De toekomst is heden.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: De toekomst is heden.

Bericht door Gerard R. »

holog schreef: 27 mei 2022 06:20
Peter van Velzen schreef: 27 mei 2022 02:46
holog schreef: 26 mei 2022 15:38 Ok , ik was niet van plan te wedden op een error corrected quantum computer. Maar ik kan wel de weddenschap aangaan om voor het einde van het jaar 1 commerciële ´nuttige´ applicatie te hebben, met definitie van ´nuttig´ = iets wat voor bedrijven nuttig is en waarvoor ze geld willen betalen plus dat het commercieel op de markt is en wat niet kan met klassieke computer.
Voor het eind van 2022 (in de Gregoriaanse tijdrekening) commerciëel op de markt? Die weddenschap ga je waarschijnlijk verliezen. Jammer dat ik momenteel rood sta, (Ik wed niet om geld dat ik niet heb, dat zou niet eerlijk zijn). Maar niet getreurd, mocht het gebeuren dan zal ik je prijzen, en mocht het pas in 2036 gebeuren en ik leef nog, dan zal ik nog altijd positief over je voorspelling oordelen. (tenslotte zat je er dan maar 16 jaar naast).
deze man zat er met zijn voorspelling dat men commerciële kernfusie zou hebben binnen twee decennia in 1955 - zo blijkt nu - al minimaal 47 jaar naast.
Ik zal dan ook maar eerlijk zijn, indien je mijn definitie van nuttig aanvaard, ben je reeds verloren - dit gebeurde immers reeds eind 2021.
Wie weet komt het goed.... Inkijkje?-> https://edition.cnn.com/interactive/202 ... cnnphotos/
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
holog
Diehard

Bericht door holog »

Gerard R. schreef: 17 apr 2022 20:56 https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... hotondelta
Sneller en zuiniger
Fotonische chips moeten apparaten een stuk sneller en zuiniger maken. Ze werken niet met elektriciteit, maar met lichtdeeltjes (fotonen) ​om informatieprocessen door te geven, en kunnen daarom een veel hogere datasnelheid behalen.
Ja, mooi. Daar is al tientallen jaren over gepraat, maar het wordt werkelijkheid. :)
Gerard,

ik veronderstel dat die photondelta onderdeel is van quantum delta NL waar spiquantum het over heeft in onderstaande link ? (Anders zou het nogal vreemd of bijzonder zijn / niet echt een idee waar de delta vor staat trouwens)

https://www.businesswire.com/news/home/ ... -Computing

https://www.qlimate.world
leon schreef: Ik weet wel dat je met kwantumsimulatiescenario’s wel bruikbare berekeningen kunt maken, dan emuleer je als het ware kwantumgedrag. Daar hoef je nog niet eens qubits voor te hebben volgens mij, maar het kan wel. Dan noem je de computer kwantumcomputer maar emuleer je alleen kwantumgedrag in processen.
(voor deze die moesten geintresseerd een doc's intervieuw in deze context vallen terug te vinden onder youtube chanel van" the quantum insider" (tesamen met Illyas khan - "call to action") - ook afzonderlijk interview met spiquantum vind je in hetzelfde chanel terug

Degrowth is a civilation-killer. The degrowth mindset is the little death that brings total annihilation, mass scale demoralization from a cultural steering.
Growth is life, degrowth is death. It's that simple.
holog
Diehard

Bericht door holog »

Edit: het is natuurlijk psiquantum (en niet spiquantum)
Degrowth is a civilation-killer. The degrowth mindset is the little death that brings total annihilation, mass scale demoralization from a cultural steering.
holog
Diehard

Bericht door holog »

misschien wel te aan schouwen als het toppunt van ecomodernise (of 'decoupling' ) : microbiele landbouw / microbieel eiwit ligt reeds gewoon in de supermarkt in het engeland en zwiterland (maar nog niet op de meest optimale manier geproduceerd).

Betere productie methodes zijn nog opstart-fase

https://eostrace.be/artikelen/zijn-bact ... e-toekomst
"Micro-organismen produceren in een dag tijd tot meerdere kilo’s eiwit per kubieke meter. Planten en dieren hebben daar weken voor nodig"

Mijn 'toekomst is het heden' project (in microbiele landbouw ) gaat naar echter naar de finnen
https://solarfoods.fi/
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Zo, de planeet zendt een noodsignaal uit, zegt de VN vandaag pathetisch.
En dat signaal vanuit o.m. Egypte is terecht. De opwarming gaat van alles een kopje kleiner maken.
Het gaat veel te hard.
De mens moet er nodig wat aan proberen te doen. De daadkracht is overigens nog steeds te weinig. What's new?
Moet je b.v. je auto wereldwijd wat minder gebruiken e.d.... 8-[ [-o<

Maar wat wil het geval? De Amerikanen gaan stemmen en verdómd als het niet waar is, ik zie die kop van Trump
weer.., die bewonderaar van Putin, 'meneer oorlog en vernietiging zelf'. En volgens dat volkje van Trump is de klimaatverandering niet waar (zoals zoveel volgens die meneer en zijn discipelen). Het is volgens hem ook een
bedenksel van de Chinezen. Daarom schoot hij 'Parijs' af wat Biden etc. weer terugdraaide.

Wat is alles toch zinloos met dergelijke supermannen in de buurt... 8-[ Soms denk ik: "kan mij het schelen",
maar dat is ook niet waar.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 07 nov 2022 13:48 Wat is alles toch zinloos met dergelijke supermannen in de buurt... 8-[ Soms denk ik: "kan mij het schelen",
Natuurlijk kan het ons schelen. De meesten van ons beseffen dat we maar 1 aarde en 1 leven hebben. Daarbij hebben we wellicht kinderen en kleinkinderen.
Maar zeker is: we zijn afhankelijk van kleuters, malloten en zieke geesten en niemand die weet waar dit heen gaat.
Op alle fronten schieten we door. Arm en rijk, overbevolking, macht en corruptie, polarisatie op vele vlakken, milieu vervuiling, idioten als Elon Musk, asociale media en ga zo maar door.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
holog
Diehard

Bericht door holog »

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

holog schreef: 15 dec 2022 19:25 Wat the f**k????

https://www.switch-science.com/products/8680
Hoax?
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
holog
Diehard

Bericht door holog »

dikkemick schreef: 15 dec 2022 19:35
Hoax?
Nee, nee zijn wel degelijk echt. Bob is er reeds een koppel tegen gekomen in Australia. Het is maar 3 qubits, eigenlijk dus eerder een 'speelgoedje' ter educatie.
Maar wel iets totaal onverwacht of iets wat we totaal niet associeren met qc.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 07 nov 2022 16:54
Gerard R. schreef: 07 nov 2022 13:48 Wat is alles toch zinloos met dergelijke supermannen in de buurt... 8-[ Soms denk ik: "kan mij het schelen",
Natuurlijk kan het ons schelen. De meesten van ons beseffen dat we maar 1 aarde en 1 leven hebben. Daarbij hebben we wellicht kinderen en kleinkinderen.
Maar zeker is: we zijn afhankelijk van kleuters, malloten en zieke geesten en niemand die weet waar dit heen gaat.
Op alle fronten schieten we door. Arm en rijk, overbevolking, macht en corruptie, polarisatie op vele vlakken, milieu vervuiling, idioten als Elon Musk, asociale media en ga zo maar door.
Ja. Het is het mechanisme waardoor de mens is geworden 'tot wat we nu zijn'. :?
Dat is verheffing in zekere zin, nu komt ook weer de periode dat veel zal worden afgebroken.
Net als in de natuur, wier, gras, plantjes, struik, heester, boom, heel grote boom en kapotgaan.
En wellicht opnieuw.. Het heelal.
Of in liberalisme, veelal kapotgroei na de piek.
Het doorschieten is waar het fout gaat. Doe normaal. :D
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Laatst bedacht ik in een impuils, dat zonnecollectoren eigenlijk spiegelend of spierwit zouden moeten zijn, in ieder geval niet zwart.

