Mag ik vreemdgaan? Je partner zal er niet achter komen!
Moderator: Moderators
Mag ik vreemdgaan? Je partner zal er niet achter komen!
Ik hoorde een tijd geleden regelmatig een reclame voorbij komen die het promoot om vreemd te gaan. Een datingssite die teksten in reclames laat voorkomen zoals; "je partner zal er niet achter komen!" en zo verder.
Nu hoorde ik laatst weer zo een dergelijke site zijn reclame voorbij komen. De vorige zal wel succes hebben gehad, schat ik in. Hoe kan het dat dit zo aanslaat? Ik vind het een erg vervelende reclame maar ik kan het uiteraard niemand verbieden vreemd te gaan of zo'n website te bezoeken. Ik vind stenigen en dat soort praktijken veel te ver gaan, maar er reclame voor maken vind ik het andere uiteinde. Ik krijg er een naar gevoel bij maar ik kan niet helemaal uitleggen waarom.
Ik hoor graag wat anderen voor stellingspositie in nemen en hoe dat kan. Zijn er geen waarden als niet vreemd gaan, die bij ons "Nederlanders" leven die zwaar wegen en die iig het maken van reclame voor dit soort praktijken onwenselijk zijn en waar we "iets" aan willen doen?
Groet, Sytze
Nu hoorde ik laatst weer zo een dergelijke site zijn reclame voorbij komen. De vorige zal wel succes hebben gehad, schat ik in. Hoe kan het dat dit zo aanslaat? Ik vind het een erg vervelende reclame maar ik kan het uiteraard niemand verbieden vreemd te gaan of zo'n website te bezoeken. Ik vind stenigen en dat soort praktijken veel te ver gaan, maar er reclame voor maken vind ik het andere uiteinde. Ik krijg er een naar gevoel bij maar ik kan niet helemaal uitleggen waarom.
Ik hoor graag wat anderen voor stellingspositie in nemen en hoe dat kan. Zijn er geen waarden als niet vreemd gaan, die bij ons "Nederlanders" leven die zwaar wegen en die iig het maken van reclame voor dit soort praktijken onwenselijk zijn en waar we "iets" aan willen doen?
Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Re: Mag ik vreemdgaan? Je partner zal er niet achter komen!
Tsja, je kan je de vraag stellen of de mens wel zo'n monogaam beestje is.
Maar de boel bedonderen is natuurlijk altijd verkeerd.
Ik heb niets tegen monogamie, polyamorie, of "open relaties", maar ik vind wel dat de partners er in alle gevallen mee moeten instemmen.
Of je er reclame voor mag maken is vers twee.
Ik vind het niet netjes, maar niet alles wat niet netjes is, is verboden.
Ik denk ook niet dat we dat weer moeten willen.
Maar de boel bedonderen is natuurlijk altijd verkeerd.
Ik heb niets tegen monogamie, polyamorie, of "open relaties", maar ik vind wel dat de partners er in alle gevallen mee moeten instemmen.
Of je er reclame voor mag maken is vers twee.
Ik vind het niet netjes, maar niet alles wat niet netjes is, is verboden.
Ik denk ook niet dat we dat weer moeten willen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- Peter van Velzen
- Site Admin
Nee! Ik mag dat niet , want ik heb beloofd om het niet te doen. Op mijn leeftijd wordt het trouwens ook een stuk moeilijker. De kans dat Kesinee er niet achter komt acht ik miniem, vooral omdat ik zelf niet of nauwelijks kan liegen. Ik kan me nog herinneren, dat onze jongste dochter mij en een stel kleinkinderen naar Krabi reed, en onderweg stelde ze voor, dat ik een vrouw zou bezoeken voor een erotisch onderonsje. “Ik zal het niet tegen mamma vertellen”, zo beloofde zij. “Helaas” moest ik het voorstel afwijzen “Ik kan niet liegen, dus ook al vertel jij het niet, als mamma er naar vraagt, dan vertel ik het zelf” zo antwoorde ik.
Ik wens u alle goeds
Ik heb ooit trouw beloofd aan 1 partner en niet aan meerdere. En meestal komt iemand er na verloop van tijd toch wel achter. Je gaat een rol spelen om iets te verbergen en denkt na verloop van tijd dat je een Oscar kan ophalen voor je toneelspel maar dan zak je door de mand.
Als je eigen relatie je niet bevalt dan kun je er beter over praten of er een punt achter zetten. Daarna kun je zonder dat je een ander en jezelf voor de gek houdt, echt "vreemd" gaan.
Als je eigen relatie je niet bevalt dan kun je er beter over praten of er een punt achter zetten. Daarna kun je zonder dat je een ander en jezelf voor de gek houdt, echt "vreemd" gaan.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Als ik een relatie heb met iemand waar ik zielsveel van hou en waarmee ik oud wil worden, zal ik mijn partner de vrijheid geven om ook seksuele omgang te hebben met een ander/anderen mits daar open en eerlijk over wordt gedaan.
Mijn eigen libido is te laag, de zin in seks is niet zo heel erg groot.
Aan de andere kant wil ik geen gevangenis van de relatie maken en moet mijn geliefde zich vrij voelen, als de gelegenheid zich voor doet, om seks te hebben met een andere persoon.
Wel is het van belang dat daar niet over gelogen wordt of dat het wordt verzwegen. Maar daarvoor is geen reden als de relatie van dien aard is dat mijn partner niet gekooid wordt.
Mijn eigen libido is te laag, de zin in seks is niet zo heel erg groot.
Aan de andere kant wil ik geen gevangenis van de relatie maken en moet mijn geliefde zich vrij voelen, als de gelegenheid zich voor doet, om seks te hebben met een andere persoon.
Wel is het van belang dat daar niet over gelogen wordt of dat het wordt verzwegen. Maar daarvoor is geen reden als de relatie van dien aard is dat mijn partner niet gekooid wordt.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Abram was 86 toen hij van zijn vrouw met hun dienstmeisje naar bed mocht.
Niet voor zijn plezier maar voor een nakomeling.
Het leek dus goed geregeld maar naderhand ging het evengoed mis.
Gods raad moest worden ingeroepen om hun huwelijk te redden:
Toen zeide Sarai tot Abram: Mijn ongelijk is op u; ik heb mijn dienstmaagd in uw schoot gegeven; nu zij ziet, dat zij ontvangen heeft, zo ben ik veracht in haar ogen; de HEERE rechte tussen mij en tussen u!
(Gen.16:5)
Allemaal niks dus.
Niet voor zijn plezier maar voor een nakomeling.
Het leek dus goed geregeld maar naderhand ging het evengoed mis.
Gods raad moest worden ingeroepen om hun huwelijk te redden:
Toen zeide Sarai tot Abram: Mijn ongelijk is op u; ik heb mijn dienstmaagd in uw schoot gegeven; nu zij ziet, dat zij ontvangen heeft, zo ben ik veracht in haar ogen; de HEERE rechte tussen mij en tussen u!
Allemaal niks dus.
NB: Doe wel en zie niet om.
Ze mocht blij zijn dat Abram die wip op zijn 86e overleefd heeft! Dat zijn rikketik het niet begaf.writer schreef: Toen zeide Sarai tot Abram: Mijn ongelijk is op u; ik heb mijn dienstmaagd in uw schoot gegeven; nu zij ziet, dat zij ontvangen heeft, zo ben ik veracht in haar ogen; de HEERE rechte tussen mij en tussen u!
Allemaal niks dus.
Jaloeziegevoelens moeten uit de liefdesrelatie blijven. Het heeft dan ook niks met liefde te maken maar alles met angst.
Jaloezie bouwt een gevangenis voor je geliefde.
Als je elkaar helemaal vrijlaat in seksueel avontuur, kun je in dat avontuur experimenteren en dingen ervaren die de ander niet prettig vindt. De een houdt misschien van een bepaald standje terwijl de ander daar niks voor voelt. Als de verlangens naar dat ene standje zeer groot zijn, is er niks mooiers als je de vrijheid hebt van je partner om dat met een ander te beleven.
-
appelfflap
- Banned
juridisch gezien is vreemdgaan niet strafbaar, scheiding op basis van schuld is in veel landen verdwenen of aan het verdwijnen.sytze schreef: Ik hoor graag wat anderen voor stellingspositie in nemen en hoe dat kan. Zijn er geen waarden als niet vreemd gaan, die bij ons "Nederlanders" leven die zwaar wegen en die iig het maken van reclame voor dit soort praktijken onwenselijk zijn en waar we "iets" aan willen doen?
Groet, Sytze
moreel?
je hebt de gekste samenlevingsvormen en het is maar wat partners onderling afspreken, je kunt nog talloze andere hypotheses verzinnen waarom je seks bij een ander zoekt.
de reclameslogan vind ik niet bepaald slim maar niemand wordt tot vreemdgaan gedwongen
Je titel is tweeledig.
Ik begrijp uit je berichtje dat de aanleiding toch was:
De uitnodiging en het bieden van mogelijkheden van vreemdgaan en daar dan ook reclame voor maken voor eigen gewin.
- Het eerste.
Mag ik vreemdgaan?
Dat moet je aan je partner vragen.
In geval van een trouw-zijn belofte, bij een huwelijk is dat beëdigd ten overstaan van je omgeving, zou het een niet nakomen van een eigen belofte zijn. Sommigen zouden dit zien als meineed.
Speciale afspraken met je partner privé zijn dan ook privé en gelden dan ook precies zo, zoals afgesproken.
Een van de consequenties bij bekend worden van vreemdgaan ligt bij partner en nergens anders.
Een eenzijdig verbroken trouw-zijn belofte heeft als gevolg een opheffing ervan, die geldt voor beide kanten en bovendien een breuk in het geloof in jouw betrouwbaarheid.
Een andere consequentie zal meer algemeen zijn:
Dat verlies aan betrouwbaarheid kan heel ver gaan.
Vul maar in.
Een moralistisch antwoord zul je van mij niet krijgen.
Dit, omdat niets menselijks mij vreemd is.
- Het andere, nl. het reclame maken en uitnodigen ertoe onder het mom van stiekum.
Is een ander verhaal.
Met als enige motief eigen behoeften tot, of zelf verrijking of behoefte tot aandacht trekken zonder belemmerd te worden door enig moreel inzicht.
Ik noem dat compleet immoreel.
Ik begrijp uit je berichtje dat de aanleiding toch was:
De uitnodiging en het bieden van mogelijkheden van vreemdgaan en daar dan ook reclame voor maken voor eigen gewin.
- Het eerste.
Mag ik vreemdgaan?
Dat moet je aan je partner vragen.
In geval van een trouw-zijn belofte, bij een huwelijk is dat beëdigd ten overstaan van je omgeving, zou het een niet nakomen van een eigen belofte zijn. Sommigen zouden dit zien als meineed.
Speciale afspraken met je partner privé zijn dan ook privé en gelden dan ook precies zo, zoals afgesproken.
Een van de consequenties bij bekend worden van vreemdgaan ligt bij partner en nergens anders.
Een eenzijdig verbroken trouw-zijn belofte heeft als gevolg een opheffing ervan, die geldt voor beide kanten en bovendien een breuk in het geloof in jouw betrouwbaarheid.
Een andere consequentie zal meer algemeen zijn:
Dat verlies aan betrouwbaarheid kan heel ver gaan.
Vul maar in.
Een moralistisch antwoord zul je van mij niet krijgen.
Dit, omdat niets menselijks mij vreemd is.
- Het andere, nl. het reclame maken en uitnodigen ertoe onder het mom van stiekum.
Is een ander verhaal.
Met als enige motief eigen behoeften tot, of zelf verrijking of behoefte tot aandacht trekken zonder belemmerd te worden door enig moreel inzicht.
Ik noem dat compleet immoreel.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
De sites lijken me 1 doel na te streven: geld.
Wat vreemdgaan zelf betreft. De mens is een dier en de natuurlijke drang houd je moeilijk tegen. Monogamie komt bij dieren voor, maar is betrekkelijk zeldzaam.
En dat het probleem doorgaans meer bij mannen dan bij vrouwen ligt is denk ik ook wel een feit. Of het MAG? Waarom niet? Dat je dan liegt tegen een partner moet je uiteraard in je overweging meenemen. Als je daar mee kunt leven, kan ik geen uitspraak doen of het wel of niet mag. Als 1 van beiden vreemd gaat mist er misschien iets in een huwelijk? Als praten erover vervolgens niet mogelijk is, is 1 + 1: 2.
Lastig onderwerp. Hormonen!
Wat vreemdgaan zelf betreft. De mens is een dier en de natuurlijke drang houd je moeilijk tegen. Monogamie komt bij dieren voor, maar is betrekkelijk zeldzaam.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ma ... ensen.htmlWaar je bij dieren een duidelijk onderscheid ziet in monogamie of polygamie, is dit bij de mens iets moeilijker aan te duiden. Wij willen allemaal graag geloven dat wij van nature monogaam zijn. Maar is dit wel zo? Op dit moment eindigt één op de drie huwelijken voortijdig. Hiervan heeft één op de drie met overspel te maken.
En dat het probleem doorgaans meer bij mannen dan bij vrouwen ligt is denk ik ook wel een feit. Of het MAG? Waarom niet? Dat je dan liegt tegen een partner moet je uiteraard in je overweging meenemen. Als je daar mee kunt leven, kan ik geen uitspraak doen of het wel of niet mag. Als 1 van beiden vreemd gaat mist er misschien iets in een huwelijk? Als praten erover vervolgens niet mogelijk is, is 1 + 1: 2.
