Ik denk dat het OM een sterke zaak heeft en hoop niet alleen dat Wilders zich daadwerkelijk opnieuw moet verantwoorden voor de rechter, maar in tegenstelling tot vorige rechtzaak, waarmee ik verheugd was dat die toch doorging in verband met duidelijkheid scheppen aan de grenzen van de Vrijheid van Meningsuiting, hoop ik ditskeer dat Wilders tenminste veroordeeld wordt voor haatzaaien, discriminatie en opruiïng.NOS schreef:
Wilders al vaker voor de rechter
donderdag 9 okt 2014, 13:58 (Update: 09-10-14, 14:23)
Het Openbaar Ministerie verdenkt Geert Wilders van het doen van strafbare uitlatingen. Het is nog niet zeker of hij daadwerkelijk vervolgd wordt, maar mocht het tot strafvervolging komen dan is het niet de eerste keer dat Wilders voor de rechter moet verschijnen. Hij heeft zich al vaker moeten verantwoorden voor omstreden uitspraken over moslims.
***skip***
Justitie heeft de uitspraken van Wilders het afgelopen half jaar onderzocht op strafbaarheid. Het OM kwam tot de conclusie dat de uitspraken "een verdenking van een strafbaar feit opleveren."
Het OM heeft nog niet definitief beslist of Geert Wilders vervolgd wordt. Maar gezien de aard van de verdenking, ligt strafvervolging wel in de rede, stelt het OM.
Bron
Ik geniet al bijvoorbaat van het moment waarop de rechter het vonnis uitspreekt en dat stelletje Smurfen,
de volgelingen van de man met de witte haren, Grootste Smurf van allemaal, opstaan en in koor scanderen:
"Minder, minder, minder ..."