Zwart wordt heet in de zon, dus warmt sterk op. Misschien wel meer dan de normale dakpannen als ze niet zwart of donker zijn. Het zonnestraling weerkaatsend effect op aarde, wit bijvoorbeeld neemt sterk af. Denk aan gletschers, die over tijd nu wel heel veel kleiner worden.

En kijk, voor een paar daken is dat niet erg, maar over honderden miljoenen of mogelijk een paar miljarden huizen e.d. maakt het wel wat uit. Tsja... de mens moet nu alles gaan aangrijpen. [-o<
alpha Scorpii

Bericht door alpha Scorpii »

Dat valt nogal mee. Een zonnepaneel warmt minder op (en/of houdt warmte minder lang vast) dan dakpannen of bitumen.
Als de daken standaard wit zouden zijn, dan zou er een klein verschil meetbaar zijn wanneer deze daken met panelen bedekt zouden worden. Maar witte daken zijn in de westerse wereld niet bepaald de norm.

Los daarvan absorberen daken, rotsen etc. de zonnewarmte niet permanent, maar tijdelijk. Over het jaar gemeten maakt het niet uit of een dak zwart of wit is.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Het was maar even een vlaag hoor.
Ik heb er niet aan ziiten rekenen.
Maar steeds minder reflectie is een vrijwel onoverkomelijk probleem.
Net als wat met de oceanen gebeurt.
holog
Diehard

Bericht door holog »

holog schreef: 26 mei 2022 15:38 Ok , ik was niet van plan te wedden op een error corrected quantum computer. Maar ik kan wel de weddenschap aangaan om voor het einde van het jaar 1 commerciële ´nuttige´ applicatie te hebben, met definitie van ´nuttig´ = iets wat voor bedrijven nuttig is en waarvoor ze geld willen betalen plus dat het commercieel op de markt is en wat niet kan met klassieke computer.
Voor het eind van 2022 (in de Gregoriaanse tijdrekening) commerciëel op de markt? Die weddenschap ga je waarschijnlijk verliezen. Jammer dat ik momenteel rood sta, (Ik wed niet om geld dat ik niet heb, dat zou niet eerlijk zijn). Maar niet getreurd, mocht het gebeuren dan zal ik je prijzen, en mocht het pas in 2036 gebeuren en ik leef nog, dan zal ik nog altijd positief over je voorspelling oordelen. (tenslotte zat je er dan maar 16 jaar naast).
deze man zat er met zijn voorspelling dat men commerciële kernfusie zou hebben binnen twee decennia in 1955 - zo blijkt nu - al minimaal 47 jaar naast.
Ik zal dan ook maar eerlijk zijn, indien je mijn definitie van nuttig aanvaard, ben je reeds verloren - dit gebeurde immers reeds eind 2021.
Verwacht nog niet de staande ovatie beloofd door Peter, maar zou je je alvast niet zo'n beetje beginnen voor te bereiden ondertussen?
https://www.computerweekly.com/news/366 ... efficiency
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

holog schreef: 03 aug 2023 14:14
Verwacht nog niet de staande ovatie beloofd door Peter, maar zou je je alvast niet zo'n beetje beginnen voor te bereiden ondertussen?
https://www.computerweekly.com/news/366 ... efficiency
Ik kan me geen belofte van een staande ovatie herinneren. Lijkt me ook vrij ondoenijk. Een Ovatie vereist veel personen die gezamelijk klappen, en ik ben maar één persoon. en wellicht kan ik op de dag dat de eerste quantum computer bij Amazon te bestellen is, niet meer staan bovendien.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie