Dat beloof ik schreef:Het viel mij op dat deze uitspraak "Ik geloof dat wat in Koran staat waarheid is" in tegenspraak lijkt met wat Hi even later schrijft : "Ik denk dat ik op de goede weg ben wat betreft de eeuwige zoektocht naar de waarheid".
Welke tegenspraak zie je?
Wat is dat "De eeuwige zoektocht naar de waarheid " ?
Ok, ik had het anders moeten formulieren, ik had moeten zeggen mijn zoektocht naar de waarheid. Ik heb het dan over de gangbare levensvragen, zoals: wie, wat, waar vandaan, waar naar toe, waarom etc.
En waarom ben je daarmee bezig terwijl je tegelijk zegt dat de Koran de waarheid is ?
Ik wist niet dat het ene de andere uitsluit, kan je dit verder toelichten.
Iemand die stelt dat de Koran de waarheid is, staat achter de sharia.
Is dat zo? Kun je dit bewijzen? Of laat ik het anders zeggen, ik ben dan bij deze het tegen bewijs.
Wie achter de sharia staat, is een gevaar voor het vrije denken.
Dat ligt er maar net aan over welke sharia we het hebben.
De koran en de sharia verbieden immers om er een andere denkwijze op na te houden.
Kan je me aub een vers nummer geven waar dit in staat.
wat betreft de sharias ik weet niet over welke je het hebt dus ik kan daar niks zinnigs over zeggen
Stellen dat je achter de koran staat, maar ook vrij denkt, getuigt van een verkeerd beeld van jezelf.
Is dat zo? Kan je uitleggen waarom dat zo is volgens jou?
Vrij denken binnen één van de grote wereld religies is in principieel onmogelijk.
Ik neem aan dat dit slechts een speculatie is en verder vind ik het bijzonder dat je deze stelling beperkt tot enkel de grote religies en bijvoorbeeld de atheisten uitsluit.