Lastig onderwerp. Hormonen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Vreemd gaan voor de lust zie ik dus niet als probleem, maar het wordt wel een probleem als je dat stiekem doet. Als het bedriegen wordt is de relatie vanwege de leugen kwetsbaar en ook snel onhoudbaar denk ik.
Er moet een vertrouwensband zijn in een relatie (dat geldt ook voor normale vriendschappen).
Bij aanvang duidelijke afspraken maken over wel of niet vreemdgaan, zoals elkaar vrijlaten in de lust, is denk ik beter dan gaandeweg in de problemen komen door gekriebel en beloofde eeuwige exclusieve trouw.
Er moet een vertrouwensband zijn in een relatie (dat geldt ook voor normale vriendschappen).
Bij aanvang duidelijke afspraken maken over wel of niet vreemdgaan, zoals elkaar vrijlaten in de lust, is denk ik beter dan gaandeweg in de problemen komen door gekriebel en beloofde eeuwige exclusieve trouw.
Elkaar vrij laten. Maar wat nou als de meningen in dat opzicht 180 graden verschillend zijn?Samante schreef:Vreemd gaan voor de lust zie ik dus niet als probleem, maar het wordt wel een probleem als je dat stiekem doet. Als het bedriegen wordt is de relatie vanwege de leugen kwetsbaar en ook snel onhoudbaar denk ik.
Stel: 1 partner verlies alle lust (door welke oorzaak dan ook) en de ander is een feestbeest, maar de helft die niet meer wil, eist totale trouw en het feestbeest neemt het niet zo nauw in dit opzicht?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
De praktijk is dat velen het verstandelijk ook zo zouden willen, ook al zijn en blijven dat uitzonderingen.Samante schreef:Vreemd gaan voor de lust zie ik dus niet als probleem, maar het wordt wel een probleem als je dat stiekem doet.
Gevoelsmatig en de praktijk is echter een ander verhaal.
De praktijk is meestal, dat het niet houdbaar is, tenzij er natuurlijk factoren zijn, waardoor één van de partners buiten eigen wil/wensen om niet kan voldoen.
Maar ook dan wordt het begrip tot op de grenzen beproefd bij de meeste mensen.
Meestal zal het zo zijn of zo groeien na verloop van tijd zoals Dikkemick aangeeft.
Ook bij minder extreme verschillen.dikkemick schreef:Maar wat nou als de meningen in dat opzicht 180 graden verschillend zijn?
Stel: 1 partner verlies alle lust (door welke oorzaak dan ook) en de ander is een feestbeest, maar de helft die niet meer wil, eist totale trouw en het feestbeest neemt het niet zo nauw in dit opzicht?
Zelfs meer dan een paar keren voorkomend, wordt er zwaar aan het fundament van een durend partnerschap gehakt.
En dan zal het snel zo zijn dat er geen basis meer is voor een huwelijk/partnerschap anders dan uit praktische overwegingen.
Bij de meesten zal het direct onhoudbaar worden als het bekend is.Als het bedriegen wordt is de relatie vanwege de leugen kwetsbaar en ook snel onhoudbaar denk ik.
Eerlijkheid wordt zwaar overschat door de meesten.
Als het gaat om sexuele activiteiten met anderen dat met jezelf, gaat de geest meestal niet meer logisch doen, zoals jij dat wel verstandelijk zou willen.
Daarvoor wordt dat gevoel teveel door de fantasie opgeroepen.
Natuurlijk kan het zijn, dat mensen dit juist willen/nodig hebben, maar ik neem aan dat dit hier niet wordt bedoeld.
Ik ken wel situatie waarin gezegd wordt: Ik laat je vrij, maar ik wil het liever niet weten.
Nee hoor.sytze schreef:Zijn er geen waarden als niet vreemd gaan, die bij ons "Nederlanders" leven die zwaar wegen en die iig het maken van reclame voor dit soort praktijken onwenselijk zijn en waar we "iets" aan willen doen?
Gaat het trouwens over Second Love?
Heb daar iets over gehoord.
De SGP had er moeite mee of zoiets.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Als het toch verder uitgespit wordt op vreemdgaan op zich, al dan niet stiekem, kun je er hier ook nog wat over lezen.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 42#p200142" onclick="window.open(this.href);return false;
Verwijst naar een bijdrage van mij in een topic over polygamie.
Wat ik toen schreef sta ik ook nu nog volledig achter.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 42#p200142" onclick="window.open(this.href);return false;
Verwijst naar een bijdrage van mij in een topic over polygamie.
Wat ik toen schreef sta ik ook nu nog volledig achter.