2 kamerzetels voor de Turkenpartij.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

2 kamerzetels voor de Turkenpartij.

Bericht door Cluny »

Gisterochtend was er niets aan de hand, vanmorgen word ik wakker en wat zie ik?
Democratisch Nederland is dankzij de PVDA zomaar 2 kamerzetels kwijt aan Turkije.
De 2 Turken die uit de PVDA-fractie gezet zijn, Tunahan Kuzu en Selçuk Öztürk gaan als 2-mans fractie verder.
De eerste Turkenpartij van Nederland in de Tweede Kamer is een feit.
Het AD.
Beide Kamerleden storen zich zeer aan het feit dat ze worden afgeschilderd als Turkse Kamerleden. Die term wordt veel te vaak gebruikt, aldus een emotionele Öztürk. Kuzu wees erop dat hij hier bijna zijn hele leven woont en dat dit het land is 'waar ik van hou'. Echte Turkse Kamerleden zitten in het parlement in Ankara, voegden ze eraan toe. Öztürk: 'Ik ben Kamerlid voor alle Nederlanders.'
Ik heb daar mijn eigen gedachten over.
De Telegraaf.
„Moge Allah je straffen.” Na die woorden van Kamerlid Öztürk is gisteravond het ingelaste PvdA-fractieberaad ontploft. De dreigende tekst was geadresseerd aan zijn collega Marcouch, die namens de partij het woord voert over Integratie. Öztürk en zijn collega Kuzu weigerden zich neer te leggen bij de integratie-koers van minister Asscher en de fractie.
De Volkskrant.
De lont in het kruitvat was een interview, eerder deze week, op de Turkse website Sonhabet.nl. Daarin zeiden de twee dat minister Asscher van Integratie geen integratiepolitiek voert maar 'uitsluitingspolitiek'. Het was hun reactie op Asschers voornemen om vier conservatief-religieuze Turkse organisaties, waaronder Milli Görus en de Fethullah Gülenbeweging, de komende jaren extra in de gaten te houden. Asscher vindt dat de organisaties te veel in zichzelf zijn gekeerd en zich te veel richten op 'versterking van de Turks-islamitische identiteit'. Dat zou kunnen leiden tot 'het afstand nemen van Nederlandse gewoonten, normen en waarden'. De twee Kamerleden vinden dat onzin en wezen erop dat de organisaties zich gewoon aan de wet houden.
Een slechte dag voor Nederland, zeker omdat de PVDA waarschijnlijk helemaal niets zal leren van dit Turkse gedoe, Turks gedoe wat al jaren stelselmatig de geloofwaardigheid van deze partij heeft uitgehold.
De kranten staan er vandaag vol mee. Zelf vind ik het artikel van de Volkskrant het best geschreven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
gerard_m
Superposter

Re: 2 kamerzetels voor de Turkenpartij.

Bericht door gerard_m »

Een slechte dag voor Nederland, zeker omdat de PVDA waarschijnlijk helemaal niets zal leren van dit Turkse gedoe, Turks gedoe wat al jaren stelselmatig de geloofwaardigheid van deze partij heeft uitgehold.
Ik weet niet of dit zo'n slechte ontwikkeling is. De PvdA neemt stelling en de Turken hebben een vertegenwoordiging in de 2e kamer. Het wordt zo alleen maar duidelijker waar iedereen staat. Lijkt me niet verkeerd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Het feit dat deze twee Turken voorspraak doen voor conservatief-religieuze Turkse organisaties doet wel vermoeden waar de ware loyaliteit van deze twee Turken ligt en dat ze hoogstwaarschijnlijk niet in de categorie "light" vallen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Tja, dat heet democratie. Ik ben persoonlijk ook niet blij met een partij als de SGP. Als blijkt dat we over 10 jaar allemaal Moslim zijn, hebben we daar zelf (indirect) voor gekozen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Alweer de Volkskrant. Met een rondvraag langs deskundigen.
Ik heb altijd gezegd dat er geen allochtonen-partij nodig is omdat we al een allochtonenpartij hebben, namelijk de PvdA
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
Zou de Marokkaanse gemeenschap in Nederland te veel aandacht krijgen dat de Turken zich nou ook beginnen te roeren opeens, of suddert dat al veel langer, wellicht versluiert door al die aandacht voor de Marokkanen? Ik vind de uitkomst van het onderzoek door bureau Motivaction al zeer verontrustend, maar de reactie daarop van jonge Nederlandse [struisvogel?]politici van Turkse afkomst is ook veelzeggend. Of hebben ze gelijk?
NOS schreef:
Politici verwerpen enquête Turken
donderdag 13 nov 2014, 17:01 (Update: 13-11-14, 18:22)

Jonge Nederlandse politici van Turkse afkomst zeggen dat er niets klopt van een enquête onder Turkse jongeren waaruit blijkt dat die de strijd van terreurbeweging IS steunen. "Wij hebben met verbazing kennis genomen van dat onderzoek door bureau Motivaction."

