Gisteravond heb ik een interessante discussie gehad met een vriendin van me. We komen allebei uit een klein, gelovig dorpje en zijn daarom beiden gelovig (Protestants-Gereformeerd) opgevoed. Ik heb een aantal jaar geleden het geloof afgezworen om het atheïsme te omarmen. Zij houdt nog steeds vast aan haar geloof.
Zaterdagnacht kwam na een aantal drankjes religie in ons gesprek aan bod. Op dat moment had zij echter haarzelf nog niet verdiept in het onderwerp en daarom hebben we de discussie vroegtijdig gestopt. Gisteravond kwam ze hier - ironisch genoeg uit de kerk - op terug. Ditmaal via WhatsApp
Het is een relatief lang gesprek. Mocht je het saai vinden of het niet willen lezen dan ben je daar uiteraard vrij in. Mocht je toch tijd overhebben en het willen lezen dan ben ik benieuwd naar je mening hierover.
Even voor de duidelijkheid: het kan zijn dat het soms niet zo overkomt, maar de discussie vindt plaats in wederzijds respect. Er is geen intentie om elkaar te overtuigen om wel of niet te gaan geloven, maar uitsluitend om elkaars visie op het geloof te laten zien. Het is een informeel gesprek via WhatsApp, dus excuses voor de vele taalvaudten!
Enjoy! Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Groet,
Unbelievable.
PS: Sorry voor de brutaliteit om mijn eerste post een nieuw topic te laten zijn.

https://www.mupload.nl/img/1oxxumb19eu.png