Nu behoren wij niet tot het andere verlichte clubje, echter hij vat in dit artikel op Staat Geschreven samen wat vele freethinkers ervaren hebben. Ze hebben op deze site weer een jaar kunnen voltooien zonder tegengas. Eigenlijk is dit ook de enige manier om bepaalde denkbeelden overeind te houden, zorg dat het eenrichtingsverkeer is en creëer een achterban die weinig tot geen ruimte krijgt om een mening hier tegenover te zetten. Zijn er nog mensen op deze plek die er nog mogen komen en die tegenwicht bieden tegen deze orthodoxe monologen?Jaap Marinus schreef:Cip is dus helemaal niet objectief informatief. Sterker nog, de inmiddels al lang ontmaskerde kwakzalver Mattheus van der Steen mag er zelfs z’n plasje doen, zonder wederhoor, zonder controle, gewoon een subjectief verhaal. Trouwens – even tussendoor – ‘Informatieplatform’ is één woord… Goed. Geen informatie dus, maar subjectieve larie uit de grootste uithoeken van het christendom en daarmee bar slechte reclame voor ‘mijn’ clubje.
De leugen die Christelijk Informatie Platform heet
Moderator: Moderators
De leugen die Christelijk Informatie Platform heet
Aldus Jaap Marinus.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re: De leugen die Christelijk Informatie Platform heet
Ik erger me vooral aan zijn schrijfstijl.
«Ne me suis pas; je pourrais ne pas diriger. Ne me dirige pas; je pourrais ne pas suivre. Marche à mes côtés et sois mon amie» – Albert Camus
In welk opzicht?Sappho schreef:Ik erger me vooral aan zijn schrijfstijl.
Die moed heb ik opgegeven. Laat ze maar lekker monologen.PietV. schreef: Zijn er nog mensen op deze plek die er nog mogen komen en die tegenwicht bieden tegen deze orthodoxe monologen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik ben het zelfs zat om naar dit artikel te gaan zoeken.PietV. schreef: Zijn er nog mensen op deze plek die er nog mogen komen en die tegenwicht bieden tegen deze orthodoxe monologen?
Ben nu 2x bezig geweest.
Ik doe blijkbaar steeds iets fout. Of ben ik zo kippig?
Waarom schrijft niemand linken naar een artikel dat ze willen bespreken?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Heb je al op Staat Geschreven gedrukt in bovenstaande tekst, want ik kan helaas niet beoordelen of iemand kleurenblind is.
Het is blauw met een streepje er onder en dan komt het artikel in beeld van Jaap Marinus.
Het is blauw met een streepje er onder en dan komt het artikel in beeld van Jaap Marinus.
Met die link kom ik op Staatgeschreven.
Ik verwachtte dat er over een bepaald artikel op CIP geschreven werd, of meerdere waar naar verwezen werd "tegen deze orthodoxe monologen", maar dat had ik dus mis.
Schrijft over CIP, maar alleen algemeen, legio linken naar twitters, allemaal aanklikken, want daar staat misschien meer, nee dus, kan ik verder niks mee.
Ik wordt daar alleen maar gallisch van, sorry.
Ik verwachtte dat er over een bepaald artikel op CIP geschreven werd, of meerdere waar naar verwezen werd "tegen deze orthodoxe monologen", maar dat had ik dus mis.
Schrijft over CIP, maar alleen algemeen, legio linken naar twitters, allemaal aanklikken, want daar staat misschien meer, nee dus, kan ik verder niks mee.
Ik wordt daar alleen maar gallisch van, sorry.
Zo komen ze wel aan hun bezoekers. 
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Dus meneer Marinus is een christen die het niet eens is met wat er op een christelijke site geschreven wordt.
Dit is één van de zaken die mij zo fascineert aan het christendom. Dat al die christenen het zo hardgrondig met elkaar oneens zijn. Het begrip "christenheid" komt daar vaak naar voren. In dit geval zal het CIP onderdeel zijn van de christenheid, want die verspreiden leugens en zijn valse profeten. Meneer Marinus behoort natuurlijk tot het christendom, want hij heeft wel gelijk.
