Onder zijn bewind mochten vrouwen meedoen aan verkiezingen en de Olympische Spelen, en hij stond milde kritiek toe op het bewind vanuit de pers. Ook zei koning Abdullah dat vrouwen meer zouden moeten kunnen werken en pleitte hij voor meer samenwerking met Arabische landen.
Begin 2002 kondigde koning Abdullah een vredesplan aan voor Israël en de Palestijnen. Als Israël zich zou terugtrekken achter de grenzen van voor de Zesdaagse Oorlog van 1967, zouden alle Arabische landen Israël erkennen. Een plan dat door de Joodse staat terzijde werd geschoven.
Hoe was het voor en tijdens zijn bewind en hoe zal het hierna zijn?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
en het is een land waar veel andere landen met principes van "afhankelijk" zijn, dus worden er dingen door de vingers gezien. Zoals Guido Weijers in zijn oudejaarsconference al zei: "principes zijn te duur".
De grootste controverse is de Sharia wetgeving intern versus pro-westerse buitenlandse politiek.
Wat tegelijkertijd ook de hypocrisie van deze westerse relaties aantoont.
Een economische boycot zal hier nooit komen, zolang deze koninklijke familie met zijn kapitaal aan de macht is.
Voor hoelang zal dat nog zijn?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
.
Ik schaam mij diep dat 'mijn' staatshoofd daar ter koffietafel gaat: ik zou willen dat die daar bleef.
Bah, wat zijn wij Nederlanders toch een hypocriet 'VOC-mentaliteit' centen-niveau volkje
.
DiMensie schreef:.
Ik schaam mij diep dat 'mijn' staatshoofd daar ter koffietafel gaat: ik zou willen dat die daar bleef.
Bah, wat zijn wij Nederlanders toch een hypocriet 'VOC-mentaliteit' centen-niveau volkje
.
Ik schaam mij ook dat de bakermat van het salafisme, de theocratie die alle mensenrechten aan haar laars lapt een delegatie van Nederland krijgt met de koning voorop. Het draait om geld en geopolitieke belangen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ik lig eerlijk gezegd niet zo wakker van de strafmaat van IS of SA maar wel van de "misdaden" die ze er mee menen te moeten bestrijden. Veelal zijn dat in onze ogen volstrekt acceptabele handelingen, of zelfs helemaal geen handelingen. Soms worden mensen gestraft voor het feit dat ze bestaan.