Nieuwe testmethode chemische stoffen leidt tot minder dierpr

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lucy
Forum fan

Nieuwe testmethode chemische stoffen leidt tot minder dierpr

Bericht door Lucy »

De nieuwe testrichtlijn onderzoekt de schadelijke effecten van chemische stoffen op de vruchtbaarheid van de mens en de ontwikkeling van een ongeboren baby. Door deze werkwijze kan het aantal proefdieren per jaar met 40% afnemen.
Het RIVM* heeft nog een tweede methode onderzocht die minder dierproeven tot gevolg kan hebben. Hierbij gaat het om het testen van nieuwe medicijnen en de mogelijke gevolgen hiervan op een ongeboren kind. Nu nog worden deze tests op twee diersoorten gedaan. In de toekomst kan misschien op één diersoort worden getest. Uit een voorlopige analyse blijkt namelijk dat in de eindresultaten niet veel verschillen tussen twee diersoorten bestaan.
De onderzoeken zijn uitgevoerd in het kader van het RIVM-programma ter beperking van dierproeven en vernieuwing van de risicoschatting van chemische stoffen en geneesmiddelen.

Bron: http://www.informatiedierproeven.nl/pag ... erproeven-" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is toch geweldig!! :cheers: Elke keer als er alternatieven voor dierproeven worden gevonden, is Nederland weer een betere plek geworden!! (Nou natuurlijk ook nog in de rest van de EU invoeren)!
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Beagle1831
Ervaren pen

Re: Nieuwe testmethode chemische stoffen leidt tot minder di

Bericht door Beagle1831 »

Lucy schreef:
Dat is toch geweldig!! :cheers: Elke keer als er alternatieven voor dierproeven worden gevonden, is Nederland weer een betere plek geworden!! (Nou natuurlijk ook nog in de rest van de EU invoeren)!
Oh ? Ik dacht dat god daar ratten en muizen voor had geschapen.
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ach ja. :roll: Ik heb mensen wel eens horen zeggen, dat dieren/beesten slechts voor de menselijke kookpot zijn...
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Beagle1831 schreef:
Gelukkig geloven wij niet in God, toch? En ook al gelooft iemand wél in een god, als hij zó over dieren denkt, is er iets heel erg mis met zijn normen en waarden..!!.. :x
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Lucy schreef:
Beagle1831 schreef:
Gelukkig geloven wij niet in God, toch? En ook al gelooft iemand wél in een god, als hij zó over dieren denkt, is er iets heel erg mis met zijn normen en waarden..!!.. :x
Zelfs volgens de bijbel werden de andere dieren slecht voor (eerder dan) de mens geschapen en niet voor (ten bate van) de mens. Dat wij - net als veel andere diersoorten - ons meer bekommeren om soortgenoten dan om niet-soortgenoten, is begrijpelijk. Maar desalniettemin geldt onze empatatie empathie ook andere dieren.

Toen de man van mijn oudste kleindochter zag dat een bulldozer op het terrein achter ons huis, een drietal pup in gevaar bracht. klom hij tussen het prikkeldraad door om ze in veiligheid te brengen. Vervolgens moetst hij een een een tweede keer redden, toen het beestje zich - uit angst voor onze volwassen honden - in de ruimte achtter onze openstaande (en met een stuk draad aan het raam vastgezette) voordeur had geperst. Uiteraard werd ook die redding prompt uitgevoerd.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie