Ik snap iets niet over de Islam!
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Ik snap iets niet over de Islam!
Ook ik heb natuurlijk de laatste tijd het nieuws gevolgt. Maar wat ik dan niet snap, is dat de vluchtelingen allemaal Moslims zijn, eigenlijk geen enkele uitgezonderd, en wat veroorzaakt dat probleem? Is het educatie, volgens mij wel, of is het iets anders? Waarom hebben we nooit problemen gehad met Vietnamese loempiaverkopers of met Chinezen die naar Nederland kwamen? Waarom wel met Moslims? Passen die zich niet aan ofzo? Ik geef toe dat ik wel een beetje bevooroordeeld ben. Mijn stelling is eigenlijk: waarom willen mensen uit Islamitische landen als vluchteling naar Europa komen om daar uiteindelijk een creatie te scheppen waar ze oorspronkelijk uit gevlucht zijn? Kortom, is er iets mis met het Islamitisch geloof? In de landen waar ze wonen zijn ze niet gelukkig, maar hoe kunnen ze in Europa gelukkig worden dan? Om over de economische aspecten dan nog maar te zwijgen. But correct me if I'm wrong!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Re: Ik snap iets niet over de Islam!
Christenen worden onderweg uit de boot geknikkerd.lost and not found yet! schreef:Ook ik heb natuurlijk de laatste tijd het nieuws gevolgt. Maar wat ik dan niet snap, is dat de vluchtelingen allemaal Moslims zijn, eigenlijk geen enkele uitgezonderd

http://nieuws.tpo.nl/2015/04/16/moslimv ... overboord/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Vit op 14 sep 2015 23:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Wat bedoel je nou eigenlijk met die knipoog? Denk jij omdat op het bootje uit het artikel een aantal christenen na een ruzie vermoord zijn, dat dat schering en inslag is? Graag heldere antwoorden.Vit schreef:Christenen worden onderweg uit de boot geknikkerd.![]()
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het geen gewoonte zal zijn, hoewel het zou me niets verbazen.kiks schreef:Wat bedoel je nou eigenlijk met die knipoog? Denk jij omdat op het bootje uit het artikel een aantal christenen na een ruzie vermoord zijn, dat dat schering en inslag is? Graag heldere antwoorden.Vit schreef:Christenen worden onderweg uit de boot geknikkerd.![]()
Groet
kiks
Je noemt het als oorzaak. Klinkklare stemmingmakerij dus. De knipoog is me nog niet duidelijk.
Groet
kiks
Groet
kiks
Die stemming was er al, 12 christenen is niet niks, het is dat de overgeblevene een ketting vormden anders waren het er meer geweest.kiks schreef:Je noemt het als oorzaak. Klinkklare stemmingmakerij dus. De knipoog is me nog niet duidelijk.
Groet
kiks
Ik vermoed zomaar dat het andersom niet zou gebeuren, jij wel hmm?
Laatst gewijzigd door Vit op 14 sep 2015 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Welnee joh. Jij maakt die stemming hier, met de nadruk op hier. Waarom die knipoog?Vit schreef:Die stemming was er al, 12 christenen is niet niks.
Groet
kiks
Omdat het geen gewoonte zal zijn, hoewel.kiks schreef: Waarom die knipoog?
Nogmaals mocht je het over het hoofd hebben gezien:
Dat hoewel duidt op niet zeker weten maar vermoeden. Ik ga er maar van uit dat jij het vermoeden hebt dat op de vluchtelingenbootjes de christenen door moslims allemaal overboord gezet worden, als de moslims daartoe de kans krijgen. Onderbouwen doe je het echter niet. Dat is dan weer jammer.Vit schreef:Omdat het geen gewoonte zal zijn, hoewel.kiks schreef: Waarom die knipoog?
Wat me verder opvalt is dat je slechts één stukje uit de o.p. denkt te moeten belichten, terwijl wat door de topic-opener als vraag gesteld wordt door jou niet wordt behandeld. Ook weer jammer.
Groet
kiks
Sorry Lanfy dat jouw topic is gekaapt.
Om on-topic te blijven, de oorzaak is dat islam een zeer gevaarlijk virus is wat hersenen beschadigd.
Ps, Mijn mening.
Om on-topic te blijven, de oorzaak is dat islam een zeer gevaarlijk virus is wat hersenen beschadigd.
Ps, Mijn mening.
Laatst gewijzigd door Vit op 14 sep 2015 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Was net aan het schrijven, zie bovenstaande.kiks schreef:Wat me verder opvalt is dat je slechts één stukje uit de o.p. denkt te moeten belichten, terwijl wat door de topic-opener als vraag gesteld wordt door jou niet wordt behandeld. Ook weer jammer.
Het stukje over overboord geknikkerde christenen was een tamelijk macaber gebbetje, wel met een grond van waarheid vanzelf.
Ik had overigens nog een vraag voor jou:
Ik vraag me af of je nu al kunt stellen dat die mensen dat hier willen. Ze zijn op de vlucht, en nemen uiteraard hun door de regio ingegeven geloof mee. Loskomen van de islam lijkt me nog niet zo eenvoudig.lost and not found yet! schreef:Mijn stelling is eigenlijk: waarom willen mensen uit Islamitische landen als vluchteling naar Europa komen om daar uiteindelijk een creatie te scheppen waar ze oorspronkelijk uit gevlucht zijn?
Ik vraag me af of dat laatste zo is. De oorlog en terreur door anders-gelovigen heeft hen doen vluchten. Niet hun geloof zelf.Kortom, is er iets mis met het Islamitisch geloof? In de landen waar ze wonen zijn ze niet gelukkig
Ik vermoed dat ze dat hopen, en dat het voorlopig beter hier is dan in het land dat ze ontvlucht zijn, waar ze hun leven niet zeker zijn.maar hoe kunnen ze in Europa gelukkig worden dan?
Groet
kiks
Geen idee, en ik ga daar ook niet over speculeren, en ik zal er zeker geen walgelijk gebbetje van maken. Kennelijk vind jij dat humor, de dood van andere mensen. In de Centraal Afrikaanse Republiek zijn het de christelijke milities die achter de moslims aan gaan om ze te onthoofden. Die kunnen volgens mij beter niet samen op een bootje gaan zitten.Vit schreef:Ik vermoed zomaar dat het andersom niet zou gebeuren, jij wel hmm?
Groet
kiks
- Peter van Velzen
- Site Admin
Degenen die pleiten voor een Sharia in Nederland zijn over het algemeen geen asielzoekers. Het zijn - zover ik weet - voornamelijk kinderen en kleinkinderen van gastarbeiders. Ze vormen geen grote groep (al vindt ik elk aantal groter dan nul onwenselijk).
Verder vlucht niet iedereen voor radikale Islam van het Wahabitische type. Er zijn ook mensen die vluchten voor Assad of voor Sjiietische milities. Voor stammenoorlogen, en nog andere zaken. Onder die mensen zouden zich inderdaad ook radikalen kunnen bevinden, al heb ik daar geen betrouwbare gegevens over.
Het is wel zo dat de Wahabitische Islam verantwoordelijk is voor het meeste terrorisme in de wereld. Voornameljik in Iraq, Syrië, Pakistan, Afghanistan en Nigeria. (82% van alle terrorisme in de wereld). Uiteraard is er ook sprake van contra-terreur door de plaatselijke overheid. (met Assad als voornaamste voorbeeld); en door Amerikaanse bombardementen en drone- strikes. Dat dit geen terrorisme wordt genoemd. betekent nog niet dat je er niet voor op de vlucht kunt slaan.
Er zijn anderhalf miljard moslims op de wereld en die gedragen zich nu eenmaal niet allemaal hetzelfde. Dat zou ook zéér vreemd zijn. De meesten zijn -zover ik weet - kinderen, maar dan nog blijven er ruim 300 miljoen volwassen mannen over om een bonte schakering van meningen en gedragingen mogelijk te maken. De vrouwen hebben - vrees ik - niet veel in de melk te vrokkelen.
Verder vlucht niet iedereen voor radikale Islam van het Wahabitische type. Er zijn ook mensen die vluchten voor Assad of voor Sjiietische milities. Voor stammenoorlogen, en nog andere zaken. Onder die mensen zouden zich inderdaad ook radikalen kunnen bevinden, al heb ik daar geen betrouwbare gegevens over.
Het is wel zo dat de Wahabitische Islam verantwoordelijk is voor het meeste terrorisme in de wereld. Voornameljik in Iraq, Syrië, Pakistan, Afghanistan en Nigeria. (82% van alle terrorisme in de wereld). Uiteraard is er ook sprake van contra-terreur door de plaatselijke overheid. (met Assad als voornaamste voorbeeld); en door Amerikaanse bombardementen en drone- strikes. Dat dit geen terrorisme wordt genoemd. betekent nog niet dat je er niet voor op de vlucht kunt slaan.
Er zijn anderhalf miljard moslims op de wereld en die gedragen zich nu eenmaal niet allemaal hetzelfde. Dat zou ook zéér vreemd zijn. De meesten zijn -zover ik weet - kinderen, maar dan nog blijven er ruim 300 miljoen volwassen mannen over om een bonte schakering van meningen en gedragingen mogelijk te maken. De vrouwen hebben - vrees ik - niet veel in de melk te vrokkelen.
Ik wens u alle goeds
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Het is niet nieuw en ja, we hebben wel degelijk te maken gehad met stromen chinezen deze kant op.
En spanjaarden, marokkanen, surinamers, Antillianen, Joegoslaven, Somaliers etc.
Probleem was en is dat we er niets voor hebben geregeld als ze in grote getale tegelijk komen.
En ook dat is al eerder voorgekomen.
Wel nieuw zijn de aantallen waarmee men komt, maar dat ligt niet aan het feit dat ze moslim zijn, maar aan de situatie in het land waar ze vandaan komen.
Niet nieuw is dat ze hier verder gaan met het conflict dat ze daar zijn ontvlucht.
Waar op nine-eleven overal in het land feest werd gevierd in asielzoekercentra, zijn nu overal op opvanglokaties vechtpartijen tussen Syriërs en Afghanen.
Dat is verontrustend, zeker als de 'hulp' van Saudi Arabie bestaat uit geld om hier moskeeën te bouwen.
En spanjaarden, marokkanen, surinamers, Antillianen, Joegoslaven, Somaliers etc.
Probleem was en is dat we er niets voor hebben geregeld als ze in grote getale tegelijk komen.
En ook dat is al eerder voorgekomen.
Wel nieuw zijn de aantallen waarmee men komt, maar dat ligt niet aan het feit dat ze moslim zijn, maar aan de situatie in het land waar ze vandaan komen.
Niet nieuw is dat ze hier verder gaan met het conflict dat ze daar zijn ontvlucht.
Waar op nine-eleven overal in het land feest werd gevierd in asielzoekercentra, zijn nu overal op opvanglokaties vechtpartijen tussen Syriërs en Afghanen.
Dat is verontrustend, zeker als de 'hulp' van Saudi Arabie bestaat uit geld om hier moskeeën te bouwen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)