Christenen protesteren tegen kerstverbod
Moderator: Moderators
Christenen protesteren tegen kerstverbod
Een snel groeiend legertje landen wil niet langer in de publieke sfeer kerstmutsen, kerstbomen, de kunstvariant neem ik aan, en andere gedragingen die te maken hebben met het christelijke kerstfeest op heidense grondslag.
En dat levert uiteraard verontwaardigde reacties op.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... eid=158493" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... eid=158493" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Christenen protesteren tegen kerstverbod
Zijn dat Christenen of Santaclausisten en Tannenbaumisten?
Ik wens u alle goeds
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Wauw, eerst de kruistochten, dan de inquisitie en dan nu de kerstboomonthoofdingen.
Leuk, godsdiensttwisten.
Leuk, godsdiensttwisten.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Tot nu toe islamitische landen.
Zullen wij het suikerfeest gaan verbieden?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Laten we beginnen met het verbieden van hoofddoekjes, het suikerfeest dat kost teveel omzet.
'Met name het offerfeest stoort mij erg, naast het onverdoofd slachten.
Laten we dat verbieden met alle respect naar de religie. Dan even afwachten hoe de reacties zijn uit de islamitische landen. Zouden ze zo hypocriet zijn, dat ze daartegen gaan protesteren?
Wat overigens wel weer leeft onder moslims is hoe om te gaan met kerst in het westen. Op veel scholen is de kerstviering vervangen door een alternatief. En eigenlijk mogen moslims mensen geen prettige kerstdagen wensen.
https://www.facebook.com/trotsopislam/p ... 6924014568" onclick="window.open(this.href);return false;
Laten we dat verbieden met alle respect naar de religie. Dan even afwachten hoe de reacties zijn uit de islamitische landen. Zouden ze zo hypocriet zijn, dat ze daartegen gaan protesteren?
Wat overigens wel weer leeft onder moslims is hoe om te gaan met kerst in het westen. Op veel scholen is de kerstviering vervangen door een alternatief. En eigenlijk mogen moslims mensen geen prettige kerstdagen wensen.
https://www.facebook.com/trotsopislam/p ... 6924014568" onclick="window.open(this.href);return false;
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Interessant stuk, rituele besnijdenissen gaan we ook verbieden. Art 23 pakken we aan zijn we gelijk van die islamitische scholen af en als bijkomend voordeel ook de christenen kunnen zich niet meer verschuilen achter hun eigen school muren.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Verboden te verbieden. Al was het maar uit liefde voor de textiel-industrie.PietV. schreef:Laten we beginnen met het verbieden van hoofddoekjes, het suikerfeest dat kost teveel omzet.
Ik wens u alle goeds
Hihi inderdaad levensgevaarlijk die kerstmannen en zo. De eerste met bomgordels zijn al gesignaleerd. Verbieden dus maar.PietV. schreef:Een snel groeiend legertje landen wil niet langer in de publieke sfeer kerstmutsen, kerstbomen, de kunstvariant neem ik aan, en andere gedragingen die te maken hebben met het christelijke kerstfeest op heidense grondslag.
Wel gedwongen in een burkatent rondlopen en alles wat effe niet uitkomt stenigen of ophangen, dat is wel toppie. Oh allah Bestaat het begip zelfreflectie ten oosten van de bosporus?
- Peter van Velzen
- Site Admin
Aan beide zijden van de Bosporus ligt Istanboel. Ze verkopen er vast ook spiegels. Waren daar in de 15e eeuw waarschijnlijk talrijker dan in Nederland.
Ik wens u alle goeds
Ben je levensmoe?Maria schreef:Tot nu toe islamitische landen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Zeer spijtig dat men zulke dingen verbiedt. Het doet niemand kwaad en maakt die mensen zelf blij.
Ik zou bijna zeggen 'het zijn de moslims weer' maar dat mag niet want dan zou ik de Islam nog benadelen, en how how how dan krijgen we misschien een BANGELIJKE kerst.
Ik zou bijna zeggen 'het zijn de moslims weer' maar dat mag niet want dan zou ik de Islam nog benadelen, en how how how dan krijgen we misschien een BANGELIJKE kerst.
«Ne me suis pas; je pourrais ne pas diriger. Ne me dirige pas; je pourrais ne pas suivre. Marche à mes côtés et sois mon amie» – Albert Camus
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wel:Sappho schreef:Ik zou bijna zeggen 'het zijn de moslims weer'
Hij zegt het!minister van Religieuze Zaken, Sheikh Mohamed Kheyrow schreef:Wij zijn een islamitisch land en er is geen tolerantie voor zulke onislamitische feesten
Ik wens u alle goeds
Je hebt uiteraard gelijk, maar ik bedoelde het alsof ik het als een veralgemening over straat zou roepen.Peter van Velzen schreef:Wel:Sappho schreef:Ik zou bijna zeggen 'het zijn de moslims weer'Hij zegt het!minister van Religieuze Zaken, Sheikh Mohamed Kheyrow schreef:Wij zijn een islamitisch land en er is geen tolerantie voor zulke onislamitische feesten
«Ne me suis pas; je pourrais ne pas diriger. Ne me dirige pas; je pourrais ne pas suivre. Marche à mes côtés et sois mon amie» – Albert Camus
- Peter van Velzen
- Site Admin
In Somalië kan dat blijkbaar. En bedenk wel, dat dit nog een gematigede Somaliër is! Wie nog gematigder is heeft er waarschijnlijk allang zijn biezen gepakt. DIe wordt dan door ons vol argwaan bekeken, en krijgt vuurwerk tegen zijn huis aan geslingerd. Van de regen in de drup noemen ze dat.Sappho schreef: Je hebt uiteraard gelijk, maar ik bedoelde het alsof ik het als een veralgemening over straat zou roepen.
Ik wens u alle goeds