open mind forum

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Ray

open mind forum

Bericht door Ray »

Heeft iemand een link naar een forum voor mensen met een open mind? Ongeacht (on)geloof? Alvast bedankt!
Make love, not war.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Ehm, deze site wellicht? :wink:
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Blader eens door deze onderwerpen: http://www.skepp.be/discussieforum/viewforum.php?f=19 ; dit subforum van skepp bevat allerlei links naar andere fora. Via dat forum ben ik uiteindelijk ook bij freethinker en (het inmiddels verdwenen) nadarwin forum terechtgekomen.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

an open mind is good as long as it does not let your brains dropp out. Of in die strekking van Dawkins meen ik. :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Forum zo "open minded" als jezelf "open minded" ben..
Ray

Bericht door Ray »

cymric schreef:Ehm, deze site wellicht? :wink:
Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet. :roll:
Make love, not war.
Samante

Bericht door Samante »

Ray schreef:
Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet. :roll:
Dat is dus helemaal niet waar Ray. Ik heb mezelf voorgesteld als spiritueel toen ik hier binnenkwam. Dit heeft geleid tot een discussie van 108 berichten in het topic Samante's spiritualiteit (forum Occultisme/New Age).
Allemaal kritische en belangstellende vragen van deelnemers aan dit forum en ik heb niet een enkele keer het idee gehad dat men mij weg wilde hebben. Kritische vragen stelde men wel en dat vond ik prima ook omdat men mij daarmee ook een spiegel voorhield.
Ik heb alle vragen beantwoord en op een gegeven moment leek iedereen min of meer tevreden (als dat niet zo is hoor ik het graag).

Kritische vragen moeten kunnen en zeggen per definitie niets over het 'open minded' zijn van deelnemers aan het forum. Het kan echter zijn dat je een voor jou te zwaar kaliber forumdeelnemers hebt getroffen.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Ray schreef:
Leg mij dan maar eens het verschil uit tussen het geloof in sinterklaas en het geloof in de stamgod van israel.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet.
Een beetje kortzichtig verhaal. Je voert slechts een discussie met één forumlid en bent nog niet zo lang actief op dit forum. Toch weet je een mening te geven over ALLE forumleden en welke topics heb je doorgelezen op dit forum om tot deze conclusie te komen?

Op elk forum wordt het meest en felst gereageerd door diegenen die het met bepaalde antwoorden of stellingen niet eens zijn. Anderen die het deels met je eens zijn reageren soms of zelden en weer anderen interesseren zich niet voor een bepaalde discussie.

Elk forum heeft een bepaald uitgangspositie; wat is de uitgangspositie van een open minded forum? Een forum waar ieder lid geen eenzijdige kijk mag hebben op een discussie? In dit land waar iedereen een sterke eigen mening heeft lijkt me dat een utopie. Waar wil je het over hebben op zo'n forum; een topic helemaal uitspitten todat alle mogelijke opties worden genoemd zonder elkaar daarbij voor het hoofd te stoten?

Uit je conclusie over dit forum blijkt dat je zo'n sterke eigen mening hebt over alle forumgangers dat ik me afvraag wat je te zoeken hebt op een 'open minded' forum.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Ray

Bericht door Ray »

collegavanerik schreef:
Ray schreef:
Leg mij dan maar eens het verschil uit tussen het geloof in sinterklaas en het geloof in de stamgod van israel.
Misschien kan jij dat verschil zelf beter uitleggen?! Ik zie het niet!
Make love, not war.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Ray schreef:
collegavanerik schreef:
Ray schreef: Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet. :roll:
Misschien kan jij dat verschil zelf beter uitleggen?! Ik zie het niet!
geloof je in sinterklaas?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
bad_religion

Ray schreef:Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet. :roll:
Zoek de oorzaak maar eens bij jezelf als je zo open minded ben..................
bert
Forum fan

Bericht door bert »

Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet.

Boehoe, Ray wat zielig! :(
Ik heb de draad gelezen waar je vindt dat je zo beledigd wordt:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &start=135
Je hebt bovenstaande termen naast elkaar geplakt en ze verwijten genoemd, in de originele post worden ze beargumenteerd gebruikt als antwoord op je emo-retoriek (hè, alweer een belediging).

..Ik ben leerkracht en columnist. Het is heerlijk om kennis zo te kunnen overdragen, maar inderdaad is kennis soms niet over te brengen. Dat blijkt met name op dit forum overduidelijk. ...
...Elk mens heeft een ziel (of hij nu leeft of niet). Daar is dus een stukje God in terug te vinden. Het is moeilijk uit te leggen aan iemand, die zichzelf niet 'voelt'. Ingewikkelde termen erbij halen plaatst het niet in een geloofwaardiger daglicht (is mijn ervaring in ieder geval met het mij overtuigen van het atheïsme)...

...Heeft iemand een link naar een forum voor mensen met een open mind? Ongeacht (on)geloof? Alvast bedankt!...
Laten we maar vlug een forum voor je zoeken waar ze hele draden opzetten over mysterieuze fenomenen die net ingewikkeld genoeg worden uitgelegd om niet het gevoel te krijgen dat het op kleuterniveau is.
bad_religion

Beste Ray, kan jij ergens uit die draad quoten waarin wordt gezegd dat je atheïst moet worden?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ray schreef:
Nee hoor. Stanhope en Hetty zijn vrijzinnige christenen, Samante is spiritueel ingesteld, Fenomeen heeft volgens mij ook één of ander deïstisch of vrijzinnig geloof, JHenosch is een geval apart :wink: , maar absoluut een gelovige, en dat zijn nog maar enkele voorbeelden van mensen die geen atheïst of agnost zijn, en die het naar mijn weten prima naar hun zin hebben hier. Ook van Ruby heb ik de indruk dat ze zich hier redelijk thuis voelt (al heeft ze in het begin een periode gehad dat ze even moest wennen).
Otter is een voorbeeld van, wat ik noem, een evangelisch Christen, en hij doet het ontzettend goed hier. Hij is het met ons oneens, en wij zijn het met hem oneens, en dat is helemaal geen probleem.
Soms is het goed om even naar jezelf te kijken; of je zelf wel écht openminded bent. We zijn echt niet zo erg als je doet voorkomen hoor.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie