Muis/toetsenbord: Draadloos of niet?
Moderator: Moderators
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Muis/toetsenbord: Draadloos of niet?
Zolang als ik een computer heb, ben ik me bewust van de discussies over de voor- en nadelen van draadloze muizen/toetsenborden, maar ik kom er toch niet echt uit.
De kabels beginnen me een beetje tegen te staan, maar ik weet niet of het de moeite waard is om "de knoop door te hakken".
Ik weet dat het uiteindelijk een persoonlijke kwestie is, maar er er even van uitgaande dat het niet persoonlijk zou zijn, zoek ik naar advies.
Ik speel weinig spellen, en dan voornamelijk PlanetSide 2 (een MMOFPS) en 0 A.D. (een RTS gebaseerd op Age Of Empires 2), en verder gebruik ik de computer voornamelijk voor browsen en typen.
Is draadloos dan een goed idee voor mij, of kan ik beter bij bedraad blijven? En waarom is "bedraad" niet herkend door het woordenboek van Chrome? Hmmm...
Cheers
De kabels beginnen me een beetje tegen te staan, maar ik weet niet of het de moeite waard is om "de knoop door te hakken".
Ik weet dat het uiteindelijk een persoonlijke kwestie is, maar er er even van uitgaande dat het niet persoonlijk zou zijn, zoek ik naar advies.
Ik speel weinig spellen, en dan voornamelijk PlanetSide 2 (een MMOFPS) en 0 A.D. (een RTS gebaseerd op Age Of Empires 2), en verder gebruik ik de computer voornamelijk voor browsen en typen.
Is draadloos dan een goed idee voor mij, of kan ik beter bij bedraad blijven? En waarom is "bedraad" niet herkend door het woordenboek van Chrome? Hmmm...
Cheers
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
-
appelfflap
- Banned
Re: Muis/toetsenbord: Draadloos of niet?
zoals je zelf zegt
speel je geen spellen, heb je geen job waar milliseconden tellen dan maakt het niet uit
of je nu op send klikt met of zonder draad maakt nul verschil
speel je geen spellen, heb je geen job waar milliseconden tellen dan maakt het niet uit
of je nu op send klikt met of zonder draad maakt nul verschil
- Doppelgänger
- Bevlogen
Ik heb een tijdje een draadloze muis gehad, maar als dan een keer de batterijen op waren had ik vaak geen vervangende in huis. Mateloos irritant, aangezien dat meestal 's avonds gebeurde en ik dan ook geen nieuwe meer kon kopen. Ben daarna weer overgestapt op een bedrade muis.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Hetzelfde verhaal, batterijen leeg en soms een slecht signaal. Moest ik de muis reanimeren. Met draden heb ik hier geen last van.Doppelgänger schreef:Ik heb een tijdje een draadloze muis gehad, maar als dan een keer de batterijen op waren had ik vaak geen vervangende in huis. Mateloos irritant, aangezien dat meestal 's avonds gebeurde en ik dan ook geen nieuwe meer kon kopen. Ben daarna weer overgestapt op een bedrade muis.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Bedraad. Zeker weten. Ik heb ook draadloos toetsenbord gehad en op de meest ongelegen momenten lege batterijen of andere verbindingsproblemen. Na een jaartje van pure ellende weer een bedraad exemplaar gekocht.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Ik zou ook bedraad aanraden, geen gekloot met batterijtjes. De "touwtjes" zijn meestal lang genoeg. Reactie tijd, als het daarom gaat altijd bedraad maar ik vind draadloos eigenlijk meer iets luxe. Dat is misschien handig voor vergaderzalen maar thuis is het absoluut naja, nutteloos.
Dat batterijprobleem is simpel op te lossen door een draadloze muis met oplader te kopen.
Zelf ben ik inmiddels al weer jaren 'bedraad'.
De Firefox spellingscontrole vindt het ook niet goed maar dat geeft niet, ik vind het correct Nederlands en Meester Reref leest hier toch niet mee.
Zelf ben ik inmiddels al weer jaren 'bedraad'.