Het mooie van wat meneer Marinus doet is dat je dat op meerdere sites terug ziet: denominatie A kan feilloos aangeven waarom denominatie B de plank mis slaat. Alleen, de "valse" dogma's worden vervangen door even onwaarschijnlijke "juiste" dogma's.
Ik zie daarom ook niet in waarom er iemand tegengas zou moeten geven op cip. Want dan zou je ook moeten ageren tegen jw.org of al die andere sites die de enige "ware" religie prediken.
Ik zou zeggen: laat die lui op cip toch gewoon hun schrijfseltjes publiceren. Ik ben in inmiddels al wel zover dat ik weet dat wanneer iemand 100% overtuigd is van zijn gelijk er geen kruid opgewassen is om daar iets tegen in te brengen. Veel mensen zullen het eens zijn met de artikelen op cip, de meeste anderen niet. Zoals dat geldt voor elk religieus platform.
Dit is één van de zaken die mij zo fascineert aan het christendom. Dat al die christenen het zo hardgrondig met elkaar oneens zijn. Het begrip "christenheid" komt daar vaak naar voren. In dit geval zal het CIP onderdeel zijn van de christenheid, want die verspreiden leugens en zijn valse profeten. Meneer Marinus behoort natuurlijk tot het christendom, want hij heeft wel gelijk.
Het mooie van wat meneer Marinus doet is dat je dat op meerdere sites terug ziet: denominatie A kan feilloos aangeven waarom denominatie B de plank mis slaat. Alleen, de "valse" dogma's worden vervangen door even onwaarschijnlijke "juiste" dogma's.
Ik zie daarom ook niet in waarom er iemand tegengas zou moeten geven op cip. Want dan zou je ook moeten ageren tegen jw.org of al die andere sites die de enige "ware" religie prediken.
Ik zou zeggen: laat die lui op cip toch gewoon hun schrijfseltjes publiceren. Ik ben in inmiddels al wel zover dat ik weet dat wanneer iemand 100% overtuigd is van zijn gelijk er geen kruid opgewassen is om daar iets tegen in te brengen. Veel mensen zullen het eens zijn met de artikelen op cip, de meeste anderen niet. Zoals dat geldt voor elk religieus platform.
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Het ironische is dat de schrijver er geheel blind voor is dat hij net zozeer onderdeel is van "subjectieve larie uit de grootste uithoeken van het christendom en daarmee bar slechte reclame voor ‘mijn’ clubje". Andersdenkenden uit te maken voor "spreekbuis van Satan" en jezelf opwerpen als wachter over de juiste leer is altijd de allerslechtste reclame voor religieus geloof.Sappho schreef:Ik erger me vooral aan zijn schrijfstijl.
Born OK the first time
https://staatgeschreven.nl/2015/12/10/c ... ent-134422" onclick="window.open(this.href);return false;
Maria zegt
29 december 2015 op 13:17
Je schrijft: “En informatie is waar mogelijk zo objectief mogelijk.”
Wie verwacht er objectieve info van CIP?
Dan denk ik natuurlijk direct: “Wie verwacht er objectieve info van welke christelijke site dan ook?”
Geen reactie op je bericht wordt het weer wie zwijgt stemt toe 
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Ben in het verleden regelmatig op CIP geweest. Maar het blijft over het algemeen een herhaling van zetten. Het is voor mij een goed voorbeeld om het christelijke geloof belachelijk te maken, en jezelf zo te gronde te richten. En waarbij ze het zelf ook nog niet eens door hebben! 
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Er wordt ook weinig gereageerd op de artikelen. Ze zijn ook zo ontzettend smakeloos geschreven dat je moet oppassen dat je niet in slaap valt tijdens het lezen. CIP bestaat bij de gratie van mensen die alles leuk vinden zolang er maar christelijk voor staat en een flinke zak uit Tholen.lost and not found yet! schreef: En waarbij ze het zelf ook nog niet eens door hebben!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Daarom ben ik ook definitief afgehaakt toen er voor de + artikelen betaald moest gaan worden. Dat geld besteed ik liever aan de opvoeding van mn nichtjes en neefjes!
Valt het zaad toch nog een klein beetje in goede aarde en niet op de rotsen!
We will dance again!
🔱
🔱