In het verlengde van de (foute) tranentrekkers hier de gelegenheid 1 nummer te plaatsen waar je emotionele herinneringen aan hebt.
Onderstaand nummer gaf mij de kriebels (en tranen) tijdens een theater-voorstelling van Robert Long. Luister en dan m.n. het laatste couplet. Natuurlijk had mijn emotie te maken met mijn eigen (a-la-bible-belt) verleden, maar muziek weet soms meer los te maken, dan welk gesprek dan ook.
Emoties bij muziek
Moderator: Moderators
Emoties bij muziek
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Re: Emoties bij muziek
Volledig mee eensdikkemick schreef:...maar muziek weet soms meer los te maken, dan welk gesprek dan ook.

"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
- vegan-revolution
- Superposter
Re: Emoties bij muziek
Onderstaande song Somewhere komt uit de (ik dacht zelfs over)bekende musical-film West Side Story uit 1961 (de musical werd al sinds 1957 uitgevoerd in theaters). Het thema van de film (hoe mensen elkaar onnodig het leven zuur kunnen maken waardoor liefde in de verdrukking komt) is nu na 55 jaar helaas nog steeds actueel. Ik zal verder niet uitweiden over de achtergrondgeschiedenis van het verhaal. Dat kan ieder voor zich wel vinden, lijkt mij. Erg aangrijpend (voor mij althans) :
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest