijning
Contacteer:

Lieve Rereformed,
dank je wel voor de reactie en de link naar Angelic.
De site ken ik al, ik kom er regelmatig.

@Peter, ik snap je reactie niet, het raakt voor mij kant noch wal, excuses daarvoor.

Zo'n jaar of 4-5 geleden kreeg ik van een vriendin het boek "Engelen in mijn haar" van de Ierse huisvrouw en moeder van vier kinderen, mevr. Lorna Byrne.
Nu had ik mijn hele leven al het idee dat er iets of iemand over mijn schouder meekeek en na het lezen van dat boek, was ik overtuigd van het bestaan van engelen en in het bijzonder een beschermengel.

@Doctor Who, zo'n denigrerende opmerking had ik van jou niet verwacht.
Doe jezelf een plezier, Deze vrouw, mevr. Lorna Byrne, komt zaterdag 27 oktober in Rotterdam om een lezing te geven.
Waarom ga je daar niet eens naar toe? Daar kun je jezelf overtuigen of deze vrouw totaal geflipt is, of dat ze heel simpeltjes verteld wat zij meemaakt en wat er in werkelijkheid ook blijkt te bestaan.

Engelen, alle engelen hebben een naam en ik ken de naam van mijn beschermengel, al een jaartje of 3 of zo.
Engelen zijn levende wezens, net als wij en om zich van elkaar te onderscheiden, hebben ze een naam, net als wij.
Je kunt met je beschermengel praten, zowel hardop als in gedachten.
Je kunt ook met je engel lachen en dansen plezier maken, daarbij word je door je engel aangeraakt en dat is een bijzondere ervaring.

Ik zie mijn engel niet, ik heb een aantal boeken gelezen van mensen die ze wel zien en beschrijven.
Mijn beschermengel heeft me verteld dat ik op gegeven moment ook die te zien krijg maar dat kost tijd.
Contact heb ik wel, ik geniet van de aanraking, ik geniet van de wijze lessen.
Mijn beschermengel is een lief en grappig wezen dat me helpt bij de praktische zaken die ik aan het doen ben.

Degenen die hier op dit forum komen, zijn mensen op zoek naar "iets". Iets dat ongrijpbaar is en vooraleerst grijpbaar gemaakt moet worden alvorens het geaccepteerd wordt.
Mijn beschermengel heeft me gevraagd, en ik voer het met liefde uit, om de mensen op dit forum nog een keer te confronteren met het bestaan van de engelen en de beschermengel in het bijzonder.

Tot slot voor alle critici:
Waarom probeer je het niet eens uit met die beschermengel?
Waarom weiger je contact te zoeken met je engel en daar allerlei niet ter zake doende argumenten voor aanvoeren zoals ik bv. in de reactie van Peter van Velzen lees?
Wie heeft hier wat te verliezen? Aan een engel raak je echt niets kwijt, ze gaan echt geen geld van je afpakken.
Stop eens met kritiek hebben en vooraf het hele idee terzijde schuiven.
Probeer het eens uit, trek de stoute schoenen aan en ga bij jezelf na of er naast jou nog een levend wezen is dat samen met jou leeft.
JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

Waterlelie schreef:[...] Zo'n jaar of 4-5 geleden kreeg ik van een vriendin het boek "Engelen in mijn haar" van de Ierse huisvrouw en moeder van vier kinderen, mevr. Lorna Byrne. [...]
Een goede shampoo, uiteraard op homeopathische basis, schijnt voor dit fenomeen uitkomst te kunnen bieden.
Ni dieu, ni maître.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Welkom
Mijn beschermengel heet Michael Shermer. En dat we dezelfde initialen delen, kan geen toeval zijn!
Dat het tevens een vreselijke ziekte is....Need I say more?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Waterlelie schreef:
Waar ik benieuwd naar ben?
Welkom, ik ben hier niet naar op zoek. Mocht ik ze tegenkomen dan geef ik dit gelijk door. Zijn er nog meer zaken waar ik naar moet uitkijken?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef:Welkom
Mijn beschermengel heet Michael Shermer. En dat we dezelfde initialen delen, kan geen toeval zijn!
Dat het tevens een vreselijke ziekte is....Need I say more?
Michael is de aartsbeschermengel. En als hij ook nog (be)shermer heet zal die dus wel een dubbele beschermtaak hebben. Blijkbaar sta je nogal onvoorzichtig in het leven. Gelukkig zijn er altijd genoeg engelen om ons bij te staan.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Waterlelie schreef:Waarom weiger je contact te zoeken met je engel en daar allerlei niet ter zake doende argumenten voor aanvoeren zoals ik bv. in de reactie van Peter van Velzen lees?
Ik denk dat je de woorden van Peter verkeerd leest. Ten eerste looft hij het werk van de kinderbeschermengelen, en spreekt hij zijn helaas uit dat hij - enkel mens die hij is - er niet naar kan solliciteren. Dat is toch een houding waar veel positieve helende energie uit straalt.
En ten tweede spreekt hij uit dat hij wat vrees heeft. Je zult toch moeten toegeven dat dat een normale reaktie is, want als je het aan de stok krijgt met een engel is het tenslotte niet mis! Ik kan wel verklappen dat hij ooit zijn vrouw Kesinee zijn liefste engel heeft genoemd, en nu is hij bang dat het repercussies kan hebben als hij te intiem met zijn beschermengel omgaat.
Born OK the first time
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Lieve Waterlelie,

Ik heb het geprobeerd en misschien ben ik aangeraakt !
Zeker weten doe ik het niet.
Ik hoorde wel een naam (als het al een naam was), maar die klonk vreemd en niet echt duidelijk.
Hoe nu verder ?

En hoe zit dat met die lichtgevende eieren ?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Waterlelie
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bye bye, daar ga ik weer.

Ik kom over een half jaartje ofzo wel weer terug.
Benieuwd of er dan zijn gekomen die eieren in engelen hebben zien veranderen.
Voor nu zie ik alleen maar lieden die zich vrijdenker noemen zonder de daarvoor benodigde tolerantie en inzichtelijkheid te bezitten.

Tot die tijd wens ik u allen veel plezier en vreugde met uw eigen leven.
Tabee
Plaats reactie