De toekomst is heden.

Moderator: Moderators

holog
Diehard

Re: De toekomst is heden.

Bericht door holog »

Peter van Velzen schreef: 04 aug 2023 03:03
Ik kan me geen belofte van een staande ovatie herinneren. Lijkt me ook vrij ondoenijk. Een Ovatie vereist veel personen die gezamelijk klappen, en ik ben maar één persoon. en wellicht kan ik op de dag dat de eerste quantum computer bij Amazon te bestellen is, niet meer staan bovendien.
Vreemd toch dat blijkbaar men bij het idee blijft dat om 'volwaardige quantum computing' te hebben, men zijn persoonlijke quantum computer dient te hebben. Lijkt me in eerste instantie compleet tegen het concept wat een quantum computer is.

Niet tegenstaande het me tegen alle concepten in gaat , hier reeds boven vermeld, hier kan je uw 'Amazon' bestelling plaatsen
https://www.switch-science.com/products/8680
Degrowth is a civilation-killer. The degrowth mindset is the little death that brings total annihilation, mass scale demoralization from a cultural steering.
Growth is life, degrowth is death. It's that simple.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

holog schreef: 04 aug 2023 08:40
Peter van Velzen schreef: 04 aug 2023 03:03
Ik kan me geen belofte van een staande ovatie herinneren. Lijkt me ook vrij ondoenijk. Een Ovatie vereist veel personen die gezamelijk klappen, en ik ben maar één persoon. en wellicht kan ik op de dag dat de eerste quantum computer bij Amazon te bestellen is, niet meer staan bovendien.
Vreemd toch dat blijkbaar men bij het idee blijft dat om 'volwaardige quantum computing' te hebben, men zijn persoonlijke quantum computer dient te hebben. Lijkt me in eerste instantie compleet tegen het concept wat een quantum computer is.

Niet tegenstaande het me tegen alle concepten in gaat , hier reeds boven vermeld, hier kan je uw 'Amazon' bestelling plaatsen
https://www.switch-science.com/products/8680
=D> =D> =D>

Wouw! Ik stiekum blijven zitten, maar sta wel paf!
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 05 aug 2023 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ben stieku
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Berichtje van belang:
https://nos.nl/artikel/2509693-natriumb ... etransitie
Onderzoekers van de TU Delft hebben een speciale batterij ontwikkeld op basis van natrium. Deze is duurzamer om te produceren dan de veelgebruikte lithiumbatterij. Ook gaat de nieuwe batterij volgens de onderzoekers langer mee en kan hij relatief snel opladen.]
Kan even duren, vermeldt het artikel ook, maar voor je het weet is zoiets wereldwijd. Zou heel mooi zijn.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Ook een heel leuk videootje:

https://www.youtube.com/watch?v=S8mM0CnidEg
Germany's New Nuclear Fusion Reactor SHOCKS The Entire Industry!
Maar dát zal een duur soort energie worden... :shock:

:lol:
holog
Diehard

Bericht door holog »

Q-day is getting closer....

https://www.quantinuum.com/news/a-new-b ... leadership

We gaan van de Nisq (noisy intermediate scale) era naar 'reliable quantum computing', of toch op zijn minst een glimp op de post-nisq era
Degrowth is a civilation-killer. The degrowth mindset is the little death that brings total annihilation, mass scale demoralization from a cultural steering.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Perfect die storing wereldwijd vandaag door een foute update van Window-computers.
https://nos.nl/l/2529464
Nu weten we tenminste weer wat er kan gebeuren als er echt iets verkeerds is met het web, dus met pc-infra.
Het zou mij niet verbazen als het nog eens veel erger fout zal gaan en vooral langduriger.
Denk aan zeekabels of grote hacking door andere mogendheden. Oorlogszin genoeg...

Het web is veel te kwetsbaar voor wat wij ermee willen. Vooral met Windows computers.
Ik vind al jaren, dat men veel te veel op het web wil doen. Vaak gedwongen door overheden en instanties.
Veelal is 't ook nog vrij ingewikkeld en matig te doen voor ouderen. En dan liefst ook nog gedwongen met de
smartphone extra erbij... (Soooo veilig... ja hoor..)

Wat is er fout met Windows?
Windows heeft een register, de software-administratie van de machine. En daar kan heel veel in gerommeld worden
bv. door derden. Linux of BSC hebben dat niet. Ik heb daar vroeger toen ik Windows gebruikte vrij veel last van gehad en
ik heb ook veel in dat register rondgespit om zaken te herstellen. Chaotische software en zeer veel te groot. Zeg maar log.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Gerard R. schreef: 19 jul 2024 20:30 Perfect die storing wereldwijd vandaag door een foute update van Window-computers.
...
En daar kan heel veel in gerommeld worden
bv. door derden. Linux of BSC hebben dat niet. Ik heb daar vroeger toen ik Windows gebruikte vrij veel last van gehad en
ik heb ook veel in dat register rondgespit om zaken te herstellen. Chaotische software en zeer veel te groot. Zeg maar log.
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat alles wat niet Windows is net zo lek geschoten kan en zal worden als het dezelfde installed base heeft.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Mullog schreef: 19 jul 2024 21:00
Gerard R. schreef: 19 jul 2024 20:30 Perfect die storing wereldwijd vandaag door een foute update van Window-computers.
...
En daar kan heel veel in gerommeld worden
bv. door derden. Linux of BSD hebben dat niet. Ik heb daar vroeger toen ik Windows gebruikte vrij veel last van gehad en
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat alles wat niet Windows is net zo lek geschoten kan en zal worden als het dezelfde installed base heeft.
Dacht ik vroeger ook.
Maar de praktijk is anders.
Linux en BSD zijn niet onkwetsbaar maar door het ontbreken van het register en de korte tijd waarin allerlei rottigheid
kan bestaan in Linux en BSD is het resultaat heel prettig. In Linux is bv. een anti-virus scanner in de praktijk zelfs een beetje onzin. (Ik heb hem wel, maar het hoeft niet echt.) Verder worden Linux en vooral BSD veel minder gebruikt dan Windows, dus Windows zal maar onder een vergrootglas liggen bij de hacker.
Deze chaos was overigens gewoon een fout van dat bedrijf. Geen virus of hack.
Maar wederom een goede les naar mijn idee.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Vliegen, maar dan zonder belasting voor de atmosfeer als het groen gaat.

https://frontpage.fok.nl/nieuws/876796/ ... rstof.html
Innisdemon 31-07-2024 17:55 print
Joby Aviation heeft een succesvolle testvlucht uitgevoerd met haar vliegende taxi. Deze vlucht van ruim 900 kilometer werd volledig op waterstof uitgevoerd, en had daarbij aan één tanklading genoeg.
Ik vind het moooiii.
Ik denk elektriciteit ook mooi is, maar ik heb een zwak voor het gemak van waterstof, wat gewoon een gas is, dat
je als LPG kan tanken.
Op Ameland hebben ze er een poos in een proefperiode op gekookt. Dan werd de waterstof gedoteerd met wat aardgas.
Leidingen van ons aardgas liggen overal. Dat moet lokaal vernieuwd worden, maar als je het zo kan gebruiken is het
een zegen, schat ik maar zo?!
holog
Diehard

Bericht door holog »

:director: :director: :director:
Universal fault tolerante quantum computing by the end of the decade.

Klaar om de weddenschap naar het volgende stadium te brengen, wie durft het aan?

The future belongs to those bold enough to imagine it.
Phasetransition incoming. The only way out is to accelerate through.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

https://www.ndtv.com/world-news/is-supe ... ys-6637040
At a time when the global artificial intelligence revolution is already reshaping the world as it is redefining and revolutionising industries, economies, and even daily life sooner than expected, Sam Altman, CEO of OpenAI, has said that he believes that the arrival of superintelligence is just a few thousand days away.

In a recent blog post, titled 'The Intelligence Age', the creator of the biggest generative AI tool ChatGPT, Mr Altman, said that, "It is possible that we will have superintelligence in a few thousand days! It may take longer, but I'm confident we'll get there."
Ik geloof hem. Het gaat steeds sneller.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 24 sep 2024 15:48 https://www.ndtv.com/world-news/is-supe ... ys-6637040
At a time when the global artificial intelligence revolution is already reshaping the world as it is redefining and revolutionising industries, economies, and even daily life sooner than expected, Sam Altman, CEO of OpenAI, has said that he believes that the arrival of superintelligence is just a few thousand days away.

In a recent blog post, titled 'The Intelligence Age', the creator of the biggest generative AI tool ChatGPT, Mr Altman, said that, "It is possible that we will have superintelligence in a few thousand days! It may take longer, but I'm confident we'll get there."
Spannend! Zulks vind ik echt iets om naar toe te leven [nog wel :wink: ],
ik hoop het sowieso nog mee te mogen maken!
Voor mij net zo een gevoel als toen we voor het eerst op de Maan gingen landen!
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 25 sep 2024 02:12
Gerard R. schreef: 24 sep 2024 15:48 https://www.ndtv.com/world-news/is-supe ... ys-6637040

Toen dacht je zeker dat jij zelf naar de maan zou kunnen gaan, maar sindsdien is er al 50 jaar geleden geweest sinds men enkele mensen daarheen wist te krijgen (en terug). Dacht je echt dat jijzelf super-intelligentie zou verkrijgen?; of alleen de CEO's van de enorm grote en rijke bedrijven? Ook al is de programmatuur openlijk verkrijgbaar dan noch ontberen de meesten de middelen om ze in te zetten. En de beslissingen worden niet door AI genomen. Dat doen nog altijd de machtigen; zelfs als zijn ze seniel!
Ik wens u alle goeds
holog
Diehard

Bericht door holog »

Peter van Velzen schreef: 25 sep 2024 03:27

Toen dacht je zeker dat jij zelf naar de maan zou kunnen gaan, maar sindsdien is er al 50 jaar geleden geweest sinds men enkele mensen daarheen wist te krijgen (en terug). Dacht je echt dat jijzelf super-intelligentie zou verkrijgen?; of alleen de CEO's van de enorm grote en rijke bedrijven? Ook al is de programmatuur openlijk verkrijgbaar dan noch ontberen de meesten de middelen om ze in te zetten. En de beslissingen worden niet door AI genomen. Dat doen nog altijd de machtigen; zelfs als zijn ze seniel!
Het is effectief ongeloofwaardig hoe wel georganiseerd en effectief AI doomers wel niet zijn. Dmv massa's aan kapitaal nemen ze op strategische wijze de machtigste instellingen over, waar ze opereren vanuit de schaduw.
Ironisch genoeg met een spandoek 'van het geven van geld voor Afrika'.

Wij zijn slechts rebellen met niets voor handen dan slechts wat strategische memes. We moeten weerstand blijven bieden.
holog
Diehard

Bericht door holog »

De toekomst is het omzetten van energie in intelligentie via compute.
Plaats reactie