Zij zijn daarom met een 'tegenreactie' gekomen waarin ze minister Asscher laten weten dat ze zich distantiëren van de uitkomst.

Onder de ondertekenaars zijn onder anderen PvdA-fractievoorzitter Asli Bolat uit Uden en PvdA-raadslid Selami Coskun uit Roermond.

Onderzoek

Uit de deze week gepubliceerde enquête blijkt volgens Motivaction dat 80 procent van de Turkse jongeren in Nederland begrip heeft voor het geweld dat IS gebruikt tegen mensen van een ander geloof. Ze vinden IS-strijders helden. Minister Asscher vindt dat verontrustend en wil een diepgravend onderzoek.

De jonge gemeenteraadsleden schrijven in hun brief aan de minister dat er door het onderzoek een heel verkeerd beeld wordt geschetst van de Turks-Nederlandse jongeren.

"Turkse jongeren in Nederland zijn bezig met hun opleiding. Schooluitval onder jongeren van Turkse afkomst laat al enige tijd een dalende trend zien. Zij werken aan hun toekomst in een baan en/of als zelfstandig ondernemer. Na de Chinezen vormen Turkse Nederlanders de grootste groep ondernemers van buitenlandse afkomst."

Bron
.
Onderzoeksverantwoording bij FORUM Verkenning: Nederlandse moslimjongeren en de Arabische Herfst
,
vegan-revolution
Superposter

Bijna overal waar de islam een rol speelt rijzen conflicten met niet-islamitische organisaties en niet-moslims. En niet alleen in Nederland maar overal ter wereld. Van Bosnië tot Indonesië. Maar volgens politiek correcten heeft dit absoluut niets te maken met de islam. Hoe blind kun je zijn.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

vegan-revolution schreef:Bijna overal waar de islam een rol speelt rijzen conflicten met niet-islamitische organisaties en niet-moslims. En niet alleen in Nederland maar overal ter wereld. Van Bosnië tot Indonesië. Maar volgens politiek correcten heeft dit absoluut niets te maken met de islam. Hoe blind kun je zijn.
Even los van de vraag in hoeverre Islam een rol speelt, was het opvallendste aspect van de enquete dat er veel meer steun was voor de IS-strijders onder Turkse dan onder Marokkaanse jongeren. Dit is vooral opvallend gezien de veel grotere moeilijkheden die Marokaanse jonger normaliter lijken te veroorzaken, vergeleken bij Turkse Jongeren. Misschien is respect voor autoriteiten toch niet in alle gevallen in voordeel.

Er lijkt me meer reden voor nader onderzoek, dan voor gekibbel over de resultaten.
Over de ruzie binnen de PvdA spreek ik mij liever niet uit, maar het is altijd jammer voor de kiezer, die toch niet voor die ruzie gekozen heeft.
Ik wens u alle goeds
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ik vind de benaming Turken ongemakkelijk liever Nederlanders met Turkse wortels.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nu weet je het als PVDA-kiezer. Jouw stem heeft een Turkenpartij gecreëerd. Volgende keer dus anders stemmen.
Zie ook Soest.
vegan-revolution
Superposter

doctorwho schreef:Ik vind de benaming Turken ongemakkelijk liever Nederlanders met Turkse wortels.
Dat is natuurlijk inderdaad beter, aangezien dat weergeeft hoe het feitelijk is.
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Met Turkse wortels krijgt een boom ook Turkse vruchten.
Nederlanders met Turkse wortels. ik zou eerder zeggen Turken in Nederland opgegroeid.
Immers Nederlanders zijn niet verplicht om in het Turkse leger te dienen. Turken wel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

doctorwho schreef:Ik vind de benaming Turken ongemakkelijk liever Nederlanders met Turkse wortels.
Och, binnen de PvdA zelf werden deze twee gezien hun electorale rol schertsend zelfs 'Turken-trekkers' genoemd
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Zoals ik zelf ook al bedacht had zeggen de onderzoekers ook: "Voor een goede duiding van deze uitkomsten is in aanvulling op deze verkenning meer kwalitatief onderzoek benodigd."

Maar sommigen onder ons trekken liever voorbarige conclusies.

"Het resultaat bewijst dat Turken niet deugen"
of
"Het resultaat bewijst dat het onderzoek niet deugt."

Uiteraard zijn beide conclusies niet alleen vorbarig maar waarschijnlijk ook onjuist.
Ik wens u alle goeds
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Peter van Velzen schreef:Uiteraard zijn beide conclusies niet alleen vorbarig maar waarschijnlijk ook onjuist.
Sterker nog, beide conclusies zijn per definitie onjuist, want de enig juiste conclusie haalde je al aan:
  • "Voor een goede duiding van deze uitkomsten
    is in aanvulling op deze verkenning meer kwalitatief onderzoek benodigd."
.
Plaats reactie