Bij "De Tuinen" een tijd geleden een pond gepelde pompoenpitten gekocht. Zo puur gegeten vind ik deze niet meer zo lekker dat in tegensteling tot de ongeschilde Turkse variant die licht geroosterd en licht gezouten is. Vandaar dat ik af en toe een redelijke hoeveelheid van "de tuinen" pompoenzaden in een grote hete koekenpan gooi die heel licht met pindaolie is ingevet en dan op een zacht vuurtje licht rooster. Zout in de vijzel heel fijn stampen en dan zo weinig mogelijk erdoor doen. De laatste keer heb ik op het laatste moment nog wat sesamzaadjes meegeroosterd.
Donderdagavond was ik net op tijd klaar want om half negen op NPO 3 begon het programma Keuringsdienst van Waarde met als onderwerp "Superfood". Het was een herhaling, ik had al wat fragmenten gezien.
Donderdagavond was ik alleen thuis dus ik heb gezellig pompoenzaden knabbelend het hele programma gezien van begin tot einde.
Belangrijkste info, superfood is helemaal niet zo super en de kanshebbers voor nieuwe trends van 2015 zijn de vogelzaden
huttentutzaad en negerzaad.
En gisteravond totaal onverwacht was Superfood een item in het programma van omroep Max NPO 2 17.40 Tijd voor Meldpunt! & Hallo Nederland.
Het leuke van dat programma was dat er aan de ene kant heel sceptisch werd gepraat over deze hype door deskundigen en daar tegenover stond een voedselgoeroe die zijn brood met superfoodgedoe verdient ( cursussen, presentaties, boekjes schrijven etc. ). Met aanhang, waarvan zelfs één reclamepatiënt aan het woord kwam.
Gezellig praatprogramma dus waar alle voor en tegens wel besproken zijn.
Keuringsdienst van waarde is even niet beschikbaar maar
Meldpunt!van 30 januari wel. Doorschuiven naar 29 minuten.
Leuke website van één van de gasten:
Jesse van der Velde
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.