De Firefox spellingscontrole vindt het ook niet goed maar dat geeft niet, ik vind het correct Nederlands en Meester Reref leest hier toch niet mee.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Ik had ooit draadloos, omdat ik een bloedhekel heb aan dradenoorlog.
Batterijen heb ik eigenlijk altijd in voorraad.
Ik ben van draadloos weer teruggegaan naar een draad, toen ik nog een grote computer had met weinig werkruimte.
Mijn muis lag constant op de grond al dan niet uit elkaar en met de batterijen her en der.
De dradenoorlog werd keurig weggewerkt achter mijn bureau met een door mijn man verzonnen houder waar alleen de stekkers nog bovenuit kwamen en net voldoende draad om te werken.
Ik had nog slechts een paar draadjes van mijn werkruimte richting het onzichtbare gedeelte, oa. ook voor de scanner/printer.
Heerlijk sinds ik een laptop had, die grote vrije werkruimte op mijn bureau.
Totdat ik dit voorjaar een nieuwe laptop kocht.
Niet voldoende opgelet en nagedacht over de mogelijkheden.
Twee USB aansluitingen links voor voor en één rechts voor.
Ventilator links achteraan en CD slot rechts achteraan, waardoor ik rechts alleen vooraan maar een enkel USB aansluit mogelijkheid heb.
Gevolg een hernieuwde niet op te lossen oorlog met de draad van mijn muis, steeds precies daar waar mijn muis de vrijheid moet hebben te kunnen ronddraaien.
Links insteken betekent de noodzaak van een lange draad helemaal om mijn laptop heen, altijd aanwezig op mijn bureau en steeds nauwkeurig opnieuw schikken, als ik de laptop elders heb gebruikt.
Moraal van het verhaal.
Met draad heeft alle voordelen, (zoals eerder aangegeven door anderen) zolang je voldoende ruimte hebt en zolang die praktisch is ingedeeld.
Kijk bij een nieuwe PC hoeveel USB aansluitingen en waar.
In mijn geval:
Terug naar een losse muis zonder draden.
Daar ik nu voldoende ruimte heb, wil ik ook niet meer terug.
Batterijen heb ik eigenlijk altijd in voorraad.
Ik ben van draadloos weer teruggegaan naar een draad, toen ik nog een grote computer had met weinig werkruimte.
Mijn muis lag constant op de grond al dan niet uit elkaar en met de batterijen her en der.
De dradenoorlog werd keurig weggewerkt achter mijn bureau met een door mijn man verzonnen houder waar alleen de stekkers nog bovenuit kwamen en net voldoende draad om te werken.
Ik had nog slechts een paar draadjes van mijn werkruimte richting het onzichtbare gedeelte, oa. ook voor de scanner/printer.
Heerlijk sinds ik een laptop had, die grote vrije werkruimte op mijn bureau.
Totdat ik dit voorjaar een nieuwe laptop kocht.
Niet voldoende opgelet en nagedacht over de mogelijkheden.
Twee USB aansluitingen links voor voor en één rechts voor.
Ventilator links achteraan en CD slot rechts achteraan, waardoor ik rechts alleen vooraan maar een enkel USB aansluit mogelijkheid heb.
Gevolg een hernieuwde niet op te lossen oorlog met de draad van mijn muis, steeds precies daar waar mijn muis de vrijheid moet hebben te kunnen ronddraaien.
Links insteken betekent de noodzaak van een lange draad helemaal om mijn laptop heen, altijd aanwezig op mijn bureau en steeds nauwkeurig opnieuw schikken, als ik de laptop elders heb gebruikt.
Moraal van het verhaal.
Met draad heeft alle voordelen, (zoals eerder aangegeven door anderen) zolang je voldoende ruimte hebt en zolang die praktisch is ingedeeld.
Kijk bij een nieuwe PC hoeveel USB aansluitingen en waar.
In mijn geval:
Terug naar een losse muis zonder draden.
Daar ik nu voldoende ruimte heb, wil ik ook niet meer terug.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Die batterijen gaan wel een jaartje mee maar ben ook terug naar draad. Vind toetsenbord en muis te prefereren boven iPad waar ik nu op tik maar ben steeds van plan spraaksoftware te gaan gebruiken (al jaren) maar het komt er maar niet van. Al zeker 14 jaar geleden zag ik hiervan demo en begreep dat eens hiermee vertrouwd veel sneller dan een doorgewinterde blindtyper werd. Toch kom ik er maar niet toe. Zijn er hier gebruikservaringen?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Heb ooit, dat is volgens mij al 10 jaar geleden zoiets gekocht; Dragon Naturally Speaking heette het meen ik.
Een groot fiasco. (op Vlaams ging het iets beter maar het ding bleef mij maar niet verstaan)
Heb er daarna nooit meer wat van gehoord.
Het lijkt me nog steeds ideaal.
Een groot fiasco. (op Vlaams ging het iets beter maar het ding bleef mij maar niet verstaan)
Heb er daarna nooit meer wat van gehoord.
Het lijkt me nog steeds ideaal.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Ik ben ook voor de draad, maar mijn werkplek is dan ook zo royaal dat ik geen draadloze muis nodig heb. Heb deze ooit wel gehad, maar inderdaad, bij mij ook het batterijprobleem. En Dr. Who, spraaksoftware is super! Ik gebruik zelf Dragon Dictation, en een mail sprekend beantwoorden is helemaal fantastisch. Ik kan nu eenmaal in 1 minuut 10 keer zoveel "lullen" als ik kan typen!doctorwho schreef:Die batterijen gaan wel een jaartje mee maar ben ook terug naar draad. Vind toetsenbord en muis te prefereren boven iPad waar ik nu op tik maar ben steeds van plan spraaksoftware te gaan gebruiken (al jaren) maar het komt er maar niet van. Al zeker 14 jaar geleden zag ik hiervan demo en begreep dat eens hiermee vertrouwd veel sneller dan een doorgewinterde blindtyper werd. Toch kom ik er maar niet toe. Zijn er hier gebruikservaringen?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Het is mij niet zozeer om ruimte te doen, eerder om gemak met schoonmaken (hoewel het natuurlijk wel prettig zou zijn om niet steeds de muis naar voren te hoeven trekken als de kabel weer een beetje strak staat).
Als ik mijn bureau wil afnemen, dan kan ik niet even mijn muis en toetsenbord aan de kant leggen, want de kabels zijn niet lang genoeg. Ik heb wel eens met verlenging gewerkt, maar dan is de kabel zwaarder, en trekt de muis nog meer, waardoor het minder soepel werkt.
Niet dat dit overrijdende redenen zijn om niet meer bedraad te gaan trouwens, eerder een kleine ergernis eens in de zoveel tijd.
Ik kom nergens toetsenborden tegen met een lader, wel muizen. Ligt dat aan mij, of is dat nou eenmaal zo?
Als ik mijn bureau wil afnemen, dan kan ik niet even mijn muis en toetsenbord aan de kant leggen, want de kabels zijn niet lang genoeg. Ik heb wel eens met verlenging gewerkt, maar dan is de kabel zwaarder, en trekt de muis nog meer, waardoor het minder soepel werkt.
Niet dat dit overrijdende redenen zijn om niet meer bedraad te gaan trouwens, eerder een kleine ergernis eens in de zoveel tijd.
Ik kom nergens toetsenborden tegen met een lader, wel muizen. Ligt dat aan mij, of is dat nou eenmaal zo?
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
Razer.
http://www.razerzone.com/
Game muizen en toestsenborden. Weet dat ik mijn laatste game een jaar of 15 geleden heb gespeeld maar ze zijn fantastisch. de toesenborden klikken, stevig gevoel waar je echt kan op rammen (mechanishe toetsen). de muizen zijn perfect (niet direct vuil en werken op elk oppervlak) én de draad is stijf wat er voor zorgt dat die uit de weg blijft. Bijkomend kan je elke functie die je wil aan je toesenbord en aan je extra muisknoppen hangen én laad je dit profiel online op. Koop je een nieuwe PC of herinstalleer je, even inloggen en alles is weer perfect zoals jij het wil. Vooroorlogse kwaliteit!
Ok zijn zijn duur maar gaan dan ook jaren mee en de support van razer is hallucinant. Gewoon even zeggen dat het niet werkt en een paar dagen later heb je een nieuw exemplaar.
Ah ja, met draad. Ik laat me elke keer ook terug vangen denkende dat deze keer dat rotding toch zal werken. Vergeet het. Instellingen houden nooit, signaal wordt gestoord, crasht,...
Edit:
Ik raad dit toetsenbord aan voor de mechanische toetsen.
http://www.razerzone.com/eu-en/store/razer-blackwidow
Ze hebben die ook met toetsen in alle kleuren van de regenboog.
Voor de muis moet je maar zien hoeveel extra knoppen je wil programmeren (heel eenvoudig). Ik heb de naga en gebruik ze allemaal.
http://www.razerzone.com/
Game muizen en toestsenborden. Weet dat ik mijn laatste game een jaar of 15 geleden heb gespeeld maar ze zijn fantastisch. de toesenborden klikken, stevig gevoel waar je echt kan op rammen (mechanishe toetsen). de muizen zijn perfect (niet direct vuil en werken op elk oppervlak) én de draad is stijf wat er voor zorgt dat die uit de weg blijft. Bijkomend kan je elke functie die je wil aan je toesenbord en aan je extra muisknoppen hangen én laad je dit profiel online op. Koop je een nieuwe PC of herinstalleer je, even inloggen en alles is weer perfect zoals jij het wil. Vooroorlogse kwaliteit!
Ok zijn zijn duur maar gaan dan ook jaren mee en de support van razer is hallucinant. Gewoon even zeggen dat het niet werkt en een paar dagen later heb je een nieuw exemplaar.
Ah ja, met draad. Ik laat me elke keer ook terug vangen denkende dat deze keer dat rotding toch zal werken. Vergeet het. Instellingen houden nooit, signaal wordt gestoord, crasht,...
Edit:
Ik raad dit toetsenbord aan voor de mechanische toetsen.
http://www.razerzone.com/eu-en/store/razer-blackwidow
Ze hebben die ook met toetsen in alle kleuren van de regenboog.
Voor de muis moet je maar zien hoeveel extra knoppen je wil programmeren (heel eenvoudig). Ik heb de naga en gebruik ze allemaal.
Laatst gewijzigd door pallieter op 21 okt 2014 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Ik gebruik tegenwoordig op mijn tablet bij zoeksessies alleen nog als ik een specifiek niet makkelijk uit te spreken zoekterm heb, verder gebruik ik gewoon "OK Google". Ook om notities te maken trouwens. Wel zou ik het leuk vinden als de commando's ook in het Nederlands kunnen. "OK Google maak deze notitie" vind ik toch wel prettiger dan "OK Google Note To Self", want in het tweede geval moet ik van Engels naar Nederlands, en die overstap duurt niet lang, maar lang genoeg dat ik even moet denken.lost and not found yet! schreef:Ik ben ook voor de draad, maar mijn werkplek is dan ook zo royaal dat ik geen draadloze muis nodig heb. Heb deze ooit wel gehad, maar inderdaad, bij mij ook het batterijprobleem. En Dr. Who, spraaksoftware is super! Ik gebruik zelf Dragon Dictation, en een mail sprekend beantwoorden is helemaal fantastisch. Ik kan nu eenmaal in 1 minuut 10 keer zoveel "lullen" als ik kan typen!Ik heb hier trouwens wel de betaalde versie van, en het mooie is dat het systeem je stem na verloop van tijd steeds beter herkent, het programma heeft dus een leerfunctie. Trouwens, om een tekstbericht of whatsapp te versturen werkt dat op een iPhone ook prima, en hier is de app volgens mij gratis, toen nog wel iig!
Douglas Adams
Douglas Adams
Het is afhankelijk van je wensen maar als je je echt erin wil verdiepen moet je hier zijn:
https://tweakers.net/categorie/531/muiz ... 6ZeUpWBrUA" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb even Razer als voorbeeld genomen.
https://tweakers.net/categorie/531/muiz ... 6ZeUpWBrUA" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb even Razer als voorbeeld genomen.